Jump to content

E32 cu motor M30B30


zonkkk

Recommended Posts

Salut,

Am un E32 din '87 cu motor M30B30 (3000cmc - 145KW) cu alimentare duala. (benzina+GPL)

 

De vreo 2 zile, cand vreau sa merg cu benzina (am un intrerupator care cu care comut), scoate un fum destul de negru, iar relantiul este oscilant, merge sus jos (nu depaseste 1000rpm) de vre-o 4-5 ori dupa care se stabilizeaza la 800rpm.

(masina nu mananca ulei decat vreo 100g la 1000km)

 

Deasemenea indicatorul de consum a luat-o razna. De obicei cand mergeam cu a 4-a la 50km/h (1500rpm) aveam un consum de 10-12l/100km acum imi sta pe la 24l/100km in aceleasi conditii. (nu am avut timp sa-i fac consumul dar cred (si SPER) sa fie o eroare de afisaj)

 

Pe gaz merge tot ca si inainte.

 

Aveti idee care ar putea fi problema?

 

Am inteles de la cineva ca computerul ii baga prea multa benzina ? de aia scoate fum negru? Dar de ce doar de vre-o 2 zile se intampla ca nu am umblat la motor?

Link to comment
Share on other sites

Chiar ma gandeam zilele trecute la versiunea M30B30 de 197 CP; pana acum in Romania nu am vazut decat vreo doua E32 cu versiunea de 188 CP. Cred ca ai una dintre cele mai interesante variante de M30. Stiu ca ai raportul de compresie mai mare (9.2:1, fata de 9.0:1 la versiunea de 188 CP) dar nu stiu daca motorul tau are sonda lambda sau nu. Te rog sa imi spui.

 

Revenind la problema ta, faptul ca motorul se stabilizeaza, ma duce cu gandul ca ai putea sa incerci urmatoarele lucruri:

 

1. Actiuni indirecte (care este posibil sa nu aibe nici o influenta, dar oricum te costa mai nimic si elimini cauzele stupide):

1.a. Schimba filtrul de aer, daca nu ai facut asta in ultimii 7000 Km.

1.b. Curata electrovalva de relanti (cu spray de curatat carburator, ai grija ca spray-ul sa fie "O2 sensor safe") precum si corpul clapetei de acceleratie (pe dinauntru) + clapeta in sine, cu acelasi spray. Lasa sa se usuce.

 

2. Cauze directe:

2.a. Cand treci de la gaz la benzina, gazul fie nu se inchide imediat, fie nu se inchide complet. Motorul percepe asta ca un amestec prea bogat (prea putin aer) si se zbate putin pana stabilizeaza lucrurile.

2.b. Valabil numai daca ai sonda lambda: fie sonda este spre sfarsitul vietii, iar alimentarea cu gaz o zapaceste, fie este deja dusa.

Link to comment
Share on other sites

Boala BMW-urilor cu GPL.Presupun ca ai instalatie de gaz care baga gazul inaintea debitmetrului de aer,imediat dupa filtru.Si iar prespun ca nu ai montata o supapa care in momentul in care gazul face detonatie in galerie,ar trebui sa nu lase sa iasa aerul din galerie.Deci aerul la detonatie vine inapoi in debitmetru si cu siguranta ca a reusit sa rupa firul rosu din el.Asa a patit un prieten de al meu,si pana nu a instalat o supapa din aia,a schimbat vreo 3 debitmetre.
Link to comment
Share on other sites

Primul lucru pe care l-as verifica ar fi vestita sonda de apa (temperatura) cea cu doua fire, situata pe corpul termostatului. Cand se strica sonda respectiva computerul tine injectoarele deschise foarte mult, poate chiar nu le mai inchide. Probabil crede ca temperatuira motorului e undeva pe la -273.15 Celsius :)

Nu, nu-i o eroare de afisaj al consumului :blink: Schimba sonda cat mai repede, se face simplu cu o tubulara de 17. O poti gasi la dezmembrari (mergi cu a ta in buzunar sa iei una identica) sau la magazine de piese auto.

Link to comment
Share on other sites

Am mai vazut solutia 1.b a lui 535 aplicata cu succes pe un 520i E34 care scotea fum de nu te vedeai, in schimb mergea cat de cat ok, cu consumul nu stiu cum statea. Dupa cateva ciocaneli in electrovalva de relanti + o curatire cu carb cleaner motorul si-a revenit.

Dar pentru ca tu ai consum f mare in mers, deci nu la relanti inclin sa cred ca e sonda de temperatura.

Daca solutiile simple ale noastre nu dau rezultat (sonda de temperatura ai putea sa o masori cu un ohm-metru, ca sa nu o schimbi degeaba) ramane solutia lui wlf :blink:

Link to comment
Share on other sites

Boala BMW-urilor cu GPL.Presupun ca ai instalatie de gaz care baga gazul inaintea debitmetrului de aer,imediat dupa filtru.Si iar prespun ca nu ai montata o supapa  care in momentul in care gazul face detonatie in galerie,ar trebui sa nu lase sa iasa  aerul din galerie.Deci aerul la detonatie vine inapoi in debitmetru si cu siguranta ca a reusit sa rupa firul rosu din el.Asa a patit un prieten de al meu,si pana nu a instalat o supapa din aia,a schimbat vreo 3 debitmetre.

