Jump to content

Intrebari E46 316i


Recommended Posts

Salut,

 

Am achizitionat de curand un BMW e46 316i, 1.8L, 116 cai. Ulterior am aflat ca este Valvetronic si este un motor mai special.

Tot de curand au aparut si ceva probleme, in special cu fumul albastrui si consumul de ulei. Dupa ceva documentatie am aflat ca acest model are o problema generala cu consumul de ulei din cauza semeringurilor de la supape.

De aici am avut, si am in continuare cateva intrebari pentru ca de fiecare data raspunsurile de la 'mecanici' se cam bat cap in cap.

 

In primul rand, acest tip de motor este N42 ?\

In al 2-lea rand, din cauza consumului mare de ulei (1L/300-400km) am dat repede cu ochii pe carte sa vad uleiul recomandat de producator pentru completare si am vazut 10W40, Castrol in special. Dupa documentatia de care va spuneam initial am vazut pareri ca acest tip de ulei ar fi cel mai daunator si ca recomandat este 0w30 sau 0w40. Pareri ?

Mergand din service in service, de la mecanic la mecanic am auzit mai multe pareri cu referire la problema cu fumul:

- Primii mi-au spus ca trebuie schimbate si semeringurile si segmentii, fara a masura compresia in prealabil, cost de reparatie 3500 lei (Whaaat ?!hyper.gif). Am trecut cu vederea parerea lor, neparandu-mi-se pertinenta.

- Am mers la altii mi-au spus ca un tratament cu Duralube rezolva. Si la acestia am trecut cu vederea..

- Am mers la al 3-lea service si mi-au spus ca in proportie de 96% problema provine de la epuratorul de gaze. Zis si facut ! L-au schimbat, dar in continuare scotea fum, au spus sa mai merg o saptamana ca balteste evacuarea de ulei. Dupa o saptamana in continuare aceeasi problema, i-am sunat, le-am spus de banuiala mea cu semeringurile insa au zis ca nu cred ca provine de acolo si exista riscul ca unul din pistoane sa fie spart (din nou imi pare ceva bizar).

 

Mentionez ca la masina apare simptoma principala, si anume: las masina la relanti 5 minute, apoi accelerez brusc si: PACLAAA DE FUM !

 

Concluzionand intregul roman:

Care este tipul motorului masinii mele ?

Ce ulei este recomandat, in conditii de functionare normale?

Care este cauza fumului ? Sau care este probabilitatea ca problema sa provina chiar de la semeringuri ?

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

foarte probabil ai motor n42b18a (scrie si in acte de ce nu te-ai uitat acolo? :) ). daca masina este 2004-2005 atunci ai n46 (sper sa nu incurc) dar care are aceleasi probleme, deci nici o diferenta.

probabilitatea sa fie de la semeringuri este foarte foarte mare dupa cum ai descris tu problema

uleiul recomandat este 0w40 dar orice ai avea in ea nu te gandi ca se consuma uleiul doar ca nu e ce trebuie.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa mentionez: anul este 2003. Stiu ca nu se justifica ca acel consum imens de ulei sa fie din cauza uleiului folosit, insa eram curios ce ar trebui sa folosesc dupa ce se rezolva problema.

Si da, observatia cu actele e una buna, nu m-am gandit laugh1.gif.

 

@SB25GAS: Multumesc, la fel si tie ! Urmeaza sa faci in curand ?

Link to comment
Share on other sites

 

Mentionez ca la masina apare simptoma principala, si anume: las masina la relanti 5 minute, apoi accelerez brusc si: PACLAAA DE FUM !

 

 

asta e cel mai bun exemplu de simeringuri duse, asta e cauza fumului si al faptului ca mananca ulei. Motorul este N42.

 

desi e alt motor, tot BMW insa, problema e aceeasi.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AE5PsbHgzM4

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa mentionez: anul este 2003. Stiu ca nu se justifica ca acel consum imens de ulei sa fie din cauza uleiului folosit, insa eram curios ce ar trebui sa folosesc dupa ce se rezolva problema.

Si da, observatia cu actele e una buna, nu m-am gandit laugh1.gif.

 

@SB25GAS: Multumesc, la fel si tie ! Urmeaza sa faci in curand ?

 

Da urmeaza cat de curand schimbarea semeringurilor...dar inca sunt in cautarea unui mecanic bun pt ca vreau ca operatiunea sa fie facuta ca la carte fara alte probleme dupa :)

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am achizitionat de curand un BMW e46 316i, 1.8L, 116 cai. Ulterior am aflat ca este Valvetronic si este un motor mai special.

