Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

Sa fiu mai inteles!masina o am de puțin timp.am cumparato și după 3 saptamani sa dus turbina.am pus o turbina recondiționata+filtru epurator nou!după aceasta lucrare am plecat din România în Italia!am făcut 1600km și am completat 1 litru!dar nu am depășit 130km/h.nu mă așteptam să consume așa mult ulei!

Nu te ingrijora. E normal. Si eu am strabatut Europa si am pus un litru. Asta cand aveam doar 260k km..

Nimic schimbat la peste 300k

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1L la 5000 km e acceptabil

1L la 1600 km e axagerat de mult, oricat de sportiv ai merge

Vezi sa nu fie vreo problema la noua turbina

Tocmai am venit dupa 2500 km facuti in Grecia si nu mi-a consumat gram de ulei,

se pare ca la a mea nu-i prea prieste Bucurestiul din moment ce imi consuna doar cand merg in Bucuresti, nu gasesc explicatie la acest fenomen

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pot sa spun ca am făcut aproape 600km pe autostrada mers cu a6 intre 160 și 180!după am completat cu 500g de ulei.deci e normal?

...da, 500ml pentru 600 km. Nu statea in 3000-3300 rpm!?

In turatiile alea cum crezi ca se face ungerea, uleiul pe unde ajunge?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Consumul este exagerat. Eu am un 320 M47 (din 2000) si nu completez deloc in 12-13k km cat fac intre revizii. Si a mea vede 3000 rpm uneori, insa de multe ori o tin in 2500-2700. Astazi am venit si eu din Grecia unde pe autostrada a mers constant la 120km/h, am facut 4000 km fara sa completez ulei si nivelul este la maxim aproape (am 9k km de la revizie), deci se poate!!
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten cu un e46 nfl din 2001 motor 2.2 consuma 1 litru la 2-3 saptamani / 1000-1500 km. Masina trage bine, dupa ce o opreste se aude pe toba ca si cum ar cadea ceva in ea .

Care ar fi cauza consumului mare?

 

La modelul acesta problema sunt segmentii de ungere. Nu ar strica sa verifice si eventualele scurgeri; Garnitura capac, garnitura suport filtru de ulei, garnitura de baie, valva PCV.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten cu un e46 nfl din 2001 motor 2.2 consuma 1 litru la 2-3 saptamani / 1000-1500 km. Masina trage bine, dupa ce o opreste se aude pe toba ca si cum ar cadea ceva in ea .

Care ar fi cauza consumului mare?

 

E normal sa se auda toba/evacuarea dupa ce o opresti, mai ales daca ai mers putin mai tare cu ea. Nu cade nimic in ea.

Link to comment
Share on other sites

Si a mea vede 3000 rpm uneori...

 

Pai la un astfel stil de condus nici n-are cum sa consume ulei :)) Daca ziceai si tu ca doar uneori o mai duci la 4000, 4500rpm, mai ziceam, desi chiar e recomandat s-o mai aduci si aici din cand in cand la drumuri exterioare. Sau chiar sunt situatii cand intri intr-o depasire si trebuie sa ajungi la 4000 a.i. sa nu pierzi momentumul la masina sau poate ca din fata se apropie destul de tare un altul. E bine ca n-ai masina cu DPF, altfel I-ai pune capac. Sa inteleg ca in oras daca o duci in 2000rpm e o turatie mare :) Turbina cum iti rezista la un astfel de regim de turatii? Ai avut probleme cu ea? Ca iar la fel, mersul subturat nu-I face bine deloc.

Link to comment
Share on other sites

Pai la un astfel stil de condus nici n-are cum sa consume ulei :)) Daca ziceai si tu ca doar uneori o mai duci la 4000, 4500rpm, mai ziceam, desi chiar e recomandat s-o mai aduci si aici din cand in cand la drumuri exterioare. Sau chiar sunt situatii cand intri intr-o depasire si trebuie sa ajungi la 4000 a.i. sa nu pierzi momentumul la masina sau poate ca din fata se apropie destul de tare un altul. E bine ca n-ai masina cu DPF, altfel I-ai pune capac. Sa inteleg ca in oras daca o duci in 2000rpm e o turatie mare :) Turbina cum iti rezista la un astfel de regim de turatii? Ai avut probleme cu ea? Ca iar la fel, mersul subturat nu-I face bine deloc.

