Jump to content

225/45r17 sau 225/60r15 ?


Recommended Posts

Salut,

 

Am folosit pana acum anvelope 225/45r17 pe niste jante Style 137. Ma cam zgaltaie, imi sare volanul dreapta-stanga pe drum f. denivelat, si am taiat pana acum, prin gropi, 3 cauciucuri, motiv pt. care am avut mereu cauciucuri de tipuri diferite pe masina... Jantele sunt foarte frumoase, vazute de departe, dar le-am zgariat destul de urat pe la buze (borduri), fiind incepator acum ceva timp, cand am luat masina.

 

Cu cauciucurile de iarna (195/65/r15) nu am avut probleme, nu am zgariat jantele, nu le-am taiat... si sunt mult mai confortabile... Problema apare cand iau curbele cu viteza: fac balans si au o intarziere la schimbarea directiei, probabil pentru ca se rasucesc.

 

Am momentan urmatoarele seturi de jante de 15: Style 41 si Style 46 .

 

M-am gandit sa pun 225/60r15 pe unul din seturi, pentru vara... ca sa imbin latimea mare a rotii cu confortul pe drum rau si cu riscul scazut de taiere a cauciucului.

 

Ce parere aveti? Se compara ca stabilitate si sportivitate 225/45r17 cu225/60r15? Merita? Ar fi probleme fizice de instalare a cauciucurilor pe masina mea?

 

Le-as cumpara noi: Barum Bravuris 2. Masina mea e un e46, 318d, facelift, din 2003.

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Salutare,eu iarna folosesc jante style 46 pe 15 si vara am unele pe 16,tot originale bmw dar nu mai stiu acum modelul,se comporta excelent pe 16 , plus ca e mai stabila masina in curbe in comparatie cu cele pe 15. Am avut unele pe 17 timp de o saptamana,nu puteam controla masina,doar pe asfalt perfect drept era ok,in schimb,pe drum cu denivelari imi lua volanul din maini,arata frumos ce-i drept dar cam atat. Edited by mitzhamike
Link to comment
Share on other sites

Plus ca la fel cum iti fuge cu alea pe 17 o sa iti fuga si cu alea de 15, atata timp cat latimea e tot 225.Vor fi putin mai confortabila ca vor absorbi mai multe socuri, avand talonul mai mare.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am avut unele pe 17 timp de o saptamana,nu puteam controla masina,doar pe asfalt perfect drept era ok,in schimb,pe drum cu denivelari imi lua volanul din maini,arata frumos ce-i drept dar cam atat.

:wacko: cred ca exagerezi putin ( mai mult) cand spui ca masina era incotrolabila.

 

Cel mai bine iti iei unele pe 16. sunt compromisul ideal intre stabilitate si confort. Eventual, poti sa dai la schimb setul pe 17 pe unele pe 16 + diferenta de bani

Link to comment
Share on other sites

 

M-am gandit sa pun 225/60r15 pe unul din seturi, pentru vara... ca sa imbin latimea mare a rotii cu confortul pe drum rau si cu riscul scazut de taiere a cauciucului.

 

 

Le-as cumpara noi: Barum Bravuris 2. Masina mea e un e46, 318d, facelift, din 2003.

 

225/60/15 nu este ok, trebuie 225/55/15

 

Modelul Barum Bravuris 2 este bun, cu minus pt flancul anvelopei care este putin cam moale fata de un conti premium contact 2

Link to comment
Share on other sites

Plus ca la fel cum iti fuge cu alea pe 17 o sa iti fuga si cu alea de 15, atata timp cat latimea e tot 225.

 

Asta e de bine, ma gandesc, nu? Adica... asta si vreau, sa am stabilitate ca si pe cele de 17, sa nu derapez.

Cu balansul din talonul inalt, inteleg ca va exista, dar cred ca ala nu e asa problematic.

 

 

225/60/15 nu este ok, trebuie 225/55/15

 

Dimensiunea spusa de tine nu exista in nici un magazin online, deci e posibil sa nu existe, sau sa existe dar nu pentru cat B de automobile.

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea spusa de tine nu exista in nici un magazin online, deci e posibil sa nu existe...

Pana acum cateva luni erau disponibile, probabil nu a mai existat cerere. Nici 205/60/15 nu mai gasesti pe toate gardurile.

Lumea acum a trecut la 16 si foloseste 205/55 sau 225/50.

Link to comment
Share on other sites

nu inteleg cum poti sa spui ca 225/45/17 sunt instabile si derapezi cu ele, si cu astea cu talon de 60 pentru jeep o sa fii foarte stabil pe curbe, pune-ti jr-uri ca la aro

 

Nimeni dintre cei care au scris pe topicul asta nu a zis ca 225/45/17 sunt instabile si derapezi cu ele.

