Jump to content

E46 320d NFL


Ciobanu George

Recommended Posts

Nici nu a venit primavara, ca deja incep sa constat daune in prima iarna...:(:(

Ce sfaturi imi dati legat de acea pata de rugina de la parbriz? La aripa banuiesc ca a mai fost reparata (dar cu o calitate indoielnica). Cum as putea insa sa repar capota fara sa o vopsesc? exista ceva sa imi astupe acele puncte cauzate de pietre si nisipul de pe strazi?

capota revopsita si aripa inlocuita deoarece rugina vine din interiorul aripei spre exterior

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, o sa mai las capota aia inca ceva timp sa vad cum evolueaza...banuiesc ca in fiecare iarna va pati cam la fel. Cu aripile, daca rugina vine din interior oare sa fie praf ? O sa vad in primavara daca se poate repara dupa demontare sau necesita inlocuire.

Multam mult baieti pt sfaturi.

se poate repara aripa dar o sa reapara rugina asa ca mai bine cauti alta pe la dezmembrari

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu am mai postat de ceva vreme despre "cazanul" meu....asa ca revin :D

Am avut un mic incident cu ea, asa ca a trebuit sa vopsesc bara fata si capota. Pe langa asta am schimbat semnalizarile de la faruri pentru ca le-am spart.

Daca tot a dat caldura, cei de la service unde am facut reparatiile mi-au spus ca am suportii de la faruri crapati + spalator stanga crapat la un colt. Am comandat suportii si spalatorul de la colegul nostru roscatu (ii multumesc pentru piesele in stare perfecta si care s-au potrivit de minune). De dimineata, cu mult chef de munca, am inceput sa desfac farurile si sa mai repar ce mai aveam pe acolo (niste cleme rupte pe care le-am lipit cu o rasina rezistenta) insa am constat ca cei de la service si-au cam batut joc de masina mea: suporti de faruri erau crapati cei drept in unele locuri, insa nu mai aveau suruburi si banuiesc ca "au uitat" sa le mai puna, aveam niste furtunase din semnalizare catre roata (banuiesc pentru aerisire) care au disparut complet, mi-au luat becurile Bosch si mi-au pus niste chinezarii. Nu-mi vine sa cred, mai ca imi vine sa ma duc la ei sa le fac un scandal de toata frumusetea.

Pe langa asta, am pus noii suporti (m-am chinuit o groaza pana am reusit sa il prin pe primul deoarece nu prea am stiut cum sa fac si nu aveam loc), am desfacut farurile si am sters interiorul deoarece erau pline de praf, mi-am schimbat spalatorul din stanga, le-am pus o-ringuri noi, sper sa nu raman fara lichid cum imi mai facea pana acum.

Toate bune si frumoase, masina mea e ca inainte de incident, chiar mai curata! :)

I-am pus la incepputul lunii incaltari de vara Conti Contact5 Premium, cauciuce de care sunt foarte multumit pe parte de franare, stabilitate si zgomot la rulaj.

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi ceva de retusat ... cu siguranta e NR de inmatriculare :D :D prin cate accidente a trecut?

Doar unul....am derapat pe un viraj de dreapta....la 70-80 km/h....si am sters parapetul. Daune: grille fata si capota un pic indoita in zona narilor, masca zgariata toata, semnalizari sparte, spalator stanga avea putin crapat un colt acolo unde intra furtunul, suporti de far crapati.

Grilele s-au inlocuit (second, nu noi), capota s-a indreptat si revopsit, masca revopsita, semnalizari inlocuite (noi), piston stanga si suporti inlocuiti (second dar in stare perfecta).

Numarul e singurul la care nu prea am avut ce sa ii fac, doar sa iau altul, insa il mai tin asa deoarece ar trebui sa merg in NT sa il schimb si momentan nu dispun de timp liber.

Eu sincer nu sunt prea multumit de lucrare....nu a iesit chiar perfect la linie, insa nici rau nu este la banii care i-am platit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor...

