Jump to content

Recommended Posts

Ca fapt divers, sa stiti ca dinamometrica nu e chiar sfanta la toate operatiunile. De exemplu daca pe filet exista vaselina si se strange la cuplul recomandat, se exercita defapt o forta mult mai mare pe suprafetele de frecare care poate duce la distrugerea filetului.

In cazul de fata, eu clar m-as fi dus la Robert sa rezolv problema

Edited by dmnu
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nici macar la reprezentanta nu sta nimeni sa stranga bujiile la un motor pe benzina cu dinamometrica.

Asta e o operatiune extrem de simpla si e greu sa gresesti daca le strangi prima data la mana.

Ma rog, aici totul tine de experienta mecanicului.

O bujie n-ai de ce s-o strangi tare la un anumit cuplu. Eu le strang foarte putin. Suficient cat sa nu se desfaca.

Dinamometrica se foloseste la chiulasa, la anumite suruburi din motor, la surubul care tine fulia de vilbrochen, la suruburile de la volanta etc.

Aia de la Autosoft strang rotile cu dinamometrica pentru ca in domeniul ala angajezi tot felul de idioti care altfel le strang pana le distrug, iar asta creeaza probleme. In plus, pentru ca ei doar asta fac, umbla la roti.

Insa un service normal ar trebui sa aiba o dinamometrica doar pentru roti si alta doar pentru motoare si alte suruburi importante.

Daca folosesti dinamometrica cu care strangi rotile la motor s-ar putea la un moment dat sa rupi un surub sau sa-l strangi insuficient.

O cheie dinamometrica se decalibreaza cate putin la fiecare utilizare. Daca strangi rotile fiecarei masini care intra in atelier, in mod evident nu va mai fi suficient de exacta pentru lucrari la motor.

 

Aici problema nu e de dinamometrica. Toate service-urile cand se maresc ajung sa nu mai faca fata numarului mare de lucrari. Atunci ce faci? Angajezi un ucenic sau un mecanic mai putin experimentat pe care nu-l platesti prea bine si il folosesti doar la lucrarile simple, la demontat si montat plastice si diverse repere fara importanta.

Un mecanic experimentat n-ar fi avut cum sa faca asa ceva.

Atata timp cat a bagat stramb bujia, putea s-o stranga cu orice, raul era deja facut. Faza e ca si-a dat seama ca a intrat prost si a preferat sa continue s-o stranga asa. Probabil ca se gandea ca cine stie cand o mai schimba omul respectiv bujiile alea, asa ca scapa basma curata. In domeniul asta e foarte greu sa gasesti oameni care sa-si asume raspunderea. De fapt, ca in orice alt domeniu. Toti vor sa dea vina pe altcineva, nimeni nu e de vina, toti au scuzele pregatite.

Edited by Service Premium
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sunt curios cum rezolva si problema cu Efficient Services,si acolo inteleg ca au gresit diagnoza.

 

Si eu sunt la fel de curios, cu Robert e clar, am discutat si ieri cu el la telefon, nu considera ca oamenii lui au gresit, motivul explicat fiind "din cauza caldurii", pentru ca acel piston nu a mai lucrat, si s-a creat caldura mai mare, desi caldura se creeaza de la ardere.

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt la fel de curios, cu Robert e clar, am discutat si ieri cu el la telefon, nu considera ca oamenii lui au gresit, motivul explicat fiind "din cauza caldurii", pentru ca acel piston nu a mai lucrat, si s-a creat caldura mai mare, desi caldura se creeaza de la ardere.

:))) deci s-a incins bujia si s-a mancat filetul ca eu nu inteleg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

sunt curios cum rezolva si problema cu Efficient Services,si acolo inteleg ca au gresit diagnoza.

 

Nu stiu daca e ceva de rezolvat cu Efficient Services, analizand chiar ce a spus Mihai: "Efficient Service nu mi-au dat nimic pentru cele 4 bobine, doar piese schimbate pe cheltuiala mea, conform manualului trebuia sa schimb 4 bobine si 4 bujii, asa mi-au zis ei. Inca nu am terminat cu ei, trebuie sa schimb un corp de apa care de 2 saptamani tre sa ajunga. O sa vorbesc atunci cand schimb corpul de apa si dupa ce am un raspuns o sa dau detalii la feedback pe thread-ul lor."

