Jump to content

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?


777

Recommended Posts

De vreo saptamana mi s-a aprins in bord si semnul ala in forma de ceas post-2761-1174030457_thumb.jpg (chiar sub ledurile pentru schimbul de ulei).

 

Asta inseamna intr-adevar ca trebuie sa schimb lichidul de frana?

Sau e doar reminder-ul pentru service-ul periodic (in care reprezentanta - eventual - schimba si lichidul de frana)?

Link to comment
Share on other sites

Am citit undeva urmatoarea chestie:

"the little clock is an indicator for "Jahresinspektion" ... because you should go every year to the inspection, no matter how many km you drove ..."

 

asta mie imi suna ca nu e neaparat schimbul de lichid de frana ...

iar sa trebuiasca schimbat lichidul de frana in fiecare an mi se pare putin probabil ...

(oricum aparatia simbolului erspectiv e contorizata in zile)

Edited by 777
Link to comment
Share on other sites

Se aprinde si la E46 sau e valabil numai pentru E39 semnul ala ?

207660[/snapback]

 

Eu stiam ca la E46 ala apare tot timpul (la start) semnul ala, dar dedesubt apare si numarul de km cat mai ai pana la urmatoarea inspectie ... (cel putin la E46 din 2001 parca asa era)

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana se schimba din 2 in 2 ani indiferent de marca masinii..isi pierde proprietatile..apare o cantitate considerabila de apa, formatiuni coloidate etc iar performantele uleiului de a creea pres scad considerabil..timpul de viata este de 2 ani.. se foloseste CASTROL DOT 5 este mult mai performant decat DOT 4..simbolul aprins in bord este cel de "service-ul anual" adica te anunta ca e timpul sa-i faci revizia (inloc ulei, filtre etc) exista revizie de km (apare inspection)..nu se rezuma strict la lichidul de frana..se aprinde din 25.000 in 25.000..(la mine asa e)si revizie anuala adica daca nu faci intervalul de km prevazuti pt urmatoarea revizie de km intr-un an faci revizia anuala (pt ca uleiul de motor se considera deteliorat dupa un an chiar daca masina a stationat..chestii chimice) :blink: Bafta! Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana se schimba din 2 in 2 ani indiferent de marca masinii..isi pierde proprietatile..apare o cantitate considerabila de apa, formatiuni coloidate etc iar performantele uleiului de a creea pres scad considerabil..timpul de viata este de 2 ani.. se foloseste CASTROL DOT 5 este mult mai performant decat DOT 4..simbolul aprins in bord este cel de "service-ul anual" adica te anunta ca e timpul sa-i faci revizia (inloc ulei, filtre etc) exista revizie de km (apare inspection)..nu se rezuma strict la lichidul de frana..se aprinde din 25.000 in 25.000..(la mine asa e)si revizie anuala adica daca nu faci intervalul de km prevazuti pt urmatoarea revizie de km intr-un an faci revizia anuala (pt ca uleiul de motor se considera deteliorat dupa un an chiar  daca masina a stationat..chestii chimice) :blink: Bafta!

207747[/snapback]

 

 

si frumoasa si desteapta si ii plac si masinile

 

deci natura face si exceptii!

Link to comment
Share on other sites

..... revizie anuala adica daca nu faci intervalul de km prevazuti pt urmatoarea revizie de km intr-un an faci revizia anuala (pt ca uleiul de motor se considera deteliorat dupa un an chiar  daca masina a stationat..chestii chimice)

207747[/snapback]

Eu am facut mereu oil service din doi in doi ani (cam la 7-8000 km), iar mecanicul de la Filaret nu a avut nimic de comentat.Stie ca fac putini km , dar nu mi-a spus niciodata sa vin anual la revizie .E prima oara cand aud ca schimbul de ulei trebuie facut anual , in carte scrie ca trebuie cel putin o data la doi ani. Cartea mea e cam veche, poate s-a mai schimbat ceva intre timp :blink: ...

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut mereu oil service din doi in doi ani (cam la 7-8000 km), iar mecanicul de la Filaret nu a avut nimic de comentat.Stie ca fac putini km , dar nu mi-a spus niciodata sa vin anual la revizie .E prima oara cand aud ca schimbul de ulei trebuie facut anual , in carte scrie ca trebuie cel putin o data la doi ani. Cartea mea e cam veche, poate s-a mai schimbat ceva intre timp  :blink: ...

