Jump to content

[DIY] SCHIMBARE AMORTIZOARE


mario.b

Recommended Posts

Doresc sa fac acest topic astefel incat in caz ca doriti si voi sa schimbati amortizoarele masinii sa nu va chinuiti la fel ca mine.

Mare atentie cum asigurati masina, cum ati mai citit si pe forum nu va bazati pe cric oricat de adevarat ar fii el, pentru ca o sa folositi ceva forta pt a desface suruburile. Eu am folosit rotile masinii pt ca nu am avut la dispozitie capre pt asiguare, am folosit chiar si roata de rezerva sahi cateva cataroaie (bolovani) :)

Timp de lucru (in functie de stare) eu am terminat treaba cam in 4 ore pt k am lucrat noaptea la masina.

Ustensile necesare:

~ rozeta sau inelara de 22

~ fixa de 17

~ tubulara cu cruchet sau inelara de 13

~ tubulara sau inelara de 10

~ patent

~ perie de sarma

~ macar o persoana care sa va ajute atat moral cat si fizic

Spor la treaba

Incepeti procedurile prin a demonta banchat spate, mai intai trebuei sa dati jos sezutul dupa care spatarul banchetei, este prins in 4 piulite de plastic care se vor desface cu tubulara sau inelara de 10, mare grija la aceste piulite pt k se decalibreaza repede. Dupa ce ati dat spatarul la o parte continuati prin a ridica masina pe cric shi a scoate rotile de p fuzeta (masina), inainte fiti siguri k ati asigurat masina sa nu plece d p loc (frana de mana trasa, in viteza) shi multe cataroaie pe la roti, sa nu plece in fata sau in spate. Incercati sa lucrati pe rand la fiecare roata, nu incepeti la ambele pt k va trabui un model in caz k nu mai stiti cum sa montati totul la loc, roate care ati dat-o jos d p masina asezati o in dreptul pragului, puneti o scandura sau 2 astfel incat masina sa poate sta fara nicio problema pe roata fara sa cada, luati roata de rezerva de la masina shi asezati o in dreptul grupului spate (pt shi mai multa siguranta).

Amortizoarele au 2 prinderi pe masina, una este in fuzeta, acolo unde se prinde roata iar a doua este in caroserie (oala) undeva sub polita spate, p langa boxe mai axact. In imaginea 1 se vede exact unde shi cum este prinderea amortizorului in fuzeta. Primele piulite desfacute sant cele de sus (in imaginea 2 se vede cat de cat) ele se gasesc in dreptul boxei, se desfac cu o inelara sau tubulara de 13, in functie de posibilitati. Se desfac acele 3 piulite dar nu pana la final, mai lasati 2 3 fileti la fiecare piulita, o sa vedeti mai tarziu d c, dupa care coborati din masina luati cheia de 22 (de preferabil inalara sau rozeta) shi desfaceti surubul de prindere in fuzeta (Imag 1), tre ceva forta. Dupa c ati desfacut acel surub da ti cu podul palmei in amortizor astfel incat sa poata iesi d p fuzeta, dupa care mergeti in masina shi in timp c desfaceti acele 3 piulite din capatul amortizorului tineti de el. sa nu cada (nu ca ar mai avea importanta piesa :) ) dar sa nu rupeti senzorul de la placutele de frana. Se da amortizorul jos shi va minunati de ingineria nemteasca :) :blink: Va urma

Link to comment
Share on other sites

Dupa c ati trminat cu uimirea :) tre sa va pucati iar de treaba, o sa aveti nevoie de ceva sarma ff rezistenta, asta in caz k nu aveti presa de arcuri (in ideea de a le mentine presate), se asigura de la elementul 2 pa penultimul element, ideea mai bine mai sigur decat sa se rupa sarma shi sa va chinuiti, dupa care cu o cheie de 17 (fixa) incepeti sa desfaceti piulita din capatul axului de la amortizor, tineti minte cum anume se demonteaza pisele, adica piulita(piesa 6)--> saiba(piesa5)---> prinderea din caroserie (piesa4)--> burduful de cauciuc (piesa 3)--> arcul (piesa 2) si tamponul de la arc care vine p amortizor (piesa1). Dupa c ati terminat cu scoaterea pieselor d pe amortizor incepeti mutarea p celalalt. Niste aspecte uitate, in moementul in care doriti sa cumparati amortizoare, aveti grija c aveti dvs p masina, este posibil sa aveti 4 variante de amortizoare (din cate am citit) :

Varianta 1 -- (cum am eu) amortizos gros shi scurt,

Varianta 2- amortizor subtire shi mai lung, acesta are o clema undeva in apropierea fuzetei, nush pt c sant acele prinderi

Varianta 3-- sant cele echipate cu M-tehnic

Varianta 4 -- cele cu reglare a garzii la sol.

Mai multe detalii nush despre aceste amortizoare, dak poate complecta cineva np. nu ma deranjeaza. Cum vedeti c amortizoare aveti? Simplu, desfaceti roata de pe masina, luati cateva repere (lungime, grosime) shi luati la intrebari magazinele.

Sa revenim la topic : In momentul in care o sa transplantati piesele p celalalt amortizor o sa aveti surpriza sa obs k axul amortizorului este mai scurt fata de ce aveti p masina (eu asha am patit, am avut Bilstein), np dak se intapla si la dvs asha ceva np, nu intrati in panica, Piesa 3, burduful de cauciuc are deasupra lui un capac de fier, il inlaturati shi o vedeti o bucsa din aluminiu p centrul burdufului (nush c rol are, dar am dat-o jos, decat sa pilesc la mortizor), montati amortizorul exact cum l-ati demontat, shi cu grija dupa c ati stran piulita de la ax desfaceti sarma cu grija sa nu va sara ceva in ochi :blink: . Piulita care o primiti la noul amortizor o sa mearga mai grau decat ce ati avut p masina, strangeti piulita pana cant aveti posibilitatea sa apucati varful axului (special polizat pt asta) cu un patent shi strangeti bine, bine (pana cand tuseste) :) . Dupa care montati amortizorul p masina, nu o sa intre la fix, faceti 50-50 sau sunati un prieten pt ajutor, il pozitionati shi il prindeti in caroserie in cele 3 piulite, nu il strabgeti "blana" 3,4 fileti, dupa care il puneti p prieten cu un picior p fuzeta shi sa apese pana cand ajunge amortizorul in drep cu fuzeta shi il bagati in gaura. :) :) Atentie in Imaginea 4 se vede exact care parte tre sa intre in fuzeta, nu puneti partea cealalta k se va rupe surubul care il fixeaza in fuzeta. In momentul in care a intrat incercati sa dati cu un ciocan de plastic (dak aveti) sa fiti siguri k a intrat in gaura (nici lumina nu am avut k am lucrat p la 2 noaptea in fata blocului) shi mare atentie, cand cumparati amortizoarele trebuie sa primi o saiba pt acel surub de prindere in fuzeta, asta in caz k nu este prevazut amortizorul din fabrica cu asha ceva. Strangeti bine surubul dupa care mergi in masina shi strangeti le shi p acelea shi fiti sigur k este bine facuta traba. AAA shi curatati cu peria de sarma shi arcu,. al meu este albastru shi se vede frumos acum k este curat. Repeti operatia shi la cealalta roata. In caz k am uitat ceva pls complectati-ma. Sper sa fie de folos shi k m-am facut inteles. Numai bine

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.