Jump to content

Nu mai schimba viteza


Recommended Posts

Am un e60 nfl, din 2007. Are 180.000 reali, este 525d de 177 cp, cutie automata. Uleiul nu a fost schimbat niciodata la cva.

 

De azi masina nu mai schimba viteza. Ori e blocata in treapta a doua, ori merge doar unu si doi. Nici pe manual, nici pe sport.

Mi s-a aprins si transmission failure. Asta se mai aprinsese, dar se stingea la urmatoarea pornire. Acum nu.

 

Cutia a mers perfect pana azi.

 

Saptamana asta doream sa ma programez sa schim uleiul la reprez zf (primisem si oferta de la ei).

Mai are rost sau sunt bani aruncati? Cum pot sa aflu?

Daca a mai patit cineva asa unde a reparat problema (bucuresti sau adiacent)?

 

In spate merge :).

Edited by mirceaddd
Link to comment
Share on other sites

daca pana azi zici ca a mers ok sansele sunt destul de mari sa fie in regula mecanica, vezi in primul rand ce erori ai dupa ce faci un scan. Fie ai nivelul scazut fie blocul de valve sau infamul mecatronic adapter seal.
Link to comment
Share on other sites

Am facut cand mi-a aparut prima oara. Si nimic la cutie, au banuit ceva de la baterie.

 

Acum am fost la service autorizat: recomandarea e sa schimb sau sa reconditionez cutia. As da mai multe detalii dar nu ma pricep. O eroare e pe la un ambreiaj. Domnul de acolo mi-a explicat ce si cum. Chiar extrem de rabdator, mi-a explicat toate variantele cu toate implicatiile financiare. Esenta e ca ofera garantie.

 

 

Mi-au sters eroarea si masina merge ca inainte. Am facut peste 30 km in bucuresti, in plina aglomeratie. Sper sa nu mai apara nimic, sa nu se mai blocheze. Cutia e destul de scumpa.

Link to comment
Share on other sites

Masina nu a avut parte niciodata de curse, cerculete, soferi nervosi, etc. Mi se pare absurd sa fie cutia stricata la 180000 chiar daca nu am schimbat uleiul. Daca e dusa, asta e, ghinion. Cred ca ii fac nivelul de ulei si daca nu e ok il schimb, cu baie, filtru etc.. Daca pierd, pierd. Si asa cutia e tare scumpa.
Link to comment
Share on other sites

daca dupa stergerea erorii cutia merge bine nu este nimic mecanic defect, este fie un senzor, fie o garnitura...ce eroare aveai?

 

in locul tau, as schimba uleiul si cu garnitura de la blocul de valve, cea dintre bloc si cutie, si o curatare a blocului.

Link to comment
Share on other sites

daca dupa stergerea erorii cutia merge bine nu este nimic mecanic defect, este fie un senzor, fie o garnitura...ce eroare aveai?

 

in locul tau, as schimba uleiul si cu garnitura de la blocul de valve, cea dintre bloc si cutie, si o curatare a blocului.

 

Rezumat topic pe scurt:

 

Masina, dintr-o data, a ramas blocata intr-o treapta de viteza (E60nfl, cutie automata ZF)

 

1. Am fost la service: au pus tester-ul si mi-a dat eroare ambreiaj 2-1. Masina era blocata in treapta 3. Au sters eroarea si mi-au explicat cam care e treaba: schimb/reconditionare cutie DAR mi-au si precizat ca asta e din diagnoza, ca mai sunt si cazuri in care in momentul in care se desface cutia se pot gasi si alte "bazaconii". Doar schimb de ulei au zis ca nu-mi fac, ca si-ar bate joc de banii mei (nu s-au exprimat chiar asa). Completat ulei (implicit si schimb) imi fac doar daca e necesar (adica ulei lipsa), dar nu-mi garanteaza ca se "repara" cutia si-l fac pe "barba" mea. Masina nu a fost suita pe rampa, eu eram in trecere cum ar veni. S-a discutat doar fata-n fata cu calculatorul. Am plecat cu o impresie generala foarte buna. O gramada de cutii desfacute pe acolo, ma lua cu dureri de cap.

 

2. Masina, dupa stergerea erorii, si-a revenit complet. Era ca inainte.

 

3. Cum aveam "programare" in alta parte la schimb ulei, am zis s-o fac, ca incercarea moarte n-are. Realitatea e ca am zis sa aud si alta parere.

 

4. M-am dus acolo, mi-au suit masina sus si mi s-a spus ca pierd ulei la cutie. Le-am zis ce am patit acum cateva zile, au zis ca a intrat cutia in avarie, de aia s-a "blocat" in treapta 3. Li s-a parut si lor foarte ciudat ca masina a avut o eroare si s-a blocat intr-o treapta apoi si-a revenit doar cu stergerea erorii.

 

5. Mi-au schimbat baia cu filtrul, uleiul, si parca ceva garnituri. Acum masina merge tot ca inainte, adica bine. Ca si la primul service, au precizat: daca e ceva stricat in cutie, degeaba schimb uleiul. Aici nu am avut posibilitatea de a pune tester-ul.

 

6. Precizez ca am fost numai la service-uri autorizate pe acest gen de lucrari si ca am fost placut surprins de comportamentul si de pregatirea tuturor cu care am interactionat. In esenta mi-au transmis aceleasi lucruri. Mai merg cu "emotii" 500 km si dupa aia declar problema rezolvata.

 

7. Pentru cei interesati, o cutie noua are un pret prohibitiv raportat la valoarea unei masini uzate. Deci, chiar daca sunteti sau nu adeptii schimbarii uleiului in cutie, verificati nivelul acestuia. Se verifica in service daca aveti cutie ca a mea (se da jos scutul, suruburi, etc.). Mai bine zis verificati daca aveti scurgeri.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.