Jump to content

Sfat achzitie E46 316i vs 320d


Acvilabv

Recommended Posts

Deci cum o dau nu e bine. Benzinara e prea slaba, dieselul e o nemteasca cu foarte multi kilometri. M-am uitat pe la 318i si 320i, dar ceva decent cam sare de bugetul meu. Am gasit doar una (tot la mine in oras) dar are stopurile si farurile schimbate si nu prea-mi place.

http://www.autovit.r...-C32089508.html

 

hidoase farurile si stopurile. dar pana la urma se pot schimba cu unele originale pe bani putini din dezmembrari.

 

cat despre parerile celor de aici, cum ai vrea sa fie ? toata lumea la unison ? fiecare isi spune parerea. tu iei ce consideri mai bun pentru tine. pana la urma tu iti stii nevoile.

 

in mare ideile sunt urmatoarele : 316i e destul de slab. daca tu esti mai "lenes" la condus, iti potriveste. daca iti doresti ceva de la masina aia, nu.

318i este varianta de mijloc. 320i este deja in 6 cilindri, si are alt consum.

 

benzina cosuma in medie, minim 2 l in plus fata de diesel. deci fa si tu o socoteala, si vezi la cati km faci anual, cat te costa in plus benzina. apoi pune ceva in plus pentru intretinerea mai scumpa la diesel si vezi ce merita. asta plus trancanitul de diesel, care tu stii daca te deranjeaza.

diesel bun la bugetul tau nu ai sa vezi.

si nu te orienta dupa cele mai ieftine masini. ce cauti aia primesti.

 

bafta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am convins. Nu merita niciuna. CRED ca o sa merg pe "hidoasa" si de restul banilor ii pun alte stopuri/faruri + un CD player. Ce-i drept, nici nu mai stiu ce sa fac. Weekendul asta o sa procesez mai mult informatiile. Multumesc pentru sfaturi.

 

 

LE: Ma incadrez linistit.

Edited by Acvilabv
Link to comment
Share on other sites

Omul acum studiaza istoria BMW si modelele, aceste info le afli si pe net, si din start ar trebui sa te ingrijoreze consumul dat de producator 11+ oras pentru un benzinar maxim SLAB. Nu mai zic de problemele de lantz, motoare lente, pana si cei de la bmw au recunoscut ca sunt cele mai slabe motoare ce le-au scos 1.8 si 1.9 pe e46, de-aia le-au facut vant repede. Mai pui ceva, iei un 2.0d, ai cuplu cat vrei, cand vrei sa mergi la consum o scoti si in 5%, si crede-ma ca o sa vrei asta la cum ne arde ponta cu pompa mai nou. Daca erai in bani, sigur nu te uitai la masina sub 5000 :) Diesel all the way, am trait cu benzinare aspirate si nu as mai recomanda niciodata, doar daca o fi vorba despre 2.2i+ si bani de benzina disponibili..chiar si aici un FL 150cp resoftat basic, ii da fum unui 2.2i de 170..nu mai zic de consum, care la mers agresiv cred ca e jumate cat la benzinar. Edited by JuiCe
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mergi pe un diesel, nu o sa regreti (asta daca nimeresti unul cat de cat in mintile lui), Am avut benzinar(Renault Laguna 1.6 16v) si pe langa consumul mare in oras nici nu mergea, doar peste 4000 de ture. Am trecut la 320d (cai? habar nu am; thx JuiCe pentru remap) si is foarte multumit de el, nu mai stau cu morcovul cand intru in depasire. Acuma fiecare cu preferintele/gusturile lui:D
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai cugetat, am mai citit si ma gandeam, decat o masina lenta, mai bine una cu ceva caluti, chiar daca exista anumite riscuri. Aici se merge mai mult la noroc, nu e o regula. O sa mai studiez piata, sa vad ce mai gasesc, balanta inclinandu-se spre parte dieselului.
Link to comment
Share on other sites

Mergi pe un diesel, nu o sa regreti (asta daca nimeresti unul cat de cat in mintile lui), Am avut benzinar(Renault Laguna 1.6 16v) si pe langa consumul mare in oras nici nu mergea, doar peste 4000 de ture. Am trecut la 320d (cai? habar nu am; thx JuiCe pentru remap) si is foarte multumit de el, nu mai stau cu morcovul cand intru in depasire. Acuma fiecare cu preferintele/gusturile lui:D

 

 

si fum scoate?

