Jump to content

prima masina


andrei.

Recommended Posts

Am gasit ce mi se pare mie "a diamond in the rough". Un e36 , '95, atasez mai jos poza cu dotarile, dupa VIN. M'a 'fascinat' inca de cand am vazut'o, desi e 'abandonata' de 1 an jumatate (poate chiar inainte).

Masina e inmatriculata pe italia, pe numele unui roman (nu proprietarul curent din cate am inteles),iar din ce am vazut proprietarul original a facut o procura cu actualul proprietar (cred ca e gen cele de bulgaria) am facut poza la aproape toate actele ce erau in torpedou (mai putin targa, am reusit sa fac doar la un colt al ei, din lipsa de timp). Cel mai probabil masina va fi inmatriculata pe BG, din cauza taxelor exorbitante ce se practica in RO. Sunt de ajuns actele astea+un contract V-C intre mine si proprietar pentru a o inmatricula?

 

Ieri am fost la ea, ca defecte sunt dupa cum urmeaza (la prima vedere):

-textil-ul de pe fetele de usi e dezlipita, la 2 din ele (cred ca se rezolva rapid si usor)

-lipseste un plastic de sub volan, si inca doua din cele mici unde sunt normal butoanele pentru incalzire scaune

-un colt de capota kit-uit, o aripa schimbata (neagra), masca/bara fata sunt de pe alta masina (difera culoarea). Sigur a avut un accident, cred ca minor, ca nu am observat sub capota pagube serioase (doar indoita putin tabla de "deasupra" farului), capota e cea originala(sunt sigur)

-parbriz crapat

 

Masina nu am miscat-o , pentru ca sunt toate rotile dezumflate, dar ,dupa mult timp de cand nu a fost miscata/pornita (se vede sub ea praful, iar usa abia s-a deschis pentru ca se lipisera chederele), dupa ce i-am pus o baterie(nu avea), a pornit la prima cheie, imediat. Motorul merge 'rotund', nu bate vanos-ul, nu are scurgeri de fluide din motor/sub masina.

Se aude...superb, nu mi s-a parut un motor 'bolnav' ( https://www.youtube....h?v=ynJGXBlZ1l4 ), filmarea a fost facuta la aprox un minut dupa prima cheie.

Saptamana care vine merg sa o ii fac si un test drive, astept sa ii umfle rotile.

Kilometrii aia (165000) par MULT prea putini sa fie adevarati ,dar la cum arata, adica usile se inchid perfect, are linia perfecta , scaunele nu par uzate(doar foarte murdare), si din starea generala a masinii (nu am vazut pic de rugina pe nici un element al caroseriei, arcade roti, aripi , praguri, pe sub ea, la imbinarile barilor) Singurele locuri unde am vazut portocaliul ruginii a fost sub mocheta de la portbagaj, dar era doar de suprafata, dupa ce am dat cu degetul a ramas impecabil metalul(cred ca era de la umezeala), si pe masca ce contine narile (e de la alta masina).

 

Proprietarul actual nu e in tara , e in italia, am vorbit cu mama lui, o babuta. A spus ca vrea 1300 de euro pe masina. Mi se pare exagerat, avand in vedere ca trebuie inmatriculata, si avut grija de defectele ce sunt (le fac eu cu placere, in afara de vopsit unde nu ma pricep). Cam care ar fi valoarea ei, daca si la test drive se comporta bine?

PS: nu sunt mecanic,doar foarte pasionat de e36, am cautat defectele in functie de ce am mai citit si eu pe internet, si ce am mai auzit ca sunt "puncte slabe"

 

pozele cu actele: (nu merge attach-ul forumului)

http://imgur.com/a/zDPEq#0

 

pozele cu masina:

http://imgur.com/a/1he4J#0

 

VIN/dotari

http://www.bmwarchiv...vin/an06593.pdf

 

 

Un sfat cu privire la aceasta masina? cam cat merita? si daca merita...

Link to comment
Share on other sites

imi spulberati visele! :))

ce e vorba de vopsit/tinichigerie, nu platesc decat produsele necesare reparatiei, la fel si la mecanica, in mare parte (prieten de familie mecanic , si pasionat de bmw-uri). Plus ca, in afara de tinichigerie unde nici daca as vrea, nu as putea sa o fac asa cum trebuie, unde e vorba de mecanica vreau sa fac singur, cat mai multe lucruri.

