Jump to content

Sfat achizitie 320, 235 SAU 330i (xi)


LEOZRX

Recommended Posts

5W-30.

Ma gandesc sa nu-l manance acum, mai ales ca vine vara. Un 5W40 n-ar fi mai bun? Nu-i vorba de bani, dar vreau sa fac o alegere buna.

In 320D bagam Castrol Edge 5W30.

Masina are 209 mii de KM reali.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Esti perseverent chiar ...

 

Vad ca te citesti superficial mai totul ... acel top tech 4100 e un ulei pentru motoare diesel in special.

 

Pun aici ce-am scris pe un alt topic (pe care vad ca nu vrei sa-l folosesti):

 

Iar daca marketing-ul ti se pare ametitor, niciodata nu vei da gres daca vei proceda de felul urmator:

te uiti in cartea de service a masinii si vezi ce scrie fabricantul la uleiuri pentru motorul tau. Iei norma si aprobarile respective si, pe baza lor, cauti uleiul. Adica daca in carte iti zice A3/B4, 0W40, LL-01, cauti un ulei care sa aibe minim criteriile astea. Chiar si un ulei mineral, atata timp cat nu-l tii 20.000 de km in motor sau doi ani, isi face treaba cu brio.

 

Daca vrei ceva mai mult, atunci te informezi, cauti fise de produs, TBN, etc. .

LL-01 e ulei full-saps, LL-04 e low-saps. Stii diferenta dintre cele doua ?

 

Low-saps-urile sunt pentru diesel.

 

Evident ca motoarele pe benzina, mai ales cele aspirate, sunt foarte permisive in materie de uleiuri. Adica poate fi pus intr-un astfel de motor si un ulei low-saps (ale carui particularitati sunt protejarea dpf-ului).

 

Dar, intrebarea mea pentru tine este: daca ai ulei full-saps special dedicat benzinarelor, de ce-ai vrea unul de e facut in special pentru diesel-uri dar care merge si-n otto?

 

Si observ mare luare de bine a normelor Bmw. Normele Bmw sunt chiar slabute. Mercedes si Vw, in special Vw pe tdi-uri (motoare grele si pentru cel mai napraznic ulei), sunt tatici in asa ceva. D-asta ti-am recomandat sa te ghidezi dupa norma MB 229.5.

 

Sau, tot o alta recomandare, a fost cea in care sa respecti, daca domeniul asta te depaseste, exact ce scrie in manualul masinii tale: Aprobarea A3/B4, norma X, vascozitatea z.

 

De la Liqui Moly din gama 5W40 care credeti ca-i mai bun: TOP TEC 4100 5W-40 sau Synthoil High Tech 5 W-40 ?

 

Sunt intr-o mare dilema....

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca daca vine vara sa ii bag ceva cu 40 in coada.

Luam in calcul 5W40 de la BMW, dar e LL-98, pe cand mie imi trebuie LL-04. Fac revizia la 8.000 de km.

 

Cum am zis si intr-un post anterior,5w40.Recomandarea pe care am primit-o de la reprezentanta era 5w30 pana in 150.000km si 5w40 la peste 150.000km.Cat de intemeiata e recomandarea,nu stiu.

5W40 original BMW SAU ALTA MARCA?

 

Esti perseverent chiar ...

 

Vad ca te citesti superficial mai totul ... acel top tech 4100 e un ulei pentru motoare diesel in special.

 

Pun aici ce-am scris pe un alt topic (pe care vad ca nu vrei sa-l folosesti):

 

Iar daca marketing-ul ti se pare ametitor, niciodata nu vei da gres daca vei proceda de felul urmator:

te uiti in cartea de service a masinii si vezi ce scrie fabricantul la uleiuri pentru motorul tau. Iei norma si aprobarile respective si, pe baza lor, cauti uleiul. Adica daca in carte iti zice A3/B4, 0W40, LL-01, cauti un ulei care sa aibe minim criteriile astea. Chiar si un ulei mineral, atata timp cat nu-l tii 20.000 de km in motor sau doi ani, isi face treaba cu brio.

 

Daca vrei ceva mai mult, atunci te informezi, cauti fise de produs, TBN, etc. .

LL-01 e ulei full-saps, LL-04 e low-saps. Stii diferenta dintre cele doua ?

 

Low-saps-urile sunt pentru diesel.

 

Evident ca motoarele pe benzina, mai ales cele aspirate, sunt foarte permisive in materie de uleiuri. Adica poate fi pus intr-un astfel de motor si un ulei low-saps (ale carui particularitati sunt protejarea dpf-ului).

 

Dar, intrebarea mea pentru tine este: daca ai ulei full-saps special dedicat benzinarelor, de ce-ai vrea unul de e facut in special pentru diesel-uri dar care merge si-n otto?

 

Si observ mare luare de bine a normelor Bmw. Normele Bmw sunt chiar slabute. Mercedes si Vw, in special Vw pe tdi-uri (motoare grele si pentru cel mai napraznic ulei), sunt tatici in asa ceva. D-asta ti-am recomandat sa te ghidezi dupa norma MB 229.5.

 

Sau, tot o alta recomandare, a fost cea in care sa respecti, daca domeniul asta te depaseste, exact ce scrie in manualul masinii tale: Aprobarea A3/B4, norma X, vascozitatea z.

M-ai rupt!

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca daca vine vara sa ii bag ceva cu 40 in coada.

Luam in calcul 5W40 de la BMW, dar e LL-98, pe cand mie imi trebuie LL-04. Fac revizia la 8.000 de km.

 

 

5W40 original BMW SAU ALTA MARCA?

 

 

original BMW LL98 5W40 care e Castrol bineinteles.Poti sa mergi sa intrebi personal la o reprezentanta din zona ta sa vezi ce ulei iti recomanda ei pt. motorul M54.Sunt curios daca iti fac aceeasi recomandare ca si in cazul meu.

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat la Motor AG si mi-au zis 5W30 sau 5W40.

Ma gandesc sa nu fie vreo problema daca bag LL-98 in loc de LL-01 sau ll-04 cu toate ca fac revizia inainte de 10.000 de km.

 

AM GASIT SOLUTIA CEA MAI BUNA: Castrol EDGE FST 5W40 LL-04 cu cod de Germania. Va multumesc tuturor pentru sfaturi!

Edited by LEOZRX
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.