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Difera axa cu came, evident difera softul si am inteles ca 318i are o valva (disa) in plus fata de 316.

 

316i intr-adevar este undeva la limita decentei (sau poate chiar putin sub) , ma refer la modul cum se comporta. 318i are un comportament normal, nici vorba de sportivitate dar pt o masina normala este mai mult decat decenta. Acum fiecare are pretentiile sale, unii vor ca un 316 sau 318 sa zboare sau sa fie mai puternice ca alte masini doar pt ca sunt bmw. se comporta ca niste masini de caii lor cu mentiunea ca fiind 1.9 au avantaj de cuplu bun si disponibil f jos pt niste benzinare aspirate, spre exemplu la 316 ai cuplu maxim la 2500rpm.

Oricum este clar ca 316 este o masina pt acea categorie de soferi care si daca au 316 si daca au 330 pt ei e acelasi lucru. Exista si astfel de oameni :).

 

@pt initiatorul topicului; pai care e bugetul tau pt masina? ca ieri ne aratai masini de ~3000 acum ai sarit la una de 4500 :)

Edited by CosminE46
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cu banii de benzina ce ii bag in 1-2 ani, imi iau cate 2 turbine cadou de craciun daca e :D Cu tot cu riscurile de care zici

 

"Banii pe benzina pe 1-2 ani".. si in timpul asta,dieselul cu ce merge? Sau tu esti genul care are GPL pe ea? Daca e asa,atunci da,iti cumperi turbinele alea.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca se pot da in spate mai usor si mai ieftin :))

 

"Banii pe benzina pe 1-2 ani".. si in timpul asta,dieselul cu ce merge? Sau tu esti genul care are GPL pe ea? Daca e asa,atunci da,iti cumperi turbinele alea.

Omule, stii bine ca m-am referit la diferenta de 3-4 litri la fiecare suta de km. Nu ai cum sa fii ipocrit, iti cauti cu greu o masina cat mai ieftina sub 3000 euro si pretinzi ca ai bani din plin de benzina, hai sa nu fim romani in sensul rau al cuvantului. Eu am diesel si sunt fan diesel, nu vad legatura cu GPL, in postul meu aratam avantajul de a lua un diesel in detrimentul unui benzinar.

Edited by JuiCe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca circuli mai mult urban, nu prea are rost diesel. cum vad eu situatia la diesel:

Dezavantaje:

- iarna se incalzeste greu motorul (minim 10 min de mers) si daca faci drumuri scurte consumul va fi mare;

- zgomotul de la motor & vibratii ceva mai amplificate decat la un benzinar (dar asta depinde de fiecare daca il deranjeaza sau nu)

- piese cu probabilitate mai mare de defectare si preturi piperate la reparare (turbo de exemplu, pompa la alea NFL, etc)

Avantaje:

- consum mult scazut mai ales pe extern daca mergi moderat;

- cuplu la turatii mici

- un 320d e o masina decenta, ai destula putere pentru depasiri si drumuri lungi fata de 316.

Diesel sau benzinar, trebuie sa fie cat mai ingrijit, altfel bagi multi bani in ea. Sa stii ca un diesel ingrijit (2000-2004 daca prinzi la bugetul tau) e destul de fiabil. Ca idee, eu circul mai mult extern, si am o medie de 5-6 l/100 km, anvelope 205/55/R16. Inainte am avut o alta marca motor 1.6 benzina si aveam consum mediu de 7,5-8 l/100 km, deci o economie de minim 2l/100km. In 6 luni am facut 10000 km, deci aprox. 200 l carburat (4 plinuri in cazul meu), la 6 ron/litru, o economie de 1200 ron, un calcul grosier.

Consumabile si reviziile sunt cam la acelasi pret, nu e o diferenta demna de luat in seama.

Iti urez mult succes in cautari.

Link to comment
Share on other sites

imi spune si mie cineva care sunt dezavantejele, la un diesel 320d FL?....fata de un benzinar de 2.0l valvetronic?

 

turbina si injectoarele te tin din scurt mult mai din scurt decat la nfl spre ex la nfl o sa tina 400k lejer injectoarele pe cand la fl o sa ai mereu tresarituri si nevoie de ajustari sau curatari de injectoare si logic inlocuire...., pe urma clapetele alea aspirate...., 3 pompe de motorina,ambreiaje rupte si posibilitatea 100% sa aiba peste 400k si sa fie avariata macar odata in viata ei, pe langa problemele uzuale o sa ai nevoie de diverse reparatii pe partea electrica alternator-electromotor-clima-compressor din cauza numarului mare de ore de functionare

 

si sa fim seriosi nimeni nu da o masina de buna, numai cativa maniaci de pe forumul asta sa aiba puterea sa se rupa de o masina buna ptr un alt model.....

