Jump to content

fum negru dupa eliminare DPF


rgavril87

Recommended Posts

Nu prea e normal ca la relanti sa scoata fum, poate nu sunt indeajuns doar 3 gauri de 16mm, diametrul e prea mic pentru volumul de aer evacuat, incearca sa majorezi dimensiunea si numarul de gauri.

Deci, daca face gauri mai mari sau mai multe iese fum mai putin (pe aceiasi teava de esapament)? :LMAO:

Sau trebuie sa faca mai multe gauri in esapament, sa iasa (naibii..) fumul asta si prin alte parti decat prin spate pe teava? Sau exista ..ideea ca mai ramane aer (curat) in esapament si iese numai fum (negru) si de aceea mai multe gauri!?

 

:poke:

Pe persoana fizica ma cam crucesc cateotada .. ca nu inteleg sfaturile date.

 

Eu zic totusi ca problema ramane la motor; el scoate/produce fumul (nu?) la relanti.. , in turatii vajnice, romanesti.. :cool:

 

N-am auzit sa faci DPF off si sa nu se faca obligatoriu si o rescriere de ECU, asta desigur daca se intelege/responsabil ca TREBUIE facut reprogramare.

Cum sa dai o gaura in filtru DPF si sa te astepti sa nu scoata mult mai mult fum, mai ales avand mai multi cp. Dar nu-i vorba numai de asta; e vorba de ceea ce au gandit proiectantii cand au modificat modul de filtrare a gazelor de esapamen..t

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e necesar sa scoti si catalizatorul daca elimini dpf'ul. Scoti doar dpf'ul din carcasa si lasi catalizatorul la locul lui. Dupa care il anulezi din soft, dar anularea trebuie facuta bine, altfel vei avea fum la relanti. Au patit-o si alti useri, iar dupa ce si-au refacut bine anularea din soft, fumul a disparut.
Link to comment
Share on other sites

Deci, daca face gauri mai mari sau mai multe iese fum mai putin (pe aceiasi teava de esapament)? :LMAO:

Sau trebuie sa faca mai multe gauri in esapament, sa iasa (naibii..) fumul asta si prin alte parti decat prin spate pe teava? Sau exista ..ideea ca mai ramane aer (curat) in esapament si iese numai fum (negru) si de aceea mai multe gauri!?

 

:poke:

Pe persoana fizica ma cam crucesc cateotada .. ca nu inteleg sfaturile date.

 

Eu zic totusi ca problema ramane la motor; el scoate/produce fumul (nu?) la relanti.. , in turatii vajnice, romanesti.. :cool:

 

N-am auzit sa faci DPF off si sa nu se faca obligatoriu si o rescriere de ECU, asta desigur daca se intelege/responsabil ca TREBUIE facut reprogramare.

Cum sa dai o gaura in filtru DPF si sa te astepti sa nu scoata mult mai mult fum, mai ales avand mai multi cp. Dar nu-i vorba numai de asta; e vorba de ceea ce au gandit proiectantii cand au modificat modul de filtrare a gazelor de esapamen..t

Prea iei in serios ce a facut colegu la masina lui, si prea pui la suflet ce i-am raspuns eu, probabil a gasit cea mai ieftina metoda la dpf infundat, chiar daca incerci sa explici cuiva cum functioneaza si ce metoda romaneasca poti aplica (dpf off + anulare din soft), iti va raspunde printr-o intrebare : si cat costa? Cand aude ca e vorba de bani , cu toate ca nu stie ce e dpf sau soft va cauta o alternativa mult mai ieftina. Ciar si metoda de a anula dpf fizic si apoi si din soft e singura metoda si cea mai ieftina pe care si-o permit financiar doar cativa posesori auto. Asta e realitatea.

Link to comment
Share on other sites

Am mai intalnit masini carora li s-a scos catalizatorul in loc de DPF. Esti sigur ca au dat gauri unde trebuie?

Iar gaurile prin DPF automat inseamna DPF inactiv => trebuie OFF si din soft, altfel ECU va injecta in continuare motorina mai multa pentru regenerare.

Link to comment
Share on other sites

Tot pe topic, aviz amatorilor; cati stiu (sau, se stie!?!) ca prima generatie de BMW cu filtru dpf A AVUT SI CATALIZATOR SI FILTRU DPF IN ACELASI LOC (incinta)?