 

Logica mea citind cele de mai sus spune ca service-ul i-a recomandat sa schimbe si bujiile si bobinele, conform manualului de reparatii BMW, pentru a fi sigur ca rezolva problema. Probabil Mihai s-a gandit ca bujiile n-au cum sa fie defecte, ca abia le schimbase si atunci a ales sa schimbe doar bobinele din ratiuni de cost (probabil as fi facut la fel in locul lui).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da,am citit si eu fraza aceea,totusi orice service , chiar si eu in fata blocului mai intai mutam bobina cu probleme pe alt cilindru pentru a vedea daca se muta si problema.Recunosc ce-i drept ca nu m-am uitat in manual :)

edit:

 

 

ceva luat la intamplare de pe net.

Edited by X X L
fara httpS !!!!!!!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

@Mikken

 

Efficient mi-au recomandat sa schimb bobinele si bujiile, pentru ca aveam doar 15.000 km cu bujiile astea am zis ca nu are rost sa le schimb, asta i-am zis si mecanicului, pentru ca am stat langa el, asta i-am zis si persoanei de la receptie , dar la fel cum zice si Alex, puteau sa schimbe bobinele intre ele, era super usor, e clar ca au facut o diagnosticare rapida, si nu au investigat serios. Dupa ce am schimbat bobinele si am vazut ca nu merge, le-am lasat masina si le-am zis sa ma anunte cand afla pe bune problema ca sa nu mai schimb piese degeaba. Despre problema si rezolvarea ei ar trebui sa discutam pe un topic separat, o sa fac unul dupa ce termin de reparat masina, In rest, pot sa zic ca sunt ghinionist si cam atat.

Apropo Mikken, daca mi se rupea bujia la Efficient singura solutie era sa dea _chiulasa_ jos, de aia m-am dus la Florin, la capitolul asta e mult mai experimentat si nici nu stiu daca se complicau sa imi puna alt filet cei de la Efficient, iar eu as fi luat o _chiulasa_ SH(probabil datorita costurilor) si daca apareau probleme dupa schimbare sigur ziceau ca e de la piesa SH, ca nu a fost buna :).

Edited by Mihai Andrei
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Valabil si pentru Alex si pentru Mihai: oamenii lucreaza profi din punctul meu de vedere, conform manualului de reparatii BMW si procedurilor de service / diagnosticare.

 

Pana la urma asta e motivul pentru care mergi la o reprezentanta BMW sau un service care lucreaza dupa normele lor (mai scumpe in general), in detrimentul service-urilor de cartier sau reparatiilor facute pe trotuar in fata blocului, nu?

 

Sunt convins ca atat Efficient Services cat si Bimmer-Service ar fi schimbat tot ce trebuia cu piese noi, pe cheltuiala lor, daca ei ti-ar fi montat bujiile alea si intampinai aceasta problema, presupunand ca ai fi mers la constatare direct la respectivul care le-a montat.

 

PS: doar ca un scurt exemplu, nu stiu daca ati citit patania mea cu service-ul BMW din MĂźnchen cand am schimbat uleiul la cutia de viteze. Dupa schimb, pierdea putin ulei pe la garnitura si evident m-am dus la ei pentru a vedea care e problema. Cu siguranta mecanicul de acolo putea strange un pic mai tare toate suruburile si ar fi rezolvat problema (asa cred ca s-ar fi intamplat la un service de cartier din Romania), insa ei au concluzionat in 2 minute: "schimbam absolut tot din nou cu piese si manopera pe garantie, e greseala noastra". Concluzia e ca greseli se fac si "la case mai mari", important e cum tratezi eventualele probleme aparute ulterior.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@mikken sa fim seriosi,daca ar lucra profi ar vedea care e problema nu ar schimba 4 bobine si 4 bujii din prima.De curiozitate o sa caut manualul de reparatie sa vad ce se zice.Atentie nu contest faptul ca au schimbat 4 bobine in general cand pica o bobina ca sa fii acoperit e bine sa le schimbi pe toate(se presupune ca si celelante ar urma dupa ea) practic cam toata lumea prefera sa schimbe cate o bobina.Problema e ca au vazut missfire au zis pac schimbam tot bujii + bobine,nu stiu exact cum a stat situatia dar normal era sa verifice daca e bobina de vina,daca era bobina ai faceau o ofera pt o bucata cu mentiunea ca mai bine ar fi sa le schimbe pe toate 4 pentru a sta linistit,la bujii la fel il intrebau cati km are cu ele eventual verificau starea lor apoi faceau oferta.