 

cand ajungi totusi la capitolul consum dieselul va consuma mult mai putin decat benzinarul, daca faci cateva sute de km cu dieselul iti permiti sa mergi intins si sa depasesti in forta pe cand la benzinar daca incerci sa te tii dupa dieselar o sa te apuce transpiratia cand vezi unde sta litrometrul :popcorn:

 

 

succes la cautari

 

 

 

 

 

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

imi spune si mie cineva care sunt dezavantejele, la un diesel 320d FL?....fata de un benzinar de 2.0l valvetronic?

 

imi cer scuze ca nu am specificat, eu nu sunt initatorul topicului, am pus si eu o intrebare doar ca sa nu deschid alt topic,

 

deci sa inteleg ca pana la urma, un 320d NFL, este mai fiabil ca 320d FL?

Link to comment
Share on other sites

imi cer scuze ca nu am specificat, eu nu sunt initatorul topicului, am pus si eu o intrebare doar ca sa nu deschid alt topic,

 

deci sa inteleg ca pana la urma, un 320d NFL, este mai fiabil ca 320d FL?

Pe scurt raspunsul e Da. Le mai apuca si pe NFL cate o pompa de injectie, insa in injectoare poti sa bagi pacura ca tot merge, nimic electronic. Din start presiunea de injectie e mult mai mica decat la FL, mai putin pretentioasa, mai multe piese electronice expuse uzurii la FL, si tot asa. Oricum totul depinde de noroc, orice masina are ghinionistul ei si viceversa.

De parca nu stim cu totii ca acesta e trendul nou : Cu cat mai noua cu atat mai putin fiabila, drept piesa de consum cotidian.

Legat de afirmatia lui Boaska, mare dreptate. Un benzinar, la mers agresiv, te omoara la consum, si atunci pentru ce sa te lauzi ca ai bmw benzinar luat cu ultimii bani de pe alocatii si facturi adunati in 3 ani de zile, si sa mergi sub 2000 rpm. Si un benzinar poate suferi de la subturatie nu doar un diese. Iar la drum intins oricand compar un 2.0diesel remapat cu un 2.0i benzinar, nici nu incape indoiala ca dieselul va fi superior.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

logic ca un benzinar se duce mai sus :) asa ca ideea am mers odata pana la mare cu un 320d FL in tandem mai sportiv(sa zicem ca eu m-am apropiat de vit maxima de cateva ori) la destinatie el avea 7,9% eu 12,8% la mers normal am inteles ca iese pe la 5,5-6 eu sub 8 nu am scos decat odata.316i are un amic-are axa cu came de 318i si ceva soft.sustine ca la drum intins mers legal scoate si 6-7% cu un low absolut de 5,5 sau ceva de genu.In Bucuresti sa pe la 10-11 eu mergand pe 12-13 in Bucuresti./asa ca si performante cred ca un 320d bate 316 si 318 beleaua e ca e greu de gasit unul in stare buna,iar daca a picat pompa de injectie sau turbina e jale.so ideal e sa te uiti sa vezi si cati bani ai de intretinere dupa ce iei masina si sa pui ce e mai rau inainte.
Link to comment
Share on other sites

imi cer scuze ca nu am specificat, eu nu sunt initatorul topicului, am pus si eu o intrebare doar ca sa nu deschid alt topic,

 

deci sa inteleg ca pana la urma, un 320d NFL, este mai fiabil ca 320d FL?

 

dupa mine nfl este mai fiabil, pompa de injectie costa maxim 400e si in rest nu prea se strica nimic

 

la common rail ai 4 inj electrice , turbina este mai solicitata, daca nimeresti pe mitzu' e si mai grav decat pe garret, clapetii, ori ii dai jos ori inlocuiesti, daca ii dai jos mananca 1ltr in plus, pompa de inalte si cele 2 electrice se pot strica la fel ca si la nfl....costa la fel de mult

 

dar daca tii sa ai o masina cu facelift, mai multi cai..... sau 6 trepte iti iei un fl, vei avea si sanse mai mari sa o mariti peste un timp, la nfl este mai greu sa gasesti client chiar imposibil indiferent de starea masinii.....poate doar daca o lasi in bani putini :thumbsup:

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.