Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

Am M47 pe e90, are 270k. dupa 5000km. cu ulei Castrol 5w30 nivelul este la max.eu cred ca pierderea e prin alta parte decat la segmenti, la asa consum compresia e scazuta, mai verifica turbo odata, vezi ceva ulei mai mult pe circuit.

 

Is tare curios ce regim de condus aveti voi cei ce spuneti ca nu va consuma gram de ulei. Probabil daca ati merge mai sportiv cu ele si ar incepe sa consume ulei, veti incepe dupa sa plangeti :) Mai sportiv ma refer la faptul sa schimbi aproape tot timpul undeva la 3000rpm cu exceptia primei trepte unde nu-si are rostul. In prima treapta eu schimb la 2000rpm, iar dupa ce motorul e cald, dupa 3 - 4km, schimb mai tot timpul aproape de 3000 sau chiar putin peste. In afara cand ies cu ea, o duc si la 3500rpm, iar cateodata spre 4000rpm sa se mai "desfunde" Deci, aplicati un astfel de regim si dupa mai vbm. Dupa cum spuneam, cata vreme motorul e rece, nu-i nevoie sa-l turezi mai sus de 2300 - 2500rpm si asta evident pt protejarea acestuia. Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Sunt cat se poate de interesat de acest subiect, detin un bmw e91 motor 2.0 163 m47 achizitionat din germania de apx 2 luni, dupa achizitionare am facut ca tot omul schimbul de ulei si filtre , am optat pentru bmw twin turbo 5w30, ei pana acum am parcurs dupa schimb apx 2500 de km , stil de condus destul de agresiv, citind problemele unora legat de consumul de ulei am zis sa verific joja, ei spre uimirea mea era pe jumatate, nivelul dupa schimb era pe maxim, eu personal am facut schimbul, asa ca am zis sa dau o geana la axul turbinei, constatarea a fost ca axul nu are gram de joc, filtrul epurator e de plastic cu decantor, l-am dat jos si spalat foarte bine inclusiv acea supapa si arcul ei, sincer sunt putin dezamagit de acest lucru, nu ma asteptam, dar am completat ce a ramas de la schimb si acum o sa il monitorizez sa vad ce face, urmatorul schimb o sa il fac cu liqui moly 5w40 top tech 4100, are norma bmw LL-04 sa vad mai gros dc va consuma la fel.

Vad ca unii cautati in capul turbinei sau pe furtunul ce vine la clapeta de aceleratie ulei, e normal, datorita gazelor de carter si a vaporilor de ulei, uscat nu va fi niciodata, asta nu inseamna ca o masina poate consuma atat ulei prin gazele de carter, o turbina poate avea consum si fara a avea joc in ax ( parerea mea).

 

P.S. Parerea mea e ca toate au un consum de ulei, singura diferenta e ca unii vor completa iar altii nu, sunt curios dc cei la care le consuma 500-600 de grame de ulei la 10.000 cum au dedus acest lucru, cand fac completarea si de ce? exemplu, dupa schimb e la maxim, cand completezi si de ce, la cati km? dupa completare cati km mai faci si unde e nivelul de ulei inainte de a face urmatorul schimb, sa nu imi spuna unii ca inainte sa faca schimbul completeaza ei 600 de grame sa vada dc exact atat au consumat.

Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Sunt cat se poate de interesat de acest subiect, detin un bmw e91 motor 2.0 163 m47 achizitionat din germania de apx 2 luni, dupa achizitionare am facut ca tot omul schimbul de ulei si filtre , am optat pentru bmw twin turbo 5w30, ei pana acum am parcurs dupa schimb apx 2500 de km , stil de condus destul de agresiv, citind problemele unora legat de consumul de ulei am zis sa verific joja, ei spre uimirea mea era pe jumatate, nivelul dupa schimb era pe maxim, eu personal am facut schimbul, asa ca am zis sa dau o geana la axul turbinei, constatarea a fost ca axul nu are gram de joc, filtrul epurator e de plastic cu decantor, l-am dat jos si spalat foarte bine inclusiv acea supapa si arcul ei, sincer sunt putin dezamagit de acest lucru, nu ma asteptam, dar am completat ce a ramas de la schimb si acum o sa il monitorizez sa vad ce face, urmatorul schimb o sa il fac cu liqui moly 5w40 top tech 4100, are norma bmw LL-04 sa vad mai gros dc va consuma la fel.

Vad ca unii cautati in capul turbinei sau pe furtunul ce vine la clapeta de aceleratie ulei, e normal, datorita gazelor de carter si a vaporilor de ulei, uscat nu va fi niciodata, asta nu inseamna ca o masina poate consuma atat ulei prin gazele de carter, o turbina poate avea consum si fara a avea joc in ax ( parerea mea).

