Jump to content

Galeria de admisie - scurgere ulei? X3 3.0D


Recommended Posts

Salutare,

 

Va deranjez cu o intrebare cu privire la un BMW X3 care pierde cate o picatura foarte mica de ulei la 1-2 zile.

Am zis sa duc masina la BMW(Belgia) sa imi spuna de unde se pierde si mi s-a parut ciudat ca trebuie inlocuita galeria de admisie. Operatiunea va costa 900EUR, din care 600EUR este numai piesa.

Cunostintele mele despre motoare sunt totusi limitate, dar poate imi explica si mie cineva, de unde se pierde ulei pe la galeria de admisie. Am observat ca se pierde in general cand o calc mai puternic.

 

Deci, ma puteti lamuri?

Aveti idee cat ar costa reparatia asta in romania tot la o reprezentanta BMW?

As putea face operatiunea in alt service? este complicat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multam!

 

Nu are legatura cu flapsurile ci cu "garniturile" de pe galeria de admisie.Pe axurile de la flapsuri se afla niste o-ringuri de cauciuc si deasemenea exista seturile de garnituri "rosii" care trebuie sa fie perfect etanse pentru a nu pierde "zeama".De mentionat ca si consumul de carburant creste un pic....

Se pot gasi seturile respective pentru a fi inlocuite dar o inspectie vizuala asupra galeriei,tot trebuie facuta.

http://nadia.ttrt09.com/nadia/Swirl%20Flaps/32mm_seals/Untitled-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura cu flapsurile ci cu "garniturile" de pe galeria de admisie.Pe axurile de la flapsuri se afla niste o-ringuri de cauciuc si deasemenea exista seturile de garnituri "rosii" care trebuie sa fie perfect etanse pentru a nu pierde "zeama".De mentionat ca si consumul de carburant creste un pic....

Se pot gasi seturile respective pentru a fi inlocuite dar o inspectie vizuala asupra galeriei,tot trebuie facuta.

http://nadia.ttrt09.com/nadia/Swirl%20Flaps/32mm_seals/Untitled-3.jpg

 

 

Mi se pare absolut logic ce spui, idiotii astia de la BMW s-au multumit sa imi bage o factura de 950€ pentru asta. Cred ca ma ambitionez si fac si eu o inspectie vizuala a galeriei ca sa stiu ce se intampla acolo sa nu ma bazez numai pe ce zic ei. Pana la urma nu este nicio tehnologie sa desfac cateva suruburi.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma nu este nicio tehnologie sa desfac cateva suruburi.

 

Intradevar,nu e foarte dificil pentru cine are ceva experienta in "joaca de-a surubaria",dar trebuie sa fii foarte atent si sa ai langa tine scule necesare.

Urmareste de mai multe ori..... pasii ce trebuiesc facuti aici:

Atentie la minutul 5:50....suruburile se pot forfeca foarte usor daca strangi prea tare.Sunt destul de moi dar le poti inlocui pe toate cu altele uzuale.....inca de la inceput.

 

Am desfacut de 2 ori galeria:

* odata pentru a verifica starea acelor flapsuri ....(nu am constatat nimic deosebit-suruburile mici ce sustin tablitele flapsurilor erau in regula) si apoi a urmat curatarea EGR + clapeta acceleratie (se afla montate una dupa alta -minutul 4:35 EGR)....la X3 in continuarea acesteia se afla clapeta de acceleratie).

Am spalat galeria cu benzina si multe carpe....atentie...mizerie multa.

* a doua oara...venise frigul si la -18 grade,masina pornea mai greu.....am facut un test si am constatat ca aveam 2 bujii incandescente intrerupte.Acestea se afla sub galeria de admisie si nu exista alta posibilitate de a le schimba decat prin demontarea ei.

Le-am dat cu spray WD40 si le-am lasat jumatate de ora la "inmuiat".Dupa aceea am reusit sa le desfac fara sa le rup.......

 

Daca lucrezi cu mare atentie si rabdare....fara sa fii distras de alte lucruri/persoane.....se poate.

 

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-am lamurit cat de cat. Am dat jos capacul motorului, cu ceva peripetii din cauza ca accesul imi era blocat de capacul filtrului de aer. Se pare ca imi curge ulei pe la swirl flaps. Atasez cateva poze sa va dati cu parerea dar se pare ca se vad pete de ulei proaspat exact pe la swirl flaps.

In cazul asta se pot schimba swirl flaps sau trebuie inlocuita toata galeria?

 

Am pus pozele in galeria asta:

http://1drv.ms/1ei6Vg3

post-52706-0-98792800-1395180338_thumb.jpg

Edited by inteleptu
Link to comment
Share on other sites

Da...you have a leak....

