Jump to content

achizitionare - restaurare - urs JOY


Recommended Posts

Dupa cum ai formulat mesajul textului, sunt convins ca nu prea vei tine cont de ce ti se va spune aici, si ai vrut mai mult sa iti gasesti confirmare si motivare pentru ce ai de gand sa faci. Stiu ce vorbesc, pentru ca asa am facut si eu. Visul meu a fost sa am un 520 (e39), si l-am cumparat. Cu visul in sine nu a fost nimic rau, la fel ca si la tine, nasoala a fost alegerea. Hai sa-ti spun ce am patit eu, apoi tu decizi daca mai vrei sa o cumperi.

 

Am ales o masina cu probleme, pentru ca era modelul care imi placea mie si pentru ca proprietarul era dispus sa o dea in 4 rate. Asa ca am ignorat toate semnalele de alarma si de bun simt si am mers inainte ca orbul. Am fost eu la proprietar (la vreo 250km departare) sa o vad, nehotarat fiind m-am intors acasa fara sa o cumpar, apoi impins de necuratul :) am decis sa o iau. Am platit 100 de euro sa mi-o aduca la Oradea, mi-a adus-o plina de jeg, (asa cum era si cand am vazut-o prima oara). Nu mi-a trecut prin cap sa o spal, ca doar omu mi-a zis ca e "impecabila". Evident dupa ce am spalat-o am vazut care vopseaua umflata peste tot. Adica a fost lovita, revopsita in graba de niste idioti, si nelasata sa se uste ca lumea. Contractul fiind facut la notar, nu am avut nici o sansa sa cer banii de avans inapoi, si nici sa opresc afacerea, caci pierdeam avansul.

In zilele care au urmat, masina impecabila a avut nevoie de: debitmetru nou, senzor de relanti, clanta interioara (s-a rupt), pompa benzina, discuri si placute frana (toate), brat superior / inferior stanga dreapta, bara stabilizatoare, 2 telescoape, piesa cu tepi pentru ventilator, senzor temperatura exterioara, panou clima (picau butoanele care erau potrivite cu hartie sa stea), si muuuuulte vizite la mecanici, la testere, la reprezentata BMW. Si inca mai am probleme cu cutia, cu consumul, cu farurile etc etc etc....

Am platit 2500 pe masina, 100 drumul pentru proprietar, cam 1500 pe piese si mecanici, plus va trebui sa platesc 850 pentru inmantriculare. Si ghici surpriza? Cand am cerut fisa fiscala, a zis ca are datorii de 40 de milioane, si ca-l doare-n cur de mine si nu mi-o da. Trebuie sa-l dau in judecata, sa mai am o speranta sa o pot trece pe mine, 1000 lei din start pentru avocat. Fa totalul...

 

Nu zic ca vei pati la fel, dar ai toate sansele cu o masina pe care nu o poti testa la sange. Si la varsta asta, asteapta-te sa cada cam tot. Entuziasmul tau, o sa tina pana o aduci acasa apoi cand o sa vezi banii care va trebui sa ii bagi, te vei lua cu mainile de cap. Cand vei trage linie, vei vedea ca ti-ai fi putut lua o masina de 10 ani din Romania in stare buna, testabila.

 

Sa mergi sa cumperi o masina, surescitat si entuziasmat ca iti indeplinesti visul, e ca si cum ai comanda la restaurant sau supermarket mancare cand esti lihnit de foame. Iti iei mai mult decat ai nevoie si apoi ramai cu ea pe cap.

Eu zic sa te gandesti la rece, si sa nu faci greseli cand e vorba de cheltuit bani degeaba. Orice ai face, multa bafta!

Foarte bine explicat !!!!!!!Bravo

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru postul lung si sinceritate, si suport. Ideea e ca, imi doresc, e visul meu dar in aceeasi masura vreau sa iau ceva de care sunt sigur si pe care l-am vazut si cu cineva care se pricepe. E drept, poate nu stiu asa la sange ce ma asteapta dupa aia, dar asta vine in functie de masina. Nu o cumpar inainte sa nu o aud cum merge, sa ma sui in ea, sa ma uit sub mocheta. De asemenea, nu vreau nici sa o cumpar si sa stea in parcare, va fi o a-2-a masina (poate unii ii spun moft e dorinta mea)dar totusi voi merge cu ea. Nu e ca si cum imi doresc ultimul tip de nu stiu ce..sau alte chestii. Nu am boala hainelor, nu am boala cumparaturilor, sunt un tip relativ simplu, care vrea o masina din asta. Vreau intai sa o am, dupa aia decid eu cand sa schimb plasticul de la oglinda ca ma deranjeaza, sau cand sa schimb mansonul de la schimbatorul de viteze. Intr adevar, aici am vrut sa gasesc confirmare si motivare pentru ce am de gand sa fac, pentru ca, ma lupt cu destul de multa lume in privinta acestui lucru.

