Jump to content

E46 320d NFL


Ciobanu George

Recommended Posts

la cat mai multi km! :goodjob:

Mersi mult! Sa fie la toata lumea cat mai multi.

 

Noutati:

- km masinii sunt aia reali de pe bord (masina a fost testat de un amic cu programul original de reprezentanta - cred ca TIS se numeste sau ceva de genu)

- a fost activata optiunea de clipire semnalizari la inchidere;

- a fost activata optiunea de inchidere usi la plecare de pe loc (cred ca la 20 km/h)

- mi s-a ars ledul de indicare a martorului de ulei din bord (o sa il schimb cand voi ajunge acasa - am ceasuri de marea britanie primate de la cineva)

 

Sa vedem cum se prezinta in viitor !!!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Buna tuturor,

 

Revin cu noutati:

- in luna Aprilie am facut revizie ulei si filtre: 0w40, filtru motorina, aer, ulei, senzor nivel ulei, 1 senzor pdc, curatat egr si electovalve de la EGR si turbo, curatat senzor de pe admisie, schimbat antigel, partial lihidul de frana (doar ala din rezervor);

Atasez o poza in care se vede diferenta dupa ce am inceput sa folosesc ulei 2T. Cine vrea sa creada bine, cine nu, este liber sa nu utilizeze!

post-58008-0-87276800-1432464003_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Revin cu noi poze: am comandat cateva bucse la puntea spate (brat inferior, brat superior, cea de pe caroserie, bielete de directie, bucse bara stabilizatoare) si aseara am inceput treaba. Am reusit sa schimb bucsele la bara stabilizatoare si bieletele de directie. Am reusit sa desfac suruburile la bucsile de pe fuzeta, insa la cea de sus (aia de care se prinde bratul superior) a crapat presa speciala care o cumparasem pt bucse. Sunt foarte intepenite si rugnite, nu stiu cum voi reusi sa le schimb, maine incec la service, poate au scule mai bune!

In rest simt ca am facut o treaba buna deoarece la demontarea bratului, am realizat ca bucsile sunt uzate si au joc, efectiv le misti cu mana in ce directie vrei, pe cand astea noi nu le poti misca nici un milimetru!

Urati-mi noroc la demontare deoarece presimt ca am nevoie !!

 

Later edit: sa nu uit....stergatoare originale noi - foarte silentioase si lucreaza foarte bine - incomparabile cu chinezariile vechi!

plus bucsile de la bratele fata!!!

post-58008-0-85478600-1432473969_thumb.jpg

post-58008-0-84358600-1432473976_thumb.jpg

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Astazi am fost la 2 service-uri si am intrebat de pret pentru schimbarea bucselor de mai sus amintite! Unul mi-a spus 600-800 ron, altul undeva la 50 Ron/ora de manopera si a spus ca dureaza maxim 8 ore! Cred ca al doilea pret este rezonabil, insa primul mi se pare iesit din comun....voi ce spuneti?
Link to comment
Share on other sites

Am observat ca au dat inapoi cand au auzit ca sunt bucse de pe puntea spate. Cred ca este mult de munca si probabil prefera sa faca lucruri mai simple si mai multe. ies mai bine la profit (adica decat sa schimbe 7-8 bucse, prefera sa echilibreze 10 roti si au acelasi profit cu mai putin efort)!
Link to comment
Share on other sites

Astazi am schimbat bratele fata. Se simte o imbunatatire la trecerile peste gropi/denivelari, insa nu majora. Dn cate am vazut, doar un pivot era dus la alea vechi. Un brat e chiar asemanator cu astea noi (am comparat dificultatea cu care se misca pivotii). Saptamana viitoare, cred ca joi si vineri, o voi baga in service pt schimbarea bucselor de pe puntea spate.

Poate imi recomandati...pot merge sa fac geometria daca am bieletele de directie si capetele de bara mai vechi? ma gandesc sa nu le poata desface sa le regleze...am auzit ca unii mai fac "figuri" daca sunt blocate!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Dupa schimbarea bratelor intampin mici probleme: cand virez maxim (dreapta sau stanga) se aud 2-3 pocnituri de la roti. La bratele vechi nu se auzeau. Nu imi dau seama de la ce poate fi, masina merge ok si nu pare sa fie grav. Ma gandesc sa nu fi montat ceva gresit. Aveti recomandari ce sa verific? Initial am crezut ca e nevoie sa rulez pentru a se "aseza" bratele putin, insa nu pare sa se remedieze nici dupa 700 km!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Revin cu noi informatii, de 2 zile masina este in service pentru inlocuire bucse de pe fuzeta spate: aia la prindere fuzeta de caroserie, dintre fuzeta si brat superior, dintre fuzeta si brat inferior. Le am si pe cele 2 de pe grup, insa trebuia dat grupul jos si am renuntat, vor ramane pe anul viitor cand planific sa le inlocuiesc si pe cele de la grup cu flanse cu tot.