208452[/snapback]

corect..in orice carte service d'afara exista Long Life Service care se efectueaza din 30.000km in 30.000km..insa e vb de standardele d'afara..sincer eu n-as avea tupeul sa circul cu un schimb de ulei 30.000km..nu aici unde uleiurile si combustibilul de la "petrom" sunt dupa alte norme momentan (in nici un caz cele europene)..in general uleiul de motor trebuie sa fie "fresh" sa-si pastreze prop de vascozitate in timp..insa atat timp cat carburantul de la pompa este bogat in sulf si alte mizerii..apar reactii lente care duc la formare de sulfati care ataca blocul motor (e coroziv)..in Romania se recomanda totusi sa schimbi uleiul la un an chiar daca ai facut 4.000km pt sanatatea motorului tau..insa fiecare isi face service-ul dupa cum considera necesar..

Link to comment
Share on other sites

insa atat timp cat carburantul de la pompa este bogat in sulf si alte mizerii..apar reactii lente care duc la formare de sulfati care ataca blocul motor (e coroziv)..

208465[/snapback]

 

Esti simpatica rau rau de tot. In America ar trebui sa pice motoarele anual la cat sulf au in benzina.

 

Vezi ca avem un coleg, Apple, e expert in benzina, face experimente chimice la el acasa, ia legatura cu el si verifica din nou chestia cu sulfatii, poate da altfel .....

 

Si apropo, ce ai auzit tu de sulfati, e un caz particular, legat de compozitia blocului la M52 si M60, nikasil, eroare de proiectare si s-au schimbat pe garantie. Acum toate blocurile de la BMW sunt din alusil sau fier, nu mai au nici o treaba cu sulful.

Link to comment
Share on other sites

..in Romania se recomanda totusi sa schimbi uleiul la un an chiar daca ai facut 4.000km pt sanatatea motorului tau..insa fiecare isi face service-ul dupa cum considera necesar..

208465[/snapback]

Pai asta ziceam, ca nu mi-a recomandat nimeni sa schimb uleiul anual, ca-l schimbam!Eu fac service la masina dupa cum ma sfatuieste cel care se pricepe la asta, nu dupa cum vreau eu.

Cat despre carburant, folosesc mereu euro 5 (deci continut redus de sulf), desi chiar nu pricep cum interactioneaza uleiul cu carburantul in motor si nici nu cred ca o sa pricep vreodata, cel putin nu pana nu o sa vad cu ochii mei un motor desfacut!.

Edited by 525da
Link to comment
Share on other sites

Sambata am schimbat uleiul, iar la final cand era de resetat contorul din bord, am resetat si cel cu ceasul.

Contorul a afisat o perioada de 2 ani (in zile). Deci nu e anuala ci la 2 ani inspectia respectiva. Asa ca eu zic ca m-am lamurit acum:

- o data la doi ani de zile se schimba clar lichidul de frana (normal la o inspectie la 2 ani service-ul mai aschimba si filtre si etc... - vorba nu-stiu-cui: "dupa standardele europene")

- la ulei imi scria vreo 1200 si ceva de litrii. Daca e sa faci un calcul (bine-nteles ca si functie de stilul condus) bate undeva la 16.000 - 18.000 de km pana la urmatorul schimb ... Intre 10.000 si 15.000 eu zic ca ar fi rezonabil.

Nu ma gandesc la perioada in timp, fiindca vreo 25.000 - 35.000 tot fac pe an ... Asa ca oricum tre sa il schimb de mai multe ori intr-un an ...

Edited by 777
Link to comment
Share on other sites

In America ar trebui sa pice motoarele anual la cat sulf au in benzina.

Exista planuri de service diferite pentru aceeasi masina in functie de tara si de gradul de dezvoltare al economiei tarii respective..si asta datorita calitatii combustibilului din tara respectiva.Spre exemplu Statele si Canada au un combustibil bogat in sulfuri, Japonia are combustibilul cel mai sarac in sulfuri iar Europa este pe undeva la mijloc.Deci stai linistit, americanii nu vor astepta sa le cada motoarele anual..ci vor face schimbul de ulei la 3.000 mile (4.800km)..

 

 

Vezi ca avem un coleg, Apple, e expert in benzina, face experimente chimice la el acasa, ia legatura cu el si verifica din nou chestia cu sulfatii, poate da altfel .....

Uleiul de motor este in permanenta supus unei temperaturi ridicate de lucru, fragmentelor metalice si contaminarii chimice.Uleiul de motor nu "expira" in timp ci pur si simplu se murdareste,iar cu cat devine mai incarcat cu atat isi pierde capacitatea de lubrifiere si de racire, astfel motorul nu mai beneficiaza de o protejare eficienta.Cauza primara a uzurii premature a motorului este contaminarea uleiului (de aceea este necesara inlocuirea lui).Dupa cum toti stim azotul si oxigenul sunt 2 elemente din compozitia aerului, sulful sub forma de sulfuri exista in mod natural in orice derivat de petrol, implicit in ulei si combustibil (intr-o cantitate mai mare in motorina).In timpul combustiei aceste elemente se combina(reactioneaza) rezultand azotati si dioxid de sulf, acestea reactioneaza cu vaporii de apa care apar tot in urma combustiei conducand la acizi, in special acid sulfuric (foarte coroziv si cauzeaza "pitting"-ul suprafetelor de metal).Majoritatea oxizilor de azot parasesc motorul prin sistemul de evacuare (reprezinta cei mai nocivi ag. de poluare pe langa hidrocarb.aromatice), insa acidul sulfuric ramane capturat in uleiul de motor fiind purtat prin blocul motor..o buna cantitate din el este neutralizat de ag. alcalini (aditivi anti-corozivi) ai uleiului..dar si absorbit de celuloza din hartia filtrului de ulei.In timp aditivii anti-corozivi se consuma si inevitabil apare o cantitate de ac.sulfuric in ulei..doar daca acesta nu e inlocuit la timp.