Astazi fiind liber si neavand alte treburi...am decis sa caut si eu acel filtru de la electrovalva ce actioneaza EGR-ul. Am demontat capacele de plastic...am gasito...am dat jos EGR-ul ca sa am acces. Avea depuneri de aprox 1-1,5 mm - am curatato vreo ora cat de bine am putut...apoi cu multa bataie de cap, am reusit sa scot acel filtru fara sa demontez elevtrovalva. Era 70% infundat, am incercat sa suflu prin el si era destul de dificil, avea un fel de praf ca de carbune pe el. Spalat si uscat, electrovalva curatata, m-am apucat de montat la loc. Mi-am amintit sa fac cateva poze, insa filtrul era deja montat. EGR-ul fusese curatat vara trecuta, timp in care am facut aprox 15000 km (6 luni a stationat). Rezultate:

-inainte aveam ceva vibratii la plecare de pe loc, banuiam volanta, insa acum au disparut aproape complet.

-urca in turatie mult mai linear si parca suna si mai frumos motorul.

Cei care au timp liber 2-3 ore...le recomand sa faca aceasta operatiune, merita. Urmatoare saptamana cred ca voi incerca sa curat si electrovalva de la turbina, insa e situata mai jos si nu stiu cum pot ajunge la ea, oare pe elevator e mai usor de desfacut?

 

Salutare tuturor...

Astazi fiind liber si neavand alte treburi...am decis sa caut si eu acel filtru de la electrovalva ce actioneaza EGR-ul. Am demontat capacele de plastic...am gasito...am dat jos EGR-ul ca sa am acces. Avea depuneri de aprox 1-1,5 mm - am curatato vreo ora cat de bine am putut...apoi cu multa bataie de cap, am reusit sa scot acel filtru fara sa demontez elevtrovalva. Era 70% infundat, am incercat sa suflu prin el si era destul de dificil, avea un fel de praf ca de carbune pe el. Spalat si uscat, electrovalva curatata, m-am apucat de montat la loc. Mi-am amintit sa fac cateva poze, insa filtrul era deja montat. EGR-ul fusese curatat vara trecuta, timp in care am facut aprox 15000 km (6 luni a stationat). Rezultate:

-inainte aveam ceva vibratii la plecare de pe loc, banuiam volanta, insa acum au disparut aproape complet.

-urca in turatie mult mai linear si parca suna si mai frumos motorul.

Cei care au timp liber 2-3 ore...le recomand sa faca aceasta operatiune, merita. Urmatoare saptamana cred ca voi incerca sa curat si electrovalva de la turbina, insa e situata mai jos si nu stiu cum pot ajunge la ea, oare pe elevator e mai usor de desfacut?

Uite si 2-3 poze cum arata acum....nu avea ulei deloc pe interior, foarte putin pe furtunul la iesire spre intercooler.

post-58008-0-08987800-1400415427_thumb.jpg

post-58008-0-26906100-1400415437_thumb.jpg

post-58008-0-87929600-1400415449_thumb.jpg

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Astazi am primit un colet de la colegul nostru Dan (ii multumesc pt promptitudine) si am schimbat la masina urmatoarele:

- ulei 0w40 -5 litri

- filtru ulei

- filtru combustibil

- filtru de aer

- filtru polen cu carbon

- filtru epurator

- ulei cutie de viteze

In acest moment masina are 244148 km, revizia anterioara a fost la 130-131...nu mai stiu exact si nu stiu pe unde am hartia de atunci de la service de atunci.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uleiul din motor cu toate ca are maxim 14000 km (5w30 LL04, a consumat undeva la 4mm pe joja, insa toti acesti 4 mm au scazut incepand de la jumatatea lunii aprilie...dupa aprox 12000 km) nu arata bine deloc, insa sa tinem cont ca la drumuri intinse, o data pe luna, mai vedea si zona rosie pe turometru si nu o menajam la consum.

Filtrul epurator, e mult diferit fata de cel gasit pe masina (vedeti si in poze), mult mai subtire si fragil, iar garniturile din pachet nu s-au potrivit cu alea vechi, a trebuit sa las 2/3 pe alea vechi. Aveti idee unde as putea gasi un filtru din asta cum era initial?

Veti vedea in poze 2 capace cu ulei, este o comparatie intre ce am scos din cutie si ce am pus, degeaba zice lumea ca nu trebuie schimbat, era uzat si foarte tulbure la culoare, mirosea a ulei ars, chiar si asa, era "dens"/gras, facea o pelicula ok la intindere.

Daca tot eram la capitotul intretinere astazi, am curatat filtrul de la electrovalva turbo si senzorul ala din spatele motorului (nu ii mai stiu numele, insa stiam ca e acolo) care era plin de depuneri, nici nu se vedea orificiul de pe tija aia.

