Jump to content

E46 320d 136cp fierbe apa la deal


Recommended Posts

Salut colegi,

 

Am masina de 2 ani si nu am mai avut probleme pana acu dar pentru ca am avut probleme cu modulul de comanda de la electroventilator la radiator mi s-a urcat apa pana aproape de rosu odata si am tras masina pe dreapta, am stat vro 10-15 minute si am desfacut incet acel buson de la vasul de expasiune si mi-a dat afara niste antigel - am continuat mersul pana la prima benzinarie,lasat sa se raceasca motorul unde am completat cu apa distilata si antigel. Am inlocuit acu acel modul electronic de la electrventilator si credeam ca problema este rezolvata pentru ca in folosire normala nu imi trece apa de 90 grade dar ieri eram cu 5 persoane in masina la un deal si iar mi s-a ridicat apa si ca sa pot urca dealul am dat caldura la maxim si a cazut acul inapoi pe 90 grade.

 

Mentionez ca nu pierd antigel deloc pentru ca inca este maxim de cand am completat ultima data, in mers normal prin oras, nu trece de 90, nici macar la deal daca sunt singur in masina.

 

Credeti ca o aerisire completa si inlocuire antigel ar rezolva problema sau ar mai fi cev amai grav(termostat, pompa apa, garnitura _chiulasa_ arsa etc)

 

Nu stiu daca are relevanta, si nu ma pricep dar dupa ce ajunge apa la 90, furtunul din partea dreapta care iese din vasul de expansiune este fierbinte si are un pic de presiune in el dar nu este tare.

http://i.imgur.com/6hmBCBs.jpg

 

Imi puteti spune ce as putea verifica altceva ?

 

Multumesc.

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

daca ar fi garnitura de chiulasa ar face probleme tot timpul,termostatul la fel(aceste defectiuni nu tin cont de nr. de pasageri).posibil sa fie mizerie in fagurii radiatorului de racire(la mine era pamint intre radiatorul de apa si cel de AC)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut.

 

Am reusit si am inlocuit antigel plus aerisit ca la carte cum zice in TIS si am crezut ca problema este rezolvata pentru ca nu a mai sarit de mijloc acul ala, vre - o saptamana, dar oricum a fost racoare saptmana trecuta. iar ieri la un drum in panta iar a urcat spre rosu si a trebuit sa deschid caldura pe maxim in masina sa coboare inapoi la 90. in iarna am inlocuit termostatul EGR pentru ca nu trecea apa de albastru, iar acum in mers normal sta la la 90 dar la caldura mare si motor in sarcina, se duce spre rosu.

Termostatele nu stiu daca au vre-o problems pentru ca deschid si inchid cand trebuie. E ca si cum nu ar avea suficienta suprafata de racire- electroventilatorul baga cum trebuie ca se simte cand se duce pe maxim. cand am inlocuit electroventilatorul am observat ca partea de jos a radiatorului e plina de noroi - o sa scot electroventilatorul si sa incerc sa spal radiatorul pe exterior la turbojet, poate e infunndat fagurele ala. apa nu pierd nici un gram pe nicaieri, nu scade nici un milimetru(am facut semn cu markerul pe vasul de expansiune. furtunele care ies din vas is fierbinti si au un pic de presiune, dar dupa ce se raceste motorul se racesc si ele si nu pastraza presiune in vas.

o sa o pun si pe diagnoza sa vad daca nu are defect vre un senzor de temperatura.

 

daca aveti si alte idei sunt deschis.

 

multumesc.

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

Notat, mersi mult,

 

O sa verific saptamana asta daca este mizerie pe acolo, desi nu prea imi dau seama unde sa ma uit. Radiatorul de AC si radiatorul de racire apa motor is puse unul peste altul sandwich ?

 

O sa o pun pe diagnoza sa vad daca apare ceva si daca tot nu se rezolva ma apuc de inlocuit termostat si pompa de apa.

 

Se poate verifica pompa de apa daca este defecta ? de pierdut apa nu pierde :/ o sa ma uit sa vad daca are joc la ax.

Link to comment
Share on other sites

Ala se numeste radiator de intercooler. Sigur e ceva mizerie/blocaj in sistem sau pompa de apa nu-si face treaba. Si eu am patit faza asta dupa o contaminare cu ulei in vasul de apa...Acum dau cu flushere si cu fairy sa elimin uleiul si nu mai trece apa de 89 grade indiferent de conditii, iar alaltaieri urcase la 98 99 si continuase daca nu opream.

