Jump to content

Mers neliniar la ralanti


sL!cK

Recommended Posts

Am intrat zilele trecute pe un drum mai accidentat in bucuresti,unde pe o distanta de cateva sute de metri nu se putea merge cu mai mult de treapta 1.

 

Am obs ceva la masina,si anume ca atunci cand merg la ralanti ,in treapta 1 ,fara sa tin piciorul pe acceleratie masina merge neliniar ,in zvacuri. Chestia asta

 

nu o facea inainte. In treapta a 2a nu face chestia asta,merge normal ,liniar. Daca apas acceleratia un pic dispar zvacurile respective.

 

Cand se manifesta asa,in treapta 1,turatia ramane constanta.

 

Singurul vinovat la care ma gandesc eu este ambreiajul care poate ca sa uzat,sau diferentialul care stiu ca are un pic de joc.

 

Dar, nu sunt sigur,asa ca m-am gandit sa va intreb pe voi,inainte sa o duc la vreun mecanic priceput.

 

Deci..cine are vreo teorie il rog sa ma ajute poate rezolv problema.

 

Masina este e46, 318i,nfl.

Link to comment
Share on other sites

Am intrat zilele trecute pe un drum mai accidentat in bucuresti,unde pe o distanta de cateva sute de metri nu se putea merge cu mai mult de treapta 1.

 

Am obs ceva la masina,si anume ca atunci cand merg la ralanti ,in treapta 1 ,fara sa tin piciorul pe acceleratie masina merge neliniar ,in zvacuri. Chestia asta

 

nu o facea inainte. In treapta a 2a nu face chestia asta,merge normal ,liniar. Daca apas acceleratia un pic dispar zvacurile respective.

 

Cand se manifesta asa,in treapta 1,turatia ramane constanta.

 

Singurul vinovat la care ma gandesc eu este ambreiajul care poate ca sa uzat,sau diferentialul care stiu ca are un pic de joc.

 

Dar, nu sunt sigur,asa ca m-am gandit sa va intreb pe voi,inainte sa o duc la vreun mecanic priceput.

 

Deci..cine are vreo teorie il rog sa ma ajute poate rezolv problema.

 

Masina este e46, 318i,nfl.

 

Exact asa face si a mea in treapta intai cand incetinesc, da sa moara parca, o vibratie aiurea . Poate sa fie din bobina sa fure curent ?! e46 318i

Link to comment
Share on other sites

Exact asa face si a mea in treapta intai cand incetinesc, da sa moara parca, o vibratie aiurea . Poate sa fie din bobina sa fure curent ?! e46 318i

 

 

Nu cred ca este ceva electric. Eu cred ca este mecanica problema.

 

Dar la mine nu moare motorul...mege normal ..dar zvacneste asa,zvacuri.

 

Daca tin apasata pedala ff putin,pe la 1000 rot dispare fenomenul. La tine se manifesta la fel?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este ceva electric. Eu cred ca este mecanica problema.

 

Dar la mine nu moare motorul...mege normal ..dar zvacneste asa,zvacuri.

 

Daca tin apasata pedala ff putin,pe la 1000 rot dispare fenomenul. La tine se manifesta la fel?

Exemplu intersectie-stop-frana in trapta 1 trepidatie plec cu ea revine la normal , nu tot timpul, de obicei la rece.

Link to comment
Share on other sites

Faceti o verificare la bucsa din imegine. De cele mai multe ori din cauza bucsei respective apare senzatia de smucitura / mers neuniform al masinii la relanti in treapta 1.

Verificare se face simplu ridicand masina pe un elevator si apoi cu un levier se incearca daca are joc sau nu. O bucse buna ne uzata nu trebuie sa permita nici cel mai mic joc acolo. Daca aveti joc inseamna ca este uzata / imbatranita de timp si trebuie schimbata. Una pe original OEM este 80 ron. Spor.

post-9973-0-92879800-1393352186_thumb.jpg

Edited by Necro_77
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Faceti o verificare la bucsa din imegine. De cele mai multe ori din cauza bucsei respective apare senzatia de smucitura / mers neuniform al masinii la relanti in treapta 1.