___

nu pot totusi sa ma abtin fara sa nu ti spun ca un pic ai fost grabit..sau daca nu grabit, poate te ai gandit prea putin la masina propriu-zisa. Ti-a luat ochii faptul ca puteai sa o platesti in rate.

Edited by CatalinCristian
Link to comment
Share on other sites

@Koppany999: m-a impresionat povestea ta, imi pare rau pentru teapa luata. Iti doresc bafta si sa se rezolve toate intr-un final, cu cat mai putine cheltuieli.

 

Si eu am trecut pe langa asa ceva (dodged the proverbial bullet). E frumos sentimentul de a cumpara masina la care visezi (si pe care o crezi a fi in regula) dar e si mai frumos cand te feliciti ca nu ai pus botul la cine stie ce cazan si ai reusit sa alegi un exemplar in stare buna.

Link to comment
Share on other sites

In atasament gasesti raposata mea iubire. Din pacate nu mai gasesc acum poze cu ea intreaga. Oricum, a costat 5000e, si asta pentru ca am luat-o de la un prieten, si am mai bagat vreo 1500 in ea. Si nu avea rugina. Daca vrei e30 sunt doua variante mari si late: ori dai 5000+ si iei una ok, ori 3000 si o faci tu in functie de buget. Si cel mai important, dupa cum au zis mai multi colegi, nu pleca din tara cu banii la tine chitit sa iei o masina. Te vei gandi ca tot si facut drumul, si ai cheltuit bani, si risti sa te imbarlige orice turcalete sa iei ultimul cazan, sfidand logica.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am primit alte poze cu un alt urs. Motor 1.6 aprox 180-190 de mii de km, 1000 de euro neinmatriculat, tipul de motor este m40. Poze :

fata - http://i.imgur.com/qc1SyTQ.jpg spate - http://i.imgur.com/89si1Ma.jpg interior - http://i.imgur.com/A3Gko9s.jpg lateral - http://i.imgur.com/RKy8xCs.jpg motor - http://i.imgur.com/yqyLMY6.jpg portbagaj - http://i.imgur.com/onoynV2.jpg portbagaj -http://i.imgur.com/PLPGqlP.jpg

Ideea e urmatoarea (ce mi s-a spus) masina a fost adusa acum cativa ani, proprietarul a circulat 3 luni cu numere provizorii dupa care a vandut-o. Tipul care a cumparat-o si la care e acuma a circulat cu numerele de germania pana cand i le-a luat politia, doar numerele. Mi s-a zis ca are toate actele gen brief mare, brief mic, cartea de identitate a masinii, nu mai stiu ce acte traduse, de asemenea cel din germania i-a pus catalizator, din cauza asta este in acte euro 2. Proprietarul masinii de acum, este vopsitor, mi-a zis ca a vopsit masina acum 2 ani, in afara de compartimentul motor, nu a dat jos motorul. Alte investitii ale lui ar fi cuiul de remorcare, si fisele de la motor schimbate.

 

Voi ce parere aveti din toata treaba asta ? Nu pot sa zic ca nu-mi place cum e, doar ca am un sensiment ciudat nu stiu din ce cauza, poate pentru ca este el vopsitor.. Am observat la motor 2 furtune crapate, probabil trebuie inlocuite.. . Dar in aceeasi masura omul e si foarte amabil, are garaj cu rampa si mi-a zis ca o pune pe rampa daca vreau sa ma uit sub ea nu-i problema, vine cu mine la rar si peste tot daca e cazul...chestii care poate pentru voi par mici, dar pentru mine mari..

Edited by CatalinCristian
Link to comment
Share on other sites

Intre timp am primit alte poze cu un alt urs. Motor 1.6 aprox 180-190 de mii de km, 1000 de euro neinmatriculat, tipul de motor este m40. Poze :

fata - http://i.imgur.com/qc1SyTQ.jpg spate - http://i.imgur.com/89si1Ma.jpg interior - http://i.imgur.com/A3Gko9s.jpg lateral - http://i.imgur.com/RKy8xCs.jpg motor - http://i.imgur.com/yqyLMY6.jpg portbagaj - http://i.imgur.com/onoynV2.jpg portbagaj -http://i.imgur.com/PLPGqlP.jpg

Ideea e urmatoarea (ce mi s-a spus) masina a fost adusa acum cativa ani, proprietarul a circulat 3 luni cu numere provizorii dupa care a vandut-o. Tipul care a cumparat-o si la care e acuma a circulat cu numerele de germania pana cand i le-a luat politia, doar numerele. Mi s-a zis ca are toate actele gen brief mare, brief mic, cartea de identitate a masinii, nu mai stiu ce acte traduse, de asemenea cel din germania i-a pus catalizator, din cauza asta este in acte euro 2. Proprietarul masinii de acum, este vopsitor, mi-a zis ca a vopsit masina acum 2 ani, in afara de compartimentul motor, nu a dat jos motorul. Alte investitii ale lui ar fi cuiul de remorcare, si fisele de la motor schimbate.

