Jump to content

Cureaua nu calca complet pe rola intinzatoare la M47


Recommended Posts

Am inspectat azi cureaua de transmisie ca se aude un fâșâit care cred ca vine de la pompa de apa

singura de altfel care pare sa aiba un pic de joc in rulment

Am constatat ca cureaua nu calca complet pe rola intinzatoare si nu inteleg de ce, pe rola fixa sta cum trebuie

Este cam un sfert iesita in exterior si mi-e frica sa nu sara la turatie mai mare

Nu stiu care e cauza ca fulia nu are crapaturi, am bagat si surubelnita sa vad daca are joc si pare in regula

Am atasat niste poze pentru exemplificare

S-a mai lovit cineva de problema asta ?

post-58282-0-87425500-1397927511_thumb.jpg

post-58282-0-92644300-1397927522_thumb.jpg

post-58282-0-94312300-1397927538_thumb.jpg

post-58282-0-10391500-1397927547_thumb.jpg

post-58282-0-99580100-1397927554_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut si eu o problema cu rola intinzatoare, cureaua era deplasata spre exterior 30%, am fost la un service unde am incercat sa pun cureaua pe pozitie dar era aruncata la loc imediat ce porneam motorul, s-a rezolvat cu schimbarea intinzatorului complet, poti vedea o poza cum era la mine.

 

http://img.tapatalk.com/d/14/04/06/yha8uje2.jpg

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut si eu o problema cu rola intinzatoare, cureaua era deplasata spre exterior 30%, am fost la un service unde am incercat sa pun cureaua pe pozitie dar era aruncata la loc imediat ce porneam motorul, s-a rezolvat cu schimbarea intinzatorului complet, poti vedea o poza cum era la mine.

 

http://img.tapatalk.com/d/14/04/06/yha8uje2.jpg

 

si la mine este exact ca la tine, la tine vad ca aveai si urma de la intinzator pe spatele curelei

nu vad ce motiv as avea sa schimb intinzatorul ca am verificat rulmentul la el

si nu are nici un zgomot, nici un joc, numai ca rola parca este impinsa mai in spate

ce firma ai luat noul intinzator ?

 

Am eu o rola care are un gen de distantier in spate. Daca vrei dupa Paste ne putem intalni si vezi daca e ok. Nu vreau nimic pe ea.

da, multumesc pentru ajutor. ce fel de rola este ? problema la mine este ca este rola prea impinsa in spate.

Link to comment
Share on other sites

Rola este Ina dar asta conteaza mai putin. Eu am schimbat rolele preventiv. Cand am pus rola noua am constat ca cureaua nu se aseaza bine pe rola. Statea cam ca la tine doar ca spre motor. Rola veche nu se prindea direct pe intinzator, avea un distantier. Dupa ce am scos distantierul a fost ok.
Link to comment
Share on other sites

rolele au coduri diferite chiar daca arata la fel... unele au un umar pe spate mai pronuntat, posibil ori comandate aiurea ori montate pe dos?

 

Pe realoem am gasit un singur cod de piesa. Esti sigur ca sunt mai multe tipuri de role ? Unde pot gasi codurile de piesa si specificatiile ?

Link to comment
Share on other sites

Pe realoem am gasit un singur cod de piesa. Esti sigur ca sunt mai multe tipuri de role ? Unde pot gasi codurile de piesa si specificatiile ?

 

poate difera fata de m47-le meu vechi... la mine sunt 2 coduri diferite.... , atunci daca spui ca sunt la fel in catalog poate ca avea si un distantier sub rola aceea si nu a mai fost montat?

 

pe realoem

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2094&hg=11&fg=18

 

 

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

poate difera fata de m47-le meu vechi... la mine sunt 2 coduri diferite.... , atunci daca spui ca sunt la fel in catalog poate ca avea si un distantier sub rola aceea si nu a mai fost montat?

 

pe realoem

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2094&hg=11&fg=18

 

Uite ai aici http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3662&hg=11&fg=18 diagrama si nu apare nici o saiba nimic, nu ca tine.

 

Adica n-au de unde sa fie mai multe tipuri de role

Link to comment
Share on other sites

nu am idee, dar mi se pare ca arata foarte ciudat din poza ta, unul este prea inauntru si unul iesit in afara ceea ce ma face sa ma gandesc ca au fost puse invers cumva, uita-te si tu, ala din stanga este 4mm in interior si celalalta rola calca 2mm afara, daca le-ai inversa ma gandesc ca vor calca mult mai bine, este doar parerea mea rolleyes.gif sau cum ti-am spus cine le-a montat a inversat vreun adaos ceva, cateodata rolele mai au si saibe de reglaj-centrare Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

nu am idee, dar mi se pare ca arata foarte ciudat din poza ta, unul este prea inauntru si unul iesit in afara ceea ce ma face sa ma gandesc ca au fost puse invers cumva, uita-te si tu, ala din stanga este 4mm in interior si celalalta rola calca 2mm afara, daca le-ai inversa ma gandesc ca vor calca mult mai bine, este doar parerea mea rolleyes.gif sau cum ti-am spus cine le-a montat a inversat vreun adaos ceva, cateodata rolele mai au si saibe de reglaj-centrare

