Jump to content

Baza de date mecanici


Recommended Posts

Scuze daca s-a mai propus asta...eu am cautat printre topicuri informatii legate de mecanici buni, specializati in BMW. Multe dintre informatii erau vechi iar cele care erau, erau imprastiate prin 1000 de topicuri razlete.

Ar fi posibil ca un moderator sau cineva cu drepturi de admin sa puna laolalta o baza de date cu mecanici / electricieni buni de BMW, pe judete sau regiuni macar? Si sa fie un topic general, in care fiecare sa posteze review-uri, feedback-uri referitoare la servicii / preturi. Cred ca ar fi de interes maxim pentru toti utilizatorii.

Eu de pilda, as fi dispus sa fac 2-300 de km, sa gasesc un mecanic care are habar de ce spune, si care dispune de tester / experienta etc.

 

My 2 cents anyway...

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E greu de facut asa ceva.

 

Nu din punct de vedere al forumului (cateva click-uri) ci pt ca vor fi multe recomandari bazate pe experiente persoanale, prietenii etc. si se va ajunge sigur la discutii nedorite.

 

P.S. Te inteleg. Si eu as face la fel dar nu am gasit pe nimeni perfect. Iar ce-i mai buni nu sunt deloc aproape :(

Link to comment
Share on other sites

Imposibil chiar, sustin Bala ! Mai mult de 90% tine de experienta personala. Am prieten, e si el user aici, care a mers la service-ul X la recomandarea mea, unde dupa ani si anume 5 la numar m-am simtit inselat, iarasi o parere personala, eu nu am mai mers, el merge in continuare spunandu-mi "chiorul e imparat in tara orbilor".

Iar dupa parerea mea si el a fost tepuit.

 

Totul tine de experienta personala si aici se include tot!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e o idee buna.

 

La o cautare rapida, de cele mai multe ori gasesti recomandari facute pe baza unor experiente destul de relative.

 

De exemplu, oameni care merg la un service pentru o revizie si ii lauda aproape excesiv pe cei de la acel service.

Sau merg la un alt mecanic pentru un schimb de placute, pretul e mic, asa ca il lauda pe mecanicul respectiv pe forum.

 

Nu ai cum sa-ti dai seama daca un mecanic stie ce face sau daca un service este ok sau nu dupa o operatiune de rutina.

La orice service poti schimba uleiul, la orice service poti schimba piese de articulatie sau de franare.

 

Graitoare sunt review-urile facute in urma unor interventii mai importante.

Plus ca pe forum sunt multi care recomanda anumite service-uri doar pentru ca i-a impresionat aspectul service-ului sau faptul ca au primit o cafea atunci cand au fost la acel service.

Chestiile astea chiar n-au nici o legatura cu calitatea serviciilor.

 

Poti sa ai incredere intr-un service dupa ce vezi ca exista foarte multi oameni multumiti, mai ales multumiti de reparatii majore sau complexe. Ca service-ul respectiv prezinta incredere pentru ca isi recunosc greseala atunci cand strica ceva si platesc paguba. Cand garantia nu e doar o poveste.

 

Pe scurt, multi sunt laudati pentru ca practica preturi foarte mici si Gigel si Nae sunt foarte multumiti de acele preturi mici.

Edited by Service Premium
  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Graitoare sunt review-urile facute in urma unor interventii mai importante.

Plus ca pe forum sunt multi care recomanda anumite service-uri doar pentru ca i-a impresionat aspectul service-ului sau faptul ca au primit o cafea atunci cand au fost la acel service.

Chestiile astea chiar n-au nici o legatura cu calitatea serviciilor.

 

 

+1

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e o idee buna.

 

La o cautare rapida, de cele mai multe ori gasesti recomandari facute pe baza unor experiente destul de relative.

 

De exemplu, oameni care merg la un service pentru o revizie si ii lauda aproape excesiv pe cei de la acel service.

Sau merg la un alt mecanic pentru un schimb de placute, pretul e mic, asa ca il lauda pe mecanicul respectiv pe forum.

 

Nu ai cum sa-ti dai seama daca un mecanic stie ce face sau daca un service este ok sau nu dupa o operatiune de rutina.

La orice service poti schimba uleiul, la orice service poti schimba piese de articulatie sau de franare.

 

Graitoare sunt review-urile facute in urma unor interventii mai importante.

Plus ca pe forum sunt multi care recomanda anumite service-uri doar pentru ca i-a impresionat aspectul service-ului sau faptul ca au primit o cafea atunci cand au fost la acel service.

Chestiile astea chiar n-au nici o legatura cu calitatea serviciilor.

