Jump to content

E91 318dA 2011


Andrei_VUV

Recommended Posts

Am fost azi pana la reprez ZF din Buc. Mi-a spus inginerul (Gelu Berbecar in cheama) care se ocupa de masini si revizii pe acolo ca schimbul de ulei se face la max 160k km in conditii normale de exploatare, ori 100-120k km in conditii mai dure gen tractari sau mers preponderent sportiv. Asta e valabil pentru ambele cutii in 6 si cele noi de pe F-uri in 8 trepte.

Inca ceva interesant, update de soft oficial de la ZF nu mai exista la cutia asta de ani buni si mi-a zis ca la 6HP19 oricum nu e nevoie de asa ceva (unii se mai gandesc sa faca update la soft).

O chestie care a tot fost discutata pe forum, trecerea din D in N la semafor. A spus ca n-are absolut nicio treaba, poti face treaba asta fara probleme pt ca nu afectezi cutia cu nimic ! Unii tot ziceau pe aici ca se buleste pompa sau nu stiu ce. Inginerii de pe forum :)

Cica vin des masini la el cu 200k km si cutiile praf, audi,bmw si altele. Si masini noi gen 2009,2010. Pica pe capete din cauza ca nu sunt menajate si nici schimbul de ulei nu se face ori cand se face nu se respecta procedurile, anume lasat racit ulei la 30grade si dupa aia reumplere in 2,3 trepte cu schimbarea tuturor treptelor si dezactivarea dsc total pt a nu-ti taia acceleratia. Si inca ceva proceduri, gen curatat pilitura de la un contact de la mecatronica etc.

O cutie reconditionata cu piese noi de la fabrica lor din Germania costa 3000 euro fara tva. Una la bmw e cam 6000 euro minim. Se ocupa si de reparatii la service-ul din Buc dar dureaza minim 2 sapt si costul depaseste 1000 euro in faza initiala, daca e de schimbat mai mult gen convertizor si discuri din mecatronica pretul duce si la 2000 euro.

 

Cam asa arata o cutie de audi (6HP19A)...in genul celei de pe bmw, nu difera cu mult. Pana acum n-am vazut niciodata cum arata o automata inauntru live :)

 

http://i60.tinypic.com/nnquxt.jpg[/img]"]http://i60.tinypic.com/nnquxt.jpg

 

Am vrut si eu sa ma pun la curent cu domeniul si nu de la oricine ci de la unul scolit la fabrica lor din Germania. M-am saturat sa aud zilnic atatea aberatii pe forum care n-au nicio legatura cu realitatea. :shifty:

Edited by Andrei_VUV
  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inca ceva, daca ai inceput sa ai socuri trebuie sa eviti pe cat posibil folosirea modului sport si manual in oras. Asta intr-o prima faza de menajare a cutiei dar de picat tot va pica , insa nu se stie cand. Poate sa mai tina 20,30k sau 60k in functie de exploatare. Deci sa nu creada cineva ca socurile dispar in urma schimbului de ulei. Nu dispar, ele se accentueaza. Schimbul de ulei doar mai mareste un pic din viata ei. Cand incepi sa ai socuri e semn ca uzura metalica a aparut, se accentueaza si ea nu mai dispare. A mai spus si ca cei de la bmw nu vor sa recunoasca faptul ca revizia trebuie facuta si nu cum zic ei ca e lifetime. BMW doar schimba cutia cand pica si atat, in rest nu fac nimic pt ca nu se pricep la asa ceva. A zis ca tot incearca sa ajunga la o intelegere cu bmw si celelalte marci dar niciuna nu vrea sa auda de schimbat ulei, mai ales in garantie ! Asa ca n-au ce face mai mult. Ei isi fac doar meseria.

 

Si e recomandata si o prespalare. Spre ex schimbi uleiul cum am facut eu si dupa 1000 km sa zicem te duci si il schimbi din nou, fara baie. Mai iese mizerie, pilitura de acolo, se sufla baia si filtrul, se curata de pilitura si pe la mecatronica si contactul ala. Asta mi-au facut mie si acum pare mult mai ok cutia, schimba mai lin decat inainte si nu mai am socurile alea asa pronuntate.

Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

Uleiul e de 2 tipuri. ZF lifeguard 6 si lifeguard 8 pt cutiile de 8 rapoarte.E acelasi ulei oem bmw, doar ca la bmw e mai scump. E doar eticheta schimbata. In cazul meu e 80 lei pe litru tva inclus. Baia de ulei e 500 lei cu tva (aceeasi baie care la bmw costa dublu) iar manopera depinde de ce anume se face. Eu am stat 4 ore si mi-a luat cam 230 lei. Ulei intra in general intre 4-6 litri maxim. La mine a fost cam la extrem , au intrat acum 7 litri si un pic...si ar mai fi intrat cam 100 ml dar se incalzise uleiul la 50 grade si incepuse sa curga , astfel ca umplerea nu se mai poate face. In orice caz e diferenta destul de mare fata de prima data. Au iesit azi 5.8 litri din cutie ! Ceea ce e destul de nasol ! Puteam sa bulesc cutia daca mai mergeam asa cateva mii de km.

 

http://i58.tinypic.com/1z6s3mu.jpg[/img]"]http://i58.tinypic.com/1z6s3mu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Schimbul de ulei trebuie facut si la un anumit interval de timp sau e dependent numai de numarul de km?

Adica daca fac 10k km pe an , pot sa il schimb dupa 10 ani sau trebuie schimbat mai devreme? Teoretic uleiul asta este gandit longlife si nu ar trebui sa isi piarda proprietatile, nu?

