Jump to content

multe probleme E46 N42B18


Kytan666

Recommended Posts

Salut,

 

Am si eu aceeasi masina cred, 316i, motorul 1.8 nb42, cel mai pisat motor de pe benzinare ever.

De curand am avut probleme cu ea, nu mai tragea, am stat 5 sapt in service sa ii dau de cap. Am schimbat sonda lambda, filtru benzina, bujii, resoftat ECU cu ultimul soft original, au disparut erorile de pe tester si in continuare masina mergea ca p**a.

 

Asa ca la mine ultima varianta era distributia. Intr-adevar, lantul era sarit de pe 2 dinti, mananca ulei si e cam pe duca motorul.

 

Deci ar fi bine sa mergi la cineva priceput sa se uite, m-a costat 350 ron, cu 2 litri de ulei completat. Oricum, in total cu ce am schimbat pe ea inainte de asta si manopere am bagat 1600 ron in ea. Alt leu nu mai dau si cred ca o sa ma apuc de cautat motor. Oricum nu mai pun n42-ul pe ea, vreau un 2.0 ca sa nu mai am batai de cap in depasiri sau alte situatii de genul.

 

O zi buna sa ai!

 

Ar trebui sa schimbi mecanicul, nu motorul.

S-a discutat de nspe mii de ori, simeringuri, cu ocazia asta schimbai si distributia, iar cu 1600 ron care nu stiu pe ce i-ai dat, o faceai.

Edited by raul_bog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu nu vreau sa fiu inteles gresit . eu chiar nu ma plang de motor deloc , sunt doar curios.

Salut,

pt motorul asta in primul rand iti tb un MECANIC care sa se pricepa bine la N42.

Nu te mai duce la tot felul de "meseriasi" care te pun sa schimbi piese aiurea.

Asa cum spune si Eugen B motorul asta e unul reusit dar nu orice "Nea Dorel" se pricepe sa il repare.

In Iasi sunt putini mecanici care stiu cu ce se mananca N42 ... dar totusi sunt cativa.

Ai fost la cel recomandat de raul_bog ?

Daca esti interesat pot sa iti recomand si eu un mecanic din Iasi f bun pt BMW.

 

Eu am un N42B20 de 5 ani timp in care nu mi-a facut nici cea mai mica problema ... dar eu am avut grija de el si se pare ca si proprietarii anteriori.

Edited by Marius_Is
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca asta e motor reusit atunci M43 cum mai e? Mega-ultra-extra reusit, isi produce propria benzina etc.

 

Incercati sa fiti obiectivi, sunt destui care au avut probleme, intr-adevar tine si de intretinere, dar nu toti stau pe forumuri sa se informeze din timp etc.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt obiectiv ... dupa 5 ani de utilizare a unui N42 sunt foarte multumit de el.

Nu mi-a facut nici cea mai mica problema.

Acuma stiu si eu ca sunt destui posesori de BMW care stiu sa le "dea in gura" (cum zic ei) ... dar la intretinerea lor nu se pricep, sau nu vor sa isi bata capul cu asa ceva ...

Dar ce sa ii faci "distractia costa" :thumbsup:

Edited by Marius_Is
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am schimbat distributia , motorul e mai silentios , am scapat de zornaiala din masina, mai are momente cand ar zornai ceva dar nu e deranjant.

Probleme in continuare , la 2 zile dupa schimbare porneste la a 2-a cheie dimineata dupa ce sta peste noapte , la prima cheie se balbaie, nu trece de 1k ture si pana la urma dupa cateva sec de balabiala se opreste . la a 2-a cheie porneste,e posibil sa fie de la schimbarea pompei si filtrului de benzina...

 

in trafic smunceste o data sau de 2 ori la rand uneori aprinde martorul la baterie ....

pe diagnoza am in continuare eroare pe un senzor de ax cu came . senzorii au fost verificati , s-a inlocuit un solenoid de vanos de proba , la inversarea solenoizilor se inverseaza si eroarea , ca si cum ar fi un fir ciupit, dar instalatia e buna .

 

urmeaza sa se puna din nou testerul , o bobina dusa poate cauza smucelile ? nu e sigur dar parca aparuse la un moment dat pe tester un misfire .....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am schimbat distributia , motorul e mai silentios , am scapat de zornaiala din masina, mai are momente cand ar zornai ceva dar nu e deranjant.

Probleme in continuare , la 2 zile dupa schimbare porneste la a 2-a cheie dimineata dupa ce sta peste noapte , la prima cheie se balbaie, nu trece de 1k ture si pana la urma dupa cateva sec de balabiala se opreste . la a 2-a cheie porneste,e posibil sa fie de la schimbarea pompei si filtrului de benzina...

 

in trafic smunceste o data sau de 2 ori la rand uneori aprinde martorul la baterie ....

pe diagnoza am in continuare eroare pe un senzor de ax cu came . senzorii au fost verificati , s-a inlocuit un solenoid de vanos de proba , la inversarea solenoizilor se inverseaza si eroarea , ca si cum ar fi un fir ciupit, dar instalatia e buna .