Sau altfel spus, se stie ca o data gaurita aceasta incinta de la un capat la altul.. foarte probabil a fost gaurit si catalizatorul!?

 

Prea iei in serios ce a facut colegu la masina lui, si prea pui la suflet ce i-am raspuns eu, probabil a gasit cea mai ieftina metoda la dpf infundat, chiar daca incerci sa explici cuiva cum functioneaza si ce metoda romaneasca poti aplica (dpf off + anulare din soft), iti va raspunde printr-o intrebare : si cat costa?

 

;) :goodjob: :pirate:

M-ai prins sunt pasionat sa inteleg logic ce spun unii.

Cum ar fi fata de @C_o_s_m_i_n,

... cum sa fie injectata mai multa motorina cand senzorii de (diferenta) presiune de pe DPF masoara aproape aceeasi valoare a presiuni intrare/iesire (mica), deci ii vor "spune" ECU-ului "totul e in regula", filtru NU e aproape plin..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tot pe topic, aviz amatorilor; cati stiu (sau, se stie!?!) ca prima generatie de BMW cu filtru dpf A AVUT SI CATALIZATOR SI FILTRU DPF IN ACELASI LOC (incinta)?

Sau altfel spus, se stie ca o data gaurita aceasta incinta de la un capat la altul.. foarte probabil a fost gaurit si catalizatorul!?

 

 

;) :goodjob: :pirate:

M-ai prins sunt pasionat sa inteleg logic ce spun unii.

Cum ar fi fata de @C_o_s_m_i_n,

... cum sa fie injectata mai multa motorina cand senzorii de (diferenta) presiune de pe DPF masoara aproape aceeasi valoare a presiuni intrare/iesire (mica), deci ii vor "spune" ECU-ului "totul e in regula", filtru NU e aproape plin..

Pasionatule, ti-am mai spus ca logica te baga in ceata. ;)

 

Prima generatie de BMW cu DPF a avut catalizator SEPARAT de filtrul de particule. Abia din 2007 sunt in aceeasi cochilie.

 

Legat de injectia de motorina... cum crezi ca se face regenerarea DPF-ului la BMW? Prin injectie suplimentara de motorina, pana ajunge la temperatura necesara arderii depunerilor (regenerarii). Ca la alte marci se injecteaza aditivi in evacuare (Mercedes, primele DPF-uri la VAG, etc), e altceva. Aici nu e cazul.

Si tot la capitolul asta, daca dai gauri prin filtru, ai facut DPF off doar fizic, nu si soft. ECU va incerca in continuare sa faca regenerare. Oare de ce se mai schimba si parametrii din soft atunci? Dai gaura prin el, senzorii de (diferenta) presiune de pe DPF masoara aproape aceeasi valoare a presiuni intrare/iesire (mica), deci ii vor "spune" ECU-ului "totul e in regula", filtru NU e aproape plin (ca sa te citez) si ai scapat.

LOGIC. :goodjob:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tot pe topic, aviz amatorilor; cati stiu (sau, se stie!?!) ca prima generatie de BMW cu filtru dpf A AVUT SI CATALIZATOR SI FILTRU DPF IN ACELASI LOC (incinta)?

Sau altfel spus, se stie ca o data gaurita aceasta incinta de la un capat la altul.. foarte probabil a fost gaurit si catalizatorul!?

 

 

;) :goodjob: :pirate:

M-ai prins sunt pasionat sa inteleg logic ce spun unii.

Cum ar fi fata de @C_o_s_m_i_n,

... cum sa fie injectata mai multa motorina cand senzorii de (diferenta) presiune de pe DPF masoara aproape aceeasi valoare a presiuni intrare/iesire (mica), deci ii vor "spune" ECU-ului "totul e in regula", filtru NU e aproape plin..

 

Da , asa e , senzorii masoara presiunea acumulata in dpf si nu are legatura cu cantitatea de motorina atunci cand amandoi senzorii masoara o diferenta foarte mica de presiune ( in cazul gaurilor date in dpf)., deci regenerarea nu se va face. fumul va iesi in continuare liber pe teava.

Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pasionatule, ti-am mai spus ca logica te baga in ceata. ;)

 

Prima generatie de BMW cu DPF a avut catalizator SEPARAT de filtrul de particule. Abia din 2007 sunt in aceeasi cochilie.