Pe fata s-au inlocuit capetele de bara, bieletele de directie, bieletele antirului (nu au putut fi desmontate, le-au taiat cu flexul pentru a le schimba) si bucsele de la bara stabilizatoare.

Maine ma duc sa o ia si sa ii fac geometria, sper sa iasa totul bine, acum ca s-a inlocuit aproximativ tot ce ma deranja.

Cateva poze sa vedeti cum aratau bucsele vechi de 15 ani, erau ca niste pietre, aluminiul se sfarama ca un burete, peretii erau jumatate ca grosime normala, pline de rugina, cele de la brtul superior ziceai ca sunt cu bile interioare asa tare troncaneau daca le scuturai cu mana.

 

Inca 2 poze....

post-58008-0-17593000-1435850984_thumb.jpg

post-58008-0-23140500-1435850993_thumb.jpg

post-58008-0-35157500-1435851266_thumb.jpg

post-58008-0-70943400-1435851272_thumb.jpg

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Sunetul pe spate se mentine chiar si dupa schimbarea bucselor de pe fuzeta, schimbarea a cam tot ce se putea pe fata (am parcurs 1000 km de cand am refacut geometria si este la fel, cald sau rece, la 120 sau 20 km) cand franez se aud aceste sunete ciudate de cauciuc imbatranit.

2. Una peste alta, am un senzor de la o placuta pe spate rupt, discurile si placutele sunt cam pe duca, asa ca probabil in septembrie sau octombrie cel tarziu le voi inlocui - ma apropii de 40k km de cand am masina si nu am inlocuit nimic la capitolul frane pana acum, deci e cazul sa incep. Voi inlocui toate discurile si placutele in acelasi moment, nu vreau sa intervin asupra masinii inca 2-3 ani, asa ca nu stiu ce sa aleg:

- discuri oe + placute ate ceramic (merge aceasta combinatie? nu imi va afecta discurile?)

- discuri oe + placute ate normale (ate sau textar, nu sunt inca decis)

- discuri ate power + placute ate ceramic

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Salut!Mergi pe placute normale,nu ceramice.Cele ceramice franeaza bine NUMAI dupa ce sunt franele incalzite,apoi sunt super.Dar la mersul prin oras pana se incalzesc ai ceva dificultati cu franarea.Da o cautare pe Goagal si vezi ce spun si altii despre placutele ceramice.Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Salut!Mergi pe placute normale,nu ceramice.Cele ceramice franeaza bine NUMAI dupa ce sunt franele incalzite,apoi sunt super.Dar la mersul prin oras pana se incalzesc ai ceva dificultati cu franarea.Da o cautare pe Goagal si vezi ce spun si altii despre placutele ceramice.Bafta!

Pai am tot citit pe aici, am cautat pe goagle....si am ramas mai indecis, dupa maldarul de informatii acumulat. Unii spun ca sunt foarte bune, altii ca sunt foarte proaste - nu mai stiu ce sa cred, insa as prefera sa nu mai vad zilnic praf negru pe jante, poate va fi un plus la sistemul de franare plus o durata mai mare a vietii.

Nu a utilizat nimeni din combinatiile de mai sus?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Dupa schimbarea bratelor intampin mici probleme: cand virez maxim (dreapta sau stanga) se aud 2-3 pocnituri de la roti. La bratele vechi nu se auzeau. Nu imi dau seama de la ce poate fi, masina merge ok si nu pare sa fie grav. Ma gandesc sa nu fi montat ceva gresit. Aveti recomandari ce sa verific? Initial am crezut ca e nevoie sa rulez pentru a se "aseza" bratele putin, insa nu pare sa se remedieze nici dupa 700 km!

Am rezolvat de mult timp cu problema mai sus mentionata, insa am uitat sa postez si rezolvarea. Cand am montat scutul dupa schimbarea pieselor enumerate, am constatat ca triunghiul suport ce se prinde de caroserie si caseta de directie (parca, daca imi amintesc bine) avea un surub lipsa si unul slabit. Dupa fixarea acelui suport, a disparut orice zgomot.

Inca o data increderea mi-a fost calcata in picioare, chiar daca am fost un service-ul unui cunoscut si mi-a acordat toata atentia. Oamenii lui, lucreaza la fel ca la oricare alt service.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Am reusit sa instalez o vesiune de INPA (5.02 din pacate nu imi vede motorul, imi trbuie ver 4) si m-am jucat putin la masina. Am gasit ceva ciudat, insa dupa cateva cautari pe google nu am descoperit ce-ar putea insemna.