S-a zis doar ca fiind rigide si grele iti misca singure volanul pe denivelari si strica directia. S-a mai zis ca se taie usor cauciucurile pe ele.

 

Inca nu mi s-a raspuns la intrebare, asa ca reformulez:

 

Latimea de 225 a dimensiunii de 225/60/15, ajuta la stabilitate? Se va simti mare diferenta fata de niste cauciucuri normale de 195/65/15 ? Conteaza macar latimea rotii, sau conteaza doar inaltimea talonului, dpdv al stabilitatii?

 

Pentru ca daca 225/15 sunt mai apropiate de 225/17 decat de 195/15, atunci deja ar merita pentru mine sa le iau, chiar daca nu ating chiar performantele 225/17.

 

A incercat cineva din voi comparatii asemanatoare live? De ex sa incerce dif dintre 225/17 si 225/16... ca si asta ar putea da o idee despre cum scade/creste performanta...

 

Fiind o dimensiune mai rara nu gasesc cauciucuri second de marimea asta, ca altfel as testa 1 vara niste seconduri.

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Ti s-a spus foarte clar ca 225/60/15 nu e o dimensiune omologata pt masina ta.(punct)

 

O anvelopa lata si cu balon mic ajuta mult mai mult decat una ingusta si cu balon mare.

 

225/50/16 este apropiata ca si dinamica de o anvelopa 225/45/17, dar nu la fel(indentica sau ...). E foarte logic ca anvelopa cu balon mic iti o ofera o stabilitate mai mare(ca la femei una slaba are castig fata de una grasa).

Link to comment
Share on other sites

Ti s-a spus foarte clar ca 225/60/15 nu e o dimensiune omologata pt masina ta.(punct)

 

Nu mi-a zis nimeni in raspunsuri ca nu sunt omologate RAR, desi da, stiam ca nu sunt :)

 

O anvelopa lata si cu balon mic ajuta mult mai mult decat una ingusta si cu balon mare.

[...]

E foarte logic ca anvelopa cu balon mic iti o ofera o stabilitate mai mare(ca la femei una slaba are castig fata de una grasa).

 

Reiese din intrebarea mea initiala ca stiam asta deja.

 

225/50/16 este apropiata ca si dinamica de o anvelopa 225/45/17, dar nu la fel(indentica sau ...).

 

Aceasta afirmatie este folositoare dar ma intereseaza si cat de mult.

 

Latimea de 225 a dimensiunii de 225/60/15, ajuta la stabilitate? Se va simti mare diferenta fata de niste cauciucuri cu acelasi talon dar mai inguste? Conteaza macar latimea rotii, sau conteaza doar inaltimea talonului, dpdv al stabilitatii? Conteaza mai mult latimea rotii, sau mai mult inaltimea talonului?

 

As fi foarte multumit sa primesc un raspuns doar la intrebarile ingrosate de mai sus. Pe cat posibil sa fie si testat raspunsul. Vreau sa-mi cumpar anvelope noi, care probabil ma vor tine 4 ani... si nu vreau sa investesc prost. Pretul pentru cauciucuri pe 17 e apropiat, dar putin mai mare. E important de retinut ca nu ma intereseaza doar stabilitatea. Ca altfel as ramane cu cele de 17 clar. Ma intereseaza trade-off-ul dintre stabilitate si confort si risc scazut de taiere a cauciucului, distrugere a casetei de directie + bielete... amortizoare etc... Aspectul nu ma intereseaza deloc.

 

Pana acum pareri utile am primit de la darius_x si Alynex, le-am si votat. Dar m-ar interesa mai multe, ca sa fac o medie.

Link to comment
Share on other sites

Nici nu am pomenit de omologare RAR, producatorul BMW nu le da ca standard omologat pentru masina ta. Ca tu de capul tau vrei sa pui 225/60/15 asta e alta treaba. 225/60/15 este dimensiune agreata/omologata/standard pentru seria 5.

 

Din intrebarea ta initiala reiese ca esti in mare ceata, altfel nu cred ca mai era topicul.

 

Un raspuns in cifre cu siguranta nu iti poate oferii nimeni sau cel putin nu cred ca a stat cineva de pe forum se testeze cu cat la suta e mai stabila masina.

 

Clar 225/60/15 iti da o stabilitate mai buna decat 195/65/15, dar ca sa compari stabilitatea oferita de 225/60/15 versus 225/45/17 deja este SF. Daca vrei o marime "ideala" pentru RO mergi pe 225/50/16.

Link to comment
Share on other sites

deageaba compari 225 r17 cu 225 r16, oricum suprafata de contact cu asfaltul e mai mare la r17 desi anvelopele au aceiasi latime....latimea rotilor o da janta, anvelopa conteaza mai putin....majoritatea jantelor pe 17 sunt 8j, iar cele pe 16 sunt 7j

 

 

poti pune si 235 daca exista r16, ca tot nu au aceiasi stabilitate ca si 225 r17!