Vedeti in pozele atasate!

Ce spuneti?...cum a iesit?

post-58008-0-01024700-1401390767_thumb.jpg

post-58008-0-73444700-1401390780_thumb.jpg

post-58008-0-93065800-1401390814_thumb.jpg

post-58008-0-23719700-1401390851_thumb.jpg

post-58008-0-36768500-1401390869_thumb.jpg

post-58008-0-05747100-1401390889_thumb.jpg

post-58008-0-38414200-1401390900_thumb.jpg

post-58008-0-25672600-1401390914_thumb.jpg

post-58008-0-59625600-1401390928_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit o mica problema....am uitat initial de ea. Uitati ce am gasit in filtru de motorina....oare e de la vestita pompa VP44? Ceva recomandari? Eu am pus la 2 plinuri 1 litru de ulei 2T, insa se pare ca fara rezultat din ce se vede in poze.

Da, pilitura...De la pompa.. Eu am curatat tot, sunt curios cat o sa fie la urmaturul schimb de filtru,

Cu uleiul 2T cum a mers? Se aude motorul mai putin?

Uleiul pentru cutie l-ai luat de la reprezentanta? 320d NFL vine cu cutii cu ulei diferit, cica e un sticker dar la mine cred ca e dezlipit ca nu l-am gasit.

Link to comment
Share on other sites

Da, pilitura...De la pompa.. Eu am curatat tot, sunt curios cat o sa fie la urmaturul schimb de filtru,

Cu uleiul 2T cum a mers? Se aude motorul mai putin?

Uleiul pentru cutie l-ai luat de la reprezentanta? 320d NFL vine cu cutii cu ulei diferit, cica e un sticker dar la mine cred ca e dezlipit ca nu l-am gasit.

M-am documentat despre pilitura si nu cred sa fie de la pompa VP44, deoarece avea culoarea aramie si nici nu era feroasa. La pompa VP44 nu cred ca au folosit materiale moi, doar vreo saiba ceva. Banui ca e pompa din rezervor, aia spun unii ca ar avea rotorul din bronz. Am curatat filtrul atunci, am zis ca mai merg 1000-2000km si il schimb iar sa mai curat instalatia.

Despre uleiul 2T, multi zic ca nu, multi zic ca da, insa: eu de cand pun, motorul e mai silentios (cu un 10-20%, diferenta e sesizabila sa stii) si oricum acel ulei e ars, nu vad ce rau ii poate face daca e amestecat cu 60 l de motorina (pun aia de la petrom probabil mai multa apa decat pun eu ulei).

Uleiul de la cutie l-am luat de la colegul Dan de pe forum (am mers pe incredere deoarece nu are omul cum sa iti vanda 1,3-1,4 litri in ambalaj original), mi-a trimis 1,4 litri - exact cat am avut nevoie, daca luam 1,3 nu cred ca ajungea la nivel imi mai trebuiau 50 ml.

Dupa schimbarea ulei c.v. intra mult mai usor in viteza, se simte diferenta, parca nici nu trebuie sa impingi schimbatorul, asa frumos intra. Imi pare rau ca nu l-am schimbat de anul trecut, insa asa a fost bugetul sa fie. :D Eu am stikerul pe cutie, aveam si o poza cu el, insa nu o mai gasesc.

Link to comment
Share on other sites

Ieri s-a intamplat ceva ciudat, la plecarea dintr-o intersectie au inceput sa se auda niste zgomote ciudate sub masina. Un fel de "bubuituri"/lovituri sub schimbator, insa daca misc de evacuare isi modifica comportamentul. Stiu ca aveam ceva bazaconii pe teava (toba intermediara sparta) insa parca face prea urat acum. Azi am lasato pe dreapta si maine vreau sa o duc la service. Ma tot gandesc ce ar putea avea, la cum se aude s-a spart de tot toba aia ori e o flansa din aia de cauciuc rupta si loveste.Ieri facea doar la relanti, insa aseara cand am fost la munca cu ea, facea si in mers, indifferent de turatie sau dinamica masina (acceleratie/frana), daca e in viteza sau nu. Tampoanele de la motor sunt varza, e posibil sa fie de la alea? Daca ridic capota, motorul merge rotund si frumos, daca ma duc in spate si misc toba nu mai face sau face mai tare. Se aude in specia sub masina, exact in dreptul soferului. Ce naiba ar putea fi? Am vrut sa impartasesc cateva idei cu voi, maine oricum o duc la doctor.
Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata, un tampon de la toba intermediara rupt si imi batea in caroserie. Daca tot eram la capitolul ala, am schimbat si toba intermediara cu una second deoarece aveam teava fisurata si era spart fagurele interior. Curios este ce am gasit in toba mea, era ca si cum as fi bagat un levier in ea, avea o gaura ciudata tare pe mijloc, insa in sens perpendicular sensului de iesire a gazelor, poate ca a fost problema de constructie, mecanicul care mi-a schimbato a zis ca a mai vazut tobe sparte, insa ca a mea niciuna.

