Jump to content

E34 520i 24v + GPL


Ciumpy94

Recommended Posts

Salutare !

 

De ieri am intrat in posesia unui E34 (din 04.1994), masina la care visam de ceva vreme buna si dupa care intorceam capul de fiecare data.Masina am luat-o de la mecanicul meu si e in stare destul de buna. Motor 2.0 24v + GPL , 4 geamuri, trapa , oglinzi , faruri electrice , central din telecomanda.Masina are 245000 km reali si e inmatriculata pe BG (chiar nu ma deranjeaza acest lucru).

Urmeaza zilele viitoare sa ii pun jante BMW style 44 pe 17, sa-i schimb ulei , filtre , etc.

post-67091-0-25342400-1398504418_thumb.jpg

post-67091-0-67208000-1398504418_thumb.jpg

post-67091-0-12837500-1398504419_thumb.jpg

post-67091-0-59741100-1398504419_thumb.jpg

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am descoperit cateva probleme care sper sa le rezolv in urmatoarele saptamani , nu sunt grave dar necesita facute: oglinda electrica sofer nu mai merge , bordul are momente cand nu mai merge (se lumineaza dar nu-mi merg acele si nu mi se mai aprind anumiti martori) si am o problema la filtrul de aer care o voi rezolva maine.. imi intra aer deoarece s-a slabit garnitura si face urat pe gaz , necesita si un reglaj.

Cei care ati mai avut probleme cu bordul .. imi puteti spune posibile cauze? Precizez ca sunt momente.. cand merge .. cand nu merge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Problema cu gazul s-a rezolvat , era o problema de la debitmetru. Acum merge rotund si consumul e destul de mic (12-15 % in oras). Din pacate jantele pe 17 nu s-au potrivit , trebuia taiat din centrul lor ca sa intre , asa ca m-am lasat pagubas.
Link to comment
Share on other sites

Din pacate jantele pe 17 nu s-au potrivit , trebuia taiat din centrul lor ca sa intre , asa ca m-am lasat pagubas.

Style 44 nu au cum sa iti mearga pe seria 5 e34, 1 din cauza offset-ului si 2 gaura de centrare este mai mare la e34. Le poti pune doar cu ajutorul unor flanse de 30mm cu centrare exterioara de seria 3 72.6 si centrare interioara de e34 74.1

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A trecut ceva timp de cand nu am mai postat in acest topic..Asa ca incepem:

Cum spuneai tu Dan , nu s-au potrivit jantele si am ramas la cele pe 15 originale, cel putin momentan.Masina sta momentan pe dreapta de 2 luni deoarece am avut ceva probleme in familie si nu mi-ai putut permite sa reinnoiesc actele insa de luna aceasta ma angajez si eu si imi voi permite sa realizez incetul cu incetul ,sper , tot ce mi-am pus in plan.

Momentan i-am comandat placute de frana si bucse la bratele de la suspensie, le am in portbagaj .. vor fi montate in momentul in care reinnoiesc asigurarea , deoarece vreau sa fac ITP la R.A.R. Pe saptamana viitoare o sa-i comand ulei , din cate am inteles e bun Castrol 10w-40 .. asa ca voi lua 6 litri + filtrele aferente(ulei,combustibil,polen). Cel de aer ramane deoarece am unul sport si e in stare buna.

Am sesizat o problema , cred ca pixelii de la bord sunt morti , sau .. partial morti. Cand e frig afara , imi afiseaza bine .. cand e cald afara, indescifrabil.

Cateva poze mai recente:

post-67091-0-63002400-1409838317_thumb.jpg

post-67091-0-97506200-1409838317_thumb.jpg

post-67091-0-39660700-1409838318_thumb.jpg

post-67091-0-89068100-1409838318_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc ! :) Si eu puteam sa raman la E36 dar .. E34 e masina mea preferata. Pe acest e34 am dat la schimb un E36 1.8iS pe RO cu taxa nerecuparata , cumparat de la un coleg de clasa cu 750 euro(masina tehnic era aproape ok , insa estetic .. era jale).Stiam ca fostul proprietar (al E34) avusese inainte un E36 1.8iS si stiam ca a tinut la acea masina.. in momentul in care i-am aratat E36'le nu a mai tinut cont de estetic , de interiorul praf sau ca avea ceva probleme tehnice , a luat-o direct .. si eu m-am ales cu masina visurilor , daca ii pot spune asa.

 

PS: Am uitat sa precizez in descrierea masinii: Suspensie M de fabrica (conform vin decoder).