Dupa parerea mea ar putea fi:

-o-ringurile de la cele 2 flapsuri sunt praf

-garniturile rosii dreptunghiulare mentionate in posturile de mai sus pot fi cu probleme

-zona respectiva a galeriei poate fi crapata

 

Daca vrei intr-adevar sa vezi cum sta treaba......trebuie sa o dai jos.

Poate fi ceva ce poti repara,dar deasemenea poate fi iremediabil si posibil sa necesite o noua galerie....(se intampla foarte rar).

Link to comment
Share on other sites

Problema asta e foarte comuna la M57 in toate variantele sale.

 

Exista 2 variante de rezolvare:

 

- schimbarea galeriei (deoarece garniturile de la clapete nu vin separat)

- montarea capacelor din aluminiu aftermarket care se pot cumpara de pe net. Si eu aduc asa ceva. Pentru varianta asta trebuie data jos galeria, desfacuta una dintre clapete si masurata gaura. Exista capace de 22 mm si de 32 mm. Ca sa stii de care ai nevoie trebuie sa le masori. Ambele variante exista si nu poti sa-ti dai seama dupa seria de caroserie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Succes deplin! Daca este cineva interesat de cum se demonteaza la un X3 3.0d galeria de admisie va stau la dispozitie.

Salut!Ai grija mare la garniturile ce vin puse pe bucsele prin care trec suruburile din capacul culbutoti spre galerie,se mai intampla sa cada de pe acele bucse,atentie sa nu se duca in motor,uite o fotografie cu acele garnituri incercuite cu rosu.post-46628-0-35037400-1396966443_thumb.jpg.Uite am facut un X in locul unde acea garnitura a cazut.Bafta!

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

In poza pusa de tine se vede ulei pe langa garnitura de la galeria de admisie si nu pe la swirl flaps. Admisia nu se inlocuieste decat cu totul. Swirl flaps nu gasesti separat. Si in Romania tot atat te costa sa o schimbi
Link to comment
Share on other sites

Salut, garniturile erau murdare dar pareau ca sunt lipite bine acolo, Dupa ce am dat galeria jos am ajuns la concluzia ca s-a scurs un pic pe langa garnituri, dar numai cele dispuse langa cei doi cilindri din mijloc, pe cei 4 din laterale nu pareau sa aiba probleme garniturile. Dar cel mai mult se vedea ulei proaspat la swirl flaps atat pe lateral cat si pe langa axul lor. De altfel au iesit atat de usor de acolo, nu faceau presiune bine, practic oricand crestea presiunea in interior arunca ceva si afara. Faptul ca mereu bratul acela misca swirl flaps-urile, prin miscarea asta pune un pic de forta si pe garnituri, iar dupa cativa ani se vede efectul.

Am ales sa nu inlocuiesc toata galeria, m-ar fi costat cam 800 de euro si nu vad ce avantaje as fi avut. Plus ca daca chiar simt ca ceva nu imi convine ma duc si platesc banii, dar sincer nu simt nicio diferenta, consumul pare la fel sau mai bun...

post-52706-0-91005800-1397114538_thumb.jpg

post-52706-0-06590000-1397114544_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Verifica flapsurile si daca nu au joc poti sa le pui putin silicon de buna calitate sa nu iti mai dea ulei si sa iti murdareasca motorul. Daca flapsurile au probleme e indicat sa schimbi galeria ca sa nu iti creeze probleme mai mari

 

Sub admisie ai releul de bujii, furtune de vacuum, convertorul de presiune si nu e bine sa tot fie ulei pe toate astea

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

Se pare ca am o eroare DDE(digital diesel electronics), mi-a aparut de dimineata. Am zis sa nu ma mai apuc eu de desfacut desi citisem eroarea 'P2620 Throttle position , output signal - open circuit', am parcat la dealer si mi-au zis ca nu era montat bine conectorul electric care merge la valva(butterfly) de langa EGR. Mi s-a parut suspect, eu cred ca am montat mufa respectiva bine. Mi-au mai zis ca ar trebui sa merg 50km pe autostrada ca sa se refaca filtrul DPF.

 

Acum intrebarea ar fi, credeti cumva ca are legatura cu faptul ca am scos din circuit swirl flaps? De mentionat ca dupa ce am plecat de la dealer cu recomandarea sa merg pe autostrada 50 km si cu prezumtia ca mufa respectiva nu era bine fixata la fix 10 minute mi-a aparut din nou eroarea in bord. De data aceasta insa cand citesc erorile din ECU nu gasesc nicio eroare, spre deosebire dimineata puteam citi eroarea fara probleme.

Sunt deja doua saptamani de cand am scos swirl flaps si pana acum totul parea sa mearga foarte bine.

S-a lovit cineva de situatia asta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.