Cum ti-e nivelul de ulei? Nu scade ? Nu are culoare alba sau spuma? Vezi capacul unde pui ulei daca nu are albeatza de la mixaj apa+ulei, verifica si apa ce culoare are. Supraincalzirea in general e sistem invechit/prost de racire sau garnitura _chiulasa_ dusa, nu umbla cu ea supraincalzita ca o sa calezi motorul si e terminat cu totul.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Ala se numeste radiator de intercooler. Sigur e ceva mizerie/blocaj in sistem sau pompa de apa nu-si face treaba. Si eu am patit faza asta dupa o contaminare cu ulei in vasul de apa...Acum dau cu flushere si cu fairy sa elimin uleiul si nu mai trece apa de 89 grade indiferent de conditii, iar alaltaieri urcase la 98 99 si continuase daca nu opream.

Cum ti-e nivelul de ulei? Nu scade ? Nu are culoare alba sau spuma? Vezi capacul unde pui ulei daca nu are albeatza de la mixaj apa+ulei, verifica si apa ce culoare are. Supraincalzirea in general e sistem invechit/prost de racire sau garnitura _chiulasa_ dusa, nu umbla cu ea supraincalzita ca o sa calezi motorul si e terminat cu totul.

SAlut!Le cam incurci,si il incurci si pe cel ce a cerut ajutor.Nu este nici un intercooler in acea fotografie atasata,intercooler-ul are rolul de a raci AERUL ce vine de la turbo si intra in admisie.In acea imagine este vorba despre radiatorul de la clima si cel de antigel.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

SAlut!Le cam incurci,si il incurci si pe cel ce a cerut ajutor.Nu este nici un intercooler in acea fotografie atasata,intercooler-ul are rolul de a raci AERUL ce vine de la turbo si intra in admisie.In acea imagine este vorba despre radiatorul de la clima si cel de antigel.

La e46 320d intercoolerul e fix sub radiator(oarecum in partea din fatza a lui), de-asta cred ca mi se parea in poza ca e acela.

Link to comment
Share on other sites

Salut, weekendul asta o sa schimb termostatul si pompa de apa si sper sa rezolv problema si revin cu detalii.

 

Nu mananca ulei, nu am nici un fel de spuma nici la joja nici sub acel capac la motor iar apa din vas e culoarea roz de la antigel. Nu am lasat-o niciodata sa ajunga pe rosu, sper sa nu am probleme.

 

Mersi mult.

Link to comment
Share on other sites

Salut, weekendul asta o sa schimb termostatul si pompa de apa si sper sa rezolv problema si revin cu detalii.

 

Nu mananca ulei, nu am nici un fel de spuma nici la joja nici sub acel capac la motor iar apa din vas e culoarea roz de la antigel. Nu am lasat-o niciodata sa ajunga pe rosu, sper sa nu am probleme.

 

Mersi mult.

 

de ce ai bagat antigel roz?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Descoperit si vinovatul:

http://i.imgur.com/tit70Zp.jpg

 

 

Problema e, ca sunt convins ca bucati din el au cazut pe circuitul de racire. Sper sa nu fie probleme

 

 

Schimbat atingel, aerisit, si pare sa fie in regula.

 

Antigelul roz era in masina cand am cumparat-o si am pus aceeasi culoare, dar am inlocuit acu.

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

Si eu cand ti-am zis schimba antigelul si cu ocazia aia si TERMOSTATUL ai mai mers in continuare ca poate ,poate...

P.S. E foarte ok si antigelul roz G12 pt ca e fara silicati si nu are ce sa dauneze ! Si eu folosesc la masini numai G12 de la HEPU ;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

G12 e in special folosit la motoarele VAG care au blocul motor din aluminiu, M47 136 cp si 150 au blocul de fier/otel, si trebuie antigel albastru. Nu cred ca afecteaza in vreun fel direct, blocul de otel e si foarte rezistent, eu ma duc cu apa de la robinet de 2 saptamani :D pana curat niste impuritati, si-l golosesc la 2-3 zile. Din ce am auzit cazuri cu antigelul g12 pe bloc de fier, poate sa piarda apa, dar la 320d 136 e evident din manual ca trebuie g48 verde..cred ca ar merge si cu g11, contine silicati care nu au treaba pentru blocul de fier..pentru aluminiu e o alta discutie deja.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.