Tot de curand au aparut si ceva probleme, in special cu fumul albastrui si consumul de ulei. Dupa ceva documentatie am aflat ca acest model are o problema generala cu consumul de ulei din cauza semeringurilor de la supape.

De aici am avut, si am in continuare cateva intrebari pentru ca de fiecare data raspunsurile de la 'mecanici' se cam bat cap in cap.

 

In primul rand, acest tip de motor este N42 ?\

 

Da, este N42B18a, motor cu valvetronic- dar nu are treaba asta cu consumul ulei

 

 

In al 2-lea rand, din cauza consumului mare de ulei (1L/300-400km) am dat repede cu ochii pe carte sa vad uleiul recomandat de producator pentru completare si am vazut 10W40, Castrol in special. Dupa documentatia de care va spuneam initial am vazut pareri ca acest tip de ulei ar fi cel mai daunator si ca recomandat este 0w30 sau 0w40. Pareri ?

 

Nu stiu in ce carte te-ai uitat, insa pentru N42 uleiul recomandat este 0W30, 0W40; motorul are niste orificii de ungere destul de mici, si de aceea la pornirea la rece ii trebuie un ulei cu vascozitate redusa; ca sunt unii care cred ca punand un ulei diferit pot masca/atenua probleme tehnice, asta e alta treaba, insa ti trebuie sa pui 0W30/0W40

 

Mergand din service in service, de la mecanic la mecanic am auzit mai multe pareri cu referire la problema cu fumul:

 

 

- Primii mi-au spus ca trebuie schimbate si semeringurile si segmentii, fara a masura compresia in prealabil, cost de reparatie 3500 lei (Whaaat ?!hyper.gif). Am trecut cu vederea parerea lor, neparandu-mi-se pertinenta.

 

depinde, insa nu cred ca e cazul la motorul tau, majoritatea N42 sufera de boala asta, bine ai facut ca ai ignorat

 

 

- Am mers la altii mi-au spus ca un tratament cu Duralube rezolva. Si la acestia am trecut cu vederea..

 

asta e tiganie de samsari, uita de prostii de genul asta

 

 

 

- Am mers la al 3-lea service si mi-au spus ca in proportie de 96% problema provine de la epuratorul de gaze. Zis si facut ! L-au schimbat, dar in continuare scotea fum, au spus sa mai merg o saptamana ca balteste evacuarea de ulei. Dupa o saptamana in continuare aceeasi problema, i-am sunat, le-am spus de banuiala mea cu semeringurile insa au zis ca nu cred ca provine de acolo si exista riscul ca unul din pistoane sa fie spart (din nou imi pare ceva bizar).

 

adica ai schimbat valva PCV, nu e rau, insa nu asta e cauza fumului; daca aveai piston spart, nu cred ca iti mergea motorul rotund

 

Mentionez ca la masina apare simptoma principala, si anume: las masina la relanti 5 minute, apoi accelerez brusc si: PACLAAA DE FUM !

 

Concluzionand intregul roman:

Care este tipul motorului masinii mele ? N42B18a

Ce ulei este recomandat, in conditii de functionare normale? 0W30, 0W40

Care este cauza fumului ? Sau care este probabilitatea ca problema sa provina chiar de la semeringuri ?

 

 

aici gasesti multiple marturii ale utilizatorilor de N42, precum si rezolvarea problemei; daca tot te apuci de schimbat, sa iei in calcul si schimbarea garniturilor pompei de vacuum ( interior/exterior)- nici de asta nimeni nu prea scapa, cat si garnitura capac culbutori ( care odata cu simeringurile e bine sa o schimbi)

 

cauza fumului este uleiul care se scurge datorita uzurii simeringului supapei si ajunge sa fie ars; in timpul mersului, e greu de observat pentru ca se arde constant, in timp ce dupa o stationare, se scurge mai mult ulei, iar dupa ce se incalzeste motorul si accelerezi puternic, apare si pacla de fum

 

Eu personal am trecut prin aceasta experienta, si dupa aprox. 40.000 de la schimbare nu am mai avut nici cea mai mica problema legata de consumul de ulei, fum, etc;

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/page__hl__schimbare+semeringuri

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu un 316i N42B18a din 2003, dar habar nu aveam ca e valvetronic. Stiam de cel de 2 litri, nu si de cel de 1,8. Sigur e valvetronic si 316i? Intreb pt cultura mea generala, ca sunt mai noob.