 

De complicat...tocmai asta e, ca VREAU sa ma complic! VREAU sa stau zile si nopti sa demontez, curat, pun inapoi, orice chestie care nu e la locul ei, sau asa cum trebuie. Sa invat sa fac lucrurile cu mana mea, pe masina mea. Sa o "iubesc" si sa am grija de ea, daca va fi a mea.

Mi-e doar teama sa nu am o impresie gresita despre masina, si sa aiba multe defecte ascunse (pana acum nu pare), vad la test drive. Iar , cu pretul, cand voi avea banii in mana, voi negocia la sange, pe fiecare defect al ei, si poate o scot la un pret ok. (mai ales daca kilometrii aia sunt reali).

O sa incerc sa fortez 500-600, fata de 1200-1300 cat cere. Dar atunci cand voi avea banii in mana, sa fie pe loc. O sa expun toate chestiile, inmatriculare 300, bagat bani in ea, consumabile si tot. Sincer, nu stiu de ce imi place atat de mult FIX asta, ca nu e singura pe care am vazut-o, in ultimul timp am tot umblat prin parcuri, am rupt mobile.de si site-urile de prin BG. Ce vedeam la 800-1000 fie erau chele ca dotari, fie aveau 250k+ kilometri...

 

Mi se pare mult mai "ok" sa o iau pe asta, careia in mare parte ii stiu defectele, si daca mai are le voi afla, decat sa dau o fuga la bulgari, sau la nemti si sa aduc ceva in jur de 800-1000 (+acte), in graba, dupa cateva ore de uitat la ea.

 

Stiu ca e de investit, dar eu ma gandeam ca sunt numai consumabilele. Un set de cauciucuri, ulei/antigel/lichid de frana + toate filtrele, si de 'facut frumoasa' tabla din fata. apoi...detailing.

 

Edited by andrei.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

probabil ca ai dreptate cand spui ca nu are multe defecte ascunse..problema e ca in cazul de fata are foarte multe la vedere!

 

 

E foarte evident faptul ca a fost lovita destul de bine si frontal si lateral, e plina de chit, are un far de un fel si celalat de altul, o aripa albastra, 20% din suprafata masinii acoperita cu chit, bara sparta..neinmatriculata etc si asta doar exteriorul ce se vede din poze..

Link to comment
Share on other sites

probabil ca ai dreptate cand spui ca nu are multe defecte ascunse..problema e ca in cazul de fata are foarte multe la vedere!

 

E foarte evident faptul ca a fost lovita destul de bine si frontal si lateral, e plina de chit, are un far de un fel si celalat de altul, o aripa albastra, 20% din suprafata masinii acoperita cu chit, bara sparta..neinmatriculata etc si asta doar exteriorul ce se vede din poze..

 

Eu m'am gandit ca daca e doar coltul ala de capota indoit si chituit, ca nu a fost asa grav impactul. Stiu sigur ca, capota e a ei, originala...

Iar chit in afara de portiunea de pe capota, nu am vazut.

Am aratat pozele astea si mecanicului de care am mentionat, reactia lui a fost "eh, fleacuri, astea se rezolva imediat, nu e o problema"

 

LE: am comparat poza mea cu una de pe net (volan dreapta, tot alba, si in afara de MULT JEG, si ce e incercuit , mare diferenta nu am vazut la cat de 'drept' e totul). Apropo, e rau daca e ulei in jurul capacului ala?

post-62940-0-98396300-1401303998_thumb.jpg

 

post-62940-0-86149100-1401304003_thumb.jpg

 

Edited by andrei.
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa te complici ,cumpar-o.Parerea mea e ca a fost cam bubuita si la 1500-1800 iei una nelovita si inmatriculata.(ca sa o faci sa mearga in cat de cat in mintile ei cred ca ai nevoie de o investitie de 700-800 de euro+rar+inmatriculare....acum nu stiu sunt banii tai,faci ce vrei cu ei.eu cand am fost dupa e90-ul meu in germania ,era parcul plin de pisicutze pe la 500-800 de euro care aratau destul de bine) Edited by CATALIN9215
Link to comment
Share on other sites

nu dispun de 1800. Ca asa dadeam o fuga direct la prietenii germani si veneam cu una frumoasa... Bugetul "pe moment" ar fi in jur de 800, 1000 maxim, dupa care in timp as mai putea baga banuti in ea.

