Jump to content

E36 316i Coupe


Alin KIR

Recommended Posts

Salut! Am si eu tot E36 1,6 ca tine si as pune ulei BMW 5w30 totusi mi se pare gros 10w40 pe care vrei tu sa-l pui.

Salut! Sincer sa fiu, mi se pare cam subtire 5W-30. L-ai incercat pana acum? Din cate m-am documentat pe internet, majoritatea recomanda in general 10W-40 pentru E36 1.6/1.8.

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbesc din experienta proprie. Am folosit 10w atat cu 40 cat si cu 60, iar pe timp de iarna motorul era mai zgomotos la pornire. Ce-i drept cu 10w nu a consumat ulei, dar cu 5w nu completam cu mai mult de 300ml.

La urma urmei fiecare pune ce vrea. In 323ul ce il am acum nu au pus decat 0w30 si 5w30, cu 5w30 o sa continui si eu, sau sa bag 15w40 ca are 240k km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am profitat de vremea frumoasa de azi si am inlocuit semnalele. Masina are un aspect mai fresh acum. Ca "bonus" mi-a picat piesa cu tepi pentru a doua oara intr-un an. :bashwall: Ma asteptam sa pice oricand, pentru ca in ultimul timp incepuse sa mearga ventilatia in valuri. Acum nu mai vrea deloc, in nicio treapta. Aveti idee cam la ce pret este una noua?

post-54102-0-75086200-1418400471_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am profitat de vremea frumoasa de azi si am inlocuit semnalele. Masina are un aspect mai fresh acum. Ca "bonus" mi-a picat piesa cu tepi pentru a doua oara intr-un an. :bashwall: Ma asteptam sa pice oricand, pentru ca in ultimul timp incepuse sa mearga ventilatia in valuri. Acum nu mai vrea deloc, in nicio treapta. Aveti idee cam la ce pret este una noua?

Nu ar fi rau sa verifici si motorasul aerotermei daca este gripat.nu degeaba se arde acea piesa cu tepi! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Uite aici cateva cotatii.

Am gasit dupa codul 64 11 6 929 540: TOPRAN - 234 lei si VEMO - 215 lei. Astea sunt cele mai ieftine variante. Restul au niste preturi de parca sunt suflate in aur. :frantics:

 

Nu ar fi rau sa verifici si motorasul aerotermei daca este gripat.nu degeaba se arde acea piesa cu tepi! :thumbsup:

Cum fac sa il verific? Din cate stiu trebuie demontat tot ansamblul de stergatoare pentru a ajunge la aeroterma...

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Sa mai stergem putin praful de pe aici... De la un timp de vreme ma confruntam cu un fenomen extrem de enervant, dar si foarte periculos. Mai precis, masina avea o tinuta de drum instabila, trebuia sa corectez tot timpul din volan stanga/dreapta. Asta se intampla pe drum drept, fara sleauri. Pur si simplu nu puteam sa merg mai tare de 80-90 ca aveam impresia ca ma arunca de pe drum. Cauza se pare ca au fost bucsele de la bratele fata. Le-am schimbat si s-a rezolvat problema, masina se simte mai stabila si mai sigura.

O alta problema cu care ma confrunt de curand este un tacanit de tachet atunci cand motorul atinge temperatura de functionare. Mecanicul a zis ca uleiul ar fi de vina...

Link to comment
Share on other sites

Sa mai stergem putin praful de pe aici... De la un timp de vreme ma confruntam cu un fenomen extrem de enervant, dar si foarte periculos. Mai precis, masina avea o tinuta de drum instabila, trebuia sa corectez tot timpul din volan stanga/dreapta. Asta se intampla pe drum drept, fara sleauri. Pur si simplu nu puteam sa merg mai tare de 80-90 ca aveam impresia ca ma arunca de pe drum. Cauza se pare ca au fost bucsele de la bratele fata. Le-am schimbat si s-a rezolvat problema, masina se simte mai stabila si mai sigura.

O alta problema cu care ma confrunt de curand este un tacanit de tachet atunci cand motorul atinge temperatura de functionare. Mecanicul a zis ca uleiul ar fi de vina...

 

de la bucsele alea nu auzeai zgomote puternice prin gropi? Tacheti zgomotosi aveam si eu cand foloseam Castrol Magnatec, dar dupa ce am schimbat pe Liqui Moly, nu am mai simtit fenomenu. Eu auzeam tachetii in accelerare doar, si devenea din ce in ce mai galagioasa dupa ce treceam de primii 4 mii de km cu schimbul actual. LM-ul il schimb tot ca pe castrol la 8-9 mii si niciodata nu am mai auzit zgomotul acela. Am deja peste 50 de mii de km de cand am trecut pe LM. Nu zic ca asta e cel mai bun, vreau sa subliniez doar diferenta. Tot m43 este motorul. Uleiul meu e cel cu MOS2, bisulfura de molibden bla bla, asta ca am vazut ca si tu tot LM bagi.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Zgomote auzeam de exemplu cand mergeam foarte incet pe o portiune de drum cu denivelari/gropi. Se auzeau sub forma unor cloncanituri, insa daca aveam muzica pornita erau insesizabile. Se pare ca invelisul acela metalic ruginise si practic ramasese doar cauciucul, dandu-le astfel bratelor acel joc stanga/dreapta.

La mine e exact invers, cu Castrol Magnatec nu mi-au tacanit tachetii in aprox 11k de km, insa cu L.M. in 2k de km au inceput sa tacane. Probabil tine si de uzura motorului. O sa revin in curand la Castrol si o sa vad atunci daca mai fac zgomot.

Link to comment
Share on other sites

O singura data am experimentat si eu zogomotul de tacheti. Mai exact dupa ce am schimbat garnitura de la capacul de distributie. Umezea foarte putin, iar sacaitul din mine a vrut sa o schimbe neaparat. Problema a fost ca mecanicul priceput a facut mai mult rau decat bine, pe langa faptul ca dupa tentativa de inlocuire a garniturii imi lasa urme de ulei sub motor a inceput sa si tacane la cald. M-am intors in service, au mai schimbat inca o data garnitura si ulterior totul a fost ok. Scurgerea de ulei s-a rezolvat si motorul a redevenit silentios. Motivarea lor pentru tacanit a fost ca se pierdea presiune la ulei din cauza etanseizarii proaste la garnitura si astfel nici ungerea nu era ok.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Astazi, surpriza! M-a lasat piesa cu tepi ( din nou! ). Simt ca explodez de nervi! :bashwall: Este cel de-al 3-lea rezistor care se strica. :censored: Acesta a cedat in aprox. 4 luni de cand l-am schimbat. Culmea e ca am mai luat-o si noua ( o marca no name ce-i drept ), insa nu cred ca e posibil sa se strice atat de repede. Nu stiu ce sa ii mai fac, e posibil sa fie un scurt pe undeva astfel incat sa imi prajeasca rezistorul?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.