Jump to content

Economie de carburant


adrian121

Recommended Posts

pai asta tine de mai multe aspecte

cel mai important e raportul putere greutate. cu cat motorul este mai puternic poti sa il tii in ture mai putine. daca tii un motor mic in 1000 de ture va consuma mai mult decat la 2000 pentru ca e in sarcina.

un diesel care dezvolta cuplu maxim de la 1200 de ture nu are aceste probleme.

parerea mea e ca un motor pe benzina e bine sa il tii de la 1500 ture in sus.

pt economie si mers frumos undeva 1500-2000 cred ca e optim. dar cand bagi piciorul se va vedea diferenta intre un motor de 1600 si unul de 2500 sa zicem

Link to comment
Share on other sites

pt economie eu am GPL iar pt talpa benzina super chesta cu turatia este relativa de la tipul motorului la tipul caroseriei uzura motorului etc. eu am un motor de 2000 si turatia economica 2000rot/min iar un motor de 3500 max la 1500 trebuie schimbat deci diferente enorme.
Link to comment
Share on other sites

Am vazut pe pielea mea ca daca schimb in 2500-3000rpm si merg in 2000-2200rpm consuma sensibil mai putin decat daca schimb la 2000rpm si merg la 1500rpm. :)

Morala? Trebuie s-o alerg mai mult ca sa consume mai putin. :blink:

Edited by 316i
Link to comment
Share on other sites

eu la motorul meu de 3,5L(merge excelent sper sa nu-l deochi :) ) daca as schimba la 2000rpm as fi la 100km/h in oras in a5a,asa ca am facut experimente folosindu-ma de calculatorul de bord si am ajuns la concluzia(vb numai pt motorul meu)ca la fiecare 10km/h sa schimb(numai cind trag de benzinica sa-mi ajunga)astfel la 50km/h dau a5a si la 1250 rpm am 60km/h indicatorul de consum pe la 6-8 si nu se simte absolut delok subturata,surprinzator dar am mers cu un 320d de 150cp si nu puteam sa merg asa jos in ture,daca viteza din coloana scade sa zicem la 30 km/h nu o chinui in a5a nici macar in a4a{ respect regula care mi-am facut-o(repet numai cind trag de benzinica)20km/h=a2a,30km/h=a3a etc} deci daca coloana scade la 30km/h dau a 3a si nu face delok frina de motor dar nici nu este subturata ,se simte ca iam dat exact ce-i trebuie...si astfel scot consumuri excelente(in cartea masini e dat 15,8% in oras eu scot 13-14 si in aglomeratie 15..problema este sa rezisti sa nu o calci ,eu doar pishc acceleratia iar la manevre pe loc fatza spate nici macar nu ating acceleratia o fac numai din ambreiaj la relantiul ei de 800rpm).......acum teoretic nu e bine sa mergi la turele astea pt ca nu e asigurata ungerea completa a motorului dar tot teoretic daca motorul este in regula necesarul lui de ulei e asigurat din turatia de relanti...stilul asta de mers nu este garantat pt motoare mai mici .....si ca idee practica cu 500 de mii lei cu benzina omv merg 130km(maxim 2 talpe in blana a2a si a3a :blink: in rest super cuminte nu ma iau cu nimeni la liniutza)
Link to comment
Share on other sites

eu la motorul meu de 3,5L(merge excelent sper sa nu-l deochi :) ) daca as schimba la 2000rpm as fi la 100km/h in oras in a5a,asa ca am facut experimente folosindu-ma de calculatorul de bord si am ajuns la concluzia(vb numai pt motorul meu)ca la fiecare 10km/h sa schimb(numai cind trag de benzinica sa-mi ajunga)astfel la 50km/h dau a5a si la 1250 rpm am 60km/h indicatorul de consum pe la 6-8 si nu se simte absolut delok subturata,surprinzator dar am mers cu un 320d de 150cp si nu puteam sa merg asa jos in ture,daca viteza din coloana scade sa zicem la 30 km/h nu o chinui in a5a nici macar in a4a{ respect regula care mi-am facut-o(repet numai cind trag de benzinica)20km/h=a2a,30km/h=a3a etc} deci daca coloana scade la 30km/h dau a 3a si nu face delok frina de motor dar nici nu este subturata ,se simte ca iam dat exact ce-i trebuie...si astfel scot consumuri excelente(in cartea masini e dat 15,8% in oras eu scot 13-14 si in aglomeratie 15..problema este sa rezisti sa nu o calci ,eu doar pishc acceleratia iar la manevre pe loc fatza spate nici macar nu ating acceleratia o fac numai din ambreiaj la relantiul ei de 800rpm).......acum teoretic nu e bine sa mergi la turele astea pt ca nu e asigurata ungerea completa a motorului dar tot teoretic daca motorul este in regula necesarul lui de ulei e asigurat din turatia de relanti...stilul asta de mers nu este garantat pt motoare mai mici .....si ca idee practica cu 500 de mii lei cu benzina omv merg 130km(maxim 2 talpe in blana a2a si a3a  :blink: in rest super cuminte nu ma iau cu nimeni la liniutza)

21493[/snapback]

 

mda, la a mea la 3000 cmc benzina vad ca in a 4-a la 1500 de ture am 50 km/k, si cand merg linistit asa ii dau, o simt f bine... Unii ziceau ca e subturata la 1500 rpm, dar eu zic ca nu din cate am vazut...