P.S.: si prietenul tau inca mai traieste :blink: ?

 

Si apropo, ce ai auzit tu de sulfati, e un caz particular, legat de compozitia blocului la M52 si M60, nikasil, eroare de proiectare si s-au schimbat pe garantie. Acum toate blocurile de la BMW sunt din alusil sau fier, nu mai au nici o treaba cu sulful.

 

Esti simpatic insa nu e un caz particular (cum a fost cel cu motoarele bmw din nikasil a caror segmenti nu au rezistat sulfurilor rezultate in urma combustiei din interiorul cilindrului conducand la pierderea considerabila a compresie inca din primi 10.000km si nu ca blocul motor nu a rezistat la aciditatea uleiului de motor..) este pur si simplu o recomandare sanatoasa pe care ti-o poate face orice service serios indiferent de brand-ul pe care-l reprezinta..

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Deci stai linistit, americanii nu vor astepta sa le cada motoarele anual..ci vor face schimbul de ulei la 3.000 mile (4.800km)..

209097[/snapback]

 

:blink: Stii tu sigur? Nu te baga la americani, ca imediat cobor pana la service-ul de mai jos de mine, si iti aduc un pliant despre cum fac ei schimbu de ulei.

 

cum a fost cel cu motoarele bmw din nikasil a caror segmenti nu au rezistat sulfurilor rezultate in urma combustiei din interiorul cilindrului conducand la pierderea considerabila a compresie inca din primi 10.000km si nu ca blocul motor nu a rezistat la aciditatea uleiului de motor

209097[/snapback]

 

:) :)

 

Deci la faza asta chiar ai fost tare. E vorba de compozitia blocului, NIKASIL, nichelul din aliaj reactiona cu sulful si coroda grav invelisul cilindrilor. Nici o treaba cu segmentii, aciditatea uleiului sau compresie. A fost eroare de proiectare, au remediat prin schimbarea Nichelului, cu aluminiu, rezultand ALUSIL.

 

 

 

Deci daca tot conspectezi de pe undeva, ca ti-a luat cateva zile pana ai adunat informatii, macar ia-le corecte, nu doar de dragu de a parea interesanta, si de a scrie multe cuvinte insirate sa faci impresie la astia care saliveaza pe aici si care nu stiu nici jumate din prostiile care le stii tu.

Link to comment
Share on other sites

\.Deci stai linistit, americanii nu vor astepta sa le cada motoarele anual..ci vor face schimbul de ulei la 3.000 mile (4.800km)..

209097[/snapback]

 

 

Asta este o prostie,schimbul de ulei se face in functie de recomadarile constructorului,si deoarece vorbim de BMW,schimburile sunt facute in functie de Oil service sau CBS.

 

acizi, in special acid sulfuric (foarte coroziv si cauzeaza "pitting"-ul suprafetelor de metal).Majoritatea oxizilor de azot parasesc motorul prin sistemul de evacuare (reprezinta cei mai nocivi ag. de poluare pe langa hidrocarb.aromatice), insa acidul sulfuric ramane capturat in uleiul de motor fiind purtat prin blocul motor..o buna cantitate din el este neutralizat de ag. alcalini (aditivi anti-corozivi) ai uleiului..dar si absorbit de celuloza din hartia filtrului de ulei.In timp aditivii anti-corozivi se consuma si inevitabil apare o cantitate de ac.sulfuric in ulei..doar daca acesta nu e inlocuit la timp.

P.S.: si prietenul tau inca mai traieste :blink: ?

209097[/snapback]

 

Foarte interesanta lectia de chimie generala,poate ne spui si ce pH are uleiul.

Link to comment
Share on other sites

(cum a fost cel cu motoarele bmw din nikasil a caror segmenti nu au rezistat sulfurilor rezultate in urma combustiei din interiorul cilindrului conducand la pierderea considerabila a compresie inca din primi 10.000km si nu ca blocul motor nu a rezistat la aciditatea uleiului de motor..) este pur si simplu o recomandare sanatoasa pe care ti-o poate face orice service serios indiferent de brand-ul pe care-l reprezinta..

