Jump to content

E46 - 330i - Sedan


Sir 10

Recommended Posts

O sa ma documentez vis-à-vis de cele spuse de tine insa mai mult ca sigur o sa iti urmez sfatul deoarece esti primul care vine cu argumente concrete si nu doar cu pareri nefondate cum au venit majoritatea, ideea pentru care am ajus sa pun acest ulei este faptul ca in mometul achizitioarii masinii am avut un Castrol 0w30 si imi consuma...am verificat in prealabil tot ce tinea de motor pentru a ma asigura ca, consumul nu este datorat vreunei defectiuni...insa am ajuns la concluzia ca uleiul de rahat era vinovatul...

 

Ca si brand tot Motul xcess am, insa 10w40 :getlost:

 

Multumesc pentru ajutorul acordat...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

O sa ma documentez vis-à-vis de cele spuse de tine insa mai mult ca sigur o sa iti urmez sfatul deoarece esti primul care vine cu argumente concrete si nu doar cu pareri nefondate cum au venit majoritatea, ideea pentru care am ajus sa pun acest ulei este faptul ca in mometul achizitioarii masinii am avut un Castrol 0w30 si imi consuma...am verificat in prealabil tot ce tinea de motor pentru a ma asigura ca, consumul nu este datorat vreunei defectiuni...insa am ajuns la concluzia ca uleiul de rahat era vinovatul...

 

Ca si brand tot Motul xcess am, insa 10w40 :getlost:

 

Multumesc pentru ajutorul acordat...

 

 

e usor la tine ... pui uleiul care ti am zis si faci un test de compresie la rece [ sa fie cat mai rece motorul ] ... motul 5w-40 nu este mancat de motor spre deosebire de castrol care de fapt e un ulei turcesc reciclat [ aviz amatorilor care cumpara castrol de la noi din tara si este identificat usor unde scrie made in EU ].... am mai vazut o faza dura .. precum ca masina este 330i nativ... sincer eu inca mai cred ca e un swap... chiar daca s a facut vreo manevra la talon... cand bagi seria masinii pe realoem sau vin decoder... trebuie sa reiasa 330i si nu 320i. sper sa te ajute informatiile ! la testul de compresie trebuie sa iti iasa intre 12-14 bari .... de fabrica de nou este undeva la 16 .... ce e sub 12... deja te gandesti la revizie motor ! nu trebuie sa existe diferente mai mari de juma de bar intre cilindri [ ideal ]

Link to comment
Share on other sites

@ DEVIL's Style DacĂŁ am fĂŁcut totul ca la carte de ce conteazĂŁ dacĂŁ la o maÂşinĂŁ, cum e cazul meu, s-a fĂŁcut swap de motor?

Ăntreb acest lucru pentru cĂŁ poate mi-au scĂŁpat câteva aspecte.

Link to comment
Share on other sites

@ DEVIL's Style DacĂŁ am fĂŁcut totul ca la carte de ce conteazĂŁ dacĂŁ la o maÂşinĂŁ, cum e cazul meu, s-a fĂŁcut swap de motor?

Ăntreb acest lucru pentru cĂŁ poate mi-au scĂŁpat câteva aspecte.

 

Citisem cateva posturi inainte cum ca masina e 330i nativ [ si chiar mi ar parea bine sa fie asa ]... Conteaza pentru ca una e sa faci doar un swap de motor si restul sa fie lasate de pe modelul vezi si alta e Un swap facut complet care inseamna : motor + cutie + suporti + diferential + frane fata spate care difera ca diametru , fuzete , suspensie etc :) .... Uite eu caut un 330i sau 330d , dar nativ , pentru ca ma lasa rece un e46 in care doar s a facut swap de motor si atat ! sunt multe diferente intre un 320i , 325i si 330i !

Link to comment
Share on other sites

Dl Rcc, consider ca este mai protejata pe timpul iernii de toate materialele antiderapante care se folosesc in umila noastra tara, cat si de zapada in sine...ma bucur sa aud ca faci acelasi lucru cu frumusetea ta :thumbsup:

 

Dl Devil's Style, va dati seama ca nu aveam absolut nicun motiv sa dezinformez colegii de forum cu privire la motorul masinii,, chiar nu imi sta in caracter si cu toate astea personal cred ca atata timp cat swap-ul de motor este facut ca la carte nu ar trebuii sa fie absolut nici o problema, dupa cum afirma si stimatul coleg Rcc...