 

Poti sa ai incredere intr-un service dupa ce vezi ca exista foarte multi oameni multumiti, mai ales multumiti de reparatii majore sau complexe. Ca service-ul respectiv prezinta incredere pentru ca isi recunosc greseala atunci cand strica ceva si platesc paguba. Cand garantia nu e doar o poveste.

 

Pe scurt, multi sunt laudati pentru ca practica preturi foarte mici si Gigel si Nae sunt foarte multumiti de acele preturi mici.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e o idee buna.

 

La o cautare rapida, de cele mai multe ori gasesti recomandari facute pe baza unor experiente destul de relative.

 

De exemplu, oameni care merg la un service pentru o revizie si ii lauda aproape excesiv pe cei de la acel service.

Sau merg la un alt mecanic pentru un schimb de placute, pretul e mic, asa ca il lauda pe mecanicul respectiv pe forum.

 

Nu ai cum sa-ti dai seama daca un mecanic stie ce face sau daca un service este ok sau nu dupa o operatiune de rutina.

La orice service poti schimba uleiul, la orice service poti schimba piese de articulatie sau de franare.

 

Graitoare sunt review-urile facute in urma unor interventii mai importante.

Plus ca pe forum sunt multi care recomanda anumite service-uri doar pentru ca i-a impresionat aspectul service-ului sau faptul ca au primit o cafea atunci cand au fost la acel service.

Chestiile astea chiar n-au nici o legatura cu calitatea serviciilor.

 

Poti sa ai incredere intr-un service dupa ce vezi ca exista foarte multi oameni multumiti, mai ales multumiti de reparatii majore sau complexe. Ca service-ul respectiv prezinta incredere pentru ca isi recunosc greseala atunci cand strica ceva si platesc paguba. Cand garantia nu e doar o poveste.

 

Pe scurt, multi sunt laudati pentru ca practica preturi foarte mici si Gigel si Nae sunt foarte multumiti de acele preturi mici.

 

Ai dreptate, dar in lipsa de altceva, si o parere personala (subiectiva sau obiectiva) este mai buna decat nimic. Eu de exemplu, am citit cu mult interes parerile despre service-uri si mecanici de pe acest forum, chiar daca unele erau clar "de reclama" iar altele erau de la clienti care isi spuneau off-ul, mai mult sau mai putin justificat. Cand am cumparat masina mea de exemplu, nu cunosteam practic nici un mecanic care sa lucreze pe BMW-uri in Oradea, intre timp (din pacate) am ajuns sa cunosc destui de multi. Nu neaparat mecanici "de BMW-uri", ci mecanici care au habar de particularitatile acestor modele.

Daca 2 sau 3 mai multi imi spun ca mecanicul cutare este tepar, sau ca umfla preturile, sau la service-ul cutare se face o munca de-a tranta, atunci clar ca nu ma voi duce acolo. Nu trebuie sa iei informatiile ca litera de lege, dar ca si orientare, eu zic ca e bine. Gen...tripadvisor pentru hoteluri si restaurante.

 

Nu am propus neaparat o reinventare a problemei ci mai degraba o organizare a topicurilor in care se cauta / discuta mecanici si service-uri intr-un singur topic mare si lat in care sa fie pe capitole...mecanici Oradea, mecanici Bucuresti, Cluj, etc etc...

Oricum, era doar o idee, oricum de pe site-ul acesta am obtinut mai multe informatii si ajutor decat de la reprezentanta BMW :) (inca un exemplu de parere subiectiva).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca acum exista deja o oferta mare de service-uri pe forum fata de alti ani cand exista un singur service caruia i se facea reclama pe forum, in rest aproape nimic.

Cel putin in Bucuresti exista deja multe service-uri.

Exista o rubrica de review-uri firme comerciale, ceea ce la fel nu exista in trecut.

Exista si o sectiune in care se pot face reclamatii fata de cei care ofera servicii pe forum, ceea ce este din nou un avantaj si o chestie relativ noua.

 

Problema nu e ca n-ar exista informatii sau review-uri.

 

Intr-un singur topic mare si lat ar fi offtopic la greu, discutiile ar degenera inutil, nu s-ar intelege nimic.

Asa cum este acum structurat totul este mult mai ok.

 

Singura problema pe care o observ eu este ca utilizatorii nu au inca un obicei din a face review-uri. Foarte putini fac review-uri cand lucrurile sunt ok. Cele mai multe review-uri sunt negative, adica daca totul a decurs ok si sunt multumiti nu se scrie nimic. Insa daca sunt nemultumiti incepe scandalul. Nu e deloc productiv din punctul meu de vedere.