Edited by Ciumpy94
Link to comment
Share on other sites

Multumesc !

Am si eu o intrebare , poate unii dintre voi o sa considere o intrebare idioata sau ceva de genul , dar chiar sunt curios:

Este vreo diferenta intre farurile normale de pe E34 si cele Hella Smoked ?(in afara faptului ca sunt fumurii , diferenta in sensul de functionare daca este)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am revenit dupa o absenta de cateva luni.Intre timp masinii i s-au prelungit actele (Asigurarea si ITP pe BG) , urmeaza luna asta sa renunt la instalatia GPL si sa fac ITP-ul la R.A.R. .A fost echipata de iarna , urmeaza de asemenea sa-i fac si schimbul de ulei , filtre , bucse , placute si probabil bateria caci este pe duca.Am luat ulei Aral 10w40 , semi-sintetic .. este bun ? A mai folosit cineva?

Apropo , as avea o intrebare.. curand am observat ca mi s-a rupt furtul acela care duce la debitmetru (e un fel de cot din cauciuc , nu stiu cum se numeste exact) si doresc sa cumpar unul nou , dar pe toate site-urile pe care am intrat nu l-am gasit sau nu am stiut ce sa caut mai exact.Ma gandesc ca de la el am si problema urmatoare: imi moare la relantiu cand e cald motorul , trebuie accelerata continuu altfel moare.. poate un efect are si faptul ca am scos plamanul de la gaz si mecanicul mi-a spus ca pe benzina nu va merge regulat caci a reglat de la suruburile acelea sa mearga mai bine pe gaz. Aa si am uitat un lucru , este Vanos :D

Cateva poze recente:

http://s17.postimg.org/fsghn8d0f/10860751_825073100882199_687737732_o.jpg

photo uploading

http://s17.postimg.org/5ek97qhnj/10864279_825073070882202_1094103531_o.jpg

how to screenshot on windows

http://s17.postimg.org/gs6sixs67/10874168_825073114215531_1650660987_o.jpg

upload pics

http://s17.postimg.org/hiziopujj/bmw.jpg

upload image online

Edited by Ciumpy94
Link to comment
Share on other sites

Recent am descoperit ca imi bate ceva la motor (zona vanos) si mi-au spus mai multi prieteni ca ar fi de la intinzatorul de la lantul de distributie. Ati patit si voi la fel ? Am gasit febi bilstein la 126 lei , merita ?

De asemenea daca imi puteti lasa un link cu cotul acela de langa debitmetru .. am cautat pe net dar nu am gasit. Multumesc :) (am incercat sa dau edit dar nu a mers , daca poate un moderator sa uneasca amandoua posturile , multumesc)

Link to comment
Share on other sites

ce cauti tu e piesa 3

http://realoem.com/b...433&hg=13&fg=15

codul e asta

13541427780

 

acum cativa ani am dat vreo 18 euro pe el original bmw luat din reprezentanta ca venea mai repede, mi se pare ca ceva producator era vreo 14...

nu se regleaza nimic de la nici un surub, bate campii mecanicul ala , iar daca a umblat pe undeva pe la clapeta cand a scos intalatia de gpl a facut o mare tampenie..

Nu cred a etansat bine garile facute in admisie, si ai si probleme cu furtunul ala de dupa filtru sau chiar ambele. Oricum pana nu rezolvi problemele cu aer flas nu poti trece la etapa urmatoare, iar daca ti-a umblat la clapeta e nasol, aia nu o mai reglezi la loc usor..

Rontaitul ala e de vanos, dar poti verifica si lantul ... cu vanos-ul mergi asa multi si bine numai ca nu mai ai cuplu in mid range.. piesele costa 2 lei dar maopera e mare ca dai jos si distributia..

kitul de reparatie se gaseste in state si consta in niste o-ringuri mai smechere ..

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc DOMI , chiar piesa 3 e. Apropo , in legatura cu suruburile alea .. am pe masina instalatie de gaz model vechi si vreau sa ma scap de ea , nu-i prieste motorului .. prima data cand am luat masina , fostul proprietar mi-a recomandat un mecanic care sa mi-o regleze sa mearga pe gaz .. am mers la el , si mi-a reglat debitul dar si relantiul , caci cand am pus plamanul de gaz murea la relantiu .. ceva gen acum.I-am platit 30 lei si mi l-a reglat in 5 minute de mi-a mers brici si mi-a spus ca daca o sa renunt la gaz , o sa mearga aiurea , neregulat si sa vin sa mi-l regleze iara. In legatura cu vanosul , am zis ca merg la cineva mai priceput pe aici in oras si sa-mi spuna exact , intre timp m-am interesat pe net .. costa cam 50$ kitul de reparatie vanos(cu garniturile de care vorbeai tu) iar intinzatorul de lant cam 125 lei febi bilstein.