 

Legat de injectia de motorina... cum crezi ca se face regenerarea DPF-ului la BMW? Prin injectie suplimentara de motorina, pana ajunge la temperatura necesara arderii depunerilor (regenerarii).

:

Nu trebuie sa ma citezi. Trebuie sa fii mai logic decat mine; si nu-ti iese. Te asigur ca ECU nu va injecta mai multa motorina pentru aprinderea noxelor pana in momentul in care filtru prin senzorii sai ii v-a spune acest lucru, adica ca e aproape plin, 65,70,75% plin. Pentru ca fenomenul arderii noxelor are loc intens in urma caruia un fum alb iese pe teva de esapament. Pana atunci masina cu filtru DPF nu va scoate fumul negru cel urat. Pentru tine o sa caut si un link.

 

Cum de stiu ca PRIMELE FILTRU DPF AU AVUT CATALIZATORUL IN ACELASI LOC? Pentru ca modelul ce il conduc de seria 3 (cel putin..) este ultimul care a iesit cu Euro 4 si fara fitrul dpf, in Octombrie 2005.. si am citit atat de mult despre DPF la aceea data (prin 2012) ca am crezut ca il am... pentru ca cei mai multi/multe care aveau stiu ca trebuia sa te uiti (dupa sonde) imediat dupa turbina, deci chiar in spatele motorului unde de fapt e si catalizatorul.

 

Este exact invers, ulterior s-a decis ca filtru DPF sa fie separat din motive de costuri, contaminare, stres fata de filtru catalizatorului (probabil fiind din materiale diferite cele doua fitre..)

Pentru tine o sa caut sursa de unde stiu ca pe seria 3 sigur ca dpf-ul a fost impreuna cu, catalizatorul la inceputuri...

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Este exact invers, ulterior s-a decis ca filtru DPF sa fie separat din motive de costuri, contaminare, stres fata de filtru catalizatorului (probabil fiind din materiale diferite cele doua fitre..)

Pentru tine o sa caut sursa de unde stiu ca pe seria 3 sigur ca dpf-ul a fost impreuna cu, catalizatorul la inceputuri...

 

Ce-ti place tie sa te contrazici, nu am mai vazut asa ceva.

Nu-ti mai pierde timpul cautand, pentru ca nu ai dreptate. Acum 2 saptamani am fost de fata la dezactivarea (fizica si din soft) a unui DPF de pe un E90 320d 2008 (177cp).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ce-ti place tie sa te contrazici, nu am mai vazut asa ceva.

Nu-ti mai pierde timpul cautand, pentru ca nu ai dreptate. Acum 2 saptamani am fost de fata la dezactivarea (fizica si din soft) a unui DPF de pe un E90 320d 2008 (177cp).

 

Si nu am zis ca trebuie facuta - gaurirea/eliminarea fizica SI DIN SOFT?

Ce contrazicere!? Tu confirmi!

 

Iar un E90 din 2008 poate, foarte probabil sa aiba DPFul, separat, mai jos pe esapament.

 

 

v@sy confirma, M47N2, acelasi motor cu al meu (conform realeom) ARE dpf si catalizator in acelasi loc dupa turbina. A mea fiind Euro 4..

Multumesc v@asy de aducere aminte!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce-ti place tie sa te contrazici, nu am mai vazut asa ceva.

Nu-ti mai pierde timpul cautand, pentru ca nu ai dreptate.

Da-i pace, asa e el. Fiecare cu placerile lui. :)

Imi plac astia care repara masini noaptea in vis, dar cand le pui un motor in brate, cauta pistoanele pe la culbutori.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da-i pace, asa e el. Fiecare cu placerile lui. :)

Imi plac astia care repara masini noaptea in vis, dar cand le pui un motor in brate, cauta pistoanele pe la culbutori.

Cosmine (mai pe topic nu se poate?) asa procedezi cand nu ai argument solid sa sustii ceea ce afirmi pe diverse topice!?

(vezi ca mai ai un topic la care NU ai gasit raspunsul real.. tot in replica cu mine)

 

De un lucru poti sa fii sigur. Cand o sa cred in ceea ce spui tu o sa o fac cum am facut-o fata de v@asi. Dar sunt sigur ca nu prea ai solutii!

..Lui v@si nu ai nimic sa ii spui!? :console: ..asa cand nu ai argument..