 

P.S. Parerea mea e ca toate au un consum de ulei, singura diferenta e ca unii vor completa iar altii nu, sunt curios dc cei la care le consuma 500-600 de grame de ulei la 10.000 cum au dedus acest lucru, cand fac completarea si de ce? exemplu, dupa schimb e la maxim, cand completezi si de ce, la cati km? dupa completare cati km mai faci si unde e nivelul de ulei inainte de a face urmatorul schimb, sa nu imi spuna unii ca inainte sa faca schimbul completeaza ei 600 de grame sa vada dc exact atat au consumat.

 

daca mergi agresiv pune filtru epurator cu pasla si o sa ai parte de o surpriza

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e normal ca toti sa vrem sa ne reparam masinile dc se poate, dar de ce sa desfaci un motor, pentru ce? ca are 200-300k de km? oare este normal sa il desfaci dc un inginer sau un producator auto iti da ca normal un consum de ulei de 0,7/1000km, ce poti gasi in el? uzura, e normal, il segmentezi, schimbi cuzineti , faci _chiulasa_ si pe urma consuma la fel, ce faci in acest caz ryoraul?

 

Forumul este un loc unde majoritatea isi varsa ofurile, incearca sa isi remedieze o parte din probleme pentru simplu fapt ca nu gasesti mecanici buni care sa repare nu sa carpeasca si ce e mai important e ca nu gasesti pe piata piese de calitate chiar dc sunt oem,

Iti dau un exemplu, am detinut o octavia 1,9 dupa ce am cumparat-o am obesrvat ca avea un consum de 1 l la 2000 de km,am desfacut motorul si am gasit toate ghidurile pe supapele de evacuare cu joc mare, de aici consumul de ulei, cu un drum am schimbat segmentii si cuzinetii, facut toata _chiulasa_, garnituri noi, rodaj 5k de km si pana ce am vandut-o am parcurs apx 70k de km cu ea, am folosit ulei liqui moli top tech 4100 cu care avea un consum de ulei ce varia intre 500 si 1 l la 10k adunat pe toti km pana la schimb.

 

Luka sa inteleg ca in locasul filtrului epurator nu ai nimic?

Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Is tare curios ce regim de condus aveti voi cei ce spuneti ca nu va consuma gram de ulei. Probabil daca ati merge mai sportiv cu ele si ar incepe sa consume ulei, veti incepe dupa sa plangeti :) Mai sportiv ma refer la faptul sa schimbi aproape tot timpul undeva la 3000rpm cu exceptia primei trepte unde nu-si are rostul. In prima treapta eu schimb la 2000rpm, iar dupa ce motorul e cald, dupa 3 - 4km, schimb mai tot timpul aproape de 3000 sau chiar putin peste. In afara cand ies cu ea, o duc si la 3500rpm, iar cateodata spre 4000rpm sa se mai "desfunde" Deci, aplicati un astfel de regim si dupa mai vbm. Dupa cum spuneam, cata vreme motorul e rece, nu-i nevoie sa-l turezi mai sus de 2300 - 2500rpm si asta evident pt protejarea acestuia. Good luck!

 

 

Ca sa nu intru in polemica, nu sunt genul sa vorbesc ca sa ma aflu in treaba, masina o am din august am luat-o la 267K. schimbul a fost facut la 264k. de fostul proprietar, acum am putin peste 270k. uleiul se afla la crestatura superioara a jojei, de mers merg corect, e automata schimba cum e setata cutia, mai mult de atat nu am ce sa va spun, banuiesc ca pana la 10k. cand voi schimba uleiul se va consuma ceva, doar incepe sa se deprecieze dupa 6000km. dar nu ingrijorator cum am citit pe topic.

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e normal ca toti sa vrem sa ne reparam masinile dc se poate, dar de ce sa desfaci un motor, pentru ce? ca are 200-300k de km? oare este normal sa il desfaci dc un inginer sau un producator auto iti da ca normal un consum de ulei de 0,7/1000km, ce poti gasi in el? uzura, e normal, il segmentezi, schimbi cuzineti , faci _chiulasa_ si pe urma consuma la fel, ce faci in acest caz ryoraul?