Si nu ma intreba de ce, dar am ceva impotriva masinilor luate din parcurile auto. Am o experienta proasta cu masina familiei (un astra g break, 2000), dupa ce a luat-o a mers perfect 1 an. Dupa care au inceput sa pice pe rand, toate, desi s-a avut grija de ea destul de multa. Nu vreau masina din parc, iar in germania ce am gasit la privati, cu dotarile asteia, si numarul de km, era peste 1500 (in cel mai bun caz)

Edited by andrei.
Link to comment
Share on other sites

Daca iti place chiar asa mult masina si esti dispus sa bagi bani in ea, fa rost de numarul proprietarului si suna-l. Sigur trebuie sa mai lase la pret, la cum arata masina.

P.S. - busonul de la ulei cel mai probabil nu e de acolo si nu se inchide etans. De aceea da ulei pe langa.

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

nu intelege gresit, nu sunt dispus sa bag sume exorbitante de bani in ea. Sunt totusi student, cu un part time (pana plec in voiaj), si 2 parinti bugetari.

La o prima estimare a mea , ar fi: set cauciucuri, parbriz (100ron), vopsit capota + aripa + bara (platesc vopseaua doar), nari+masca noi (150 lei) si ulei+restul lichidelor, si 2-3 plastice. Asta m'ar duce undeva la 300e si e destul de acceptabil pentru mine. Restul, lucrurile minore ( curatat/reconditionat tapiterie, chestii la interior), le fac singur. Da, masina imi place chiar foarte mult. Culoarea m'a atras prima data, si conditia in care se afla masina, desi sta pe marginea drumului de aproape 2 ani. Vopseaua aia e impecabila, in afara de aripa/bara/capota. Cu un polish ar arata de milioane..

 

1200 cere babuta acum, nu stiu de ce. Eu am mai vazut masina acum 1 an, in acelasi loc, si era proprietarul acasa. Atunci in trecere l'am intrebat daca o da, "in jur de o mie". "800 si mai vorbim" "bine, mai vorbim". Deci el cred ca ar scapa de ea pentru un 7-800. mie mi'ar conveni suma asta..

 

@CATALIN Si in alea mai trebuie bagati bani. 320'ul ala nu mi'ar sari in ochi. "nu bate nu troncane, acte valabile" si atat. Nici o poza la interior, toate pozele de la distanta, si e inmatriculat pe RO , "doar" 900eur... 318'le e chel, desi recunosc, interiorul arata super bine. Asta are tabla mai tapana pe ea, si linie mai frumoasa.

 

Stiu ca par incapatanat, poate chiar sunt, imi cer scuze. Poate o vad pe asta alba cu alti ochi, si gresesc...dar am impresia ca daca ii aranjez partea aia din fata putin, o sa bata la fund la aspect multe pisici din gama aia de pret..

Edited by andrei.
Link to comment
Share on other sites

Numai uleiul cu filtrele ajung la 3-400 ron (depinde daca schimbi tot). Lichid de frana, servo, antigel. Nu se stie daca mai merge compresorul de la clima, daca masina a stat pe dreapta 2 ani, va trebui cel putin incarcata cu freon.

 

Chestiile astea se rezolva in cel putin 200eur, si mai pot fi neprevazute. Apoi, nu se stie care-i starea placutelor, dar daca a stat 2 ani, va trebui sa schimbi discuri+placute. Si mai sunt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

atunci ia-o dak iti place asa de mult...dar mai intai afla-i toate bubele..si nu te arunca repede sa o iei....calculeaza bine...pune in balanta banii de achizitie ,banii care ii bagi in ea+inmatriculat...tu stii mai bine(iti dau un ex: unchiul meu si-a luat un mercedes stat pe dreapta timp de 3 ani clasa e de prin 92 dak nu ma insel....pe urma a regretat ca a cumparat-o pentru ca a bagat exagerat de multi bani sa o aduca pe linia de plutire.....a bagat in ea bani pentru reparatii de 2 ori cat a dat pe ea-1200 de euro-,acum depinde si de noroc)mult noroc cu ea si asteptam topic de prezentare daca te-ai hotarat sa o iei sa vedeam cum e la acest moment si cum o vei reconditiona Edited by CATALIN9215
Link to comment
Share on other sites

