Jump to content

interval schimb ulei


Recommended Posts

inca un topic despre ulei...

 

am masina (e30 320i motronic) de aproape 4 ani. in primavara lui 2004 i-am facut motorul (segmenti, cuzineti, toate garniturile, chiulasa rectificata complet etc). pina atunci, puneam ulei aral 10w40 (basic tronic) si il schimbam la ochi, la 5000 km.

 

dupa ce am facut motorul m-am gindit ca ar fi bine sa tin cont de indicatiile lui "service interval". dupa rodaj si resetare, acesta inca nu imi recomanda sa schimb uleiul nici dupa 10.000 km. l-am schimbat totusi, si acum am vreo 4000 dar uleiul mi se pare un pic cam murdar, si nici la deget nu se simte atit de alunecos cum m-as astepta. nenea "service interval" abia mi-a stins doua leduri din 5, deci dupa el as ajunge lejer peste 10.000 km.

 

- de ce ar fi uleiul murdar ?

- ce ma sfatuiti, sa schimb mai des, tot la ochi ?

 

motorul n-a consumat in viata lui o picatura de ulei, iar dupa ce l-am segmentat nu scoate o picatura de fum. service interval functioneaza, caci asta vara, in urma unor forje prelungite, mi-a halit doua leduri dintr-un foc.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

In mod normal, ar trebui sa pleci de la ideea ca cei de la BMW nu au facut de tampiti metoda cu SI. Deci, ar trebui sa fie o metoda buna si eficienta, care sa iti minimizeze costurile cu schimbul de ulei.

 

Parerea mea insa (cate case atatea obiceiuri) este sa schimbi uleiul la intervale regulate, nu dupa "service interval".

Eu nu prea ma dau in vant dupa indicatiile "service interval" pentru ca:

- nu iai in calcul uzura interna a motorului (calculeaza intervalul de schimb la fel, fie ca motorul este nou, fie ca a mers 300.000 Km);

- nu ia in calcul tipul si calitatea uleiului.

Acum ceva vreme gasisem undeva exact formula prin care se calcula intervalul de service, dar nu mai stiu unde.

 

Poti sa detaliezi exact ce operatii au intrat in "chiulasa rectificata complet"? Si la ce service ai facut asta? Ai fost multumit de rezultat? Dar pretul?

Link to comment
Share on other sites

da, si eu m-am gindit ca e o idee buna sa ma bazez pe indicatiile SI, mai ales ca blocul meu nu avea uzura vizibila ("buza"), si toate piesele pe care le-am pus erau la cota 0. totusi, uleiul se murdareste la fel de repede ca si inainte, adica are aproximativ aceeasi culoare si aceleasi proprietati "la mina" pe care le avea si inainte sa umblu la motor.

 

la chiulasa am facut urmatoarele:

 

- demontat tot de pe ea

- planat

- curatat tot

- dat cu pasta pe scaunele de la supape si invirtit de supape (am uitat cum se cheama si mi-e lene sa caut.. :blink:)

- schimbat toate simeringurile si dopurile de cauciuc de la axele culbutorilor

- schimbat toate simeringurile de la supape

- schimbat pastilele excentrice

 

nu am schimbat culbutorii, si nu sint mindru de asta... caci 2-3 erau in stare avansata de uzura iar restul in stare incipienta de uzura. de asta nu pot regla un tachet care bate de ma innebuneste.

 

nu stiu la ce service s-a intimplat asta, eu i-am lasat masina lui nea gigi si el s-a ocupat de tot. de pret evident ca n-am fost multumit, operatia aia m-a secat de bani pe un an intreg... dar sint multumit de rezultat. mai trebuie sa investesc in niste culbutori noi si sa imi imaginez o metoda ieftina de a-i schimba. n-as vrea sa desfac iar chiulasa, deci cred ca va trebui sa scot motorul cu totul, pentru acces.

Link to comment
Share on other sites

am masina (e30 320i motronic) de aproape 4 ani. in primavara lui 2004 i-am facut - de ce ar fi uleiul murdar ?

21554[/snapback]

 

La motorul pe care il ai ,eu as schimba uleiul la fix :blink: 5000 de km.

 

Inseamna ca detergentii din ulei(pachetul de aditivi) isi fac treaba :)

 

Singurul sistem care da indicatii 100% reale ,este cel care foloseste un senzor de calitate .(asta apropo de indicatiile SI-ului).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bavaria are dreptate, 5000 e perfect (asa fac si eu)

 

Diferenza e astfel, daca folosesti ulei sintetic, devine murdar foarte repede dar asta nu inseamna ca isi pierde propritatzile, uleiul sintetic are detergentzi in el si nivelul unde arde este mult mai inalt decat uleiul organic.

 

Dupa cate se vede tu nu ai dat dat jos pistoanele poate segmentzi lasa putzin ulei si sigur murdareste uleiul mai repede. La fel idea sa freci valvle de _chiulasa_ este foarte rea, noi scoteam scaunele afara si puneam altele noi (incazeam _chiulasa_ la 100 grade si scaunele le tzineam in congelator la minus 20 grade apoi le puneam in _chiulasa_) si le taiam in 3 unghiuri deci valva era ashezata pe 3 scaune (unghiuri) pentru o compressie cat de perfecta.

 

Sper ca ai schimbat arcurile de la valve :blink:

Link to comment
Share on other sites

Bavaria are dreptate, 5000 e perfect (asa fac si eu)

 

Diferenza e astfel, daca folosesti ulei sintetic, devine murdar foarte repede dar asta nu inseamna ca isi pierde propritatzile, uleiul sintetic are detergentzi in el si nivelul unde arde este mult mai inalt decat uleiul organic.

 

Dupa cate se vede tu nu ai dat dat jos pistoanele poate segmentzi lasa putzin ulei si sigur murdareste uleiul mai repede. La fel idea sa freci valvle de _chiulasa_ este foarte rea, noi scoteam scaunele afara si puneam altele noi (incazeam _chiulasa_ la 100 grade si scaunele le tzineam in congelator la minus 20 grade apoi le puneam in _chiulasa_) si le taiam in 3 unghiuri deci valva era ashezata pe 3 scaune (unghiuri) pentru o compressie cat de perfecta.

 

Sper ca ai schimbat arcurile de la valve :blink:

23080[/snapback]

 

nu folosesc ulei sintetic. pe motoarele m20 ar fi o prostie.

nu am schimbat arcurile de la supape, nu stiu de ce as fi facut-o ?

de unde "se vede" ca nu am dat jos pistoanele ? cum altfel as fi schimbat segmentii ? :)

eu nu vorbeam de ghidurile de supape (schimbate citeva cind s-a rupt cureaua, vreo 3 parca... ce congelator -20 grade, azot lichid nene... :)), ci de rectificarea suprafetei de contact a supape cu chiulasa, unde pui pasta si invirti de supapa. nu stiu sa explic mai concret procedeul, nici n-am luat parte la el...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.