 

Chiar o sa urmez sfatul si o sa fac un test de compresie la rece dupa ce o sa pun uleiul indicat de dvs, o sa revin cu detalii legate de starea acestuia, multumesc pentru informatia parametrilor pentru compresie.

 

Acum daca tot s a discutat daca masina este un 330i veritabil sau nu, in consecinta vine si raspunsul meu KM67146

 

O seara buna va doresc in continuare...

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

Dl Rcc, consider ca este mai protejata pe timpul iernii de toate materialele antiderapante care se folosesc in umila noastra tara, cat si de zapada in sine...ma bucur sa aud ca faci acelasi lucru cu frumusetea ta :thumbsup:

 

Dl Devil's Style, va dati seama ca nu aveam absolut nicun motiv sa dezinformez colegii de forum cu privire la motorul masinii,, chiar nu imi sta in caracter si cu toate astea personal cred ca atata timp cat swap-ul de motor este facut ca la carte nu ar trebuii sa fie absolut nici o problema, dupa cum afirma si stimatul coleg Rcc...

 

Chiar o sa urmez sfatul si o sa fac un test de compresie la rece dupa ce o sa pun uleiul indicat de dvs, o sa revin cu detalii legate de starea acestuia, multumesc pentru informatia parametrilor pentru compresie.

 

Acum daca tot s a discutat daca masina este un 330i veritabil sau nu, in consecinta vine si raspunsul meu KM67146

 

O seara buna va doresc in continuare...

 

 

ii explicam lui Rcc diferentele... al tau banuiam ca e un 330i nativ .... i am oferit detalii asupra diferentelor ... pentru ca stiu ca multi fac swap de motor , dar pentru majoritatea conteaza sa fie facut cu cap ! asta inseamna ca odata ce treci pe un motor de 3000 de cmc... automat ... se trec si pe frane mai mari and so on ! la tine modelul este nativ ! cunosc masina de cand o avea fostul proprietar ! Si nu ma intelege gresit... nici nu am insinuat ca ai fii incercat sa dezinformezi colegii , dar vazusem ca te intrebase cineva mai devreme despre aspectul asta !

Link to comment
Share on other sites

Schimbarea unui motor personal cred ca ar trebuii sa traga de la sine si schimbarea celorlalte piese, doar o persoana care nu tine la siguranta ei si a celor din jur ar schimba strict motorul.

 

Cat despre afirmatia ta, neinteleasa de mine, scuzele de rigoare, intelesesem faptul ca NU ar fi un 330i nativ...in fine :frantics:

 

Cunosc proiectele tale bine gandite, banii investiti in piese de calitate etc, proiectul cu e46 330i/d v a fi unul personal, aici referindu ma la masina proprie sau....?

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Chiar este nevoie de asemenea ironii pe un site unde ne uneste o pasiune comuna?Nu am sustinut faptul ca ceea ce am pus eu este bun, am acceptat faptul ca am gresit si il voi schimba, daca insistam in greseala facuta intelegeam sa fiu ironizat dar asa deja am cazut in cealta extrema...

 

Totusi multumesc pentru sfat.

 

O seara buna in continuare...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pfff, dupa cum am afirmat si in posturile anterioare, alegerea uleiului pentru mine ramane inca o enigma,cu toate ca am incercat o informare cat mai temeinica pe tema asta mereu am gasit discutii in contradictoriu fapt pentru care nu am stiut ce sa mai aleg.

 

Daca deranjul nu este prea mare se poate te rog sa fii mai explicit, adica, sa merg undeva la 3000-4000 km cu acest ulei 10w40, apoi sa il schimb cu CE?Ce fel de imbunatatire voi observa?

 

Multumesc si scuzele de rigoare pentru postul anterior.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ii explicam lui Rcc diferentele... al tau banuiam ca e un 330i nativ .... i am oferit detalii asupra diferentelor ... pentru ca stiu ca multi fac swap de motor , dar pentru majoritatea conteaza sa fie facut cu cap ! asta inseamna ca odata ce treci pe un motor de 3000 de cmc... automat ... se trec si pe frane mai mari and so on ! la tine modelul este nativ ! cunosc masina de cand o avea fostul proprietar ! Si nu ma intelege gresit... nici nu am insinuat ca ai fii incercat sa dezinformezi colegii , dar vazusem ca te intrebase cineva mai devreme despre aspectul asta !