21362[/snapback]

 

Ai dreptate. Exact asta s-a intamplat. Am venit acuma cu masina de la mecanic.

M-a taxat 2.500.000 sa-mi schimbe debitmetru. (piesa+manopera)

 

Este mult este putin? Ce parere aveti.

 

Am fost la unu Carlos (cei din TM cu BMW-uri poate il stiu). Unii zic ca e excroc si cu alti se poarta super bine. (La aceeasi masina mi-a schimbat debitmetrul cu 50 EURO anul trecut prin Mai doar ca a fost cu masina un prieten de-al meu care a stat langa baietii aia cand l-au schimbat... si ii cunoaste pe toti pe acolo)

 

Ce parere aveti? Supapa aia cam cat costa? Ca SIGUR trebuie sa-mi pun si eu.

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti? Supapa aia cam cat costa? Ca SIGUR trebuie sa-mi pun si eu.

21409[/snapback]

 

Supapa respectiva costa 50 de euro.Tre sa mergi la o firma care instaleaza gaz.

Vine imediat dupa debitmetru si are circumferinta egala cu furtunul care iese din din debitmetru si se duce la clapeta de acceleratie.Este ca un tub (inel) metalic,nu foarte lung care are o usita care se deschide inspre galerie,ca o clapeta de acceleratie.Astfel ii da voie la aer sa intre,dar in momentul in care vine aer puternic inapoi,se inchide ermetic si nu lasa sa se duca aerul de la explozie in debitmetru.

Seamana intr-un fel cu carcasa de la acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

Supapa respectiva costa 50 de euro.Tre sa mergi la o firma care instaleaza gaz.

Vine imediat dupa debitmetru si are circumferinta egala cu furtunul care iese din din debitmetru si se duce la clapeta de acceleratie.Este ca un tub (inel) metalic,nu foarte lung care are o usita care se deschide inspre galerie,ca o clapeta de acceleratie.Astfel ii da voie la aer sa intre,dar in momentul in care vine aer puternic inapoi,se inchide ermetic si nu lasa sa se duca aerul de la explozie in debitmetru.

Seamana intr-un fel cu carcasa de la acceleratie.

21415[/snapback]

 

Multumesc. O sa merg sa-mi iau supapa aia... si cu ocazia asta o sa-mi reglez si consumul de gaz.

 

In oras imi ia cam 24-25l/100km si afara 12-13l/100km. Valorile astea sunt mari / mult prea mari / aberant de mari????

Link to comment
Share on other sites

Multumesc. O sa merg sa-mi iau supapa aia... si cu ocazia asta o sa-mi reglez si consumul de gaz.

 

In oras imi ia cam 24-25l/100km si afara 12-13l/100km. Valorile astea sunt mari / mult prea mari / aberant de mari????

21420[/snapback]

 

Chiar ca exagerat de mari.Undeva pe la 10 afara si 18 in oras,pe gaz, cred ca ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la unu Carlos (cei din TM cu BMW-uri poate il stiu). Unii zic ca e excroc si cu alti se poarta super bine

21409[/snapback]

 

Asa sunt toti mecanici,prima data cand mergi la ei te impresioneaza cat de frumos te trateaza.Apoi data urmatoare,te arde putin,si pana la urma te arde de te ustura buzunaru.De asta e mai bine sa mergi la cat mai multi,si cand se termina toti,o iei de la capat.Ca daca devii clientul unuia te arde rau cand iti e lumea mai draga.

Link to comment
Share on other sites

Tot la un E32 M30 cu GPL pe el mi s-a intimplat sa imi dea o explozie pe gaz. Cu toate ca aveam supapa de care se vorbeste cred ca nu inchidea bine si mi-a strimbat axul de la clapeta din debitmetru, a dat-o peste cap.

Am dus-o la un mecanic de dacii, care a indreptat-o el si mi-a zis ca sa imi cumpar un debitmetru ca ala nu mai e bun. De atunci relantiul nu mai era rotund si scazuse turatia la relanti.

Nu am gasit debitmetru si am continuat sa merg asa cu ea iar cam la 200km imi dadea explozia respectiva si imi indoia axul clapetei ba chiar l-a fisurat.

Cum ii facusem capacul cu suruburi, il desfaceam si cu un ciocan :blink: il indreptam.

De la un timp dupa mai multe indreptari de genul asta, nu mai merge bine pe benzina, adica nu mai trage, are momente in care nu se acelereaza, am un consum mare ma rog fel si fel de simptome nasoale.