 

Din ce mai stiu de la filtrul epurator scoate fum alb dupa ce stai cu ea la relanti mai mult, nu albastrui. Albastrui e de la ulei si negru de la motorina.

Astea cu culorile umului cred ca le-am retinut bine. Daca nu sa ma corecteze cineva care stie mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu un 316i N42B18a din 2003, dar habar nu aveam ca e valvetronic. Stiam de cel de 2 litri, nu si de cel de 1,8. Sigur e valvetronic si 316i? Intreb pt cultura mea generala, ca sunt mai noob.

 

Din ce mai stiu de la filtrul epurator scoate fum alb dupa ce stai cu ea la relanti mai mult, nu albastrui. Albastrui e de la ulei si negru de la motorina.

Astea cu culorile umului cred ca le-am retinut bine. Daca nu sa ma corecteze cineva care stie mai bine.

 

Consumul mare de ulei si fum clar ca sunt semeringurile...filtrul epurator nici nu are ce cauta in discutia asta...

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru feedbackul atat de rapid.

Intr-adevar, e ciudat faptul ca am primit atatea sfaturi proaste de la "avizati". E trist ...

 

In concluzie odata operatiunea facuta pe langa simeringurile propriu-zise ar mai fi de schimbat si garniturile pompei de vacuum si capacul de la culbutori.

 

Va multumesc inca o data, imi e mult mai clara situatia acum.

Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma Exceed ptr off topic,dar ca sa nu mai deschid alt topic,postez aici o problema...tot despre un 316i 1.8 valvetronic este vorba,poate o sa iti prinda bine :D

 

Baieti,ajuta-ti-ma sa citesc in totalitate niste erori care mi-au dat pe tester. Sunt bagat putin in ceata.

Am pus testerul pe masina ca aveam check-ul aprins si mi-a dat 3 erori:

post-64167-0-27676400-1401810630.txt

 

Din cate se vede si dupa cunostintele mele minime,este vorba de o sonda lamba bank 2(a2a dupa catalizator) si senzorul arbore cu came admisie recte crackshaft speed sensor,adica asta nu ?

post-64167-0-97813700-1401810726_thumb.jpg

 

Explica-ti-mi mai pe larg in legatura cu senzorul arbore cu came...ca nu inteleg sincer...

Senzorul ax cu came-admisie(camshaft intake) l-am schimbat recent cu unul oem.

Acum vad ca este arbore cu came...este situat unde? sub admisie sau e acel senzor care citeste turatiile axei,adica asta:

post-64167-0-95655500-1401810970_thumb.jpg

 

In diagrama ar veni undeva in piesa 7 mufa 14 nu ?

post-64167-0-86860700-1401811086_thumb.png

 

Sau este vorba de piesa 3 ?

post-64167-0-28732500-1401811120_thumb.png

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

Da urmeaza cat de curand schimbarea semeringurilor...dar inca sunt in cautarea unui mecanic bun pt ca vreau ca operatiunea sa fie facuta ca la carte fara alte probleme dupa :)

 

Mai ca la carte decat Florin iti zic eu (si multi altii) ca nu iti face nimeni. Si acum tin minte senzatia avutĂŁ dupa ce schimbase si patina de distributie si a facut o proba pe stradutele ĂŽnguste de acolo. Talpa cu zvac maxim pe motorul asta.. De vis.

 

 

Trimis de pe al meu HTC One folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mai ca la carte decat Florin iti zic eu (si multi altii) ca nu iti face nimeni. Si acum tin minte senzatia avutĂŁ dupa ce schimbase si patina de distributie si a facut o proba pe stradutele ĂŽnguste de acolo. Talpa cu zvac maxim pe motorul asta.. De vis.

 

 

Trimis de pe al meu HTC One folosind Tapatalk

 

Salut baieti.

Cei care aveti problema cu consumul de ulei..vi l recomand pe Florin din Chitila.

 

Recent am remediat si eu problema cu semeringurile,la el!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salut baieti.

Cei care aveti problema cu consumul de ulei..vi l recomand pe Florin din Chitila.

 

Recent am remediat si eu problema cu semeringurile,la el!

 

Salut! Cine poate sa ma ajute si pe mine cu numarul de telefon a lui Florin de la Chitila? Am aceeasi problema cu semeringurile de la supape.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.