Totusi, gandeste-te ca daca masina a stat aproape 2 ani pe dreapta, sunt multe piese care au avut de suferit datorita timpului indelungat in care nu s-a circulat cu ea. Cei 300E mentionati de tine se duc din start doar pe partea de estetica a masinii, insa trebuie sa iei in calcul si eventuale probleme tehnice.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Nu, nu ma voi arunca sa o iau 'mindless'. Vin cu un mecanic sa o vada, cu tester, fac o estimare la tot ce trebuie bagat in ea, cap in cap cu pretul pe care il voi scoate, si abia atunci ma hotarasc. Aerul merge...l'am incercat, dupa ce s'a incalzit motorul. Baga cald bine, pe toate gurile, cand am dat pe rece, era ceva mai rece decat cel de afara, dar nu congel, cum ar trebui. Nu stiu...

Sigur ca daca ma hotarasc, fac un 'before and after', fie si numai pentru orgoliul meu, ca am facut ceva frumos cu mainile mele. Multumesc tuturor!

 

@alin, am mentionat mai sus ca la tinichigerie, nu platesc decat pretul chitului si vopselei...bara se vopseste, grila e 100 de lei.

Edited by andrei.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mecanic, tester... e o masina de 1000E, la banii astia pretentiile nu isi au locul.

Mergi cu ea si daca poti sa o tii in linie dreapta, nu cazi din ea si da semne ca accelereaza, aia e.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

e o cazatura,, nu stiu de ce te complici cu asa ceva, numai sa o scoti pe linia de plutire iti trebuie cateva mii de euro bune, sa nu mai zic manopera, timp etc.

 

Eu in locul tau as cauta una la 1-1.5 mii euro buna la tabla si cu motorul acceptabil, altfel o sa ti pierzi entuziasmul foarte rapid.

Intreaba toti posesorii de e36/e34 ce bani/nervi au investit in masini, si nu cred ca toti au plecat de la o asemenea coaja.

Multa bafta in a face alegerea corecta :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mecanic, tester... e o masina de 1000E, la banii astia pretentiile nu isi au locul.

Mergi cu ea si daca poti sa o tii in linie dreapta, nu cazi din ea si da semne ca accelereaza, aia e.

 

haha :)) , buna asta.

avand in vedere ca nu platesc faptul ca vine sa se uite la ea, si diagnoza, decat cu un pet de bere, sau un gratar (prieten de familie), de ce sa nu o fac, daca se poate?

 

@bc11czy m'am repetat de 3 ori, cred. EXCEPTAND chitul de pe capota, si aripa care e de alta culoare, dar teapana. TABLA E IMPECABILA PE TOATA MASINA, la fel si vopseaua. nu are PIC de rugina, nu e nimic stramb, indoit sau sudat. Motorul merge rotund, urca frumos in ture si nu scoate nici un sunet ciudat.

Link to comment
Share on other sites

Niciodata sa nu`ti faci calcule fixe la bani,sa stii,pentru ca niciodata nu vei stii cu adevarat ce te mai asteapta. Ti`o spune cineva patit. Parerea mea e sa nu te complici cu ea,chiar nu se merita,ca sa o faci sa arate bine si sa fie frumoasa,ai nevoie de macar 1000 euro bagati numai in ea,fara sa pun la socoteala inmatricularea si alte chestii dinastea,alergaturi multe si altele. Pur si simplu nu se merita. Degeaba zici tu ca schimbi niste filtre,niste lichide si vreo 2-3 fasaieli cu tabla si altele. La o masina de 2 ani stata pe bara,iti zic eu ca dupa cel mult 6 luni o sa inceapa sa pice din alea mai importante si o sa`ti para rau mai tarziu.. Acum e alegerea ta,dar eu iti zic daca tu chiar ai de gand sa o cumperi,sa ai niste bani in plus de rezerva,nicidecum "doar 300 euro" pentru niste maruntisuri..
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.