Jump to content

E46 - 330i - Sedan


Sir 10

Recommended Posts

daca e sa te iei dupa configuratorul Motul

 

https://www.motul.com/at/de/products/oils-lubricants/specific-cng-lpg-5w40

 

e ceva ciudat ca am acut LL04 si nu era ca asta ,mai ma uit pe topic sa vad,oricum ciudat e ca la mine cu Motul intotdeauna motorul a fost ma zgomotos.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Deci, masina asta cred ca a rulat cu rotile prin "rahat" cand a iesit pe poarta fabricii.

 

Doar de proprietari exemplari a avut parte, inainte Cosmin care o bibilea, acum tu.

 

Felicitari pentru faptul cum intretii masina. Sa te bucuri de ea cat mai multi km.

Link to comment
Share on other sites

Ca si vascozitate are idicii de 10w40 si personal motorul mi se pare mult mai silentios decat cu uleiul precedent, aceasta fiind doar o parere personala .

 

Cat despre modul intretinerii masinii, incerc sa mentin aceiasi linie care a avut-o si Cosmin cand a venit vorba de investitii, pana la urma mi se pare normal sa iti achizitionezi o masina pe care iti poti permite sa o intretii exemplar, si apropo multumesc Lt. Powell pentru vorbele frumoase, insa intotdeauna este loc de mai bine...:download:

Link to comment
Share on other sites

Niciodata nu iau ca pe un afront personal o parere sincera venita din partea cuiva, cat despre vascozitate credeti-ma va rog ca m-am documentat aprox 2 luni pana sa ajuns la un acord comun cu mine si sa aleg acest ulei, am discutat cu persoane care merg de ceva vreme intr-un m54 cu acest tip de ulei.Nu sustin ca acesta este uleiul potrivit deoarece pareri pro si contra, discutii in contradictioriu se gasesc pentru fiecare brand in parte si pentru fiecare idici de vascozitate...insa la acest consens am ajuns eu, sper sa nu fiu dezamagit...

Cat despre afirmatia cu motorul mai silentios facusem o paralela pe acelasi tip de motor intre vechiul ulei si actualul...

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva pareri vis-a vis de masina / motor dupa un drum de 600km care au fost parcursi cu 36 litrii, acest traseu incluzand si Transalpina, pot spune ca sunt foarte incantat de masina in configuratia aceasta chiar daca este o masina de generatie mai veche dar care pot spune, aici facand o parelaela cu drumul virajat si de toate tipurile de pe Transalpina, ca iti ofera o senzatie foarte placuta, atat abordarea virajelor cu suspensia m-tech, cat si motorul care nu te lasa niciodata la "greu" si face o plimbare intotdeauna mai placuta si mai sigura, aici fiind o parere personala si rog a nu se intelege gresit.

post-64966-0-95942100-1408291245_thumb.jpg

post-64966-0-39504900-1408291272_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sincer si eu sunt uimit, de fapt foarte uimit insa atat am alimentat la pompa, mai aveam eu cativa litrii in ea dar nu am ajuns acasa cu ea pe 0, in consecinta cam ce am alimentat asta s-a si consumat...cat despre stilul de condus am mers incet pe autostrada de la Pitesti catre Targoviste am mers cu 110km/h pe pilot...iar la urcare pe Transalpina consumul maxim pe obc a fost de 8 + marja de eroare care o arata el...sincer nu am niciun motiv sa mint, astazi dupa ce vind e la serviciu o sa iau foaia si pixul sa calculez exact :frantics:
Link to comment
Share on other sites

sa fim seriosi 6% nu are masina ta de fabrica :)

 

http://www.ultimates...eries-330i.html

 

6,9% la 90km/h

PS:10W40 in M54 nu am auzit pana acum poate 0W40? de fapt Motul LL04 specific e 5W40

 

Nu sustin faptul ca a consumat, am facut doar afirmatia ca in urma calculeleor mele, ce-i drept nu de matematician am ajuns la concluzia ca au fost consumati 36l deoarece atat am alimentat, in fine, nu are nicio relevanta chestia asta si nici nu doresc discutii in contradictoriu...

