Jump to content

BMW X5 3.0 d - 4x4 defect


Recommended Posts

Buna,

 

Am cumparat acum cateva luni un BMW X5 3.0 d, an de fabricatie 2006.

Cand l-am cumparat stiam ca are un defect, posibil major, legat de transmisia 4x4. Tipul mi-a spus ca in reprezentanta BMW i-au zis ca trebuie schimbata cutia de transfer.

Cum se manifesta masina:

- nu intotdeauna, dar destul de des, cand cupleaza 4x4 incepe sa se zdruncine masina (nu foarte rau din ce imi aduc aminte, am testat asta anul trecut in octombrie cand am luato) si se aud niste batai foarte dure/zgomotoase, gen cand dai cu barosul, nu cu ciocanul, in dalta :)).

 

Tind sa cred ca tot decupleaza si cupleaza, de acolo se aud bataile acelea, totusi nu pot fi sigur de asta si n-am idee care ar putea fi cauzele. Sa fie chiar necesara schimbarea cutiei de transfer sau doar acel motoras de la ea. N-as prea vrea sa desfac tot, sunt curios ce alte chestii aferente duc la cuplarea / decuplarea 4x4 si componente sunt angrenate. Incerc sa o iau prin eliminare pana ajung la solutie.

 

A mai intampinat cineva asta, aveti vreo idee ? Am decuplat 4x4 din cupla de sub masina si am mers asa pana acum, dar caut sa o repar.

 

Merci !

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am cuplat astazi 4x4-le din mufa, deoarece am ramas cu roata din spate stanga suspendata si eram in panta, aveam nevoie de tractiunea fata.

Evident aceleasi batai de baros in dalta de cateva ori pana am decuplat iar mufa.

Acum a aparut alta problema. Cand dau cu spatele (de 3 ori am reprodus), iar volanul e virat maxim dreapta (in stanga n-am incercat), la un moment dat (nu intotdeauna, probabil in functie de sarcina / distanta parcursa) masina se blocheaza, ca si cum ar fi frana de mana trasa si tremura destul de serios volanul, etc. Daca dau in fata putin isi revine.

Am incercat sa reproduc de mai multe ori, dar spre final nu reuseam decat sa obtin niste batai similare celor de cand e cuplat 4x4-le, dar nu la fel de intense. Bataile par sa provina din fata, desi tractiunea fata e decuplata. E posibil sa incerce sa cupleze fata si fara acea mufa cuplata. Ar putea sa se fi spart ceva prin cutie si sa 'agate' ? Aveti idee cum functioneaza distributia la X5-urile astea ?

 

Mi-e sa nu intampin aceeasi problema si cand merg cu fata, in vreo curba stransa. Ar putea fi fatal.

 

Merci !

Link to comment
Share on other sites

cutia de transfer se duce, mai exact lantul din ea si implicit pinioanele, daca deja face zgomotele de care zici ma indoiesc ca mai merge doar lantul schimbat, trebuie schimbata cu totul...e 4x4 permanent, nu decupleaza si cupleaza, se chimba doar raportul dintre fata si spate din cate stiu, dar e permanent cuplata... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Salut, tocmai am desfacut cutia de transfer. Lantul pare sa fie cam largit, inca nu l-am scos din cutie. Ideea e ca nu inteleg de ce bate acum si cand dau cu spatele si fata nu e cuplata, am decuplat din mufa dupa cum am spus mai sus. In mod normal nefiind fata cuplata, lantul din cutia de transfer nu ar avea ce rol sa aiba nefiind actionat. Ciudat e ca am reusit sa reproduc blocajul masinii cand mergeam cu spatele doar daca erau virate rotiile din fata si totusi fata nu e cuplata. Am scos planetarele din fata si nu e nimic rau la ele, urmeaza sa schimb lantul de la cutia de transfer si daca nu se rezolva, desfac grupul din fata si si cel din spate.

 

Aveti vreo alta idee ?

 

Merci !

Link to comment
Share on other sites

Cred ca am descoperit care e problema. Cardanul din fata are dintii din capatul care intra in cutia de transfer macinati si la fel e si pinionul care il actioneaza, in interior.

Aveti idee daca pot cumpara de undeva acel pinion care angreneaza cardanul din fata, fara sa cumpar o cutie de transfer noua?

Cardanul l-am gasit si l-am comandat, dar fara pinion nu fac nimic.

 

Merci !

Link to comment
Share on other sites

Ca sa poti gasi piesa respectiva trebuie sa cauti la firmele care comercializeaza piese pentru cutii automate si cutii de transfer.

 

Trebuie vazut ce marca si ce model de cutie de transfer este si in functie de asta sa cauti un importator.

 

Pe realoem cauti degeaba. Cei de la BMW nu repara cutii de transfer, asa ca nu-ti vor da coduri pentru diverse piese din cutia de transfer ci cod pentru toata cutia de transfer, asa cum ei o comercializeaza.

Link to comment
Share on other sites

cutia de transfer cred ca e Borg-Warner, cauta la ei sau la dealerii Borg-Warner, unul este automaticchoice.co.uk, am luat piese de la ei si sunt super ok, da-le un mail si explica-le problema, Warren(warren@automaticchoice.com) te va ajuta cu siguranta daca are piesele. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

 

Salut, Bogdan, merci, foarte utile linkurile.

Piesa din primul tau link e cea care imi trebuie, doar ca difera putin fiind pentru modele pana in 2003. Al meu e din 2006.

Cutia de transfer nu e NV-125, e ATC-500, iar acea piesa pentru cutia mea ar trebui sa fie aici: http://cobratransmission.com/index.php?main_page=index&cPath=3_2229 , dar eu nu o vad in lista. Cat ghinion sa nu fie exact aia ...

 

Cardanul l-am luat second hand, vad ca pe site-ul asta costa 600$, eu l-am gasit la dezmembrari cu 250 RON, deci e super bine.

 

@mik15

- merci de pont, daca nu reusesc sa rezolv cu ce mi-a oferit Bogdan, am sa ii contactez pe aia, ultimul resort.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Tocmai am desfacut si grupul din spate, sunt rupti cativa dinti de la ambele pinioane de zici ca au fost sparti cu dalta.

 

Aveti vreo idee de unde pot gasi unul la pret rezonabil? Am vazut anunturi cu preturi gen 500-800 euro ...

 

Merci !

 

Edit: Sau poate gasesc undeva doar cele 2 pinioane, separat, ca in cazul cutiei de transfer?

Edited by Hertz_
Link to comment
Share on other sites

Ceva in genul ?

 

http://i341.photobucket.com/albums/o383/racemalibu572/BMW%20X5%20shafts/100_3393.jpg

 

Si la care " ambele pinioane" te referi ? Cardan - diferential sau diferential - planetare ?

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Salut Bogdan,

 

Partea cardan cutie de transfer am rezolvato facand un distantier de formatul ala cu 3 urechi la CNC care l-am pus intre flansa si cardan astfel incat sa intre cardanul cu 10 mm mai mult in pinionul din cutia de transfer si nu mai are joc deloc.

 

Cele 2 pinioane sunt cele din grupul diferential fata, deci diferential-planetare.

Edited by Hertz_
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.