Cind mi se bloca debitmetru si ramineam in drum, il scoteam efectiv si mergeam fara el, nu mergea normal dar reuseam sa ajung pina acasa.

Acum citeva zile am reusit sa convind un vinzator second hand din TM sa-mi trimita un deitmetru prin curier. Omu mi-a trimis poza pe mail, semana dar, cind a ajuns am vazut ca are diametrul mai mic.

Acum stau in dubii ce sa fac, sa-l montez pe asta mai mic care va deschide clapeta mai mult la aceeasi cantitate de aer sau sa incerc sa gasesc unu la fel de mare.

Pe la magazine am gasit niste preturi intre 12-20 milioane cam mult.

Ce vreau sa va intreb, totusi eu am mers cu debitmetrul asta varza mai mult timp si pe benzina si pe GPL si mergeam, ideea e ca de la un timp parca nu mai are putere motorul, abia urc pante cu a II-a pe care mergeam cu a IV fara problema.

Credeti ca doar debitmetrul e de vina sau mai are ceva?

Si ce vreau sa va mai intreb, a schimbat cineva instalatia electrica in totalitate pe masina? Cam cit ar costa sau unde as putea sa gasesc pe cineva sa mi-o puna la punc din punct de vedere electric, indicatoare de bord, etc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am zero experienta cu alimentarea cu gaz, dar, din principiu, am considerat ca nu este oportuna o astfel de adaptare pe BMW.

Din ce am citit in acest topic, constat ca adaptarea de instalatie pe gaz la motoarele M30 (probabil si la alte motoare de BMW) are ca efect secundar o serie de probleme tehnice la motor.

Probabil ca, daca se ia in calcul costul instalatiei pe gaz + costul reparatiilor ce trebuie efectuate asupra motorului ca sa mearga la fel ca inainte, iese mai scump decat daca s-ar fi mers in continuare pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Eu am zero experienta cu alimentarea cu gaz, dar, din principiu, am considerat ca nu este oportuna o astfel de adaptare pe BMW.

Din ce am citit in acest topic, constat ca adaptarea de instalatie pe gaz la motoarele M30 (probabil si la alte motoare de BMW) are ca efect secundar o serie de probleme tehnice la motor.

Probabil ca, daca se ia in calcul costul instalatiei pe gaz + costul reparatiilor ce trebuie efectuate asupra motorului ca sa mearga la fel ca inainte, iese mai scump decat daca s-ar fi mers in continuare pe benzina.

21786[/snapback]

 

 

Vreau sa-ti spun ca asa am cumparat-o si chiar a mers bine cred ca toate mi s-au intimplat de la supapa aia care ar fi trebuit sa inchida rateul din galeriea de admisie. Cred ca a fost facuta artizanal si nu a mai mers bine, caut sa o inlocuiesc si sper sa nu mai am probleme.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa-ti spun ca asa am cumparat-o si chiar a mers bine cred ca toate mi s-au intimplat de la supapa aia care ar fi trebuit sa inchida rateul din galeriea de admisie. Cred ca a fost facuta artizanal si nu a mai mers bine, caut sa o inlocuiesc si sper sa nu mai am probleme.

21798[/snapback]

 

Pai eu nu prea inteleg de ce da rateu... Ca in mod normal nu ar trebui sa dea rateau... si sigur nu da din cauza supapei.

 

Supapa aia intradevar trebuie sa inchida, dar daca ai mai avut rateuri inainte e normal sa se fi "slabit". Deci supapa aia este pentru situatii anormale.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu nu prea inteleg de ce da rateu... Ca in mod normal nu ar trebui sa dea rateau... si sigur nu da din cauza supapei.

 

Supapa aia intradevar trebuie sa inchida, dar daca ai mai avut rateuri inainte e normal sa se fi "slabit". Deci supapa aia este pentru situatii anormale.

22344[/snapback]

 

 

Nici eu nu stiu de ce a dat primul rateu, de la care a pornit tot circul, cu stricatul debitmetrului.

Tu cum ai rezolvat-o pina la urma?

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu stiu de ce a dat primul rateu, de la care a pornit tot circul, cu stricatul debitmetrului.

Tu cum ai rezolvat-o pina la urma?

22347[/snapback]

 

Pai da rateu asa cum si benzina nearsa explodeaza in toba.Si gazul probabil ar putea exploda in admisie pentru ca o supapa de admisie nu inchide bine.Benzina vine pe injectorul de benzina si apoi se face amestecul cu aerul,in camera de ardere.Ideea e ca gazul vine gata amestecat cu aerul direct din debitmetru.De asta se poate intampla ca amestecul de gaz sa explodeze in admisie.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu stiu de ce a dat primul rateu, de la care a pornit tot circul, cu stricatul debitmetrului.

Tu cum ai rezolvat-o pina la urma?

22347[/snapback]

 

pai mie imi merge nu da rateu nu are nimic... doar nu am supapa aia... si in caz ca da rateu ar fi bine sa o am... sa-mi nu-mi buleasca debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.