Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

3 probleme BMW 320d e46 136 cp


Recommended Posts

Salutare!

Am un e46 berlina 320d 136 cp din 98 si am 3 probleme cu el pe care as vrea sa le rezolv, dar nu prea am idee care este cauza si mi s-a luat sa merg cu ea pe la diversi mecanici sa-mi spuna ca o fi de la aia sau de la aia si sa schimb piese care defapt nu aveau nimic.

1. Am o vibratie la cardan in treapta a 3-a intre 2500-3000 de ture cand e accelerata la podea...deci cand ajunge in plaja asta de turatii incepe sa vibreze cardanul. Problema a aparut cand am schimbat rulmentul de la cardan (cel din spate)...mi-a desfacut cardanul si dupa ce mi l-a pus a inceput sa apara aceasta vibratie. Facea si in treapta 4 intre 1800-2000 ture. Am zis sa schimb cardanul...am luat altul din dezmembrari...o perioada dupa ce l-am pus nu a mai facut...a inceput sa faca iar, dar doar in treapta 3.

2. De ceva vreme gasesc in scut, si sub masina daca sta de pe o zi pe alta in acelasi loc cateva picaturi de motorina. In scut cand l-am dat jos, am gasit motorina amestecata cu ceva antigel (destul de multa)...de curand a trebuit sa mai si completez antigelul. Am verificat pe elevator...scurgerea provine de undeva din partea superioara a motorului si se prelinge pe cutia de viteze si apoi in scut. Nu am reusit sa vad exact de unde e nici eu si nici mecanicul.

3. In treptele 1 si 2 la accelerare, dar nu mereu, incepe sa bata schimbatorul de viteze, adica sa batzaie stanga-dreapta, sa joace, pana prinde ceva turatie.

 

As vrea niste pareri cam care ar fi cauzele celor 3 probleme si daca a mai avut cineva asemenea probleme cum le-a rezolvat. Mentioez ca la cardan sunt in regula ambii rulmenti si flansa.

 

Multumesc anticipat celor care vor veni cu raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

 

2. De ceva vreme gasesc in scut, si sub masina daca sta de pe o zi pe alta in acelasi loc cateva picaturi de motorina. In scut cand l-am dat jos, am gasit motorina amestecata cu ceva antigel (destul de multa)...de curand a trebuit sa mai si completez antigelul. Am verificat pe elevator...scurgerea provine de undeva din partea superioara a motorului si se prelinge pe cutia de viteze si apoi in scut. Nu am reusit sa vad exact de unde e nici eu si nici mecanicul.

 

Multumesc anticipat celor care vor veni cu raspunsuri!

 

 

La problema asta pot sa iti dau eu un raspuns, ma confrunt si eu cu aceeasi problema si mi-a luat si mie destul de mult sa aflu de unde sunt acele scurgeri. Scurgerile de motorina mai mult ca sigur apar pe la garnitura pompei de injectie, la mine cel putin asta este problema, nu pierde mult e adevarat, aproape insesizabil doar ca se prelinge pe blocu motor si in timp se depoziteaza in scut. Reparatia presupune mai mult timp si munca decat costuri, este destul de greu sa ajungi la pompa pentru ca la noi este prinsa in partea dreapta cum te uiti din fata la motor chiar sub galeria de admisie.

Cat despre pierderile de antigel verifica in primu rand colierele de la furtune, verifica sa nu ai vreun furtun copt si fisurat, si deasemenea vezi corpu termostatului, la mine de acolo era problema, aveam fisurat corpu termostatului.

 

Cam atat pot sa te ajut eu, sper sa iti fie folositor ce ti-am spus.

O seara faina !

Link to comment
Share on other sites

1. Am o vibratie la cardan in treapta a 3-a intre 2500-3000 de ture cand e accelerata la podea...deci cand ajunge in plaja asta de turatii incepe sa vibreze cardanul. Problema a aparut cand am schimbat rulmentul de la cardan (cel din spate)...mi-a desfacut cardanul si dupa ce mi l-a pus a inceput sa apara aceasta vibratie. Facea si in treapta 4 intre 1800-2000 ture. Am zis sa schimb cardanul...am luat altul din dezmembrari...o perioada dupa ce l-am pus nu a mai facut...a inceput sa faca iar, dar doar in treapta 3.

3. In treptele 1 si 2 la accelerare, dar nu mereu, incepe sa bata schimbatorul de viteze, adica sa batzaie stanga-dreapta, sa joace, pana prinde ceva turatie.

 

la 1 verifica flansele de la cardan si sa fie stranse suruburile cu cheie dinamometrica

si verifica si suportii de la grup si cutie

la 2 verifica suportii de la cutie, daca nu, sunt niste bucsi la timonerie care se schimba

verifica si tampoanele de la motor

Link to comment
Share on other sites

Multumesc ovy22 pentru raspuns...o sa verific ce ai spus tu, cred ca e ceva de munca...dar o sa o fac pentru ca nu prea suport sa stiu ca ceva nu e in regula, chiar daca nu e o problema majora, ma streseaza :)

 

Multumesc razzzzvan pentru raspuns. La care flanse te referi mai exact? eu o stiu doar pe cea din fata...care face legatura intre cutie si cardan. Tampoanele la motor le-am schimbat pt ca aveam unul rupt, deci ramane varianta cu cele de la cutie sau bucsile de la timonerie.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc ovy22 pentru raspuns...o sa verific ce ai spus tu, cred ca e ceva de munca...dar o sa o fac pentru ca nu prea suport sa stiu ca ceva nu e in regula, chiar daca nu e o problema majora, ma streseaza :)

 

 

 

este de munca pentru ca putin impropriu spus o sa cam trebuiasca dat jos jumatate de motor ca sa iti schimbe acea garnitura, oricum nu e o operatiune care sa o poti face tu si inca ceva nu o sa poti sa iti dai seama exact pe unde se prelige pentru ca nu se vede exact.

Si eu am cam aceleasi principii ca tine si cu prima ocazie cand ajung acasa o sa schimb si eu garnitura respectiva, doar ca necesita cel putin 1 zi sau 2 sa stea masina in service iar eu am avut nevoie de ea si nu am putut sa o las.

Link to comment
Share on other sites

salut, daca ai pierderi de antigel si sunt pe la ponpa de apa , mai precis pe la ax , verifica tipul de antigel trebuie sa fie albastru cu silicati, sau G11 cu silicati, daca ai pus G12 rosu[ fara silicati ]iti umfla presetupa si vei avea pierderi

 

Am avut cu ceva timp in urma rosu, dar l-am schimbat si i-am pus albastru. Deci...ar trebui sa schimb pompa de apa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.