 

A, "multumesc" de ..remarca; esti un "dulce"!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmere, cut the bullshit!

Asta-i preocuparea ta, evidenta polemicilor? :popcorn:

Argumentele ti le-am dat si aici, si acolo. Ca nu vrei tu sa le accepti, e alta poveste.

DPF off am facut la mai multe masini decat ai ridicat tu capota. Nu ma obosesc sa-ti explic mai mult. Documente oficiale care sa-mi sustina ideile, nu am. Sorry.

Faci dpf off, anulezi si din soft. Altfel ai probleme.

 

Iar legat de CAT+DPF, chiar nu stiam ca la E90 a fost monobloc. La E60, de la introducerea in 2005 e separat iar din 2007 sunt ambele intr-o singura carcasa. Cele Euro4 din 2003 si 2004 nici nu aveau DPF.

Happy?

 

Si mai lasa contrele astea orgolioase, ca-s obositoare.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tocmai ti-am spus ca am fost de fata la desfacerea lui si ca e corp comun cu catalizatorul...

Scuza-ma, ce consumi?

 

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2

msg, dar tu esti OK!?

te citez de la postarea #62:

"Nu-ti mai pierde timpul cautand, pentru ca nu ai dreptate. Acum 2 saptamani am fost de fata la dezactivarea (fizica si din soft) a unui DPF de pe un E90 320d 2008 (177cp)."

 

..si ce spun eu mai sus la #51, cu aproape 10 postari mai sus??

 

Abtine-te sa comentezi aiurea ... pe persoana fizica, daca tu insasi nu stii ce afirmi.. si mai si jignesti!

 

Bimmere, cut the bullshit!

 

You should do it instead, mate!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Dpf+cât sunt ĂŽn aceiași carcasa și au fost gĂŁurite amândouĂŁ.am ĂŽncercat prin spĂŁlarea dpf-ului dar tot rezulta presiune mare.de aceia a fost gĂŁurit.nu doresc sa mai distrug o turbina din cauza la dpf.mecanicul nu fĂŁcea și resoftare.mia dat varianta sa trimit calculatorul motor la București.din vina locului de munca am fost forțat sa plec din tara cu mașina fĂŁrĂŁ a se umbla la soft.

Ce se ĂŽntâmplĂŁ dak continui sa merg așa?afecteazĂŁ sau nu?

Care este diferenta dupĂŁ resoftare?

Dak se produce regenerarea nu se mĂŁrește consumul?am plecat din România și pe distanta de 1600km aveam consum 5.1% ĂŽn bord.dar de la plin la plin 6%.

Va mulțumesc pentru ajutor

Link to comment
Share on other sites

FOARTE RAU! Fara catalizator, chiar o sa ai fum. Acum cauta un catalizator+dpf la dezmembrari si monteaza-l poate chiar ai noroc sa nu fie colmatat inca.

 

 

Ti-am spus ca vorbesti din carti. Uite DPF-ul la E60 nfl (EDC16)

 

http://www.cartronic.pl/library/2015/07/01/143574312498.jpg

Stiu, nu vezi sondele. Pentru informatia ta... sunt in teava de evacuare. Dar asta nu-ti scrie in carti.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Ti-am spus ca vorbesti din carti. Uite DPF-ul la E60 nfl (EDC16)

 

 

Asa e, cand cartea nu-ti spune mare lucru (decat ceea ce e mai important, lucrurile legandu-se intre ele prin alte lucruri care ar trebui sa le stii deja...) normal ca iti vine sa spui ca "vorbesti din carti"..

 

Oricum, eu nu am comentat ca E60 nfl EDC 16 nu ar fi avut DPF separat de catalizator. Asta insemna ca pentru mine probabil chiar (personal nu imi castig existenta asa, tu probabil fiind (mai) mecanic) nu conteaza, eu avand alt model "suspect" de DPF..

 

De aceea am zis sa aduc o utilitate topicului punand pozele de mai sus, din care NU trebuia decat sa se inteleaga/observe ca (aproape) toate filtrele DPF mai noi AU SI CATALIZATOR CHIAR LANGA ELE.

Intr-un fel recunosteam ca m-am inselat... si ca pe ultimile modele.. se foloseste si uree pentru un alt catalizator de pe teava de esapament: SCR - Selective Catalytic Rediction. In schimb am uitat sa atasez poza.

 

Totul de dragul cunostintelor.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.