Link to comment
Share on other sites

Nimeni dintre cei care au scris pe topicul asta nu a zis ca 225/45/17 sunt instabile si derapezi cu ele.

S-a zis doar ca fiind rigide si grele iti misca singure volanul pe denivelari si strica directia. S-a mai zis ca se taie usor cauciucurile pe ele.

 

Inca nu mi s-a raspuns la intrebare, asa ca reformulez:

 

Latimea de 225 a dimensiunii de 225/60/15, ajuta la stabilitate? Se va simti mare diferenta fata de niste cauciucuri normale de 195/65/15 ? Conteaza macar latimea rotii, sau conteaza doar inaltimea talonului, dpdv al stabilitatii?

 

Pentru ca daca 225/15 sunt mai apropiate de 225/17 decat de 195/15, atunci deja ar merita pentru mine sa le iau, chiar daca nu ating chiar performantele 225/17.

 

A incercat cineva din voi comparatii asemanatoare live? De ex sa incerce dif dintre 225/17 si 225/16... ca si asta ar putea da o idee despre cum scade/creste performanta...

 

Fiind o dimensiune mai rara nu gasesc cauciucuri second de marimea asta, ca altfel as testa 1 vara niste seconduri.

 

 

Mitul BMW E46 cu anvelope 225 sau peste...

Va fuge volanul din mana (sau trage pe sleauri) pt ca aveti ori pivotii slabi ori/si bucsile de la bascule duse ( care nu tin mai mult de 6-8luni luate de noi, mai ales aftermarket) ori/si aveti cauciucuri proaste (in general Bridgestone/Pirelli), intarite din cauza vechimii sau a prostei depozitari (in soare de ex). Eu cand am schimbat toata articulatia fata, mergeam pe sleauri fara ca volanul sa se miste 2mm ( pt bucuresteni, de ex pe Magheru, de la Scala la McDonalds, unde e supervalurit). La fel, si puntea spate are joc de la bucsi vechi (care nu bat).

Legat de stabilitate 225/60/15 vs 225/45/17.

Am avut E32 incaltat cu 225/60/15 (dimensiune standard). Masina scartaia in draci pe viraje (balon mare), frane proaste, comfort bun peste denivelari insa per total o dimensiune gresita in comparatie cu 235/45/17.

Dimensiunea de 225/60 vs 225/45, desi teoretic e la fel, practic nu e aceeasi. Gandeste-te ca pe viraje anvelopa are deriva mare iar pata de contact sufera modificari substantiale, lucru care nu se intampla (asa de prununtat) cu un balon mai mic. La fel si pe franare, nu mai vorbesc de o franare cand nu mergi drept.

Eu am trecut de la 225/45/17 la 225/40/18 si chiar si aici exista o diferenta mare de aderenta.

Ca si sfat, verifica-ti suspensia si bucsaraia/pivotaraia, iar daca ai si anvelope bune o sa fi uimit ce bine merge e46 pe sleauri si gropi.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

deageaba compari 225 r17 cu 225 r16, oricum suprafata de contact cu asfaltul e mai mare la r17 desi anvelopele au aceiasi latime....latimea rotilor o da janta, anvelopa conteaza mai putin....majoritatea jantelor pe 17 sunt 8j, iar cele pe 16 sunt 7j

 

what :blink: ? ok, eu ma dau batut :hairy:

Link to comment
Share on other sites

Volanul fuge din mana de la o uzura proasta a anvelopelor (mai ales cand cumperi sh), de la probleme la mecanica (pivoti, bielete de directie) sau de la sistemul de directie al masinii (trebuie reglat).

 

Acum, referitor la ce este mai important pentru stabilitate dintre latimea de 225 sau balonul de 60... se pare ca nu stii definitia talonului unei anvelope. Gasesti pe multe siteuri definitia si ce si cum. Ele contribuie amandoua la stabilitate si depind matematic una de alta.

Strict pentru stabilitate este ideal sa ai latime cat mai mare (225, 245, etc) si talon cat mai mic (45, 40, etc.), dar astea le gasesti de la R17 in sus.

In afara de chestia cu omologarea RAR (sa zicem ca nu te intereseaza sa ai anvelopele omologate) mai este si chestia de proiectare.

E46 FL (sau NFL) are omologare pana la R18 (din cate stiu eu si din cate am vazut). Nu contest, poate exista si R19.

Eu am avut omologare in carte/talon pana la 18, DAR nu oricum, cu orice anvelopa.

Valorile LEGALE si totodata OMOLOGATE DE BMW pt E46FL sunt:

195/60 R15 - (nu 205, nu 225);

205/55 R16 - (nu 225 sau 235);

225/50 R17;

245/45 R18.

