Jump to content

probleme caseta directie BMW e60 2009


Recommended Posts

Salut,

 

Am un BMW E60 2009.

Cand merg pe drum cu dale sau sunt crestaturi in asfalt, in viraje pe asfalt cu crestaturi imi trozneste rau.

 

Am verificat totate bucsile si bratele si nu e dus nmk. De la service mi au zis ca masina are joc in caseta.

 

 

Cand misca de roata se aude o bataie. Poate sa fie din bieletele de directie ? Le schimb astazi sa vedem cum mai face.

 

dak ma poate ajuta cineva astept pareri

 

 

Poate sa cada caseta de directie la o masina din 2009 cu 160.000 km?

Link to comment
Share on other sites

depinde cum s-a mers cu ea, credeam ca s-a rezolvat problema asta la lci dar se pare ca nu.

tatal meu a paradit caseta de directie la un megane in 50.000 km, luat de nou, deci se poate si mai bine.

verifica bine si bucsile de la bara stabilizatoare si bieletele antiruliu, si ele pot fi o sursa de zgomot

Link to comment
Share on other sites

Dei care au verificar toate bucsile si bratile o a facut ridicand masina pe elevator sau prin canal?

 

Intreb asta dece de niste ori daca ridici masina pe elevator bratele sunt trase de amortizori si par bune dar cand le incerci pe canal se misca rau.

 

Nu e prima data cand dau o caseta noua originala ZF la un BMW si clientul revine zicand ca tot troncana clar daca ii am zis inainte sa o vind sa verifice masina inca o data dece servodirectia e prima piesa scosa de vina dar, de mai multe ori, troncanitul apare din cauza alte componente care nu a fost verificate cum trebuie.

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

Dei care au verificar toate bucsile si bratile o a facut ridicand masina pe elevator sau prin canal?

 

Intreb asta dece de niste ori daca ridici masina pe elevator bratele sunt trase de amortizori si par bune dar cand le incerci pe canal se misca rau.

 

Nu e prima data cand dau o caseta noua originala ZF la un BMW si clientul revine zicand ca tot troncana clar daca ii am zis inainte sa o vind sa verifice masina inca o data dece servodirectia e prima piesa scosa de vina dar, de mai multe ori, troncanitul apare din cauza alte componente care nu a fost verificate cum trebuie.

 

Eu zic ca mai bine iti dai seama de jocuri la articulatii pe elevator pentru ca pe canal ele suporta greutatea masinii si stau tensionate

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca mai bine iti dai seama de jocuri la articulatii pe elevator pentru ca pe canal ele suporta greutatea masinii si stau tensionate

pai daca ar avea joc in caseta nu ar trebui sa se simta in directie??? gen sa tragi de volan si sa aiba o ezitare??? daca e cu bataie poate e de altundeva si nu din caseta

Link to comment
Share on other sites

pai in primu rand nu ar trebui sa simta si altceva in afara de bataie? miscari ciudate?

tot ce simti in directie este un lag

du-te la un market si te uiti in geamuri la roata cu motorul oprit si tragi stanga dreapta usor de volan si vezi daca raspunde si roata la cum tragi tu

daca are o intarziere fata de cum tragi tu este din caseta

poti sa stai si iesit din masina si cu mana tragi de volan si te uiti la roata

Link to comment
Share on other sites

"Lagul" cu motor oprit e datorat faptul ca pinionul, la servodirectie, e facut din 2 bucati pastrati intr-o pozitie specifica de o bara de torsiune.

 

Cu volanul drept nemiscat uleiul intra direct in retur fara sa fie deviat catre pistonul.

 

Cand miscati volanul cu motorul pornit partea superiora pinionului decaleaza un pic fata de cea inferioara, care ingraneaza pe cremaliera, si se deschid respectiv circuitele de intrare si iesire. Circuitul de intrare alimenteaza pistonul in directia in care doriti sa curbati, cel de iesire permite la ulei care se gaseste in celalalta camera din cilindru servodirectiei sa se aduca pe retur.

 

Decalarea partea superiora pinionului fata de cea inferioara regleaza cantitatea de ulei care se aduce si pleaca din cilindru.

 

Pentru a evita ca, in caz ca bara de torsiune se rupe, volanul se misca in gol in piantonul sunt niste capete de cursa unghiulara care nu permire rotirea respectiva peste un anumit prag.