Verificare se face simplu ridicand masina pe un elevator si apoi cu un levier se incearca daca are joc sau nu. O bucse buna ne uzata nu trebuie sa permita nici cel mai mic joc acolo. Daca aveti joc inseamna ca este uzata / imbatranita de timp si trebuie schimbata. Una pe original OEM este 80 ron. Spor.

 

 

Ms pt sugestie. Dar mi se pare prea simplu ,prea usoara rezolvarea pt problema asta. Doar bucsa aia mica sa produca atata ...deranj. Ai avut o prbl asemanatoare cu bucsa aia? Cu aceleasi simptome?

 

Cand o sa am timp ,o sa merg la un sevice sa verific bucsa dd acolo.

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa ai nevoie de un reglaj al supapelor . Nu stiu cum este la BMW, dar la Honda se face un reglaj al supapelor la un anumit inteval de timp, iar simtomele ca acest reglaj trebuie facut sunt exact cele descrise de tine mai sus. Mers sacadat in prima treapta la rece. In momentul in care motorul se incalzeste, dispare si acest fenomen extrem de enervant ... !

 

Nu este o operatiune foarte complicata si nici prea scumpa .

 

Sper sa te ajute.

 

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Ms pt sugestie. Dar mi se pare prea simplu ,prea usoara rezolvarea pt problema asta. Doar bucsa aia mica sa produca atata ...deranj. Ai avut o prbl asemanatoare cu bucsa aia? Cu aceleasi simptome?

 

Cand o sa am timp ,o sa merg la un sevice sa verific bucsa dd acolo.

 

Am avut aceiasi problema...in treapta 1 la relanti masina avea un mers sacadat, nelinear cu smucituri ca sa zic asa si s-a rezolvat cu schimbarea bucsei respective.

Link to comment
Share on other sites

cred ca si eu am problema asta. nu cumva asta e si bucsa care cand e dusa se aud anumite zgomote cand ridici ambreiajul mai repede la plecarea de pe loc?

necro, se da diferentialul jos pt a schimba bucsa asta? cam cat ar trebui sa fie manopera la un service decent?

 

Exact...asta este bucsa din cauza careia in mers cand schimbi vitezele normal ( nu necesita neaparat sa debraiezi mai repede ) face zgomot infundat...parca ar lovi ceva in podea, astfel facandu-te sa debraiezi mai incet pentru a nu mai face asa. Pretul uneia este de 80 rom pe original iar manopera este intre 50 si 150 ron ( daca iese usor fara a da diferentialul jos este mai ieftin...daca se da diferentialul jos este mai mult de munca si implicit mai scump ).

Link to comment
Share on other sites

La fel facea si la mine, mers intrerupt in treapta 1 sau 2 la relantiu, am schimbat bucsa respectiva si tot degeaba.

Am schimbat debitmetrul si a mers bine o perioada, acum face la fel, eu cred ca e de la relantiu, nu sta bine, oricum mi-am luat gandul sa rezolv problema cu relantiul oscilant la motorul asta, daca va uitati pe forum sunt o gramada cu problema asta care au incercat toate variantele posibile, mai putin update de soft. Desi nu cred ca va face ceva benefic, ma bate gandul sa ii fac si update de soft, poate poate scap de relantiu oscilant.

 

Apropo si dupa schimbarea bucsei respective inca se aude cateodata se aude boom-ul cand schimb vitezele, in treptele 1, 2.

 

Saptamana asta i-am schimbat bujiile(Original BMW), nimic, aceleasi simptome, pe viitor o sa ii schimb si bobinele.

 

Va zic sincer, nu va mai bateti capul ca mai mult va enervati si cheltuiti bani degeaba.

