Jump to content

E46 1.9 B / Trepidat puternic / Fum negru


Recommended Posts

Salutare tuturor, am o problema cu un bmw e46 1.9 benzina din 2001.

In urma cu 2 luni mi s-a aprins Check engine-ul si a aparut un trepidat usor la relanti. Am mai avut aceeasi problema in urma cu aprox. 1 an cand s-a rezolvat de la sine si m-am gandit ca poate am bagat benzina de prosta calitate.

Dupa aproximativ inca o saptamana a inceput sa trepideze tare si sa imi moara motorul la relanti.

Am dus-o intr-un service la o cunostiinta unde am observat ca scoate si fum negru. Am schimbat in primul rand valva pcv, verificat furtune, schimbat bujii, senzor ax-came, senzor acceleratie, senzor temperatura, pompa benzina + filtru, astazi am primit si injectoarele de la curatat. La fel face.. trepideaza tare si moare motorul iar bujiile noi sunt deja la fel ca si cele vechi, adica negre.

Service-ul fiind la 30km de mine, pentru ca m-am mutat de curand, au pus-o pe tester si nu am inteles exact daca testerul a fost de proasta calitate sau nu au stiut ei sa-l citeasca. Esentialul e ca nu au gasit nimic, deci nu stiu nimic.

Nu stiu ce sa ii mai fac, masina nu cred ca o pot scoate din service pe roti.

M-am gandit ca poate cineva imi da o solutie aici pe forum pentru ca de obicei cele mai bune sfaturi le-am gasit pe forumuri si nu in service-uri.

Daca-mi mai amintesc unele detalii, revin pe parcus cu info.

Link to comment
Share on other sites

daca zici ca bujiile se innegresc imediat eu zic ca de la bobina sau de instalatia electrica de la bobina la bujii, vezi sa nu fie ciupita pe undeva sau pur si simplu crapate mufele conectoare...mai ales ca nu ai nicio eroare, nici nu iti da daca e ceea ce am zis mai sus...nu se inregistreza un misfire...

 

de data asta nu cred ca merge faza cu debitmetrul :)

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Ai verificat debitmetrul, scoatei mufa si vezi cum se comporta.

 

Am incercat.. din pacate nu e debitmetru..

 

daca zici ca bujiile se innegresc imediat eu zic ca de la bobina sau de instalatia electrica de la bobina la bujii, vezi sa nu fie ciupita pe undeva sau pur si simplu crapate mufele conectoare...mai ales ca nu ai nicio eroare, nici nu iti da daca e ceea ce am zis mai sus...nu se inregistreza un misfire...

 

de data asta nu cred ca merge faza cu debitmetrul :)

 

Am sa pun ideea la dosar.. Ms mult. Erori nu stiu sigur daca nu am dar nu mi-au zis nimic concret.

 

Ma gandeam la sondele lambda... dar nu stiu.. ce ziceti ? Sa faca chiar asa urat de la ele ?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Acesta e primul meu post si sper sa iti fiu de ajutor. Nu m-am putut abtine cand am vazut atatea pareri. Daca zici ca este vorba de fum negru(negru-albastrui), trepidat la relanti si iti moare si motorul(bujii innegrite etc.)=> amestec bogat de combustibil. Sonda lambda da informatii la ECU in veferea formarii amestecului. Eu zic prima data sa decuplezi simda lambda si sa vezi cum se comporta masina fara ea(atunci ECU isi face amestecul dupa niste valori implicite,standard). Icearca sonda si mai vorbim dupa!

 

Bobina si bujiile le puteai incerca scotand fiecare mufa pe rand de la capul fiecarei bujii si vazand daca se schimba in mai rau mersul motorului!!!

Edited by danny84
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Acesta e primul meu post si sper sa iti fiu de ajutor. Nu m-am putut abtine cand am vazut atatea pareri. Daca zici ca este vorba de fum negru(negru-albastrui), trepidat la relanti si iti moare si motorul(bujii innegrite etc.)=> amestec bogat de combustibil. Sonda lambda da informatii la ECU in veferea formarii amestecului. Eu zic prima data sa decuplezi simda lambda si sa vezi cum se comporta masina fara ea(atunci ECU isi face amestecul dupa niste valori implicite,standard). Icearca sonda si mai vorbim dupa!

 

Bobina si bujiile le puteai incerca scotand fiecare mufa pe rand de la capul fiecarei bujii si vazand daca se schimba in mai rau mersul motorului!!!

 

Asa este, am facut 30 km cu aproximativ 70 lei pana la service :) Si mi-a mancat si ulei mult.

Oare chiar asa sa imi faca amestecul de bogat ?

 

Tin sa precizez ca masina mergea foarte bine si a fost intretinuta, avand un magazin de piese auto in familie am avut la indemana orice.