Are idee cineva ce reprezinta "tog niveau mittel"??? vedet poza atasata pentr mai multe detalii!

post-58008-0-99092800-1440318233_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa un drum lung prin tinutul manastirilor, am vrut sa merg la consum sa vad si eu cam cat scoate. Drum: manastirea Putna - Roman, (181 km); conditii: 4 pasageri la aproximativ 75 kg fiecare sa spunem, bagaje destul (haine, apa, alimente si altele necesare; schimbat la maxim 2500 rmp, la mers constant tinuta la 1800-2000 rpm, indiferent de treapta; am trecut prin Suceava si Falticeni, unde s-a circulat groaznic, mers in coloana si maxim treapta 2, lucrari la rumuri si cratere infernale. Anvelope Contisport contact5, uzura la jumatate (au 30 k km de cand le am); 205 55 R16 -presiune pe toat rotile intre 2.3 si 2.4!

Consumul indicat la final este de 4.2 l/100km; viteza medie 68.2 km/h inainte sa intru in Suceava aveam undeva la 3.5 , insa traficul de oras mi-a ridicat consumul si a scazut mai apoi la 4.2 pe drum exteriior.

 

Nah....cum pot sa ma gandesc la benzinar cand un 2.0 diesel cu tehnologie din anul 1999 scoate asa consum??

post-58008-0-99666000-1442636435_thumb.jpg

post-58008-0-80776500-1442636447_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ieri si astazi masina a fost trasa pe dreapta si s-au facut urmatoarele:

- schimbat plastic proctie de la parbriz (cel vechi era imbatranit si deja sareau bucati din el) - OEM;

- etrieri spate ambele roti: schimbat o-ringuri si garnituri/schimbat pistonase frana (frenkit), schimbat lichid de frana complet (ate), inlocuit senzor uzura(ate); demontat suport etrier si etrier - curatat cu perie de sarma pe banc, degresat si vopsit argintiu plus lac in cateva straturi - voi face cateva poze, insa 2 zile le mai las sa se usuce nu spal jantele chiar daca sunt jegoase rau;

- schimbat placute frana spate - textar;

- schimbat filtre (ulei, motorina, aer, epurator) si ulei (motul 0W40);

- schimbat 2 o-ringuri la filtru de ulei (am observat la 2-3 pornri pana acum ca ledul de ulei se stinge imediat la pornire, inainte de cel de baterie - inainte nu era asa, urmaresc cateva zile sa vad cum se prezinta) - OEM

- joja noua - cea veche ii rupsesem manerul - OEM;

- inlocuit garnitura EGR si curatat - OEM;

- inlocuit toate furtunele de vacuum - furtun de injector pe aceleasi dimensiuni, furtunul de la torbo era praf la mine;

- curatat senzor presiune pe evacuare;

 

Daca doreste cineva ofer gratis vechile mele pistonase (erau ok insa nu stiam pana sa le demontez si daca tot am luat altele noi, le-am inlocuit), cateva garnituri bune ce mi-au ramas, vechile placute care sunt pe jumatate uzate insa la mine faeau un zgomot ciudat (troncaneau la gropi, erau mai mici decat etrierul, sper sa fi remediat aceasta problema), senzorul de uzura placute, care are urechile de fixare rupte, insa este 100% functional, daca cineva il vrea il poate fixa cu silicon sau alteceva....nu stiu!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Daca tot ne pregatim de iarna, pe langa clasicul schimb de anvelope si antigel, am decis sa montez un sistem auxiliar de incalzire. Cum nu am vrut (dar nici nu am gasit) sistemul original in stare buna, am decis sa gasesc o alta solutie. Am montat un sistem Eberspacher Hydronic II D5S.

In acest moment mai am doar partea electrica de realizat, lucru ce sper sa il finalizez maine.

Hai zapada, hai!

 

Daca tot ne pregatim de iarna, pe langa clasicul schimb de anvelope si antigel, am decis sa montez un sistem auxiliar de incalzire. Cum nu am vrut (dar nici nu am gasit) sistemul original in stare buna, am decis sa gasesc o alta solutie. Am montat un sistem Eberspacher Hydronic II D5S.

In acest moment mai am doar partea electrica de realizat, lucru ce sper sa il finalizez maine.

Hai zapada, hai!

 

Inca una. Maine voi pune 2-3 poze cu instalatia finalizata.

post-58008-0-57916100-1448213892_thumb.jpg

post-58008-0-39459200-1448213913_thumb.jpg

post-58008-0-32577300-1448214107_thumb.jpg

post-58008-0-86604900-1448214127_thumb.jpg

post-58008-0-82568200-1448214208_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.