PS:tu imi dau exemplu reprezentanta ,aceasi reprezentanta care da uleiul de cutie si diferential liftime ca sa nu il schimbe in garantie?

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu toate bobinele schimbate din oficiu e o chestie de noaptea mintii.

In mod normal vezi pe care piston a dat misfire. Faci schimb de bobine intre pistonul cu probleme si altul si vezi daca s-a mutat problema. Daca problema persista acolo, schimbi si bujia. Daca problema se muta, ai gasit problema. Daca problema ramane - ai probleme chiar pe partea de motor, nu de aprindere.

 

Normal este sa recomanzi schimbarea tuturor bobinelor ca sa nu mai fie probleme pe viitor, exact cum zice Alex230ro, dar sa spui ca de fapt problema provine de la una singura. Adica ramane la latitudinea clientului daca le schimba pe toate sau nu. Avand in vedere cat costa o bobina, nu cred ca i-ar placea nimanui sa le schimbe degeaba. Sau, ma rog, sa le schimbi pe toate, dar macar sa fie decizia ta.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@mikken sa fim seriosi,daca ar lucra profi ar vedea care e problema nu ar schimba 4 bobine si 4 bujii din prima.De curiozitate o sa caut manualul de reparatie sa vad ce se zice.Atentie nu contest faptul ca au schimbat 4 bobine in general cand pica o bobina ca sa fii acoperit e bine sa le schimbi pe toate(se presupune ca si celelante ar urma dupa ea) practic cam toata lumea prefera sa schimbe cate o bobina.Problema e ca au vazut missfire au zis pac schimbam tot bujii + bobine,nu stiu exact cum a stat situatia dar normal era sa verifice daca e bobina de vina,daca era bobina ai faceau o ofera pt o bucata cu mentiunea ca mai bine ar fi sa le schimbe pe toate 4 pentru a sta linistit,la bujii la fel il intrebau cati km are cu ele eventual verificau starea lor apoi faceau oferta.

PS:tu imi dau exemplu reprezentanta ,aceasi reprezentanta care da uleiul de cutie si diferential liftime ca sa nu il schimbe in garantie?

 

Nu stiu nici eu care a fost discutia de la fata locului si cum s-a facut constatarea, nici ce scrie in manualul de reparatii BMW, deci n-am cum sa te contrazic pe tema asta. Cred ca mai departe e problema lui Mihai daca decide sa pretinda ceva de la Efficient Services pentru schimbarea "degeaba" a celor 4 bobine, sau sa le faca si lor o reclamatie.

 

PS: referitor la uleiul de cutie, asta recomanda BMW (din ce motive, numai ei stiu...sau poate am aflat si noi). Stim foarte bine ca sunt BMW-uri cu peste 500.000km cu cutie automata care schimba excelent si sunt deasemenea cu 150.000km care au probleme (ambele cu uleiul original). Deasemenea am auzit multicele cazuri in care oamenii au schimbat "preventiv" uleiul la cutie si ulterior a inceput sa mearga prost masina. Ca paranteza, si distributia pe lant e "lifetime" si ia uite cum se schimba la N47 pe banda rulanta :)