Vedem pe zilele viitoare ce si cum .. sa vina salariu :)

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce instalatie ai tu, eu aveam una secventiala BRC sequent plug & play, nu am avut drame cu ea.. chiar a mers foarte ok, aia teoretic se mai adapta singura, mai mergeam sa ii mai dea o autoadaptare din tester iarna ca mai aparea cate o balbaiala cand trecea prima data pe gaz la - nspe grade, dar altfel foarte ok tot..

In schimb .. trebuisa sa ai tot ce tine de aprindere si aer in stare perfecta, era mult mai sensibila, pe benzina ceva abia observabil pe gaz se transorma in drama.. .. adica trebuie sa ai bujii si bobine in regula, tot ce tine de admisie.si reglare combsutibil in stare perfecta, adica sa nu traga aer fals pe nicaieri, sa ai toate furtunele etanse, sa fie debitmetrul in mintile lui ( costa si ala o groaza de bani, e vreo 1100 de roni, cu sh nu cred ca faci nimic..) sonda lambda, e si aia vreo 4-600 de roni depinde cum o gasesti.. din fericire ai doar una.. etc..

la tine daca probleme cu relanti-ul si opritul motorului persista ele in ordinea frecventei sunt astea.. :

-cel mai des aer fals.. verificat furtune, coliere, etansari etc.. eventual cu un spray, masina e batrana, cauciucul e si el batran si mai pocnesc.. in afara de furtunul ala de la debitmetru care e scump, poti lua furutn la metru de diverse diametre cat iti trebuie, e foarte ieftin gen 10-20- roni metrul si sfatul meu e sa il ilocuiesti peste tot ..

dupa ce faci asta te uiti la urmatoarele..

-debitmetru, valva ICV(regulatorul de relanti ii mai zice), sonde lambda.. valva icv unii zic ca se curata si mai merge mult si bine, la mine aia a fost singura care nu avea probleme, nu pot confirma ca daca o cureti chiar tine foarte mult..

La sonda lambda nu ai ce sa ii faci, nici la debitmetru.. teoretic iti mai scoti banii pe ele din consumul redus, dar depinde si cat mergi tu cu ea si pe unde.. daca nu faci multi km probabil ca ii scoti intr-un an sau mai mult.. :)

la varsta asta e o masina care trebuie tinuta din scurt si trebuie sa ai timp, nervi si bani..

 

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Furtunul ala de la debitmetru l-am gasit la un magazin de piese auto la 130 lei ( 210 lei e in reprezentanta acelasi produs , aceeasi firma) dar nu avea pe stoc , mai astept cateva zile.Cu restul furtunelor aia m-am si gandit sa fac.. sa le inlocuiesc pe toate , nu are rost doar 1-2 .. ce e nou e nou si cum zici tu , se gaseste la metru si ies mai ieftin si cine stie , poate si mai calitativ. Merg joi-vineri la mecanic si il pun sa ii regleze iar debitul de la suruburi si vedem atunci ce si cum.

In legatura cu instalatia de gaz , nu stiu ce firma e .. cert e ca nu e secventiala , e model vechi si oricum am si probleme cu incarcarea la butelie...imi ia cam 10 minute sa bag de 30-40 lei.Mecanicii mi-au recomandat sa ma scap de instalatia asta si fix asta ma gandesc sa fac , chiar daca nu o folosesc.. kg alea care le are instalatia cu tot cu rezervor se simt oarecum.Sper sa nu am nicio problema cu debitmetrul.. Astept ziua de joi-vineri si atunci o sa fiu lamurit.

Multumesc inca odata ! :)

Link to comment
Share on other sites

ce cauti tu e piesa 3

http://realoem.com/b...433&hg=13&fg=15

codul e asta

13541427780

 

acum cativa ani am dat vreo 18 euro pe el original bmw luat din reprezentanta ca venea mai repede, mi se pare ca ceva producator era vreo 14...

nu se regleaza nimic de la nici un surub, bate campii mecanicul ala , iar daca a umblat pe undeva pe la clapeta cand a scos intalatia de gpl a facut o mare tampenie..