Rcc a facut swap-ul complet, ca la carte, asta implicand: motor, cutie, ceasuri de bord, ecu, unitate dsc, cardan, grup, sistem de franare (cu discuri/placute noi, zimmerman perforate + ate ceramic), evacuare, etc. Daca vezi masina, nu ai zice ca a fost 320d vreodata :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sinteticele au un (mare) avantaj: rezistenta la uzura. Dar in acelasi timp, au si un (mare) dezavantaj pentru motoarele noi: nu permit "lasarea motorului", asa zisul break-in. BMW emisese in '98 un buletin in care interzicea folosirea sinteticelor in perioada de break-in/intervalul primelor schimburi de ulei. Dupa care, in 2000 s-a razgandit si recomanda folosirea lor la intervale de 15.000km. Dupa care intervalul s-a marit la 25-30.000 km .... :rolleyes:

 

Un citat dintr-un SIB BMW datat 1998:

The oil change intervals should not be extended due to the greater durability of a fully synthetic engine oil. The engine oil and filter should always be changed as per the vehicle's Service Indicator when the "Oil Service" or the "Inspection" display appears regardless of the type of oil being used.

 

Ehe, ce vremuri.... se pare ca se mai razgandesc si inginerii, daca e rost de cascaval. :console:

 

Ideea e ca daca s-au folosit uleiuri sintetice/semi-sintetice inca de la inceput, segmentii au fost protejati si nu si-au facut treaba, dovada ca nu razuiesc pelicula de ulei de pe cilindri (grosso-modo vorbind), pelicula care e arsa, bla bla => ne intrebam de ce mananca motorul ulei ?

 

Folosirea unui ulei mineral permite "asezarea" segmentilor, ulterior putand reveni la orice (semi)sintetic doresti... Nu te costa mai nimic sa incerci, uleiurile minerale sunt destul de ieftine, mai mult costa manopera mecanicului :).

Link to comment
Share on other sites

ii explicam lui Rcc diferentele... al tau banuiam ca e un 330i nativ .... i am oferit detalii asupra diferentelor ... pentru ca stiu ca multi fac swap de motor , dar pentru majoritatea conteaza sa fie facut cu cap ! asta inseamna ca odata ce treci pe un motor de 3000 de cmc... automat ... se trec si pe frane mai mari and so on ! la tine modelul este nativ ! cunosc masina de cand o avea fostul proprietar ! Si nu ma intelege gresit... nici nu am insinuat ca ai fii incercat sa dezinformezi colegii , dar vazusem ca te intrebase cineva mai devreme despre aspectul asta !

Eu personal am schimbat tot: motor cu calculator, cutie de vitezĂŁ cu calculator, cardan, grup spate cu planetare, calculator ABS+DSC, planetare, sistem de frânare, evacuare, ceausuri de bord, GM, bloc de lumini etc. așa cĂŁ eu cred cĂŁ am fĂŁcut swap-ul de motor ca la carte. Așa cum spunea și colegul nostru Sir10, m-am gândit la siguranța mea, a familiei mele precum și celorlalți participanți la trafic.

Link to comment
Share on other sites

Eu personal am schimbat tot: motor cu calculator, cutie de vitezĂŁ cu calculator, cardan, grup spate cu planetare, calculator ABS+DSC, planetare, sistem de frânare, evacuare, ceausuri de bord, GM, bloc de lumini etc. așa cĂŁ eu cred cĂŁ am fĂŁcut swap-ul de motor ca la carte. Așa cum spunea și colegul nostru Sir10, m-am gândit la siguranța mea, a familiei mele precum și celorlalți participanți la trafic.

 

Nu toti procedeaza in acest mod , majoritatea cred ca e de ajuns sa arunce strict motorul si gata ! apropo... "nesimtit" e46 mai ai :)))... felicitarile mele !

Link to comment
Share on other sites

Eu personal am schimbat tot: motor cu calculator, cutie de vitezĂŁ cu calculator, cardan, grup spate cu planetare, calculator ABS+DSC, planetare, sistem de frânare, evacuare, ceausuri de bord, GM, bloc de lumini etc. așa cĂŁ eu cred cĂŁ am fĂŁcut swap-ul de motor ca la carte. Așa cum spunea și colegul nostru Sir10, m-am gândit la siguranța mea, a familiei mele precum și celorlalți participanți la trafic.

 

Cat au costat piesele si manopera si cat timp a durat? banuiesc ca in cazul de fata a fost mai logic swapul (masina ingrijita), dar pt cineva care se gandeste sa-si ia un e46, n-ar fi mai simplu sa ia direct un 330d?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cunosc proiectele tale bine gandite, banii investiti in piese de calitate etc, proiectul cu e46 330i/d v a fi unul personal, aici referindu ma la masina proprie sau....?