 

o sa le demontez cand am timp, nu am avut cap in stea asa mare, doar am dat cureaua jos si am inspectat-o

 

rola fixa sta centrata bine, are o buza cam de 3-4 mm pe ambele parti fata de curea

 

n-am cum sa le inversez ca au dimenziuni diferite

 

mersi pentru sugestii

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu update

 

M-a mancat undeva sa dau rolele jos sa vad ce are aia de sta prea iesita

In final am spart bratul de la intinzator (are acolo un opritor si cand am strans rola pe el a plesnit)

Cred ca daca il dau jos imi sare arcul in gura.

 

Concluzia este ca ambele role sunt aliniate numai ca cureaua calca prea iesita in afara datorita fuliei de la vibrochen

Fulia este iesita in afara cam jumatate de cm, si are si un luft intre netalul pe care vin curele si spatele de cauciuc tot asa cam de jumate de cm si mi se pare ca si fuleaza un pic, probabil e pe duca.

Am inspectat-o si nu are crapaturi vizibile pe miezul de cauciuc, acum cine stie ce-o fi inauntru.

 

O sa cumpar un intinzator nou, o sa schimb si curelele si cu ocazia asta cred ca o sa scap si de scartaitul de la pornire care se datoreaza intinzatorului care se slabeste in timp.

Link to comment
Share on other sites

hmm, la intinzatorul acela trebuie umblat cu precautie.

...daca nu ai scule nu umbla... arcul acela e atat de tare... si in plus nu poti desface intinzatorul pana nu blochezi tot ansamblul acela (intai se blocheaza cu un boltz LUNG cam de 5 mm diam. (sau poate 4mm) si vreo 5cm lungime..) apoi se desurubeaza de pe blocul motor (cred) un imbus de 10mm. Intinzatorul cel nou vine pretensionat; acea detensionnare-retensionare se face cu o cheie-stea de 54mm, cu un prelungitor atasat ei si ratchet sau orice alta parghie... se aseaza cureaua in jurul toturor rolelor din circuitul ei se compenseaza forta arcului cu cheia de 54.. apoi se scoate boltul cu grija asezand cureaua pe rola.

Nu e ieftin deloc un intinzator original, cei mai multi mecanici schimband doar rulmentii...

 

cam atat

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

imi cer scuze pentru greseala gramaticala :

care ar fi pretul pentru schimbarea acelei curele si role....si la mine e putin deplasata dar la un prieten aproape jumate nu calca pe rola

150 lei este rola OE,am schimbat eu sapt trecuta intinzatorul si rola.La fel nu calca pe toata suprafata

Edited by cristi.n
Link to comment
Share on other sites

da ce curea si ce rola sunt acestea?

sunt doua role: una sta fixata pe blocul motor, cealalta tot pe blocul motor dar o tine intinsa.

rolul ei? fulia vibrochenul o antreneaza, iar ea invarte fuliile pompelor de apa, cea de directie, alternator si daca nu insel si aerul conditionat..

sa-r putea sa ma insel; e curea separata pt aer conditionat.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Revin cu update

 

M-a mancat undeva sa dau rolele jos sa vad ce are aia de sta prea iesita

In final am spart bratul de la intinzator (are acolo un opritor si cand am strans rola pe el a plesnit)

Cred ca daca il dau jos imi sare arcul in gura.

 

Concluzia este ca ambele role sunt aliniate numai ca cureaua calca prea iesita in afara datorita fuliei de la vibrochen

Fulia este iesita in afara cam jumatate de cm, si are si un luft intre netalul pe care vin curele si spatele de cauciuc tot asa cam de jumate de cm si mi se pare ca si fuleaza un pic, probabil e pe duca.

Am inspectat-o si nu are crapaturi vizibile pe miezul de cauciuc, acum cine stie ce-o fi inauntru.

 

O sa cumpar un intinzator nou, o sa schimb si curelele si cu ocazia asta cred ca o sa scap si de scartaitul de la pornire care se datoreaza intinzatorului care se slabeste in timp.

asa am patit si eu acum cateva luni si era din cauza la vibrochen

am schimbat tot atunci si vibrochen si curea cu rola,intinzator pompa de apa

prostia mea a fost ca nu am schimbat si pompa de la servo frana (avea un scartait din cauza rulmentului )si acum sa bocat si nu mai am servo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.