Nu cred a etansat bine garile facute in admisie, si ai si probleme cu furtunul ala de dupa filtru sau chiar ambele. Oricum pana nu rezolvi problemele cu aer flas nu poti trece la etapa urmatoare, iar daca ti-a umblat la clapeta e nasol, aia nu o mai reglezi la loc usor..

Rontaitul ala e de vanos, dar poti verifica si lantul ... cu vanos-ul mergi asa multi si bine numai ca nu mai ai cuplu in mid range.. piesele costa 2 lei dar maopera e mare ca dai jos si distributia..

kitul de reparatie se gaseste in state si consta in niste o-ringuri mai smechere ..

domi la ce te referi cand spui ca se regleaza clapeta? si ce simptome ar fi la o clapeta de acc dereglata? ar bate un dereglaj la m20 cu m52?

Link to comment
Share on other sites

la m50 nu se regleaza clapeta, tocmai asta spun.sub nici o imprejurare nu se umbla la ea.

La m20 nu stiu cum e, nu am studiat problema.

Sfatul meu e sa cauti manualul bentley pentru e34, pe torente, ai 600 de pagini cu poze si explicatii la tot, inclusiv toate strangerile la suruburi si in el e descris si motorul m20 in amanuntime, cu simptome si diversi pasi de remediere..

 

 

.

Deschiderea clapetei e masurata electronic la m50 de un senzor. Practic calculul amestecului i se face in functie de ce zice debitmetru, deschiderea clapetei de acceleratie, masurata electronic, sonda lambda .. ai aer fals..amestec prost... umbli la clapeta.. il inseli iar.. si tot asa.

Am auzit de unii tampiti ca ar umbla la ea, sau chiar sa o forteze sa nu se mai inchida perfect sa pacaleasca ICV -ul sa scape de probleme la relanti si tot felul de nebunii dinastea.. fac orice numai sa o repare ca lumea nu..

Mai pot aminti prinderea cu suruburi a vasco cuplajului de pompa de apa, si multe alte nebunii ca sa nu scoti bani din buzunar..

Nu oricine e dispus sa dea 1100 de roni pe un debitmetru, 600 pe o valva icv sau sonda lambda etc etc.. la o masina care poate cu mare noroc o dai cu 1500 de euro.. si la care vor mai pica si altele..

piesele astea nu le rezolvi nici de la dezmembrari, cu alte chestii te mai scoti mai ieftin.. dar nu cu astea..

Am avut asa ceva si inghite bani constant, nu extraordinar de multi daca ii masuram impartit la anii de exploatare, dar trebuie sa ai ceva in buzunar sa o tii ok..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sper sa rezolv cu mecanicul , daca e sa fie cum zici tu .. e nasoala treaba.Cert e ca data trecuta cand mi-a umblat imi mergea beton pe benzina dar na, vrand sa merg mai economic pe gaz, am dus masina la el sa mi-o regleze si a mers ok dupa(avea sintomele de acu pe gaz , pana sa mi-o regleze sa mearga brici) si deasta spun ca un reglaj acolo ar trebui sa fie exact ce trebuie + furtunele schimbate ca sa nu am probleme cu aerul fals :) Edited by Ciumpy94
Link to comment
Share on other sites

pana la urma ce instalatie de gpl ai ? in principiu daca merge bine pe benzina, si pe gaz trebuie sa fie ok..

iarna conteaza mult si la ce temperatura e reglata sa intre..

 

nu vreau sa te sperii cu preturile alea, ti-am zis posibile cauza, pe tester nu se vede chiar orice.. incepe cu e e mai usor si ieftin.. in speta furtune.. apoi mai vezi..

Link to comment
Share on other sites

Am fost la un mecanic si se pare ca e debitmetru dus..Maine merg la un prieten-mecanic si o sa schimbam toate furtunele de la motor , placute frana , ulei , filtre si testez si debitmetrul lui .. ma gandesc ca e compatibil (e36 2.0 24v vanos) , ca sa fiu sigur inainte sa cumpar. Am pornit astazi masina dupa cateva zile si situatia e urmatoarea:(in legatura cu debitmetrul, sintome) oscileaza relantiul , ajunge aproape de 300 si moare .. cand apas acceleratia mai brusc .. nu fuge , daca o pas calm de tot parca se mai duce.Cand e motorul rece merge super bine(1-2 minute), nu oscileaza nu-nimic , dar cand se incalzeste deja o ia razna.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.