 

Acuma, daca D-vs miscati volanul de o masina echipata cu o servodirectia, iar motorul este oprit, partea superioara pinionului decaleaza fata de cea inferioara, bara de torsiune find insuficent de tare sa transmita un cuplu suficent la punere in miscare roti, pana cand nu ajunge la capete de cursa unghiulara. Depinde de model dar sunt cateva grade dreapta-stanga si volanup pare aibe un joc speriator.

 

Joc ca de mai multe ori dispare cand motorul este oprit, dece pinionul, cu ulei pus in miscare de pompa, poate sa functioneze asa cum e prevazut sa faca.

 

Pentru asta o "proba de joc" la targ de masini pe o masina cu motorul oprit o sa deie mereu rezultatul "Uitate ce joc are caseta...".

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

Ai E90 cu servodirectia idraulica sau electrica? Asta e foarte important fata de joc cu motorul oprit, datorat sistemul de functionare total diferit.

 

hidraulica

 

din ce am mai mers cu masini cu caseta electrica, la electrica se simte mai pregnant jocul in caseta decat la cea hidraulica

eu unul asa am sesizat

Link to comment
Share on other sites

Atuncia daca servodirectia e idraulica din punct de vedere inginieristic nu e posibil sa nu aibe joc: intra volanul si roti (de data asta incerc sa fiu simplu) exista un arc de tip "bara de torsiune".

 

Cand rotesti volanul cu motorul oprit inainte ca rotile se puna in miscare trebuie sa ajungi la capat de cursa unghiulara, daca masina nu e pe gheata sau ridicata pe elevator.

 

E inginieria de constructi simpla, in Italia se inviata la Liceu: cuplu de care e nevoie sa deformezi bara de torsiune nu e suficent sa invinga resistenta opusa de ulei in piston si de frictiunea rotilor. Inviati sa faci calculele astea la 17 ani, in scoale specifice.

 

Revenim la bara de torsiune: ea, in timp ca se deformeaza, transmite forta aplicata la volan la roti, prin intermediu de ansamblu pinion/cremaliera. Dar, in general, bara de torsiune se deformeaza cu cupluri cuprinse intra 1 si 2 N/m. Prea putin pentru a invinge toate resistente.

 

Dar cine stie, poate E90 are o bara de torsiune care se deformeaza cu 10 sau clar 20 de N/m.

 

E o masina sport si trebuie ca asistenta sa nu fie prea "invasiva"… nu e asa?

Link to comment
Share on other sites

Cer scuze din tot suflet daca am scris asa cum stiu.

 

Dar, fara superare, eu am crezut mereu ca scopul unui forum dedicat la un Brand de Masini este ca cei care au cunostinte in domeniu sa deie sugestii la cei care nu au.

 

Mecanica face masini, nu gramatica...

Edited by MEDES CALAN
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cer scuze din tot suflet daca am scris asa cum stiu.

 

Dar, fara superare, eu am crezut mereu ca scopul unui forum dedicat la un Brand de Masini este ca cei care au cunostinte in domeniu sa deie sugestii la cei care nu au.

 

Mecanica face masini, nu gramatica...

Fara suparare, dar uneori o singura litera poate deforma un cuvant cu un subinteles total diferit, gramatica ajuta sa explici mecanica, ca fapt divers. Nu te judec cu nimic, dar avem nevoie sa intelegem, mai mult interes nu strica.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

scuzati omul pt greseala facuta.... mai pe ROMANESTE...se reconditioneaza orice casete de directie si mai ales cele de bmw e60 care ,,bat"....nu este nici o problema in a merge cu masina cu acea bataie,nu se intimpla nimic, doar ca in timp se va accentua si devine foarte suparatoare, asta datorita si bandului masini pe care o detinem,iar unii dintre noi tocmai pt acea bataie am schimbat cam tot ce era posibil la articulatie pentru acel motiv...sa aveti o zi buna domnilor.

 

 

 

http://casetedirecti...ransaction.com/

Edited by dorub98nic
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu luna aceasta trimi caseta la reparatie du pa care o sa va zic rezultatul.

Ramin la parerea de a o repara.Fiindca cunosc cazuri la e 60 la care au tinut casetele si 4 luni dupa care iar troncaneau.

Deoarece si acele noi sint reconditionate fiindca cind o cumperi ti-o cere pe cea veche la schimb.

Unde o sa trimit caseta la reparatie ( nu fac reclama ) un amic si- reperato acum 2 ani la un e60 si nu are nici cia mai mica problema cu ia.

am condus si eu acea masina inainte si dupa si este diferenta mare, plus ca nu mai are nici troncanele in volan cu masina pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.