Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Probleme EGR


Andrei Persecan

Recommended Posts

am o problema cu egr ul nu se deschide din cazua electrovalvei care nu functioneaza ... am schimbat 9 electrovalve de la o dezmembrare si nimic ba 1 il tinea deschis tot timpu ba una nu facea destul vacum si tot asa EGR in sine functioneaza am pus un furtun de vacum de pe instalatie si clapeta se retrage ... acuma ce vreau eu sa aflu unde gasesc sigurantele de la electrovalvele de la masina ?
Link to comment
Share on other sites

masina e adusa din germania si nu as crede ca a facut asa ceva ... mai mult masina a fost la o femeie

pe tester imi arata debitmetru cum ca are vreo 400 mg in loc de 200 adica se dubleaza valoare fiindeca nu merge egr ul

Edited by Andrei Persecan
Link to comment
Share on other sites

Chiar asa tare ii macina pe unii problema eco ? :) Blocare EGR + Calibrare electrovalva turbo = better driveability, nici nu se compara in plus de asta un consum mai bun daca acea calibrare iese bine.

Daca nu se face acea calibrare, in special la bmw e un flow destul de mare al gazelor ce trece prin EGR, blocand acel EGR toate gazele merg o parte spre evacuare o parte in turbina.

Pot sa patesti overboost in turatii mici, care oricum la low-load nu e o problema, dar un AFR prea mic nu face tocmai bine desi in low-middle load nu e loc de ingrijorare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu imi faceam griji dupa ce mi-am luat o interfata si in dis imi dadea aer mai mult pana am vazut ca e obturata teava inainte de racitorul egr.Motorul merge bine,egr-ul e curat , deci nu vad de ce l-as pune in functiune
Link to comment
Share on other sites

Daca electrovalva e buna, trebuie sa mergi la cineva care face remapari si sa iti activeze EGR-ul dar sa nu ai surprize dupa aia ca iti merge rau, trepideaza si da fum.

 

Probabil inainte de a-l anula fostul proprietar, EGR-ul de pe masina ta s-a defectat si vei fi nevoit sa iei altul.

Link to comment
Share on other sites

EGR trebuie sa functioneze intr-adevar, pentru ca altfel, masina nu trece de criteriile stricte de emisii, care sunt destul de exigente prin alte locuri. La fel a fost si cu motoarele PD de la VAG, dupa 2005 s-au scos din productie pentru ca prin constructia lor nu se puteau scoate euro5, astfel au disparut si nu pentru ca erau rele.

Exista o gramada de tertipuri si compromisuri contra puterii si pro emisii bune, inginerii iau in calcul foarte mult chestia asta. De asemenea avansul in zona EGR se vede ca e foarte 'retarded' la multe masini, o injectie intarziata aduce pierderi de putere, consum marit, dar emisii mai bune. EGR la fel, compromis bun pentru a reduce aceste noxe. Chestie e ca blocand EGR, multe gaze vor trece prin VGT, fapt pentru care din soft trebuie deschise putin vanele turbo prin intermediul electrovalvei turbo ca sa eviti masa de aer prea mare.

Ca si update de modificari de la mine daca intereseaza pe cineva:

- Anulat EGR cu deschidere turbo vane cu 15% si scadere presiune turbo in acea arie cu 10% (intre 1200 si 3000 rpm si 5-25 mg IQ) = consum redus, pumping redus de la turbo, gaze evacuare mai putin restrictionate prin turbo, driveabilitate buna.

- Anulat ambele catalizatoare, urca in ture mult mai lejer de asemenea mi-a disparut tremuratul relanti pe care-l aveam de atata vreme si credeam ca e pe duca volanta sau alte filme nasoale :) + ca face diferenta in full load.

Cat despre partea de 100% throttle, de la 2100 mbar turbo acum merg cu 2350 mbar, iar de la 52 mg motorina per stroke, acum merg cu 69 70, avand un AFR undeva la 17+ in full load, nu am fum, masina se misca exceptional.

Edited by JuiCe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.