 

urmeaza sa se puna din nou testerul , o bobina dusa poate cauza smucelile ? nu e sigur dar parca aparuse la un moment dat pe tester un misfire .....

 

 

Faza cu balbaitul la prima cheie o patesc si eu. Dar nu stiu de la ce. nu am schimbat pompe deloc. Doar mi-a pus la loc lantul de la distributie... daca are cineva idee de la ce poate fi, astept o sugestie.

Link to comment
Share on other sites

la fel de greu porneste dimineata . si la pornire la cald porneste greu , nu balbaie dar invarte mult pana pleaca. diferenta cu bujii di filtru nou e foarte mica , avand in vedere cum aratau alea vechi ma asteptam la mai mult.

 

distributie schimbata, senzori axe came verificati , solenoizi vanos verificati, bujii , filtru de aer .......

 

ce mai e la rand ? ma gandeam la clapeta de acceleratie dar cand am verificat debitmetrul m-am uitat pe furtun si straluceste....

 

m-am tot uitat pe net la valva pcv si din filmulete am inteles ca trebuie sa faca vacum cand deschizi la ulei si la mine nu face vacum.... pana la urma cum e normal ?

Link to comment
Share on other sites

am uitat sa precizez consuma 13l/100 si nu trage .. sub 3000 e praf .. la deal cu 2 oameni in masina cu a 4-a la 3500 daca bag pedala la fund abia urca. stiu ca sunt 115 cai dar nu mergea asa de prost

la o plecare de pe loc la 2000 si ma intind cu 1-a pana la 4500 trage in trepte 2000-2500 un pic 3500-4000 mai tare , dar intre plajele astea are goluri mari de putere , daca plec incet cu 1 si o clac lung intr-a 2-a face la fel. la a 3-a acceleratia e mai liniara cu exceptia de 3500 cand intra in cuplu ...

am uramarit o discutie de ulei , eu am pus la recomandarea multora de prin iasi 5w30 bmw ... pe aici se zice ca ar trebui 0w40 la motorul asta ...

Link to comment
Share on other sites

la mine nu face deloc vacum cand scot busonul la ulei , nu se intampla nimic... sa inteleg ca e clar pcv-ul ?are idee cineva cat costa piesa si manopera

La tine nu cred ca este (doar) valva pcv, oricum ea este situata sub admisie,deci este ceva de lucru...... si are 3 furtune aferente, de aceea daca te hotarasti sa o schimbi, sa schimbi si furtunele....cred ca m-au costat acum 2 ani vreo 350 ron, asta doar piesele .....sper sa nu ma insel asupra sumei,oricum, daca schimbi valva, e pacat sa nu schimbi si furtunele, care imbatranesc.

Link to comment
Share on other sites

La tine nu cred ca este (doar) valva pcv, oricum ea este situata sub admisie,deci este ceva de lucru...... si are 3 furtune aferente, de aceea daca te hotarasti sa o schimbi, sa schimbi si furtunele....cred ca m-au costat acum 2 ani vreo 350 ron, asta doar piesele .....sper sa nu ma insel asupra sumei,oricum, daca schimbi valva, e pacat sa nu schimbi si furtunele, care imbatranesc.

650 ron costa valva pcv si furtunele aferente oe bineinteles.

On: eu zic sa schimbi si bobinele,eu la fel am avut o problema,tragea goluri si am schimbat doar o bobina si s-a remediat prblema.

Link to comment
Share on other sites

am desfacut sambata capacele la motor , si am gasit piesa 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=11_3180&hg=11&fg=15 roasa de capac cred si cu 3 gaurele in ea . nu am reusit sa o scot de jos si am imbracat cu banda capatul de sus unde erau gaurile .. acum parca face un pic de vacum cand ridic busonul la ulei ..
Link to comment
Share on other sites

un prieten mi-a dat 4 debitmetre sh .... tre sa ma apuc de probat si un furtun ce seamana cu cel ce e ros la mine dar nu e din plastic dur e din cauciuc gros .. se poate inlocui ?

sper sa il pot declipsa fara sa scot galeria ...

Link to comment
Share on other sites

din ce in ce mai greu porneste dimineata , la inceput pornea la a 2-a cheie , acu la a 3-a sau a 4-a .... azi dim am pus contactul de 3 ori la rand si a pornit la prima cheie dar balbait si cu acceleratia la fund .... daca plec de pe loc imediat dupa ce a pornit moare motorul in sarcina .. dau sa plec de pe loc si daca nu o tin la 3000 moare ... dupa ce se incalzeste un pic merge ok ...

 

in sarcina la deal intre 2500 si 3500 daca accelerez se aude ca un mornait infundat ca o dacie la deal cand bagai pedala la fund , baga benzina dar nu are putere sa si traga , peste 3500 trage si suna mai vioi ....

Edited by Kytan666
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.