 

Dupa cum vezi creste latimea, scade balonul (talonul, cum vrei sa-i zici).

Totodata creste stabilitatea, scade confortul.

Mai conteaza si jantele sa aiba J-ul corect (latimea ei) pentru a nu avea o anvelopa care formeaza un profil de trapez, sa aiba ET-ul in limite. Daca ai jante originale de E46 nu ai probleme.

 

1. Trebuie sa ai masina pusa la punct mecanic (mecanica fata, sistem directie si amortizoare).

2. Trebuie sa te hotarasti ce vrei de la masina (confort vs stabilitate, estetica vs siguranta).

Edited by Peo
Link to comment
Share on other sites

Probabil injinerul de la RAR era mahmur si a facut misto de tine.

:laugh: Probabil.

Eu am avut un E46 316i FL si pana de curand un E46 320d FL si asa aveam trecut in carte si talon la ambele.

Nu contest ca poate exista si altele, eventual la alte modele, dar la mine asa erau.

Link to comment
Share on other sites

Volanul fuge din mana de la o uzura proasta a anvelopelor (mai ales cand cumperi sh), de la probleme la mecanica (pivoti, bielete de directie) sau de la sistemul de directie al masinii (trebuie reglat).

 

Acum, referitor la ce este mai important pentru stabilitate dintre latimea de 225 sau balonul de 60... se pare ca nu stii definitia talonului unei anvelope. Gasesti pe multe siteuri definitia si ce si cum. Ele contribuie amandoua la stabilitate si depind matematic una de alta.

Strict pentru stabilitate este ideal sa ai latime cat mai mare (225, 245, etc) si talon cat mai mic (45, 40, etc.), dar astea le gasesti de la R17 in sus.

In afara de chestia cu omologarea RAR (sa zicem ca nu te intereseaza sa ai anvelopele omologate) mai este si chestia de proiectare.

E46 FL (sau NFL) are omologare pana la R18 (din cate stiu eu si din cate am vazut). Nu contest, poate exista si R19.

Eu am avut omologare in carte/talon pana la 18, DAR nu oricum, cu orice anvelopa.

Valorile LEGALE si totodata OMOLOGATE DE BMW pt E46FL sunt:

195/60 R15 - (nu 205, nu 225);

205/55 R16 - (nu 225 sau 235);

225/50 R17;

245/45 R18.

 

Dupa cum vezi creste latimea, scade balonul (talonul, cum vrei sa-i zici).

Totodata creste stabilitatea, scade confortul.

Mai conteaza si jantele sa aiba J-ul corect (latimea ei) pentru a nu avea o anvelopa care formeaza un profil de trapez, sa aiba ET-ul in limite. Daca ai jante originale de E46 nu ai probleme.

 

1. Trebuie sa ai masina pusa la punct mecanic (mecanica fata, sistem directie si amortizoare).

2. Trebuie sa te hotarasti ce vrei de la masina (confort vs stabilitate, estetica vs siguranta).

 

in nici un caz nu o sa treci tu ITP-u cu 225/50/17 sau 245/45/18 nu stiu de unde ai tu valorile astea eronate..

 

ai nimerit doar 205/55 16 :))

Edited by darius_x
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

in nici un caz nu o sa treci tu ITP-u cu 225/50/17 sau 245/45/18 nu stiu de unde ai tu valorile astea eronate..

 

ai nimerit doar 205/55 16 :))

 

Sa fi fost 225/45/16 si 245/40/17?

Nu mai am cartea ca am vandut masina. Oare sa le fi uitat eu? :frantics: E posibil, nu zic nu. O sa caut daca mai am o copie a cartii si o pun pe forum.

 

Oricum, chiar de-ar fi asa, eu doar incercam sa-i explic ca latimea si talonul sunt invers proportionale.

 

Acel 40,45, etc. reprezinta inaltimea balonului in cm si este calculata ca procent din latimea anvelopei.

Adica la 225/45 inaltimea balonului este 22,5cm*45%.

Link to comment
Share on other sites

316i/iA (N40B16), 316i/iA (N42B18), 316i/iA (N45B16), 316i/iA (N46B18), 318d/dA (M47D20TĂ)

Summer:

195/65 R 15 91H 6½J x 15 H2 6½J x 15 H2 42

205/60 R 15 91H 6½J x 15 H2 6½J x 15 H2 42

- 7J x 15 H2 47

205/55 R 16 91H

225/50 R 16 92W 1)

225/50 ZR 16 1) - 7J x 16 H2 46 7J x 16 H2 7J x 16 H2 / EH2 47

205/50 R 17 93W XL *) 7J x 17 H2 7J x 17 H2 / EH2 47

 

http://www.sycamoreservice.co.uk/2004_e46_saloon_wheel_tyres.htm

Asta ca sa nu va mai contraziceti

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.