 

Voi ce parere aveti din toata treaba asta ? Nu pot sa zic ca nu-mi place cum e, doar ca am un sensiment ciudat nu stiu din ce cauza, poate pentru ca este el vopsitor.. Am observat la motor 2 furtune crapate, probabil trebuie inlocuite.. . Dar in aceeasi masura omul e si foarte amabil, are garaj cu rampa si mi-a zis ca o pune pe rampa daca vreau sa ma uit sub ea nu-i problema, vine cu mine la rar si peste tot daca e cazul...chestii care poate pentru voi par mici, dar pentru mine mari..

Chestia cu vopseaua se poate verifica. La fel si starea tehnica. Ce as verifica eu mai atent, la o masina din asta adusa de afara si cu 1000 de scheme cu actele, e procedura de inmatriculare.

Link to comment
Share on other sites

FIlm cu motorul.

http://tinypic.com/player.php?v=2ivzcpf%3E&s=8#.U6luRfmSySo

 

Am impresia ca se aude un sunet ciudat predominant. Parca freaca fier pe fier.

 

 

la o masina din asta adusa de afara si cu 1000 de scheme cu actele, e procedura de inmatriculare.

 

La ce te referi cand spui procedura de inmatriculare ?

Edited by CatalinCristian
Link to comment
Share on other sites

FIlm cu motorul.

http://tinypic.com/player.php?v=2ivzcpf%3E&s=8#.U6luRfmSySo

 

Am impresia ca se aude un sunet ciudat predominant. Parca freaca fier pe fier.

 

Daca nu esti mecanic ca s-o repari tu, eu zic sa n-o cumperi, chiar daca e "numai" 1000 eur. Dupa cum suna, tare mi-e frica ca uleiul nu circula prin tot motorul, caz in care, dupa cateva zeci sau sute de km, il calezi.

Varianta optimista ar fi ca zgomotul sa fie de la pompa de apa sau compresorul de AC (lagare sau rulmenti sparti/gripati). Daca problema e pe circuitul de ulei, treaba e mult mai serioasa. Inca o data, mai gandeste-te ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Preturile la E30 pleaca de la 500 eur si ajung la 25.000 eur in functie de starea masinii si de model.

Legat de masina din linkul de mai sus:

-taxa e aproximativ 5-600 eur

-masina este coupe un model care in general e mai scump si mai cautat

-faptul ca are carte de service si ca e al doilea proprietar poate fi un plus.

-trusa de scule completa e relativ rara(dar se mai gasesc pe ebay sau pe original)

-manson si volan M nu e ceva iesit din comun

in rest pretul e stabilit de proprietar si mi se pare destul de mare.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

In banii aia daca ai noroc poateprinzi 2 usi 1,6 altfel 4 usi cum ai si gasit.taxa precum ai vazut e cam 500 eur.in functie de varsta si rca-ul poate fi o surpriza neplacuta

Rugina e aproape imposbil sa nu aiba.M40-urile in general au tachetii zgomotosi,ar mai fi de urmarit cureaua de distributie cand si daca fost schimbata

Bafta

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

O sa o inmatriculez pe numele lui maicamea ca sa fie ok cu asigurarea ca la asta de acum dau 8 milioane pe 6 luni, desi n am avut nici un accident niciodata si am permisul de peste 5 ani..cine stie cum fac idiotii astia calculele

1.6 sau 1.8 ca sa fie si impozitul mic. Rugina...sa nu intelegi ca vreau sa fie ca in reprezentanta, dar sa nu aiba gauri sub podea sau flori pe caroserie. Cel din calarasi de exemplu, singurul loc cu rugina (spus de catre el) era pe partea soferului in locul unde se pune cricul...lucru care mi se pare rezonabil.

Edited by CatalinCristian
Link to comment
Share on other sites

Rugina la locasul de cric e clasica si se datoreaza unui defect de proiectare.Pot sa pariez cu el sau cu tine ca mai are rugina:colturile podelei fata,buzunarele spate.aici vorbesc de puncte mici de rugina,astea lasate intr-un an se transforma in gauri.Daca vezi orice masina verifica zonele astea bine,cateva pagini mai in spate ai un link cu zonele clasice de rugina.Ca idee pt mine am cautat o podea fara rugina ,dupa o luna de cautari m-am lasat pagubas.Foarte greu gasesti masina fara pic de rugina pe la noi,poate doar daca e adusa din Germania de curand.

 

http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Rust

 

linkul asta e.

PS:sa nu crezi ca te descurajez,doar iti spun la ce te poti astepta,nu exclud nici cazul in care poti gasi printr-o sansa si masini in stare buna.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.