Cat despre relantiu..... la mine cand e motorul cald, RELANTIUL STA LA 700 rpm indicat electronic pe computerul de bord... Sa fie cam jos, nu?!?

Link to comment
Share on other sites

eu la motorul meu de 3,5L(merge excelent sper sa nu-l deochi :) ) daca as schimba la 2000rpm as fi la 100km/h in oras in a5a,

21493[/snapback]

daca tu ai la 2000rpm 100km in vit 5, ce sa mai zic eu ca la 2200 in vit 5 am 120km/h.... :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

si ca idee practica cu 500 de mii lei cu benzina omv merg 130km(maxim 2 talpe in blana a2a si a3a  :blink: in rest super cuminte nu ma iau cu nimeni la liniutza)

21493[/snapback]

 

Performanta asta e demna de cartea recordului.Cu 500 de mii nici nu ajung la 100km,cam 80-90 fac.Tre sa mai perfectionez stilu de condus.OBC-ul imi da 15.5 consumu acuma,dar in iarna era dezastru.

Link to comment
Share on other sites

diferenta e enorma intre 6 si 4 cilindri. 525-ul trage foarte bine de la 500 rpm in sus, dar 318 nu poate sa se mentina singur in functiune daca din greseala ii reduc turatia sub 500. Nici eu cand parchez 525-ul nu folosesc acceleratia, e suficient relanti-ul, chiar daca e putin in rampa.

Chiar daca a trecut o luna de cand am 318-le, aproape ca nu trece zi fara sa-i opresc motorul la vre-o manevra, cu toate ca rapoartele cp/kg sunt apropiate la cele doua masini. Cat de fericit o sa fiu pana sambata, cand o sa-i iau numerele! Intre timp calaresc sase cilindri :)

 

O alternativa la mersul batranesc cu maxim 1500 rpm ar fi: urcat rapid la 3000 (50-55 km/h) in primele doua trepte si frana de motor (consum 0) intr-a treia sau a patra, ca oricum vine semaforul. In mers constant, intr-adevar 2000rpm e cam mult prin oras.

 

P.S. Nu cumpara nimeni un ursulet impecabil? :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu cu 500 mii de la omv fac(eam, cind era benzina 29.xxx lei) intre 120 si 140 km, probabil in functie de cita apa bagau in ea. asta cu 320i m20b20, adica cel mai neeconomic motor cu 6 cilindri :blink: , si in conditiile traficului de bucuresti ( drumuri de 6 km dimineata si seara, ceva mai lungi in w/e, aglomeratie de nedescris, toate stopurile sincronizate sa le prinzi pe rosu etc)
Link to comment
Share on other sites

Hmm de ceva timp consumul a luat-o razna ba consuma 14-15 ba 11-12 cred ca e in functie de cati draci am in ziua respectiva :blink: ,trebuie sa ma dumiresc clar ce si cum mai ales ca duminica consumul a iesit peste 12.A eu la 2000 ture in a 5-a am 90km/h o fi cutie sport? :)
Link to comment
Share on other sites

eu sunt fericit cu BALENA mea merg in oras unirii-decebal 100km cu numai 300000 avantaj gpl si nici nu simt nevoia sa trec pe benzina pt ca nu am strans reglajul de gaz ba chiar iam mai dat dupa ce l-am reglat pe tester deci turatia optima o poti hotari numai tu in deplina armonie cu masinuta ta dupa indelungi cecetari si experiente
Link to comment
Share on other sites

in a 5-a la 2000 rpm am cu 330i E46 cam 83-84 km/h. Sa fie mai sport asta, sau...?!? A, la 316i acelasi model am vazut ca la 2000 de ture e undeva la 75-76 km/h, mi se par la ambele prea putin fata de ceea ce vad postat pe aici...

SI apropo, relantiul il am la 700 rpm, o fi bine?

Link to comment
Share on other sites

si 525-ul meu din 82 la 2000 intr-a 5-a are cam 95 km/h, dar:

- turatia maxima este 5500 fata de 6700 (?) la 330 E46;

- are doar 5 trepte de viteza fata de 6.

Din cate am vazut la zixx, intr-a doua cand ii taie gazul (~6700rpm) are cam cat al meu la 5500, adica 95-97 km/h.