Cat despre ulei, da, greseala este a mea atunci cand am spus LL04, este vorba de motul 10w40, nu stiu cat de bun este dar aceasta a fost alegerea mea in urma discutiilor cu persoane care au mers pe acest ulei cat si in urma documentarilor de rigoare...

Link to comment
Share on other sites

Eu am bagat 10W40 original BMW in al meu M54 pret de 200-300 de KM doar pentru a spala motorul. Nu mi-a placut deloc cum se auzea motorul si nici cum tragea. Dupa ce am pus Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40, motorul era mult mai silentios si tragea mult mai bine decat cu precedentul ulei. Nici eu nu stiu pe nimeni sa bage 10w40 in E46. :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, parerile sunt impartite, nu neg asta si poate chiar aveti dreptate in privinta uleiului...

Dvs ce imi recomandati atat ca brand cat si ca vascozitate, sa imi motivati acest lucru cu argumente deoarece doresc sa ma informez si sa invat pentru viitor...Multumesc.

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

pai cartea zice 0W40/5W40 0W30/5W30 astea ar fi combinatiile din ce am vazut.10W40 am mai vazut pe forumurile de afara de cateva ori sa s-a mai bagat dar in general pt flush sau daca motorul avea pierderi/consum mare de ulei Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai cartea zice 0W40/5W40 0W30/5W30 astea ar fi combinatiile din ce am vazut.10W40 am mai vazut pe forumurile de afara de cateva ori sa s-a mai bagat dar in general pt flush sau daca motorul avea pierderi/consum mare de ulei

 

eu am avut 0w30 si il consuma, au fost verificat motorul in ideea ca ar avea ceva probleme de uleiul este consumat, a nu se intelege cantitati enorme insa intre schimburi am completat aproape 1l si de aici au inceput cautarile mele catre un ulei cu indici de vascozitate ceva mai ridicati, in prima faza vroiam ceva 10w60 insa in urma unor discutii dupa cum am afirmat si mai sus am ajuns la acest ulei de 10w40.Acum vin curiozitatile mele, ce se poate intampla daca motorul functioneaza cu acest tip de ulei, de ce nu ar fi unul bun?Poate intrebarile mele sunt puerile insa nu sunt un cunoscator in ceea ce priveste compatibilitatea uleiul...Multumesc

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in cel mai rau caz infunzi ceva pe acolo,altfel la iarna nu cred ca o sa faca prea repede presiune,nu stiu exact care sunt tolerantele motorului,posibil sa influenteze in timp si alte componente.chiar nu m-am gandit niciodata sa caut exact efectele.in principiu 1 L la 10.000 km e acceptat ca si consum.ce ai folosit Castrol sau BMW OEM?

http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=761124 ai o poveste cu 10w40 aici,pare intradevar sa rezolve consumul de ulei :)

 

Hi Everyone!

 

A little history (you can skip this and go to the solution if you want):

I own an E39 with M54B30 engine since ~3 years. When I bought the car I've replaced the whole CVV system and every gasket in the engine housing (except the cylinder head gasket) because oil was everywhere in the engine bay. So after this there was no leak at all. I thought that's it but NO…. It has just begun.

This car has always been eating oil but recently I felt it has gone wild. Consumption went up to 1qt per 3-500 miles or better to say 1qt per week. It seemed to that not just the miles I drive but the time, the occasions I drive are count for oil consumption.

By the way since I own the car I've done engine flushes with various products and I've replaced the oil at every ~6500 miles. I've tried various oil types (0W30-5W30-5W40-10W40 and even 15W40 once) and brands (BMW, Castrol, OMV, GM, Eneos, Mobil1, etc.) – the problem was still there.

 

Sort overview and service history: The car has now 245.000 miles in the clock. It's in mint condition otherwise – I'm a preventive maintainer and DIY guy. No blue smoke during use (never). I've even replaced the valve stem seals and "just for fun" I've replaced the CVV again – nothing changed. I've also tried to connect the CVV empty port with the intake blinded port but this was also usless in my case... Otherwise the engine running strong and well. After 60.000 miles of driving this engine I've nearly gave up. I recently started to look after a used "new" block.