Merci mult danny84, apreciez mult raspunsul. O sa sun sa le zic sa incerce si fara sondele lambda, am inteles ca sunt 2.

Link to comment
Share on other sites

daca atat la rece cat si cald face la fel nu prea au treaba sondele lambda, ele oricum nu lucreaza pana nu se atinge temperatura optima in catalizator. Fumul negru a intr-adevar amestec prea bogat, ar trebui sa ai si miros puternic de gaze nearse, poti chiar tine mana la evacuare si vei simti ca gazele nu ies lin, dar daca ar fi sondele ai avea doar un amestec bogat nu si mers neregulat cu trepidatii la relantii, incearca si chestia asta empirica, daca gazele nu ies lin cand pui mana la evcaure si ai trepidatii parerea mea este ca ai o intrerupere pe partea electrica a bobinei, fie fisele fie bobina sau poate chiar instalatia electrica, desi ultima e mai putin probabila la motorasul asta care nu degaja prea mult caldura deci risc mai redus de coacere a cablajului.

 

sondele lambda functioneaza in range-ul a 2 valori, min. si max., cand nu sunt intrunite ECU va folosi valorile default, deci ori daca le scoti ori daca sunt ele duse la fel de prost va merge, dar nu ai avea trepidatii, ci doar miros puternic de gaze nearse la evacuare si consum marit, atata tot, motorasul asta e vechi si nu-i atat de sensibil la sonde lambda, cate din E46 318i care circula pe strazi in RO crezi ca mai au sondele astea functionale, cand una noua a cateva sute de lei, cati crezi ca dau peste 1000RON pe 2 sonde cand nu au cauciucuri noi? pe bune acum :)

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

daca atat la rece cat si cald face la fel nu prea au treaba sondele lambda, ele oricum nu lucreaza pana nu se atinge temperatura optima in catalizator. Fumul negru a intr-adevar amestec prea bogat, ar trebui sa ai si miros puternic de gaze nearse, poti chiar tine mana la evacuare si vei simti ca gazele nu ies lin, dar daca ar fi sondele ai avea doar un amestec bogat nu si mers neregulat cu trepidatii la relantii, incearca si chestia asta empirica, daca gazele nu ies lin cand pui mana la evcaure si ai trepidatii parerea mea este ca ai o intrerupere pe partea electrica a bobinei, fie fisele fie bobina sau poate chiar instalatia electrica, desi ultima e mai putin probabila la motorasul asta care nu degaja prea mult caldura deci risc mai redus de coacere a cablajului.

 

sondele lambda functioneaza in range-ul a 2 valori, min. si max., cand nu sunt intrunite ECU va folosi valorile default, deci ori daca le scoti ori daca sunt ele duse la fel de prost va merge, dar nu ai avea trepidatii, ci doar miros puternic de gaze nearse la evacuare si consum marit, atata tot, motorasul asta e vechi si nu-i atat de sensibil la sonde lambda, cate din E46 318i care circula pe strazi in RO crezi ca mai au sondele astea functionale, cand una noua a cateva sute de lei, cati crezi ca dau peste 1000RON pe 2 sonde cand nu au cauciucuri noi? pe bune acum :)

 

Indradevar se simte si miros puternic de gaze nearse si cand tin mana la toba se simte ca iasa infundat. Tin sa precizez ca am spart si catalizatorul ceea ce stiu ca e o prostie dar, nah... La fel..

Am incercat si am schimbat si bobina de inductie (+ fise) cu una SH si tot la fel facea motorul. Dar faza e ca erau praf deja bujiile (noi schimbate) de la atatea incercari si se poate din cauza aceasta sa nu ne fi dat seama ? Si motorul sa fi mers la fel de rau din cauza lor..

Chiar nu stiu ce sa mai zic...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Revin dupa 6 luni :) Am schimbat sonda lambda 1, mi-au curatat la service debitmetru si a mers masina... nu mult dar a mers. Acum cateva zile a inceput sa scoata iar fum negru si mi-am schimbat debitmetru, masina a mers bine o ora dupa care acum nu se mai tureaza, apas pe acceleratie si se pune in cap, merge doar daca apas incet de tot.

Pe tester imi da doar sonda lambda 2 (cred ca din cauza ca nu am catalizator la masina).

Imi zice cineva daca e din cauza la noul debitmetru sau o fi de la sonda lambda 2 ?

Link to comment
Share on other sites

Deconecteaza lambda2 , curata contactele de la cupla tata a debitmetrului,nu doar sa te uiti la ele, debitmetrul contine un potentiometru ca la radio care este sincron cu usita pe unde trece aerul,si se poate verifica cu un aparat de masura, iesirea din debitmetru catre calculatorul masinii.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.