Link to comment
Share on other sites

Tu ai facut 2 schimburi de ulei sau doar unul? Adica ai schimbat tot uleiul din cutie?

Da. Acum am facut al doilea schimb dupa vreo 4000 km.Primul in vara la 167k , acum urmatorul la 171k, doar ca n-am mai schimbat si baia de ulei. Am pastrat-o pe cea de la primul schimb si am mai curatat-o un pic de pilitura ce se vede plus interiorul unde e filtrul. Suflat cu pistol de presiune.

Nu se poate schimba tot uleiul din cutie. Doar ce mai iese din mecatronica.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://youtube.com/watch?v=Zhehsn1H8ak

 

Partea cu maro avea pilitura inauntru la contact. Am inteles ca e culisanta si afecteaza pilitura aia. Dar acum e ok, s-a curatat.

 

http://i57.tinypic.com/66hf91.jpg[/img]"]http://i57.tinypic.com/66hf91.jpg

 

Aici se vede mai bine. E ceva pilitura acolo.

 

http://i60.tinypic.com/2mzdr8j.jpg[/img]"]http://i60.tinypic.com/2mzdr8j.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In total, vreo 2000lei. Deloc ieftin, tinand cont ca un kit ambreiaj+volant pt un 320d e pana in 2500lei cu manopera..macar la cutie manuala stii ca schimbi piesele scapi de problema, la automata s-ar putea sa dai aia 2000lei si tot sa ai probleme. Totusi, procentajul e mic, iar confortul oferit de o cutie automata merita asumarea acestui risc.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Total am dat 850 lei. Repet, fara baia de ulei care o aveam deja schimbata.

 

Pai ce crezi ca rezolvi vreo problema cu 2000 lei la o cutie automata ? Asta e un chilipir asa...

Poate baietii care mai lucreaza pe acasa sa o scoata mai ieftin. Asa a patit un prieten cu 530d care avea probleme si a dus masina pe la unul pe la altul, i-au demontat-o si dupa aia mai rau a fost. Deci...

Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles ca ai facut tu...ai pus vreo 12l de ulei in total + baie + filtru + manopera, la asta ma refeream cu aia 2000lei. Mai exact, dai aia 2000lei preventiv la automata la fiecare 100-150.000km, dar tot nu esti sigur ca scapi de o problema de minim 4500-5000lei. Edited by B-490-RZV
Link to comment
Share on other sites

Doar la primul schimb am dat 2000 lei ca nu am stiut de service Faur. Asa ma duceam direct acolo.

 

Cu 3000 de euro ai cutie reconditionata cu piese noi si garantie direct de la fabrica ZF din Germania. Ce 4500 lei? :)

De banii astia poate sa schimbi 2,3 fiare prin ea dar degeaba. Pai numai convertizorul era 600 euro fara tva.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Andrei, tu ai inteles ce am zis?

1. cutie manuala: ai o problema, schimbi kit ambreiaj+volant, cost 2500lei = problema rezolvata

2. cutie automata: schimbi preventiv ulei+filtru+baie, cost 2000lei = problema partial rezolvata. In caz de ghinion, dai MINIM 1000E pt reconditionare.

Asta am vrut sa zic, in puii mei :))

Edited by B-490-RZV
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cele cu 8 de pe F-uri am inteles ca sunt mai rezistente. N-au avut niciun caz pana acum.

 

Revenind la cazul meu. Acum dupa 2 schimburi pot zice ca uleiul in cutie e aproape nou, dupa ce s-a amestecat la primul schimb, acum au intrat mai multi litri. Totusi uzura mecanica exista, asta nu poate nimeni s-o mai dea inapoi.

 

Inca ceva, chestia cu resetarea valorilor dupa schimb la fel e inutila pt ca isi face autoadaptarea singura. Deci resetezi de pomana. Si eu aveam obsesia asta cu resetarea, credeam ca se schimba ceva. Fals.

Link to comment
Share on other sites

@FANATIC , vad ca tu te gandesti sa schimbi doar intinzatorul din ce spui pe topicul cu distributia. Mi se pare ca o dam in chestii fantasmagorice sincer. Ori schimbi tot ori las-o asa. Ce pareri avizate ai vrea? Crezi ca e cineva AS in motorul asta incat sa spuna exact ce trebuie schimbat in kitul ala si care ar fi piesa buba 100% ? Ar fi bine dar nu e cazul. Schimba tot si scapa de griji. Nu umbla cu carpeli.

 

La 200k km cat ai tu merita si masina o reimprospatare si nu e o suma asa mare ~3000 lei mai mult sau mai putin , poate unica investitie mai majora care ai face-o la un N47. Daca vrei mai ieftin iti recomand le cineva in Ploiesti care schimba si cu 2000 lei, piese oem + manopera , tot inclus.

Salut. Sunt eu interesat pentru service in Ploiesti.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Sunt eu interesat pentru service in Ploiesti.

Mda...cam greu cu piesele la service-ul asta. Comandase pentru un prieten o distributie si au venit lipsa niste piese , plus ca patinele erau din modelul vechi. A dat din nou comanda si am inteles ca a venit cum trebuie acum kitul.

Iar in caz ca vrei sa schimbi uleiul la cutie iti recomand service Faur. Iesi mai ieftin decat in alta parte, la ei litrul de ulei e 80 lei si baia 500 cu factura, pe cand astia vand pe forum uleiul cu 85,90 lei si nici macar nu dau factura. Japcari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.