 

 

Multumesc ! proiectul cu e46 330i/330d nu este unul personal , ci al unui client de al meu ! Multumesc .. presupun ca te a pus in tema kenobo cu proiectele mele inclusiv ZAH ul de bacau !

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu proectul "ZAH" si bbs-urile din dotare...apropo, cu ch-urile care le am acum in configuratia 8.5 et 35 si 10j et 40/18, as dorii sa schimb arcurile m-tech cu ceva cu drop mai mic dar care sa nu afecteze tinuta masinii si sa fie in compatibilitate de 100% cu amortizoarele actuale, care ar fii recomandarea ta?Tin sa precizez ca as adopta strict schimbarea acestora deoarece amortizoarele m-tech sunt noi si nu as dorii sa renunt la ele, oare atinge fara roluire?Ca o parere de cunoscator cu atatea proiecte la activ, oare ar iesii ceva placut cu aceste jante?Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Jantele de pe ZAH sunt superbe, ma mir cum incap fara sa frece. Cred ca e nevoie de multa munca sa le faci sa incapa si sa poti circula :goodjob:

 

Incap fara sa frece pentru ca fitmentul e facut la MILIMETRU , multa munca , investitie , nervi si rabdare ! Cu masina aia nu se circula ... se alearga in adevaratul sens al cuvantului si e daily... De cand am inceput proiectul , proprietarul mi a specificat foarte clar ca vrea sa combine stance/low cu street setup si e foarte greu sa obtii ambele lumi ca sa nu mai zic de investitie in articulatie, suspensie , frane si ridigizare. O alta surpriza e sistemul audio de pe masina bazat pe SQ cu amplificatoare clasa D [ digitale ] , headunit alpine cu dac pe 24 de biti Burr-Brown si un subwoofer dual cu incinta custom made ! am atasat cateva poze cu el terminat cam 80 la suta ! mai este de facut puntea spate si sa vina noua suspensie reglabila pe inaltime duritate + flanse camber ! Sa specific un lucru : fitmentul ala e facut strict de proprietar home made ! El a roluit aripile pana a obtinut efectul dorit ! Proiectul este realizat in echipa : Eu , proprietarul [ adora sa isi bage mainile pe unde poate :)) ] si un amic de al lui care ia montat sistemul audio / inonorizare completa + facut incinta subwoofere

 

 

Da, stiu proectul "ZAH" si bbs-urile din dotare...apropo, cu ch-urile care le am acum in configuratia 8.5 et 35 si 10j et 40/18, as dorii sa schimb arcurile m-tech cu ceva cu drop mai mic dar care sa nu afecteze tinuta masinii si sa fie in compatibilitate de 100% cu amortizoarele actuale, care ar fii recomandarea ta?Tin sa precizez ca as adopta strict schimbarea acestora deoarece amortizoarele m-tech sunt noi si nu as dorii sa renunt la ele, oare atinge fara roluire?Ca o parere de cunoscator cu atatea proiecte la activ, oare ar iesii ceva placut cu aceste jante?Multumesc!

 

 

Cu H&R Sport 35/20 + roluit aripile spate ar iesi superb, zic eu.

 

Arcuri H&R sport [ cele albastre ] cu drop de 35 de mm [ sau 40 mm ] ... plus ca trebuie sa roluiesti putin ca sa nu atinga si o sa fie perfect ! Inca o sugestie : scapa de bara aia de ridigizare de 2 lei [ ta technix ] si pune ceva mai bun acolo [ costa cam 200 de euro o bara buna ] si recomandat si pe spate sa faci la fel ! Un plus de eficienta o au furtunele metalice de frana ! Ce ai tu ... merita ce e mai bun ! o admisie buna , o evacuare cu serpisori si deja se vor simti efectele [ cand sunt facute cu cap ]. PS : sa nu renunti la jantele alea ! sunt superbe si dau foarte bine pe e46 . sunt in top preferatele mele ca jante de calitate cu design clasic !

post-30210-0-40402200-1413833520_thumb.jpg

post-30210-0-82052500-1413833520_thumb.jpg

post-30210-0-20194900-1413833521_thumb.jpg

post-30210-0-67533600-1413833521_thumb.jpg

post-30210-0-14786900-1413833522_thumb.jpg

post-30210-0-81603000-1413833522_thumb.jpg

Edited by DEVIL's Style
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.