Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

BMW 320D 136 hp EDC15 Cantitate Motorina


JuiCe

Recommended Posts

Salutare baieti, in incercarea de-a aduce ceva optimizari fisierului ecu pentru acest motor mi-am dat seama ca sunt niste chestii care nu sunt clare.

Cine stie despre ce vorbesc, este vorba de smoke limiter map si AFR-ul standard.

In ce e exprimata cantitatea de motorina in acest ECU mm3 sau mg ?

Dupa logica mea, privind la smoke limiter , am 900 mg aer / 56 fuel = 16 AFR ..ceea ce nu prea cred ca a pus bmw din fabrica asa ceva...deci prespunand ca sunt mm3 avem 56 * 0.845 = 47 mg..deja pare prea putin pt un motor de 2.0

In torque limiters iarasi valoarea maxima e 52 mm care ar fi 43 mg..chiar si 1.9 tdi 110 cp are 43.

O alta chestie, care e cantitatea maxima pe care o poate duce pompa VP44 cu start of injectionul actual ?

Link to comment
Share on other sites

1/15 benzina 1/16 diesel, cred ca au calculat bine si daca treci peste limita raportului vei avea scadere de putere... poti jongla putin cu ele, nu compara vag-ul cu m47, difera ceva tehnologie, mi se pare ca ala de 1.9tdi are si alte raporturi de compresie....vorbeste cu un tunner ceva despre

 

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/110-consum-combustibil.html

Link to comment
Share on other sites

In manualul BMW AFR original e 19:1, raportul diesel stochiometric pentru un diesel aspirat e 14.7:1 iar pentru un turbo cam 16.5:1 dar asta e o limita la nivelul de jos, cu care nu prea ar fi iesit euro3.

Tu zici ca ar fi miligrame si nu mm3 ?

Din ce am vazut un proiect pentru bmw 330d edc15, cantitatile erau exprimate in mm3, si din cate-am inteles bmw cam foloseste practica asta cu mm3

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

in dis ai valorile live, poti vedea de la relanti pana la 5000rpm cantitatea de motorina injectata si unitatile de masura nu? parca mg erau.... pe urma poti sa faci un grafic ceva...selectezi numai injectia sa nu te incurci

in DIS si inpa asa se pare desi unii tuneri ar zice ca sunt mm3 nu mg.

Dupa smoke limiter map cam aiurea sa fie mm3 deoarece chiar si cu standardul, pe alocuri iese AFR sub 16 chiar.

Daca fac un calcul dupa mapa de boost convertind presiunea in mg aer, parca mai are sens, iese un AFR spre 20 in full load, 2100 mbar cu ~52 mg motorina.

Din ce am vazut un manual despre bosch vp44 cica ar putea 'vomita' 85mm3 flow rate ceea ce ar fi un 75 mg sa zicem...insa pe dyno dupa niste teste, cu 65 si cu 75, aceeasi putere..~165 hp, nici o urcare dupa 65mm/mg cantitate.

Cu vreo 2 grade in plus la startul injectiei se mai castiga ceva, in teorie 1 grad = 2mg, desi e riscant cu SOI in fullload sa te joci, te trezesti cu chiuloase umflate si motoare iesite prin capota :D

Ca idee pentru cine vrea sa-si faca optimizari singur la acest ECU, o mica crestere 10% in smoke limiter dupa 450 mg aer aduce o driveabilitate mult mai buna, o trecere buna din ture mici in ture mari chiar si la acest motor care sufera de demaraj lent si nu are nici o relevanta asupra cresterii de consum

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320d_m47_tour/3_technical_data/11__engine_(m47)/0__engine_general/1_td__engine_in_general_m47/

Din ce vad aici ar insemna sa fie mm3 dupa parametrul stroke? sau la ce se refera acele 88 ?

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

la mine urca la 2300mbar turbina dar se stabilizeaza tot pe la 2.1-2.2 max

cred ca un + 29 de cai sunt meritorii pentru un motor m47, mai multi cai posibil daca decomprimi motorul si modifici turbina+ soft....nu vad rostul la asa ceva pe un 320d din 2000 cu 400k la bord

 

 

Link to comment
Share on other sites

Corect, risc mare. Cu ce cantitate de motorina esti pe torque limiters ? adica ultima care conteaza. un 2.3 am si eu, dar mai oscileaza pe la 2.4, nu aveam de cum am luat masina bine reglata tija de actuator bine. Te-ai putea uita te rog cate spire sunt pe turbina originala intre piulita de 10 si marginea acestia? am inteles ca intre 7 si 9 ..cu 7 spire cam sarea pe la 2.45 2.5 chiar, am mai marit o spira aprox, sper sa nu`mi sara paletele pe evacuare :))
Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti, in incercarea de-a aduce ceva optimizari fisierului ecu pentru acest motor mi-am dat seama ca sunt niste chestii care nu sunt clare.

Cine stie despre ce vorbesc, este vorba de smoke limiter map si AFR-ul standard.

In ce e exprimata cantitatea de motorina in acest ECU mm3 sau mg ?

Dupa logica mea, privind la smoke limiter , am 900 mg aer / 56 fuel = 16 AFR ..ceea ce nu prea cred ca a pus bmw din fabrica asa ceva...deci prespunand ca sunt mm3 avem 56 * 0.845 = 47 mg..deja pare prea putin pt un motor de 2.0

In torque limiters iarasi valoarea maxima e 52 mm care ar fi 43 mg..chiar si 1.9 tdi 110 cp are 43.

O alta chestie, care e cantitatea maxima pe care o poate duce pompa VP44 cu start of injectionul actual ?

 

52mm valoare maxima in torque limiters ???? omule le faci varza rau de tot...

la partea cu AFR-ul nu ai nici o logica in ceea ce spui ...

 

cantitatea care o cauti e in mg/stroke

dar vezi ca sunt si coeficienti (offset) pe care nu i-ai luat in calcul probabil)

Edited by RobyS
Link to comment
Share on other sites

52mm valoare maxima in torque limiters ???? omule le faci varza rau de tot...

la partea cu AFR-ul nu ai nici o logica in ceea ce spui ...

 

cantitatea care o cauti e in mg/stroke

dar vezi ca sunt si coeficienti (offset) pe care nu i-ai luat in calcul probabil)

 

Ia fisierul original 320d si uita-te in torque limiters, sunt 2 mape torque si una limp mode, ai sa vezi 52 cantitatea maxima de la 1750 rpm, sau la ce te referi ca incurc aici ? Ca e mm sau mg nu am putut sa confirm, dar 52 e cantitatea maxima injectata originala in acest motor.

Iar despre AFR, unde se pierde logica ?

Offsetul e 0.01 pentru vp44 ca extra-info din manual.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.