Au mai ramas tampoanele peste 2-3 sapt....le rezolv si pe alea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Astazi am inlocuit tampoanele de la motor. Multumesc colegului Dan pt rapiditatea livrarii.

La schimbare ala de pe partea soferului era rupt si strivit jumatate, ala din dreapta parea ok. Le-am inlocuit, masina se comporta mult mai bine acum, nu mai vibreaza decat 1-5% fata de cum facea inainte, inclusiv la plecarea de pe loc, la pornire si oprire nu se mai simte deloc, iar la relanti nici nu mai vorbesc, zici ca e benzinar, abia il auzi. Daca stiam cat de majora e schimbarea, faceam treaba asta acum 1 an cand am luat masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noutati la masina, nu ca ar fi asa importante: prin toamna am schimbat bucse, bulturi la etrierii spate si sigurantele.

 

Recent am constat ca masina nu mai porneste asa cum o facea iarna trecuta si am zis sa incep sa cercetez: bateria e pe duca, insa se mentine, dupa 24h oprire am 13V direct pe borne si 12 V masurati la borna motorului. Ieri am zis ca sa testez bujiile: am desfacut compartimentul cu releul de bujii, am scos mufa de alimentare si am inceput sa masor. Surpriza: din 4 bucati, doar una mai este functionala!!!

Astazi am achizitionat 4 bucati si sper ca duminica sa fie vremea buna sa le pot monta.

E prima data cand fac asa ceva, asa ca mi-ar prinde bine cateva recomandari daca aveti. Ar mai fi cate ceva de schimbat pe acolo? Stiu ca sunt niste garnituri la galerie daca tot o dau jos, merita schimbate?

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Legat de bujii si eu le-am schimbat recent.

 

E foarte important sa incalzesti bine motorul inainte si sa te apuci de treaba cum ai oprit motorul si sa ai pregatit un spray wd-40.

 

 

Dupa ce dai jos admisia si scoti fisele de bujii, dai din abundenta cu spray pe bujii, lasi 5-10 min sa actioneze sprayul si incepi sa desfaci. Desfaci bujia cat merge usor, iar daca simti ca merge mai greu te opresti, dai iar cu spray si astepti 10 minute, apoi repeti procesul. E important sa nu fortezi bujia ca nu cumva sa se rupa. Daca ai cheie dinamometrica, seteaza-o pe 20NM si desfa-le asa.

 

Eu de exemplu, nu am avut nici o problema, au iesit super usor urmand procedura de mai sus.

 

 

Iti recomand sa schimbi garniturile, costa in jur de 140 lei toate (4 rotunde + 4 dreptunghiulare, iti recomand sa iei Victor Reinz sau OE si cea mare rotunda de la EGR, iti recomand OE) si sigur sunt imbatranite. Cand scoti galeria si cand o pui la loc sa ai grija sa nu iti cada vreo garnitura in motor. Daca vezi ca atarna una dintre ele, scoate-o cu mana afara.

 

EGR-ul nu te complica sa il dai jos, poti sa scoti doar furtunul si conducta care intra in el, sunt prinse cu coliere.

 

 

Daca tot dai jos admisia, ai putea sa o speli.

 

Dupa ce scoti toate suruburile, o sa trebuiasca sa scoti mufa din spatele galeriei, care iese simplu. Pe urma ai 2 mufe care au o siguranta metalica pe care o scoti cu surubelnita, dar ai grija sa nu le scapi.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Ms mult Kenbobo pt sfaturi....insa acum am reusit sa le citesc, cand deja treaba e terminata! Insa apreciez intentia :)

Cand am ajuns acasa de la "scarbici" in seara asta pe la 19:00....era f cald afara si nu aveam nimic planificat, asa ca decat sa ma plictisesc prin casa, am zis sa incep sa dau capacele jos pt maine si sa dau cu spray pe bujii.