 

Forumul este un loc unde majoritatea isi varsa ofurile, incearca sa isi remedieze o parte din probleme pentru simplu fapt ca nu gasesti mecanici buni care sa repare nu sa carpeasca si ce e mai important e ca nu gasesti pe piata piese de calitate chiar dc sunt oem,

Iti dau un exemplu, am detinut o octavia 1,9 dupa ce am cumparat-o am obesrvat ca avea un consum de 1 l la 2000 de km,am desfacut motorul si am gasit toate ghidurile pe supapele de evacuare cu joc mare, de aici consumul de ulei, cu un drum am schimbat segmentii si cuzinetii, facut toata _chiulasa_, garnituri noi, rodaj 5k de km si pana ce am vandut-o am parcurs apx 70k de km cu ea, am folosit ulei liqui moli top tech 4100 cu care avea un consum de ulei ce varia intre 500 si 1 l la 10k adunat pe toti km pana la schimb.

 

Luka sa inteleg ca in locasul filtrului epurator nu ai nimic?

 

Te-ai prins!

Link to comment
Share on other sites

Am avut eu filtrul de pasla, iar de un an am revenit la cel de plastic, default. Nu-I nici o sfaraiala. Teoretic la prima vedere ai zice ca pasla poate colecta mai bine uleiul din gazele de carter, problema acestuia fiind ca la un moment dat se va colmata. Pe de alta parte, nu-I prea logic faptul ca inginerii BMW au considerat mai OK unul de plastic in detrimentul celui de pasla. M-as mira sa regreseze ei cu aceasta solutie tehnica. Ma repet, motorul asta consuma uleiul pe la turbina, indeosebi daca ai un stil mai agresiv de condus, ceea ce va justifica la final acel consum de ulei. Dupa cum imi spunea si cineva ce reconditioneaza turbine in Buc, atunci cand a aparut E90-ul cu motorul de 2L si 163CP/350Nm, acesti cai si acest cuplu erau ceva destul de mult pt acele vremuri si posibil din considerente de costuri, cei de la BMW au ales o turbina(cea de la Mitsubishi) subdimensionata comparativ cu ce trebuia sa livreze. In sustinerea acestui argument vine si faptul ca asa cum multi stim, la acest motor, turbina este calcaiul lui Ahile, asa cum la N47 e distributia sau oricare alt motor care de cele mai multe ori are o problema comuna. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Is tare curios ce regim de condus aveti voi cei ce spuneti ca nu va consuma gram de ulei. Probabil daca ati merge mai sportiv cu ele si ar incepe sa consume ulei, veti incepe dupa sa plangeti :) Mai sportiv ma refer la faptul sa schimbi aproape tot timpul undeva la 3000rpm cu exceptia primei trepte unde nu-si are rostul. In prima treapta eu schimb la 2000rpm, iar dupa ce motorul e cald, dupa 3 - 4km, schimb mai tot timpul aproape de 3000 sau chiar putin peste. In afara cand ies cu ea, o duc si la 3500rpm, iar cateodata spre 4000rpm sa se mai "desfunde" Deci, aplicati un astfel de regim si dupa mai vbm. Dupa cum spuneam, cata vreme motorul e rece, nu-i nevoie sa-l turezi mai sus de 2300 - 2500rpm si asta evident pt protejarea acestuia. Good luck!

 

 

 

Din Piatra Neamț-Ravena (italia)sunt 1600km consum de 1l ulei.1100km autostrada mers cu 120_130km/h.turatie de 2000_2500!nu cred ca este ceva normal

Edited by Robert26
Link to comment
Share on other sites

Oare motoarele de bmw e46 2.0 150 de cp cu turbina cu actuator electronic , ma gandesc asemanator in apx 90% dc nu mai mult cu cel de pe e90 si epurator de pasla, de ce ju consuma ulei, km au cu duzina

 

Alea din cate stiu eu au turbina Garret, mai trainice si in acelasi timp cu mai putin cai, deci mai putin solicitate in ceea ce priveste turbinele. Cred ca de aia. Pentru cei care stiu principiul de functionare al unei turbine, desi cred ca s-a tot discutat chiar si pe acest thread, dar ma repet. Axul cu paletii angrenati in prealabil de gazelle de la motor au ca si lagare, pelicule fine de ulei, altfel daca ai pune orice alt rulment nu cred ca ar face fata turatiilor ce pot atinge chiar si 100k rpm(poate nu la turbina asta, dar sunt care ajung si acolo). Acele lagare cu ulei evident ca vor avea niste garnituri de etansare care sa nu lase uleiul sa scape de-a lungul axului si astfel sa ajunga in una din cele doua camere ale turbinei. Evident ca acest lucru nu se intampla in totalitate si in timp din cauza imbatranirii acelor garnituri de etansare, coroborat cu un mers mai sportiv, automat si o turatie mai mare a axului, va rezulta o presiune mult mai mare asupra acelei pelicule de ulei cu rol de lagar, ulei care la final evident va scapa in una din cele doua camere asa cum spuneam si anterior. Fie in cea de evacuare, fie in camera unde se creaza presiunea sau de cele mai multe ori in ambele. Din aceasta cauza veti gasi ulei si spre evacuare(fum albastru), EGR sau/si in intercooler, galerie de admisie.

