Jump to content

Noul Bmw in familie


P.I.M.P.

Recommended Posts

mie mi se pare normal consumul ala de 4.6% la un asa motor/caroserie si viteza de croaziera, la 120kmh constant pe autostrada si 520d E39(ca la asta te raportezi tu) ia sub 6% in conditiile in care e un motor de 15 ani vechime, trage o caroserie cu cateva sute de kg mai grea si are o cutie cu 5 trepte. Daca la E39 ai media de peste 7% fie faci 80% oras, fie mergi cu 180kmh pe autostrada fie ceva nu e in regula cu ea, evident ca merge si E39 cu a 5a la 80kmh, crezi ca tuseste? Ce poate sa cada la ea? Turbina? oricum va cadea la un moment dat, n-o sa merg cu tr. a 4a la 100kmh ca poate cade turbina :)
Link to comment
Share on other sites

Am inteles Mihai, mersi. Am scris si pe topicul cu e39, parca mi-a crescut consumul in Ro, daca in germania era sub 6 (exterior), aici e cam catre 7. Dar trebuie sa fac o data de la plin la plin, la fix 100km, sa vedem.

 

Intr-adevar comparatia e putin aiurea, fiind mult mai usor F20-ul ul pe langa avansul tehnologic.

 

 

Referitor la turatie pe Eco PRo (pe ZF 8 viteze), cred ca la 120kmh sta turatia undeva la 1500rpm, daca pui limitarea sau pilotul. D_A_N poate sa confirme sau infirme.

Link to comment
Share on other sites

Asa poti sa mergi si cu a5-a prin oras si cand iesi afara doar accelerezi si astepti sa ajunga la 80

 

La m47 nici nu lucreaza turbina sub 1800rpm, de fapt incepe pe la 1500rpm si de la 2000rpm intra in cuplu, deci de obicei treptele se schimba la 2500rpm... si la mine nu a cazut turbina de peste 80k km in regimul asta de turatie

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am inteles Mihai, mersi. Am scris si pe topicul cu e39, parca mi-a crescut consumul in Ro, daca in germania era sub 6 (exterior), aici e cam catre 7. Dar trebuie sa fac o data de la plin la plin, la fix 100km, sa vedem.

 

Intr-adevar comparatia e putin aiurea, fiind mult mai usor F20-ul ul pe langa avansul tehnologic.

 

 

Referitor la turatie pe Eco PRo (pe ZF 8 viteze), cred ca la 120kmh sta turatia undeva la 1500rpm, daca pui limitarea sau pilotul. D_A_N poate sa confirme sau infirme.

 

N-am stat cu ochii pe turometru, dar maine o s-o fac.

Sa vedem ce turatii are F20 cu tempomatul setat la 120km/h pe "normal", "sport" si "eco pro".

Edited by D_A_N
Link to comment
Share on other sites

Pai in treapta a 8a are aceeasi turatie la 120 fie ca e pe normal sport eco pro etc. Nu?

Ps: uzura turbinei nu are legatura cu mersul constant la 1300 in a 6 a de ex. Problema apare cand vrei sa accelerezi si esti la 1300 in a 6a.

Desi aici vorbim de unele motoare single turbo.

La biturbo de ex la Merc, acceleeaza fara probleme de la 1300 fara probleme. Probabil ca si la Bmw diesel biturbo e la fel.

Insa altfel la 116 120 d cu single turbo probabil ca nu ii face bine sa accelerezi incepand de la 1300 rpm in trepetele superioare.

Edited by cavaliere
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@D_A_N Mersi de poze, e clar pentru toata lumea.

 

Concluzia ramane (la manuale) poti merge subturat (sub 2000rpm), insa nu poti accelera fara retrogradare. De tras F20-ul trage si de jos, avand parca valvetronic, dar se formeaza efectul de surge.

 

 

@ovy318i Mersi mult, la fel. Da, consumul a fost surprinzator.

Link to comment
Share on other sites

"Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turaţie mică (apropiată de relanti) la o turaţie mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turaţia de relanti şi cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului.

Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eşapament din motor, adică se îneacă şi nu mai produce nici un fel de supra-alimentare.

 

La F-uri, seria 1 (nu stiu la celelate) pana la 125d sunt single turbo. Nu e twin turbo cum se interpreteaza gresit (sper ca e corecta informatia).

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

@D_A_N Mersi de poze, e clar pentru toata lumea.

 

Concluzia ramane (la manuale) poti merge subturat (sub 2000rpm), insa nu poti accelera fara retrogradare. ...

 

Si "automatele" trec 1-2 trepte mai jos in momentul in care ii dai "talpa". Parerea mea e ca "automatele" protejeaza mai bine motorul prin evitarea subturarii sau supraturarii. Implicit si consumul este mai mic (vorbesc de cutiile automate noi, moderne, nu de cele cu 5-6 trepte).

 

PS

Am uitat sa-ti spun ca masina ta are culoarea mea preferata. Ma rog, a doua optiune, prima ar fi "frozen grey" dar asta costa o caciula de bani.

Link to comment
Share on other sites

Turatii la 120 km/h (tempomat, drum drept, fara pante):

Confort: 1800 ture/min

Eco Plus: 1800 ture/min

Sport: 2300 ture/min

 

Eu cred ca in sport e in treapta a 7-a, nu vad cum ar putea avea RPM diferite in aceeasi treapta...

Edited by mgs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Masina in curând se va vinde. Sau buy back la bmw. Nu se știe inca ce urmează, un mic preview mai jos. :) (220d luat in testdrive). Desi ma îndoiesc ca va rămâne așa ceva.

 

 

File_000.jpg

 

File_001.jpg

 

File_002.jpg

 

File_003.jpg

 

Am uploadat pozele pe un site extern pt o vizualizare optima.

 

Se poate inchide topicul acesta.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.