Mi-a luat 1,5 ore sa dau capacele si galeria jos....galeria a fost cel mai greu de demontat, deoarece eu nu am mai dato jos pana acum. Am scos mufele...si am dat din abundenta cu spray degripant/antirugina. Bujiile din mijloc au cedat foarte usor, mi-a luat 1 min sa le scot. Cea dinspre radiator vreo 5 -10 min...insa aia dinspre volan (cred ca e bujia nr. 1 ) mi-a luat vreo 40 min. Am consumat la ea cred ca jumatate de spray (sprayul e unul f bun...altfel o beleam pe romaneste). Cam am scoso am vazut ca filetul e putin sters, deci probabil a fost fortata la montaj deoarece nici una nu avea depuneri considerabile. Le-am pus pe cele noi, iar cea din urma s-a infiletat putin mai greu (in sensul ca nu puteai sa o infiletezi cu mana, insa cu cheia a mers bine). La montaj, pe partea filetata, am gresat putin (cat un bob de orez) cu vaselina speciala ce rezista pana la 800 grade Celsius.

Garniturile ma gandeam si eu sa le schimb, insa de acum e prea tarziu, le voi curata bine de tot, le gresez putin, apoi le voi monta cu atentie, ramanand sa le schimb in primavera cand ii fac si revizia.

Legat de bujii, surpriza, ieri am masurat pe fir si una dadea bine (valoarea rezistentei era undeva la 2.2 ohm ), insa bujiile scoase sunt decedate toate. Maine trebuie sa verific firele cu atentie sa nu am vreo surpriza.

Nu e dificil deloc, insa e o treaba riscanta si cere multa rabdare, daca erau toate ca bujia 1, cred ca imi bagam ceva in ele....si imi lua vreo 3 zile sa le fi scos.

Link to comment
Share on other sites

Legat de bujii si eu le-am schimbat recent.

 

E foarte important sa incalzesti bine motorul inainte si sa te apuci de treaba cum ai oprit motorul si sa ai pregatit un spray wd-40.

 

 

Dupa ce dai jos admisia si scoti fisele de bujii, dai din abundenta cu spray pe bujii, lasi 5-10 min sa actioneze sprayul si incepi sa desfaci. Desfaci bujia cat merge usor, iar daca simti ca merge mai greu te opresti, dai iar cu spray si astepti 10 minute, apoi repeti procesul. E important sa nu fortezi bujia ca nu cumva sa se rupa. Daca ai cheie dinamometrica, seteaza-o pe 20NM si desfa-le asa.

 

Eu de exemplu, nu am avut nici o problema, au iesit super usor urmand procedura de mai sus.

 

 

Iti recomand sa schimbi garniturile, costa in jur de 140 lei toate (4 rotunde + 4 dreptunghiulare, iti recomand sa iei Victor Reinz sau OE si cea mare rotunda de la EGR, iti recomand OE) si sigur sunt imbatranite. Cand scoti galeria si cand o pui la loc sa ai grija sa nu iti cada vreo garnitura in motor. Daca vezi ca atarna una dintre ele, scoate-o cu mana afara.

 

EGR-ul nu te complica sa il dai jos, poti sa scoti doar furtunul si conducta care intra in el, sunt prinse cu coliere.

 

 

Daca tot dai jos admisia, ai putea sa o speli.

 

Dupa ce scoti toate suruburile, o sa trebuiasca sa scoti mufa din spatele galeriei, care iese simplu. Pe urma ai 2 mufe care au o siguranta metalica pe care o scoti cu surubelnita, dar ai grija sa nu le scapi.

 

Operatiune terminata!

Observatii:

1) nu mai scoate fum deloc la rece, inainte cand calcam pedala dimineata lasa o dara moderata de fum alb in urma.

2) parca acum se aude un "fasait" la motor in partea dreapta cum te uiti la el, nu imi dau seama de la ce si nici nu imi aminteasc sa mai fi facut asa pana acum (ma gandesc ca doar sa nu se fi miscat vreo garnitura la galerie cand am montato, sa scape gaze pe acolo, insa ar trebui sa dau jos filtru de aer sa verific, lucru ce necesita 1-2 ore libere de care nu dispun momentan). Ce se ppoate intampla rau in acest caz?

Ceva sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.