Link to comment
Share on other sites

La fel facea si la mine, mers intrerupt in treapta 1 sau 2 la relantiu, am schimbat bucsa respectiva si tot degeaba.

Am schimbat debitmetrul si a mers bine o perioada, acum face la fel, eu cred ca e de la relantiu, nu sta bine, oricum mi-am luat gandul sa rezolv problema cu relantiul oscilant la motorul asta, daca va uitati pe forum sunt o gramada cu problema asta care au incercat toate variantele posibile, mai putin update de soft. Desi nu cred ca va face ceva benefic, ma bate gandul sa ii fac si update de soft, poate poate scap de relantiu oscilant.

 

Apropo si dupa schimbarea bucsei respective inca se aude cateodata se aude boom-ul cand schimb vitezele, in treptele 1, 2.

 

Saptamana asta i-am schimbat bujiile(Original BMW), nimic, aceleasi simptome, pe viitor o sa ii schimb si bobinele.

 

Va zic sincer, nu va mai bateti capul ca mai mult va enervati si cheltuiti bani degeaba.

 

Daca ai fi fost mai atent la postarea mea de mai sus ai fi observat in poza atasata de mine ca mai sunt cateva bucsi care de asemenea daca sunt uzate pot crea aceiasi problema....am nominalizat bucsa mare de la diferential pentru ca de regula aceia este prima care face probleme dar nu inseamna ca celelalte nu pot face probleme. In cazul tau daca ai schimbat bucsele din imaginea postata de mine si problema persista verifica suportii de la motor si de la cutia de viteze. De asemenea socurile respective pot aparea si de la flansa daca este uzata...si-a facut joc. Spor.

Edited by Necro_77
Link to comment
Share on other sites

urmareste si turometrul. daca oscileaza in timpul socurilor mergi pe parte de motor, daca nu pe articulatii diferential.

 

 

Ralantiul este stabil, nu face figuri,sta fix pe la 800 rot. La sta m-am gandit si eu in prima faza,pt ca in trecut am avut si eu probleme cu osciltiile la ralanti dar le-am dat de cap pana la urma. Cand ralantiul pica in mers sub 500 rot/min si cateodata chiar murea motorul, am crezut ca este debitmetrul dar de fapt era de la regulatorul ralanti,avea clapeta acea metalica blocata. S-a rezolvat cu wd. Si mai aveam si burduful acela de cauciuc care pleaca din clapeta,era crapat.

 

L-am inlocuit si in felul acesta au disparut si rateurile.

 

Dupa asta urmatoarea problema a fost ralantiul prea mare,parca era mig,asa statea,pe la 1500 rot/min. Problema era de la furtunul acela care pleaca din valva PCv si intra in motor. Era crapat destul de tare. L-am inlocuit si acum nu mai am probleme la capitolul ralanti. Este stabil,si mi-a scazut si consumul .Am cumparat si sonda lambda dar nam apucat sa o schimb.

 

Deci ma gandesc ca singurul lucru care ar fi de vina pt smuciturile alea la mers la turatie mica sa fie bucsile despre care spunea colegul nostru mai sus.

 

Dupa ce le schimb pe toate pe acolo va spun cum se comporta masina.

 

Dar alea sun urmatoarele pe lista.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai fi fost mai atent la postarea mea de mai sus ai fi observat in poza atasata de mine ca mai sunt cateva bucsi care de asemenea daca sunt uzate pot crea aceiasi problema....am nominalizat bucsa mare de la diferential pentru ca de regula aceia este prima care face probleme dar nu inseamna ca celelalte nu pot face probleme. In cazul tau daca ai schimbat bucsele din imaginea postata de mine si problema persista verifica suportii de la motor si de la cutia de viteze. De asemenea socurile respective pot aparea si de la flansa daca este uzata...si-a facut joc. Spor.

 

Masina face asa de cand am cumparat-o in septembrie, de atunci am fost la 3 mecanici diferiti in legatura cu problema asta, crede-ma ca am verificat tot ce ai zis tu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.