 

The solution:

I did a standard oil change (the details don't count I think but here they are: engine flush, 10W40 OMV full-synthetic oil, BMW filter). I've added a Liqui Moly oil treatment additive (not the MoS2 one – there is another one it just looks like plain engine oil, called "Engine Protect"). After a few days I have to do an oil top up. This time I have bought a bottle of oil and an STP Fuel injector cleaner at the gas station (don't ask why). I've used the whole STP additive with only a half tank of petrol. And basically since that I've got ZERO oil loss…. (I can't notice any during this period it's still holding the maximum level) This was two weeks ago and I've done 350 miles since that. I always measured the oil level at the same parking place, at the end of the day (hot engine, waiting 5 minutes before check).

 

Conclusion? What's this solution? To be honest I don't really know…. I've talked about this with my friends and with three mechanics (they know me, my car). Well, maybe the best idea WE have is that the piston rings are getting clogged around the piston in one specific position. They can't adapt to the bore wear and to other changing conditions any more. The petrol additive cleaned the carbon deposits from the cylinders, the rings and the clean oil, and maybe the oil treatment, lubrication was enough to make the rings move again.

 

I'll give you a feedback after more miles. I know it's not too much (~350 miles) since the "solution" but for me it was enough to do this write up – because "normally" my car should eat more than 1qt by now….

desi nu doar uleiul e aici.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu ce sa mai cred, ideea este ca pe timp de iarna masina sta in garaj, nu circul cu ea, iar de la un schimb la altul fac in principiu pana in 10.000km, schimb uleiul atunci cand se implineste 1 an si se considera ca acesta din urma isi pierde proprietatile...in consecinta sper sa nu fie afectat atat de mult...

Cat despre uleiul precedent ca si brand era Castrol...

Chiar nu este nimeni aici pe forum care sa fi folosit 10w40 intr-un m54?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sincer nu stiu ce sa mai cred, ideea este ca pe timp de iarna masina sta in garaj, nu circul cu ea, iar de la un schimb la altul fac in principiu pana in 10.000km, schimb uleiul atunci cand se implineste 1 an si se considera ca acesta din urma isi pierde proprietatile...in consecinta sper sa nu fie afectat atat de mult...

Cat despre uleiul precedent ca si brand era Castrol...

Chiar nu este nimeni aici pe forum care sa fi folosit 10w40 intr-un m54?

 

 

Este o prostie sa folosesti 10-40 ... stai cu 5w-40 maxim pe m54 .... daca motorul e in mintile lui... nu are de ce sa il manance sau sa se comporte ciudat !

Link to comment
Share on other sites

Este o prostie sa folosesti 10-40 ... stai cu 5w-40 maxim pe m54 .... daca motorul e in mintile lui... nu are de ce sa il manance sau sa se comporte ciudat !

 

Cand o sa se implineasca 1 an asta insemnand in primvara(oricum nu o sa mai fac foarte multi km cu ea deoarece intra in garaj la iarna, banuiesc ca nu are ce sa se strice pana atunci) o sa schimb uleiul cu altceva cu toate ca nu mi se pare nimic ciudat cu acest 10w40, acum vine intrebarea mea de necunoscator in ceea ce privesc uleiurile, de ce spuneti ca nu este indicat sa nu fie un folosit intr un m54 un ulei cu vascozitate peste 5w40?Ca si brand ce recomandati?

 

Multumesc!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cand o sa se implineasca 1 an asta insemnand in primvara(oricum nu o sa mai fac foarte multi km cu ea deoarece intra in garaj la iarna, banuiesc ca nu are ce sa se strice pana atunci) o sa schimb uleiul cu altceva cu toate ca nu mi se pare nimic ciudat cu acest 10w40, acum vine intrebarea mea de necunoscator in ceea ce privesc uleiurile, de ce spuneti ca nu este indicat sa nu fie un folosit intr un m54 un ulei cu vascozitate peste 5w40?Ca si brand ce recomandati?

 

Multumesc!

 

 

De obicei uleiul cu vascozitate mai mare poate afecta vanosul motorului ! este un m54 nu un s54 unde se foloseste 10-60 acolo .... folosirea unui ulei mai gros se mai practica si cand motorul are probleme de compresie :) ....

 

Motul xcess 8100 5w-40 este recomandarea mea !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.