Pai si in oras vede la fel, treapta I o schimb la 2300 maxim, apoi doar la 2500 sau 3000 schimb treptele. Foarte rar o duc peste 3000(probabil de maxim 10 ori pe an - acest model are cuplul maxim pana la 2750 rpm parca, deci nu ma ajuta cu nimic sa duc in 4000 rpm) si doar pe drumuri exterioare, insa sunt foarte atent ca atunci cand motorul este rece sa nu sar de 2300-2400.

Am masina de la 220k km si am 290k km acum, turbina nu mi-a facut probleme, sper sa mai tina!! Apropo, la drumul de Grecia am scos consum 5.2 ( masina plina cu bagaj si 3 persoane adulte, mers cu AC doar ziua, rest ventilatie normala) - daca avea turbina probleme, nu cred ca scoteam acest cosum!

Link to comment
Share on other sites

Si eu am fost nevoit sa merg o data destul de linistit pentru 230Km si la final am scos un consum de 4,9%. Fara turatii mari, am depasit foarte putin, mers doar in limite pe fiecare portiune de drum. Probabil ca daca as merge asa, as scoate niste consumuri de nu-mi vine sa cred.Aia cu evitarea turatiilor mai mari de 2300 - 2500rpm in primii 3 - 5km o aplic si eu de cand am masina si chiar dupa acesti primi km nu trec peste 3000. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

(...), insa sunt foarte atent ca atunci cand motorul este rece sa nu sar de 2300-2400.

 

Poate ai vrut sa spui ca nu sari de 1500-1800 cand e motorul rece..

asta in masura in care vrei sa asculti de sfaturi utile motorului si tie..

 

Am condus un E30 cu ED (184cp) nou acum un an si am observat cand motorul/ECU cerea sa schimb treptele (asta in masura in care experienta practica a mea NU CREZI ca a fost confirmata de o versiune/model mai nou a lui E90/91..

 

Si te mai asigur ca multi nu stiu unde un motor pe motorina este subturat.

 

Acum sa curga cu minusuri :popcorn:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Poate ai vrut sa spui ca nu sari de 1500-1800 cand e motorul rece..

asta in masura in care vrei sa asculti de sfaturi utile motorului si tie..

 

Am condus un E30 cu ED (184cp) nou acum un an si am observat cand motorul/ECU cerea sa schimb treptele (asta in masura in care experienta practica a mea NU CREZI ca a fost confirmata de o versiune/model mai nou a lui E90/91..

 

Si te mai asigur ca multi nu stiu unde un motor pe motorina este subturat.

 

Acum sa curga cu minusuri :popcorn:

La 1800 se poate schimba treapta (pici probabil la 1100-1200 in superioara), insa la 1500 te asigur eu ca nu faci bine deloc - pici in turatie de relanti - cat bine ii faci motorului daca pici in treapta 3 la 900 rpm??? Ala este mers subturat - un motor va muri probabil cu 50% mai repede daca mergi subturat decat unul care merge turat! Atat timp cat ii dai motorului tot ce ii trebuie, turatia nu il afecteaza, insa daca mergi subturat, poti schimba ulei/filtre saptamanal, nu te ajuta!

Link to comment
Share on other sites

La 1800 RPM sa schimbi in superioara? Eu la 1800RPM ma intreb daca nu cumva e mai bine sa schimb in inferioara.

Cum sa mearga masinile astea ok daca voi mergeti subturat cu ele? Daca opriti muzica s-ar putea sa auziti cum plang turbina, EGR-ul, admisia si DPF-ul laugh1.gif

 

edit: discutam despre E90 320d NFL.

Edited by mgs
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 1800 RPM sa schimbi in superioara? Eu la 1800RPM ma intreb daca nu cumva e mai bine sa schimb in inferioara.

Cum sa mearga masinile astea ok daca voi mergeti subturat cu ele? Daca opriti muzica s-ar putea sa auziti cum plang turbina, EGR-ul, admisia si DPF-ul laugh1.gif

 

edit: discutam despre E90 320d NFL.

Mgs, (putini te pot contrazice in idei), dar poate imi arati/spui si unde ai citit ca turbina trebuie neaparat sa lucreze/invarta/supra-alimenteze motorul cu aer, mai ales cand motorul E RECE!?

Eu, vreau sa planga turbina dupa aer cand motorul e inca rece. De ce ar plange EGRul si admisia la rece!?

