Jump to content

Economie de carburant


adrian121

Recommended Posts

cred ca treapta a 5-a e inutila in oras. Chiar si afara o folosesc destul de rar.

De exemplu pe drumul Tulcea-Galati, un drum national, destul de sinuos pe care se poate merge cu 100-130 iar in curbe cu 80, exceptand cateva ace-de-par. Ei, cu rechinul, pe 35km, am folosit a 5-a o singura data pentru cateva sute de metri. Prefer sa urc intr-a patra pana la 3000 rpm, apoi frana de motor pana in viraj, iar accelerez si tot asa. consumul a iesit destul de mic fata de alte portiuni, numai ca pasagerii nu au fost prea incantati :) Fiind motor mare trage bine iar frana de motor reduce viteza destul de rapid, deci i-am leganat tot drumul.

Cu ursul e alta treaba, tractorasul vrea a 5-a indiferent daca e deal sau vale, drum drept sau virajat. Oricum se misca incet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Si culmea, daca ai varfuri de consum mai mari in sarcina nu inseamna ca ai un consum mediu mai mare :blink:

Cam asa a facut rechinul meu dupa ce i-am dat benzinica atata cata vroia cilindreea lui.

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

la 1500 de ture, in a 4-a sau a 5-a, nu imi place cum se aude motorul, asta in primul rand (nu pare sa se bucure de ce i se intampla), si doi: depinde de viteza coloanei respective... sa zice 50km/ora...am incercat sa merg in a 5-a cu 50/ora, si in mod ciudat, consumul nu era mai mic decat in a 4-a, la aceeasi viteza. in conditii de mers constant.

 

dar nu sunt eu mare mester, after all... :blink:

22039[/snapback]

Motorul tau e slabutz pentru greutatea masinii,de aceea nu poate rula sub 1500rpm,conteaza cuplul motor,tu ai cuplu maxim 164nm la 4300 rpm,deci iti dai seama cit de mic e la 1500 rpm,eu la la motor de 3,5 L am cuplu maxim 305 nm la o turatie mai mica de 4000 rpm....ideea este ca fiecare masina are felul ei de a merge,daca ai motor mare poti sa mergi in ture mici fara probleme,mai conteaza si etajearea cutiei si raportul grupului diferential.....eu zic ca treapta a 5a este f importanta mai ales la motoare mari,a4a are priza directa si a 5a are raport subunitar care la drum intins isi spune cuvintu,e adevarat ca pe drum virajat daca vrei sa simti ca conduci un BMW nu o prea folosesti(eu stau in a2a si a 3a pe viraje la Sinaia cind ii dau in gura,cu a 3a ating 150km/h...)dar daca merg la consum stau numai pe a5a (daca regimul motorului are nevoie retrogradez binenteles)...eu repet am verificat cu computerul de bord,si cel mai economic in oras la mine iese 50 km/h cu a5a 1250 rpm,motorul nu se simte subturat si are destule rezerve de energie sa demarez fara sa retrogradez in trepte

Link to comment
Share on other sites

cum am mai spus consumul este influentat de tipul,puterea, uzura motorului greutatea ,forma aerodinamica a caroseriei,tpul si modelul ccauciucurilor felul cutiei de viteze ,temp exterioara presiunea atmosferica etc,iar turatia la care trebuie schimbata trepta pt a scote un cosum cat mai mic il vei hotari tu si cu masinuta ta dupa indelungi "discutii" asa cum am facut cu toti si nu-ti poate spune x sau y unde trebuie sa schimbi treapta pt asta .no ofense
Link to comment
Share on other sites

Apropo, ca sa nu vorbim numai de viteza mare, ce ar fi sa vedem la ce turatie minima poti sa tii BMW ul... Adica pt o economie de carburant cand se merge in coloana spre exemplu ce ziceti, la 1500 de ture in a 4-a sau a 5-a cine e de parere ca sunt probleme?

21295[/snapback]

economia de carburant e buna-la buzunar dar intra in conflict cu nebunia sau goana de viteza,care cand vine se manifesta pe saraca acceleratie si deregleaza toate turele,cuplurile si vitezele

am un 318i si un 325i-e30-ambele daca le calci,mai ales in oras-consuma,ideea e ca un motor mai mare la aceeasi viteza consuma mai putin sau cel putin egal cu unul mai mic

exemplu-la 318i am la 120 la ora 3200 rot pe minut-e destul de mult.lucru tradus prin consum mare

la 325 am mai putine ture-cam 2850-2900 la aceeasi viteza

masina e mai putin turata si consumul mai bun

Link to comment
Share on other sites

La drum intins (autostrada, etc.) e normal ca un motor mai mare sa consume mai putin decat unul mai mic, cel putin in cazul E30, pentru ca un motor de 1.6 trage mai greu dupa el caroseria de o tona decat unul de 2.5, dar in oras situatia se schimba dramatic. :blink:

Ex. concret: mie la 120km/h constant imi ia 8.5% si la 100 imi ia 7.8%-8% iar urban de ex. in ultima luna mi-a luat intre 10.4%-10.8% alergata grav, cu schimbat numai in 3000 si 4-5 redline. NU cred ca un 2.0 sau 2.5 poate sa scoata consum de 10% urban nici daca-l tii in parcare sau in 3cyl din 6. :)

Link to comment
Share on other sites

La drum intins (autostrada, etc.) e normal ca un motor mai mare sa consume mai putin decat unul mai mic, cel putin in cazul E30, pentru ca un motor de 1.6 trage mai greu dupa el caroseria de o tona decat unul de 2.5, dar in oras situatia se schimba dramatic.  :blink:

Ex. concret: mie la 120km/h constant imi ia 8.5% si la 100 imi ia 7.8%-8% iar urban de ex. in ultima luna mi-a luat intre 10.4%-10.8% alergata grav, cu schimbat numai in 3000 si 4-5 redline. NU cred ca un 2.0 sau 2.5 poate sa scoata consum de 10% urban nici daca-l tii in parcare sau in 3cyl din 6.  :)

22164[/snapback]

ma bucur si nu ma bucur de cele spuse de tine-la anii tai mi se pare normal sa iti placa viteza mai mult decat consumul-ce face 325i reglata bine fac putine masini la demaraj,chiar cu mult mai noi-asta e ,doar e bmw?nu

practic,daca msina poate mult,vreau sa spun,e greu sa nu te dai grav la ea si atunci un motor mare e sugativa-are si pe ce sa consume-salutari-adi

Link to comment
Share on other sites

Nu, oricat de economic ai merge, o sa iti sara acul in sus de bucurie cand pleci de pe loc si o sa arate 0 cand esti in frana de motor.

22141[/snapback]

 

Pai normal ca ai dreptate... NU TE CONTRAZIC!!! :blink:

 

Dar cand merg constant la 50 cu a III-a (consumul instantaneu este undeva pe la 15l/100km la mine). Cand schimb a 4-a (consumul instantaneu merge undeva sub 10)

 

Deci ma ajuta sa vad cat de economic merg!!!! :)

 

Mai bine de asa nu-ti pot explica!!!

Link to comment
Share on other sites

Pai normal ca ai dreptate... NU TE CONTRAZIC!!!  :blink:

 

Dar cand merg constant la 50 cu a III-a (consumul instantaneu este undeva pe la 15l/100km la mine). Cand schimb a 4-a (consumul instantaneu merge undeva sub 10)

 

Deci ma ajuta sa vad cat de economic merg!!!!  :)

 

Mai bine de asa nu-ti pot explica!!!

22171[/snapback]

 

Ma refeream strict la cele 2 cazuri precizate si la cazuri cand miscare nu este uniforma. Daca ai merge cu viteza constanta, intr-adevar, acul o sa indice la fel ca si consumul mediu.

Link to comment
Share on other sites

La varsta mea chiar imi place viteza, dar cum cel putin deocamdata nu imi permit sa merg cu benzinaria dupa mine, stau cu o geana si pe consum, mai ales urban unde nu _prea_ ai pe unde sa alergi grav si arati ce poate ursulica fie el 1.6 sau 2.5. :blink:

Pe mine oricum ma amuza faptul ca majoritatea spun ca BMW-ul consuma mult, dar ei nu vad ca defapt pentru acel consum el ofera mai mult decat alte machinete.

Edited by 316i
Link to comment
Share on other sites

La varsta mea chiar imi place viteza, dar cum cel putin deocamdata nu imi permit sa merg cu benzinaria dupa mine, stau cu o geana si pe consum, mai ales urban unde nu _prea_ ai pe unde sa alergi grav si arati ce poate ursulica fie el 1.6 sau 2.5. :blink:

Pe mine oricum ma amuza faptul ca majoritatea spun ca BMW-ul consuma mult, dar ei nu vad ca defapt pentru acel consum el ofera mai mult decat alte machinete.