Link to comment
Share on other sites

Principiul de functionare al unei turbine il cunosc, nu cred ca 13 cai fac diferenta chiar dc e de la mitshubishi, eu zic ca problema se trage de la cuplu care e situat in jurul a 2000 rpm, de ce la motoarele de 177 au coborat cuplu la 1750, turbina isi face joc si se uzeaza in momentul in care noi fiind subturati aceleram fara a retrograda adica sub 2000, gazele pun presiune pe axul turbinei care in timp se va rupe.

Ce sa spun de motoarele de 150 e46 resoftate? Nu ar trebui sa consume ulei ca chipul te urca la apx 180cp nu 163

Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai ce am montat pe masina filtru epurator de pasla, cum nu am gasit pasla pentru e 91 am comandat cu tot cu carcasa si filtru pentru e46, am luat supapa de cauciuc cubtot cu arc si am mutat-o in carcasa mea si pe urma montat filtru de pasla, masina merge la fel de bine, vom vedea peste cativa km dc are sau nu vreun efect acest lucru Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Principiul de functionare al unei turbine il cunosc, nu cred ca 13 cai fac diferenta chiar dc e de la mitshubishi, eu zic ca problema se trage de la cuplu care e situat in jurul a 2000 rpm, de ce la motoarele de 177 au coborat cuplu la 1750, turbina isi face joc si se uzeaza in momentul in care noi fiind subturati aceleram fara a retrograda adica sub 2000, gazele pun presiune pe axul turbinei care in timp se va rupe.

Ce sa spun de motoarele de 150 e46 resoftate? Nu ar trebui sa consume ulei ca chipul te urca la apx 180cp nu 163

 

Daca tu te consideri mai bun decat o echipa de ingineri si mai ales daca stii istoricul din spate, ce sa-ti zic: felicitari. Trebuie sa fi fost implicat in echipa de design a motorului M47TU2 ca sa stii motivele pt care s-au facut anumite alegeri in designul acestui motor. Restul sunt supozitii din partea noastra, a unor necunoscatori. Nu cred ca de nebuni producatorii specifica in manuale faptul ca motoarele pot consuma ulei intr-o anumita limita si in functie de anumite conditii(stil de condus, conditii de traffic, conditii meteo, etc. Trebuia sa-ti iei un Audi cu un motor TSI ori TFSI sa vezi acolo consumuri de ulei inca de la 0Km si fara sa poti cere vreo despagubire atata timp cat acel consum se incadreaza in consumul maxim de 1L/1000Km.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Is tare curios ce regim de condus aveti voi cei ce spuneti ca nu va consuma gram de ulei. Probabil Mai sportiv ma refer la faptul sa schimbi aproape tot timpul undeva la 3000rpm cu exceptia primei trepte unde nu-si are rostul. In prima treapta eu schimb la 2000rpm, iar dupa ce motorul e cald, dupa 3 - 4km, schimb mai tot timpul aproape de 3000 sau chiar putin peste. In afara cand ies cu ea, o duc si la 3500rpm, iar cateodata spre 4000rpm sa se mai "desfunde" Deci, aplicati un astfel de regim si dupa mai vbm. Dupa cum spuneam, cata vreme motorul e rece, nu-i nevoie sa-l turezi mai sus de 2300 - 2500rpm si asta evident pt protejarea acestuia. Good luck!

 

 

Poti sa explici/spui cine sau de unde stii ca viteza se schimba la 4000rpm!?

 

Pe de alta parte, pe ce te bazezi cand zici ca motorul este (mai) protejat cand il conduci dupa cum explici?

 

 

"Din Piatra Neamț-Ravena (italia)sunt 1600km consum de 1l ulei.1100km autostrada mers cu 120_130km/h.turatie de 2000_2500!nu cred ca este ceva normal."

 

 

Eu cred ca da! De ce? Pentru ca pana si un Audi 1.9tdi din 2000 consuma 1 litru de ulei cand traversezi Europa.. in 1500-2000k! Masina aceasta o conduce o ruda a mea si in prezent are 150k km.. Data cu 120k km. Este pur si simplu dorita a fi pastrata inca mult si bine.

 

Si de final, masina cu motorul care o conduci, cat timp iti propui sa tii aceasta masina? Cati km are masina acum? Poate mai discutam subiectul si altadata.. bine-nteles daca tii masina ;)

 

Si ar mai fi o intrebare pentru tine - simpla: daca ai 6 trepte de viteza, ce viteza si ce la ce turatie esti cand vrei sa mergi economic pentru ulei..?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.