Link to comment
Share on other sites

Salutare !, si eu am am fost la Robert cu 118d pentru schimbul distributiei ( n47), zero probleme dupa 1 an si nu menajez deloc masina , merg destul de agresiv/sportiv , lucrarea a fost facuta foarte bine din punctul meu de vedere , la un e46 am schimbat simergingul de la cutie/cardan si lichidul de frana , zero probleme dupa , per total nu am repros , poate ca in ultimul timp din cauza debitului mare de clienti a mai dat si el rateuri ca sa zic asa , dar daca omu recunoaste si cheama masina inapoi in service pentru remediare atunci JOS PALARIA ! , cu alte cuvinte daca omu garanteaza lucrarea atunci eu stau linistit cand ma duc la el in service. Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

conceptul de "lifetime" nu se refera la viata omului, ci la "viata" masinii, care in general e de 10 ori mai scurta (in unele cazuri, chiar mai scurta) :thumbsup:

de fapt se refera la viata "garantei" dupa aia "doamne ajuta"

 

Off-topic

 

Legat de " Stim foarte bine ca sunt BMW-uri cu peste 500.000km cu cutie automata care schimba excelent si sunt deasemenea cu 150.000km care au probleme (ambele cu uleiul original) " conteaza enorm cum s-au facut km aia,pariez ca in conditii de Bucuresti uleiul din cutie la 100.000km va arata mult mai rau decat uleiul din cutia unei masini cu 200.000km care a mers constant pe autostrada.Putem extinde lejer teoria si la elementele de interior ,asta apropo de interioare care arata ca naiba la 120.000 km de ex .

Link to comment
Share on other sites

@Mikken

 

Efficient mi-au recomandat sa schimb bobinele si bujiile, pentru ca aveam doar 15.000 km cu bujiile astea am zis ca nu are rost sa le schimb, asta i-am zis si mecanicului, pentru ca am stat langa el, asta i-am zis si persoanei de la receptie , dar la fel cum zice si Alex, puteau sa schimbe bobinele intre ele, era super usor, e clar ca au facut o diagnosticare rapida, si nu au investigat serios. Dupa ce am schimbat bobinele si am vazut ca nu merge, le-am lasat masina si le-am zis sa ma anunte cand afla pe bune problema ca sa nu mai schimb piese degeaba. Despre problema si rezolvarea ei ar trebui sa discutam pe un topic separat, o sa fac unul dupa ce termin de reparat masina, In rest, pot sa zic ca sunt ghinionist si cam atat.

Apropo Mikken, daca mi se rupea bujia la Efficient singura solutie era sa dea _chiulasa_ jos, de aia m-am dus la Florin, la capitolul asta e mult mai experimentat si nici nu stiu daca se complicau sa imi puna alt filet cei de la Efficient, iar eu as fi luat o _chiulasa_ SH(probabil datorita costurilor) si daca apareau probleme dupa schimbare sigur ziceau ca e de la piesa SH, ca nu a fost buna :).

 

Din ce relatezi tu in topicul dedicat problemei cu bujia, reiese clar ca Efficient Services a pus un diagnostic corect (o bobina stricata) si a facut o recomandare pertinenta (de schimbat toate bobinele si toate bujiile din nou). In postul citat mai sus ai uitat deasemenea sa precizezi ca bobinele le-ai comandat din alta parte si le-ai schimbat chiar tu in parcare...nu inteleg in acest caz ce treaba mai ai cu Efficient Services? Tot tu mergi apoi la ei cu tupeu "sa te anunte cand afla pe bune problema"?

 

Pai ori suntem mecanici ori nu mai suntem?

 

Fiecare service are politica lui de acordare a garantiei. Puteai insa frumos sa ceri o expertiza la Efficient Services (daca in Bimmer Service nu mai ai incredere) din care sa reiasa ca bujia a fost montata necorespunzator si apoi cu factura de la Bimmer Service faceai o reclamatie la ANPC...cu siguranta rezolvai mai multe decat pe forum.

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am discutat cu cei de la Bimmer la telefon, le-am expus problema din nou si am ajuns la urmatoarea solutie:

 

Ma duc dupa sarbatori, pentru ca nu am acum timp, ei mi-au propus oricand, incearca sa scoata bujiile celelalte, daca se rup si astea imi schimba _chiulasa_ ei pe manopera si cheltuiala lor.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.