22214[/snapback]

asa e,toti vb numai ca consuma mult-atat stiu ei-nonbmw-istii,degeaba le spun eu ca valorifica bine puterea-lor le plac fie porcariile alea de vectra,fie golf sau passat

ma rog-fiecare cu opinia lui-bafta

Link to comment
Share on other sites

La drum intins (autostrada, etc.) e normal ca un motor mai mare sa consume mai putin decat unul mai mic, cel putin in cazul E30, pentru ca un motor de 1.6 trage mai greu dupa el caroseria de o tona decat unul de 2.5, dar in oras situatia se schimba dramatic.  :blink:

Ex. concret: mie la 120km/h constant imi ia 8.5% si la 100 imi ia 7.8%-8% iar urban de ex. in ultima luna mi-a luat intre 10.4%-10.8% alergata grav, cu schimbat numai in 3000 si 4-5 redline. NU cred ca un 2.0 sau 2.5 poate sa scoata consum de 10% urban nici daca-l tii in parcare sau in 3cyl din 6.  :)

22164[/snapback]

 

320i 9l/100km consum in constanta, in sezon. masurat pe ~ 400km, numai in oras si mamaia.

Link to comment
Share on other sites

pai imi iese, in constanta. desi traficul e infernal, semafoarele sint mult mi bine sincronizate decit in bucuresti (de fapt sint sincronizate pe VERDE , spre deosebire de bucuresti) si gropile sint mult mai putine. rezultatul e ca mergi destul de constant si consumul este mereu un record.

 

sau prin "consum urban" trebuia sa intelegem "consum in bucuresti" ? eu am inteles ca e consum urban in general.

Link to comment
Share on other sites

Motorul tau e slabutz pentru greutatea masinii,de aceea nu poate rula sub 1500rpm,conteaza cuplul motor,tu ai cuplu maxim 164nm la 4300 rpm,deci iti dai seama cit de mic e la 1500 rpm,eu la la motor de 3,5 L am cuplu maxim 305 nm la o turatie mai mica de 4000 rpm....ideea este ca fiecare masina are felul ei de a merge,daca ai motor mare poti sa mergi in ture mici fara probleme,mai conteaza si etajearea cutiei si raportul grupului diferential.....eu zic ca treapta a 5a este f importanta mai ales la motoare mari,a4a are priza directa si a 5a are raport subunitar care la drum intins isi spune cuvintu,e adevarat ca pe drum virajat daca vrei sa simti ca conduci un BMW nu o prea folosesti(eu stau in a2a si a 3a pe viraje la Sinaia cind ii dau in gura,cu a 3a ating 150km/h...)dar daca merg la consum stau numai pe a5a (daca regimul motorului are nevoie retrogradez binenteles)...eu repet am verificat cu computerul de bord,si cel mai economic in oras la mine iese 50 km/h cu a5a 1250 rpm,motorul nu se simte subturat si are destule rezerve de energie sa demarez fara sa retrogradez in trepte

22122[/snapback]

Am mers zilele astea cu un 320d de 150 de cai cutie manuala cu 6 trepte,chiar daca e un diesel nu se simtea bine in turatie mica,nu puteam sa merg cu a5a la 50km/h chiar daca a 5a e priza directa la fel cum e a4a la manualele cu 5 trepte

dar masina se simtea excelent in a4a la 50km/h si consumul statea intre 0 si 2 :blink: am iesit un pic pe autostrada soarelui( era noapte si ceatza dar eu ma descurc in conditii deastea )si folosind numai treapta a 6a a depasit 200km/h foarte usor,nu aveai senzatia ca tragi de masina,nici un fel de sunet deranjant la rulaj(masina e noua,1000km parcursi)lucru care ma facea sa ma intreb daca chiar am 200km/h.....am fost impresionat,de abia astept sa vad dieselu de 163 cp..nu mai vorbesc ca acul de la rezervor nu sa miscat.....

Link to comment
Share on other sites

Am mers zilele astea cu un 320d de 150 de cai cutie manuala cu 6 trepte,chiar daca e un diesel nu se simtea bine in turatie mica,nu puteam sa merg cu a5a la 50km/h

22237[/snapback]

 

Nu stiu ala de 150 de cai, dar cel de 136 de cai nici a 4-a nu cere la 50kmh.

Link to comment
Share on other sites

Apropo, ca sa nu vorbim numai de viteza mare, ce ar fi sa vedem la ce turatie minima poti sa tii BMW ul... Adica pt o economie de carburant cand se merge in coloana spre exemplu ce ziceti, la 1500 de ture in a 4-a sau a 5-a cine e de parere ca sunt probleme?

21295[/snapback]

apropos de consum,primul meu bmw a fost pe vremea studentiei-bmw 315,era din 1983,carburator simplu corp pierburg,dupa ce l-am luat am fost direct cu el la c-ta si la 100km/h medie,masinuta aia a consumat 6,7 la suta,avand si 4 trepte,de am ramas uimit

consumul ei in oras nu depasea 10 la suta mers cuminte si constant

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.