 

Si un update referitor la consum: se pare ca rechinul a inceput sa se multumeasca cu 15% in oras, cu toate ca nu prea l-am menajat, am mers si linistit, dar am si fugarit-o (cam fifty-fifty). Merge superb de cand i-am reglat debitmetrul. Indicatorul de consum instant sta mai sus decat inainte, dar trage bine si consumul pe ansamblu a scazut. :)

Totusi, nu vrea nimeni un ursuletz impecabil? :blink: (glumesc)

Link to comment
Share on other sites

si 525-ul meu din 82 la 2000 intr-a 5-a are cam 95 km/h, dar:

- turatia maxima este 5500 fata de 6700 (?) la 330 E46;

- are doar 5 trepte de viteza fata de 6.

Din cate am vazut la zixx, intr-a doua cand ii taie gazul (~6700rpm) are cam cat al meu la 5500, adica 95-97 km/h.

 

21819[/snapback]

 

In primul rand la 330 i E46 model 2001 , adik nu cel cu facelift merge turometrul pana la 6500, nu 6700, ii taie benzina la 6500 rpm. In a doua la 6500 rpm depasesc bine 100 km/h, apropae 110 km/h.... Si nu are 6 trepte , are doar 5...... nu toate 330-urile au 6 trepte vad..

Link to comment
Share on other sites

E32 - motor 3000cmc (M30B30 modelul de 145kW)

 

Intr-a patra la 50km/h am 1500rpm si consumul sta la 8-10l/100km/h depinde daca e cald motorul sau nu.

 

Cam asta e cel mai bun consum pe care l-am prins la viteze de oras.

Edited by zonkkk
Link to comment
Share on other sites

pana la urma, discutam despre consum mediu, sau despre consum instant? intreb, deoarece dupa ce am consumat 30l/100 instant) pentru lansare, masina se duce linistita pe un consum minim (acul la mine se duce la 0, dar mi-e greu sa cred asa ceva...) altfel, in orice treapta de viteza, incepand cu a 3-a, daca am loc sa merg constant, consumul instant sta pe la 9-10%...

520i

Link to comment
Share on other sites

Apropo, ca sa nu vorbim numai de viteza mare, ce ar fi sa vedem la ce turatie minima poti sa tii BMW ul... Adica pt o economie de carburant cand se merge in coloana spre exemplu ce ziceti, la 1500 de ture in a 4-a sau a 5-a cine e de parere ca sunt probleme?

21295[/snapback]

 

 

la 1500 de ture, in a 4-a sau a 5-a, nu imi place cum se aude motorul, asta in primul rand (nu pare sa se bucure de ce i se intampla), si doi: depinde de viteza coloanei respective... sa zice 50km/ora...am incercat sa merg in a 5-a cu 50/ora, si in mod ciudat, consumul nu era mai mic decat in a 4-a, la aceeasi viteza. in conditii de mers constant.

 

dar nu sunt eu mare mester, after all... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am observat o chestie foarte interesanta : daca merg cu 40-50 (oras) - relativ subturat (in plaja 1500 - 2000rpm), si accelerez "in usor" consuma cam 11,5. in schimb mers ceva mai agresiv, in plaja 2000-3000 (viteza 70-80), cu accelerari destul de rapide, consuma cam 10,5. Daca sar in mod constant de 3000rpm, consumul creste exponential ... motorul e M43TU, 1895cmc, 77kw/5300rpm, 168Nm/2500. Nu stiu daca asta se intimpla pentru ca masina are cuplul maxim la turatie joasa (si stau aproape de zona de cuplu maxim), sau e valabil si la alte motoare.

Am citit undeva ca, consumul minim ar fi la turatia de cuplu maxim, cu pedala apasata la 85% (am si postat undeva pe forum la "cai putere si cuplu" o disertatie despre cuplu motor si sarcini partiale)

Link to comment
Share on other sites

pana la urma, discutam despre consum mediu, sau despre consum instant? intreb, deoarece dupa ce am consumat 30l/100 instant) pentru lansare, masina se duce linistita pe un consum minim (acul la mine se duce la 0, dar mi-e greu sa cred asa ceva...) altfel, in orice treapta de viteza, incepand cu a 3-a, daca am loc sa merg constant, consumul instant sta pe la 9-10%...

520i

22037[/snapback]

 

hehe, vorbim despre consum INSTANT normal...

Link to comment
Share on other sites

la 1500 de ture, in a 4-a sau a 5-a, nu imi place cum se aude motorul, asta in primul rand (nu pare sa se bucure de ce i se intampla), si doi: depinde de viteza coloanei respective... sa zice 50km/ora...am incercat sa merg in a 5-a cu 50/ora, si in mod ciudat, consumul nu era mai mic decat in a 4-a, la aceeasi viteza. in conditii de mers constant.

 

dar nu sunt eu mare mester, after all... :blink:

22039[/snapback]

 

Ai observat foarte bine si cred ca nu se cuvine ca la 50km/h sa foloseti treapta 5.

Am observat ca acul de consum sare mai repede daca sunt cu treapta 5 la 50km/h si incerc sa accelerez.In treapta 4 la aceeasi viteza are o tendinta mai mica de a urca cand incerc sa accelerez.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.