Jump to content

fum negru dupa eliminare DPF


rgavril87

Recommended Posts

Corect, insa e foarte greu sa-ti dai seama daca o masina are o problema sau nu dupa niste cuvinte, fara sa vezi masina.

 

 

filtrul a fost scos fizic si din soft. nu pot sa spune ca scoate foarte mult fum, dar e sesizabil. daca o accelerez puternic imi scoate la inceput dupa care pot sa o tin in 4 5 mii de ture si nu mai scoate nimic. imi scoate in general la accelerari mai puternice si, am observat de cateva zile, la accelerare chiar usoara in marsarier.

 

E o descriere destul de vaga.

Nu scoate mult fum, dar e sesizabil. Depinde ce e sesizabil pentru unul sau pentru altul. Poate scoate mult fum sau putin si sa fie normal. Deci e prematur sa ne dam cu parerea.

Nu exista o unitate de masura pentru cantitatea de fum vazuta de cineva, deci e cam greu de cuantificat.

 

Dupa cum spuneam ieri am trecut ITP-ul cu noxe in limitele legale fara DPF si EGR pe masina.

Asta se intampla pentru ca aparatele de la statiile de ITP sunt destul de primitive si depasite de timpuri.

Eu am trecut ITP-ul pe bune cu un E39 535i desi aveam un catalizator lipsa.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aparitia fumului negru e o chestie de logica simpla.

 

Fumul negru in cazul unui diesel rezulta in urma arderii incomplete. Contine hidracarburi nearse, dioxid si monoxid de carbon etc.

 

DPF-ul a fost inventat tocmai pentru a micsora aceste emisii. Fumul negru e constituit din Diesel Particulate Matter, iar DPF-ul este tocmai filtrul care se ocupa de aceste particule. Ar fi culmea ca eliminandu-l sa nu existe nici un dezavantaj, ba chiar masina sa mearga mai bine, sa traga mai tare si, in cazul unui chiptuning facut de profesionisti, sa si "consume mai putin", dar sa "aiba performante mai bune".

 

 

 

Aici ai dreptate.

Am inteles. E singurul dezavantaj dupa eliminarea DPF ului? adica pot circula fara sa imi fac griji?multumesc mult pentru informatii.

Link to comment
Share on other sites

Corect, insa e foarte greu sa-ti dai seama daca o masina are o problema sau nu dupa niste cuvinte, fara sa vezi masina.

 

 

 

 

E o descriere destul de vaga.

Nu scoate mult fum, dar e sesizabil. Depinde ce e sesizabil pentru unul sau pentru altul. Poate scoate mult fum sau putin si sa fie normal. Deci e prematur sa ne dam cu parerea.

Nu exista o unitate de masura pentru cantitatea de fum vazuta de cineva, deci e cam greu de cuantificat.

 

 

Asta se intampla pentru ca aparaturile de la statiile de ITP sunt destul de primitive si depasite de timpuri.

Eu am trecut ITP-ul pe bune cu un E39 535i desi aveam un catalizator lipsa.

 

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, e relativ normal fumul pentru o masina cu DPF anulat. Acum pot fi si alte probleme care sa cauzeze fumul respectiv, de exemplu injectoarele in stare mai proasta, mai ales ca fumul negru poate insemna si un pic de motorina nearsa.

 

Cum am zis, ochiometric e destul de greu de cuantificat cu exactitate.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

In locul tau nu mi-as bate capul...cel putin din filmare nu reiese nimic deosebit. Daca avea alta culoare fumul, erau semne de intrebare...asa cum apare in film, e de la motorina nearsa, lucru relativ normal pt o masina cu ceva km si fara filtru de particule. Daca ai si ceva crestere de putere, e perfect normal sa scoata un pic de fum...
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@RobyS : Asa este. Mi s-a facut bonus un chip tuning pentru marire performanta. Totodata, erorile pe care le am sunt : particle filter, engine power management, back pressure sensor - particle filter.

Masina trage bine, nu am remarcat probleme. Pana cand se incalzeste motorul, TEORETIC la accelerare scoate fum alb (imi zicea un coleg de trafic prin statie), dar dupa aprox. 20 dr km nu mai am acel fum.

Fum negru am avut doar acum o saptamana la accelerare full in a doua (pana la 70 km/h). In rest, tot ma uitam in oglinda daca e ceva fum dar nu am remarcat nimic.

 

daca ai erorile de care zici, inseamna ca nu ti s-a scos bine DPF-ul din soft si cu siguranta ai postinjectii ... si de aici si fumul de care vorbesti

 

cei care aveti E90 si probleme cu fumul, verificati inainte ca turbina face boost suficient (de obicei E90 NFL are probleme cu turbinele si cu furtunul gros ce intra in EGR), si ca injectoarele nu au valorile corectiilor peste 1. E90 si E60 cam scot fum cand corectiile injectoarelor trec de acea valoare.

Edited by RobyS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Buna ziua tuturor. Am rezolvat la sfarsitul saptamanii trecute problema cu fumul negru si DPF definitiv : mi-am cumparat un DPF aproape nou (avea 75.000 km) de pe un BMW E90 (la pretul de 880 Ron), dupa care m-am dus la service si mecanicii mi-au montat aceasta piesa. Softul nu trebuia rescris ca doar data trecuta au facut o prostie : au eliminat din bord sa nu-mi arate problema cu DPF-ul si sa nu treaca masina in safety mode), respectiv am tester BMW si pun odata la 500 de km testerul. Dupa peste 300 de km parcursi deja nu imi da nici o eroare de gen DPF, deci e ok. Cu 1250 RON am scapat cu totul, iar acum poate sa ma opreasca RAR-ul unde vrea ca macar imi iese norma la un test de fum.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Am citit cu atentie toate replicile din acest topic.