209097[/snapback]

 

 

Imi pare rau ca trebuie sa iti spun,alta prostie...

 

Blocul fabricat din Nikasil,a fost afectat de sulful din benzina,nu segmentii.

Urmarea a fost ca au schimbat aliajul din care este fabricat blocul,s-a folosit Alusil,segmentii nu au avut nici o treaba.

 

Observ ca pui la mare cinste informatiile gasite pe internet,din pacate multe sunt false,incearca si tu sa te documentezi mai bine,totusi lucrezi in domeniu auto...

Link to comment
Share on other sites

stii ce am remarcat..ca majoritatea sunteti buni la comentat si dat in cap..dar n-am vazut si eu o explicatie ca lumea de la nimeni..sincer nu incerc sa par interesanta..prefer sa fiu de folos..insa voi atat faceti sa comentati aiurea..nimic util..da' poate gresesc..so what? nimeni nu e perfect..dar de ce nu spuneti voi cum stau lucrurile..eu zic ca va grabiti sa criticati fara sa incercati macar sa intelegeti..ar fi fost mai frumos si elegant sa ma corectati nu sa comentati aiurea..cat despre faza cu "adunat info" imi pare rau insa rasp mele nu au intarziat din lipsa de info ci pt simplu fapt ca lucrez si nu ajung sa stau linistita in fata calc. in fiecare zi..decat pe fuga..singura atitudine d'aici e de sfidare..nu vad deloc comunicare sau sprijin..decat a arata cu degetu si a rade desi nu mi-e rusine nici cu voi..drept urmare nu voi mai posta nimic pe acest forum..sunteti prea "buni si bazati" pentru orice amator de bmw..Bafta!
Link to comment
Share on other sites

stii ce am remarcat..ca majoritatea sunteti buni la comentat si dat in cap..dar n-am vazut si eu o explicatie ca lumea de la nimeni..sincer nu incerc sa par interesanta..prefer sa fiu de folos..insa voi atat faceti sa comentati aiurea..nimic util..da' poate gresesc..so what? nimeni nu e perfect..dar de ce nu spuneti voi cum stau lucrurile..eu zic ca va grabiti sa criticati fara sa incercati macar sa intelegeti..ar fi fost mai frumos si elegant sa ma corectati nu sa comentati aiurea..cat despre faza cu "adunat info" imi pare rau insa rasp mele nu au intarziat din lipsa de info ci pt simplu fapt ca lucrez si nu ajung sa stau linistita in fata calc. in fiecare zi..decat pe fuga..singura atitudine d'aici e de sfidare..nu vad deloc comunicare sau sprijin..decat a arata cu degetu si a rade desi nu mi-e rusine nici cu voi..drept urmare nu voi mai posta nimic pe acest forum..sunteti prea "buni si bazati" pentru orice amator de bmw..Bafta!

209135[/snapback]

 

Eh,acum te-ai suparat :blink:

 

Imi pare rau ca nu ai vazut nici o explicatie ca lumea,probabil esti de prea putin timp pe forum...

Te pripesti cand judeci oamenii asa repede,zic eu.

Daca am inteles bine,lucrezi in domeniu auto,ma asteptam sa dai niste raspunsuri coerente si corecte,nu lamda,arcuri helixoidale si alte prostii.Era altceva daca erai bucatareasa :)

Nu te supara,poate iti doresti ca toti sa dea aprobator din cap la toate prostiile,doar pentru ca esti fata. :)

Deoarece lucrezi in domeniu auto unii ar putea lua de bune informatiile date de tine,nu trebuie sa te superi daca cineva are alta parere,poate chiar ai dreptate,dar vino cu argumente,nu ...imi iau jucariile si plec.

Link to comment
Share on other sites

cred ca ma confunzi...prefer sa-mi iau jucariile...cat despre treaba cu argumentele..mai mult decat am scris pe acest topic si lucrurile care au fost confirmate de useri...ce vrei mai mult?..in schimb cred ca aveti voi o problema..sincer vi se pare funny..daca aveam nick de baiat pe pariu ca nu comenta nimeni nimic..am vazut greseli si nimeni nu a sarit in sus si a aratat cu degetu ca ala a gresit..asa ca..imi vad de jucariile mele..si ramaneti voi cu ale voastre!
Link to comment
Share on other sites

si frumoasa si desteapta si ii plac si masinile

 

deci natura face si exceptii!

207809[/snapback]

 

 

Astea sunt confirmarile tale de la useri? :blink: Pai ce sa zica si ei , ti-am mai zis, de cand le-ai aratat poza, saliveaza.

 

In fine. Te asteptam cu drag cand vii cu informatii concrete si mai concise.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.