Jump to content

curiozitate buson ulei


dinudaniel

Recommended Posts

am citit astazi un topic in care cineva se plangea ca atunci cand desface busonul la ulei scade relantiul motorului,asa ca am zis sa incerc si eu,si asa nu aveam ce face,am pornit motorul,am stat 1 min apoi am incercat sa desfac busonul,si hop si surpriza,nu puteam sa il desfac,se invarte dar nu iese...am oprit moptorul am incercat si s.a desfacut foarte uso,am pornit iar,am incercat a 2.a oara si tot asa se intampla...intrebarea mea e urmatoarea,asta e vreun sistem de protectie ceva?sau masina mea e singura care face chestia asta? BMW e46, 318i '98 ,118cp codul motorului fiin M43,sper sa nu gresesc,eventual sa ma corecteze cineva
Link to comment
Share on other sites

Ai valva de ventilatie a carterului paradita si iti face vacum

Motorul iti face vacum in carter pentru ca valva e paradita. Rolul ei este sa-ti lase gazele de carter sa plece in admisie cand se face suprapresiune dar din moment ce e dusa tie iti trage admisia tot timpul si iti face vacum in carter.

 

Eu asa stiu daca ma insel corectati-ma

Edited by razzzzvan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Una-i una, alta-i alta. In clipul ala abia poate sa dea jos busonul de ulei.

 

Busonul de ulei poate fi dat jos usor si daca motorul este pornit. Daca motorul incepe sa mearga neregulat, e normal.

Pe de alta parte, daca nu poti da jos busonul de ulei cu motorul pornit, intr-adevar exista o problema. E normal sa existe un pic de vacuum, dar nu atat de mult incat sa nu poti desface busonul.

Link to comment
Share on other sites

Una-i una, alta-i alta. In clipul ala abia poate sa dea jos busonul de ulei.

 

Busonul de ulei poate fi dat jos usor si daca motorul este pornit. Daca motorul incepe sa mearga neregulat, e normal.

Pe de alta parte, daca nu poti da jos busonul de ulei cu motorul pornit, intr-adevar exista o problema. E normal sa existe un pic de vacuum, dar nu atat de mult incat sa nu poti desface busonul.

 

Deci trebuie sa existe un pic de vacum sa-nteleg ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Oricum nu conteaza. Asta e un test empiric facut de samsari. Scot busonul de ulei, motorul merge un pic mai prost si tremura, il pun la loc merge bine. Gata boss, are compresie.

N-are nici o valoare chestia asta.

 

Eu m-am referit strict la modul in care se face trcerea gazelor la diesel din carter in admisie.

Exista valva ccv in capacul de tacheti sau trage turbina prin epurator si face vacum intr-una

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca in carter se produce presiune nu vacuum...

Si la fel de bine presiunea poate sa-ti impinga busonul in sus si sa mareasca forta necesara pt a-l desface.

@Dinudaniel, Incearca sa dai busonul jos si sa pornesti motorul, apoi poti pune podul palmei in locul busonului pt 10 secunde. Cand vei ridica mana vei auzi un "puff" de presiune.

 

P.S. vezi sa nu te murdaresti de ulei

Link to comment
Share on other sites

se pare ca a avut dreptate razvan,se manifesta cam ca in clipurile puse de el,diferenta ar fi ca la mine nu fluiera, motorul se comporta norma,dupa ce ridic de capac,trage aer iar motorul da sa moara....valva aia se poate curata sau doar se schimba? o sa incerc sa pun si un video

 

edit,am avut o perioada cand dupa ce se incalzea motorul,incepea sa se auda un suierat ca in video,la realnti sau cand aveam turatie constanta.acceleram putin si disparea,am fost la um prieten in timp ce imi suiera,mi.a dat toate curele jos si se parea ca ar fi de vina pompa de apa,care avea mai putin de 1an de cand o schimbasem,acum suieratul a disparut,probabil si pt ca nu am mai folosit masina...