Si mai ales DPFul... da el ar plange pentru ca in el ajung gaze incomplet arse, ulei.. pentru ca motorul fiind rece, deci nu s-a dilatat, ajungand la regim, pentru o ardere completa a gazelor.

Astept sursa din intrebarea de mai sus. ;) astept sa fiu informat fie cu motorul cald, fie cu motorul rece, ca turbina trebuie sa lucreze - ca stim cu totii ca turbina lucreaza la peste 1800 rpm.

 

Te simti cu, covorul tras de sub picioare!? ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu, vreau sa planga turbina dupa aer cand motorul e inca rece. De ce ar plange EGRul si admisia la rece!?

Si mai ales DPFul... da el ar plange pentru ca in el ajung gaze incomplet arse, ulei.. pentru ca motorul fiind rece, deci nu s-a dilatat, ajungand la regim, pentru o ardere completa a gazelor.

Astept sursa din intrebarea de mai sus. ;) astept sa fiu informat fie cu motorul cald, fie cu motorul rece, ca turbina trebuie sa lucreze - ca stim cu totii ca turbina lucreaza la peste 1800 rpm.

Dezactiveaza EGR-u ala sa vezi ce admisie curata o sa ai dupa ce o cureti.

Apoi o sa aflii ca se incalzeste mai incet motorul, implicit ajunge mai greu DPF-u la temperatura optima de lucru.

 

Aberatiile voastre despre cum lucreaza sau nu lucreaza raman la stadiul de aberatii: - turbina lucreaza la orice turatie a motorului atata timp cat acesta este pornit.

Cu cat creste turatia motorului va creste presiunea gazelor expediate pe evacuare, implicit turatia turbinei si debitul de aer bagat in admisie si de aici fanteziile voastre cu "lucreaza de la ...".

Daca va uitat pe niste grafice de dyno o sa vedeti curbele de cuplu in functie de turatia motorului si o sa intelegeti ca turbina lucreaza tot timpul, dar este mai eficienta incepand de la o anumita turatie.

 

Problema despre care se vorbea mai devreme, cu mersul subturat la diesel vine cam asa: turatie mica -> orice accelerare mai brusca va produce exces de funingine care se opreste in DPF, care sta aproape rece din cauza turatiei mici.

Daca se merge mai sportiv atunci motorul va sta in general mai mult timp in plajele de cuplu optim chiar maxim si nu se va mai degaja atata cenusa sa infunde DPF-u care si el va functiona la o temperatura mai mare, si implicit va ajuta la regenerare pasiva a acestuia.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau, dar nu am ce argumente sa ofer cuiva care crede ca turbina nu lucreaza sub o anumita turatie.

De fapt tu nu prea gasesti raspunsul (sau o explicatie limpede-logica)care sa sustina ceea ce afirmi.

Lasa turbina deoparte ca acolo sunt alte lucruri care se intampla.. (desigur corelat cu felul cum trage motorul) si nu are rost sa divagam prea mult.

 

...Nu turbina trage motorul atunci cand motorul (e vai mama lui..) nu are compresie (ca exemplu) si de prea mult timp nu e incalzit cum ar fi trebuit!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut.legat de consumul de ulei.ĂŽmi scoate fum albastru dupĂŁ ce pornesc la relanti dupĂŁ ce se ĂŽncĂŁlzește nu se observa!dar ĂŽn mers la accelerare puternica scoate fum albastru!dacĂŁ ĂŽn staționare o țin turata la 3000 scoate și mai mult fum albastru.(turbina recondiționata. Filtru epurator nou.egr curatat)voi ce credeti
Link to comment
Share on other sites

Deja s-au strans 13 pagini pe acest thread si din cati au postat pe aici in ceea ce priveste M47-le de pe E90, inclin sa cred ca-i un motor ce mananca ulei. N-am stat sa contorizez cati au fost cei care au reclamat acest lucru, dar sunt ceva. Nu cred ca-i coincidenta totusi ca 90% sa consume ulei. Eu am istoricul de la 0 si sunt cateva linii cu "Check niveaux" Este din Belgia masina de aia-i in franceza si ma gandesc ca tot la fel manca ulei de la inceputuri. Am cumparat pt sotie sapt asta un Golf 5, 1.9TDI din 2007 si m-am uitat prin manual. Aici scrie ca un consum de pana la 1L/1000Km e "normal" turned.png Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.