 

Sunt anumire lucri care nu sunt clare. In sensul ca daca DPF este eliminat atat fizic cat si din soft, dupa pararea mea din acel moment nu mai poti avea softul de "fabrica", pentru ca acesta prevede DPF. Astfel spus eliminarea filtrul din soft este tot un fel de "resoftare", adica masina sa functioneze "normal" fara DPF.

 

Am facut si eu operatiunea eliminare filtru atat fizic cat si din soft. Masina funtioneaza ok si fum negru mai mult sau mai putin iese pentru ca este normal. La mine masina mergea normal si cu DPF "cu probleme" dar timp de doi ani mi-a aparut mesajul " posibile probleme in functionarea motorului " de 2-4 ori in fiecare zi , in functie de cat de mult mergeam. Si pentru a scapa de acel "mesaj" zilnic am am ales eliminarea DPF.

 

De cumparat unul nou e foarte greu sa iti permiti decat daca chiar te dau banii afara din casa, de cumparat unul SH , nu mi se pare o idee buna, dar de curatrea lui "profesioanala" ce ziceti?

 

Inainte de a elimina DPF-ul, un prieten mi-a propus sa incerc curatarea filtrului aici

In cazul meu pretul ar fi fost 93 euro cu TVA.

A nu se intelege ca vreau sa fac fac vreo reclama.

 

Eliminarea DPF m-a costat dublu fata de "curatarea profesionala".

Edited by cilianutop
Link to comment
Share on other sites

 

 

Inainte de a elimina DPF-ul, un prieten mi-a propus sa incerc curatarea filtrului aici

In cazul meu pretul ar fi fost 93 euro cu TVA.

A nu se intelege ca vreau sa fac fac vreo reclama.

 

Eliminarea DPF m-a costat dublu fata de "curatarea profesionala".

un site cu fluturasi , nici nu descrie exact metoda , fara taiere nu inteleg ce vrea sa spuna presupun ca nu demonteaza filtrul si atunci cum dracu il curata , asta cu turnat nu stiu ce solutii in el e cam vrajeala , o ora jumatate curatarea . <_<

Link to comment
Share on other sites

Merita curatarea. Eu am deja aproape un an de la curatare si nu mai am nicio problema. Totul e sa ai bujiile si termostatele in regula. Altfel il cureti cam degeaba ca se infunda repede. Pe mine m-a costat in jur de 750 lei totul.

Si calitatea uleiul si calitatea motorinei tin filtru DPF cu viata lunga.

Producatorul garanteaza viata unui DPF cam de 160-200.000 km.

Dupa care trebuie schimbat complet ca se depaseste o limita a cenusii ramase (adunate) in el in urma periodicelor arderi de noxe.

 

Cam atat si o Viata lunga filtrelor voastre ;)

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Merita curatarea. Eu am deja aproape un an de la curatare si nu mai am nicio problema. Totul e sa ai bujiile si termostatele in regula. Altfel il cureti cam degeaba ca se infunda repede. Pe mine m-a costat in jur de 750 lei totul.

ai facut la aia la hunedoara ? Sau la cei despre care se vb mai sus ? Eu as face o curatare preventiva desi sta bine in valori

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare,

 

Pe scurt "problema" mea :

 

- DPF off fizic si din soft acum 2 ani la 208.000 KM

- motivul nu a fost faptul ca pierdea din putere si alte efecte care se intampla cand DPF moare "irecuperabil" , ci faptul ca de cand am luat-o timp de vreo 20.000 km, in fiecare zi imi aparea de 2-4 ori mesajul de eroare legat de DPF.

- pentru a scapa "definitiv" de mesajul stresant zilnic, am ales varianta off.

- evident ca dupa ce DPF devine fizic off, ceva fum negru , mai mult sau mai putin iese la orice auto care a avut DPF si nu mai are.

 

Dilema e ca nu stiu daca la mine e ok fum-ul sau nu. Idee ca finala de la toba de esapament se innegreste destul de mult. ( atasat cateva foto).

In poza nr. 2 unde am marcat si e mai curat sa zicem, dadusem inainte cu degetul.....

 

Ma gandesc sa modific evacuarea finala , pe modelul primelor modele de E90. ( cu "gura" de evacuare orientata spre sol)......

 

Alte idei aveti?

post-14970-0-33283700-1466610995_thumb.jpg

post-14970-0-80855700-1466611002_thumb.jpg

post-14970-0-79843900-1466611008_thumb.jpg

Edited by cilianutop
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut.dețin un 320D 163cp din 2006,210.000km(momentan)la 208.000km am schimbat turbina și sau fĂŁcut 3 gĂŁuri de 16mm ĂŽn DPF!dar nu sa umblat la soft!dupĂŁ aceasta lucrare masina scoate fum la relanti.doresc sa aflu dak este ceva normal sau e ceva ĂŽn neregula cu parametri de funcționare a motorului!

Aștept un rĂŁspuns. Multumesc

Edited by Robert26
Link to comment
Share on other sites

Salut.dețin un 320D 163cp din 2006,210.000km(momentan)la 208.000km am schimbat turbina și sau fĂŁcut 3 gĂŁuri de 16mm ĂŽn DPF!dar nu sa umblat la soft!dupĂŁ aceasta lucrare masina scoate fum la relanti.doresc sa aflu dak este ceva normal sau e ceva ĂŽn neregula cu parametri de funcționare a motorului!

Aștept un rĂŁspuns. Multumesc

Nu prea e normal ca la relanti sa scoata fum, poate nu sunt indeajuns doar 3 gauri de 16mm, diametrul e prea mic pentru volumul de aer evacuat, incearca sa majorezi dimensiunea si numarul de gauri.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.