Edited by dinudaniel
Link to comment
Share on other sites

se pare ca a avut dreptate razvan,se manifesta cam ca in clipurile puse de el,diferenta ar fi ca moorul se comporta norma,dupa ce ridic de capac,trage aer iar motorul da sa moara....valva aia se poate curata sau doar se schimba? o sa incerc sa pun si un video

 

Din ce stiu lucrurile stau in felul urmator

 

pe la segmenti mai scapa gaze din cilindrii in carter, mai ales cand ii dai cox

cand presiunea din carter atinge o anumita valoare (nu foarte mare) supapa ccv deschide si gazele sunt trase in admisie unde e vacum

apoi supapa inchide si se face iar suprapresiune si tot asa

deci parerea mea este ca e normal sa ai in carter o suprapresiune, dar mica, nu vacum

daca ai vacum inseamna ca supapa sta tot timpul deschisa

 

daca n-ar fi supapa ccv sau daca ar fi blocata pe inchis s-ar face in carter presiune mare, ar impinge ulei inapoi in cilindrii si ar scoate fum si papa ulei ca la balamuc

si ti-ar arunca afara toate oringurile si garniturile de la motor

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu lucrurile stau in felul urmator

 

pe la segmenti mai scapa gaze din cilindrii in carter, mai ales cand ii dai cox

cand presiunea din carter atinge o anumita valoare (nu foarte mare) supapa ccv deschide si gazele sunt trase in admisie unde e vacum

apoi supapa inchide si se face iar suprapresiune si tot asa

deci parerea mea este ca e normal sa ai in carter o suprapresiune, dar mica, nu vacum

daca ai vacum inseamna ca supapa sta tot timpul deschisa

 

daca n-ar fi supapa ccv sau daca ar fi blocata pe inchis s-ar face in carter presiune mare, ar impinge ulei inapoi in cilindrii si ar scoate fum si papa ulei ca la balamuc

si ti-ar arunca afara toate oringurile si garniturile de la motor

 

se poate curata valva asta ? si inca ceva,unde e pozitionata?

 

edit:doar am venit de la masina,am studiat putin problema,din capac iese un singur furtun,care vine pe dupa admisie(prin spatele ei) intr-o valva,care din cate am inteles eu se numeste pcv nu ccv,iar uneori cand opresc motorul se aude un fasait de la ea.aia e problema?se poate curata/repara?

Edited by dinudaniel
Link to comment
Share on other sites

se poate curata valva asta ? si inca ceva,unde e pozitionata?

 

edit:doar am venit de la masina,am studiat putin problema,din capac iese un singur furtun,care vine pe dupa admisie(prin spatele ei) intr-o valva,care din cate am inteles eu se numeste pcv nu ccv,iar uneori cand opresc motorul se aude un fasait de la ea.aia e problema?se poate curata/repara?

 

unii ii zic pcv (positive crankcase ventilation), unii ccv (crankcase ventilation valve). e acelasi lucru

nu stiu unde se afla exact, asteptam mecanicii de pe forum sa ne spuna

eu zic sa o schimbi, n-am auzit sa se curete. nu costa mult si stai linistit

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce va framantati din cauze idioate pe care le experimentati voi de capul vostru...inginerii aia care au proiectat motoarele stiu ce au facut si nu trebuie sa verificati voi ca auziti de la unu altu' teoria surubului cu filet pe stanga....las-o asa ca merge bine..cand nu mai merge bine da semne singura ca are probleme...
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce va framantati din cauze idioate pe care le experimentati voi de capul vostru...inginerii aia care au proiectat motoarele stiu ce au facut si nu trebuie sa verificati voi ca auziti de la unu altu' teoria surubului cu filet pe stanga....las-o asa ca merge bine..cand nu mai merge bine da semne singura ca are probleme...

 

eventual sa nu umblati la PCV pana nu face ca in video

 

http://www.youtube.com/watch?v=s8irMmWvWfw

 

esti genu care nu repara masina pana nu ramane in drum cu ea ?

Edited by razzzzvan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eventual sa nu umblati la PCV pana nu face ca in video

 

 

 

esti genu care nu repara masina pana nu ramane in drum cu ea ?

 

wow....nici daca facea burn nu scotea atat fum :))) astazi m.am tot documentat si din cate am inteles valva asta ar influenta si consumul de ulei,si daca stau sa ma gandesc ar fi destul de logic,daca imi trage admisia aer din capacul ala,imi trage si uleiul care ajunge acolo,si de la asta s.ar explica si aia 2-2.5 l consumati la 10-12k km....imi era frica sa nu fie simeringurile la supape(desi si aia cred ca sunt destul de batrani si uzati,dar nu imi consuma in halul ala,un coleg spunea ca ii consuma 1l la 1000km....) am reusit sa o localizez,cum te uiti la motor e in drapta,undeva dupa admisie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.