Si mai exista si cei care sunt nemultumiti dar prefera sa tina totul pentru ei in loc sa faca un review negativ din care si service-ul poate castiga.

 

Nu cred ca te opreste nimeni sa faci un astfel de topic daca-l consideri necesar. Ai tone de informatii la dispozitie, totul e sa vrei.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca exista destui capabili, daca iei toate forumurile la rand o sa gasesti pe fiecare cativa care stiu meserie, unii lucreaza multimarca, unii pe anumite segmente, pe urma unii se baga in mecanica pe cand ceilalti au punctul forte pe partea de electronica, codari, chestii de finite

 

acum depinde de ce ai nevoie, sa schimbi uleiul sau filtrul de motorina nu ai nevoie de un specializat la nasa, daca ai insa toate injectoarele bulite si te amagesti ca merg curatate sau cumperi niste sh-uri nu cred ca te va scoate din rahat un specialist

 

in mod normal trebuie sa stii tu putina meserie ca sa stii ce sa-i ceri specialistului, daca lasi masina acolo 3 zile si pe urma faci taraboi ca de ce a facut si a dres de capul lui este in general vina ta, si pe urma apar inevitabilele minusuri ptr service-ul respectiv...

 

o sa vina 100 de insi si o sa spuna 100 de lucruri diferite despre x sau y service

 

esti interesat, cauti, suni vb si pe urma te decizi singur daca merita sau nu sa te incurci cu costel mecanic sef :thumbsup:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

in mod normal trebuie sa stii tu putina meserie ca sa stii ce sa-i ceri specialistului, daca lasi masina acolo 3 zile si pe urma faci taraboi ca de ce a facut si a dres de capul lui este in general vina ta, si pe urma apar inevitabilele minusuri ptr service-ul respectiv...

 

Nu e adevarat. Clientul nu trebuie sa se priceapa la mecanica. E treaba service-ului sa-i explice exact ce s-a stricat, de ce si in ce mod se va face reparatia. Timp, costuri, ce piese se vor schimba etc.

Situatia ideala este aceea in care clientul vede ca exista o problema si se duce la service. Explica simptomele, iar de acolo service-ul se ocupa de rezolvarea problemei.

Eu chiar prefer clientii care nu cred ca se pricep, cei care nu-mi dau sfaturi si care ma lasa sa-mi fac treaba dupa ce le explic ce are masina si ce trebuie facut ca sa se rezolve problema.

Cand clientul vine si iti explica ce trebuie sa faci cu siguranta ai o problema.

Mai ales ca cei mai multi clienti chiar nu se pricep. Au citit pe forum si au impresia ca stiu deja ce trebuie facut. Si de ce fac acest lucru? Pentru ca se duc cu frica la service. Frica de a fi jecmaniti in principal.

E foarte greu sa diagnostichezi corect o masina. Si eu chiar mai greu sa faci acest lucru pe forum.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e adevarat. Clientul nu trebuie sa se priceapa la mecanica. E treaba service-ului sa-i explice exact ce s-a stricat, de ce si in ce mod se va face reparatia. Timp, costuri, ce piese se vor schimba etc.

Situatia ideala este aceea in care clientul vede ca exista o problema si se duce la service. Explica simptomele, iar de acolo service-ul se ocupa de rezolvarea problemei.

Eu chiar prefer clientii care nu cred ca se pricep, cei care nu-mi dau sfaturi si care ma lasa sa-mi fac treaba dupa ce le explic ce are masina si ce trebuie facut ca sa se rezolve problema.

Cand clientul vine si iti explica ce trebuie sa faci cu siguranta ai o problema.

 

atunci clientul lasa la latitudinea service-ului sa decida cum va decurge reparatia, si de obicei service-ul presteaza servicii contracost, deci o sa faca o lucrare pe niste sume de bani

 

cand vine mitica de la munca si vede factura lesina si se jura ca face reclamatie, si ca de ce dracu nu sa informat in prealabil si nu a cautat o lista de preturi la mai multi prestatori intai

 

tu tb sa stii mai bine cum sta treaba, banuiesc ca iti alegi clientii inainte sa faci o lucrare, doar stii cum sunt oamenii

 

eu unde m-am dus la service a trebuit sa le arat pe unde sa desafaca si de obicei fiecare comanda pe banii lui, daca nu ne intelegem din capul locului atunci nu batem palma, repet pe fiecare forum sunt destui care se pricep pentru ca au experienta

 

retine insa ca unii useri dau informatii gratis chiar daca sunt inexacte cateodata, tu esti prestator de servicii si lucrezi contracost ai alte obligatii fata de client si trebuie sa-ti intretii afacerea

 

nu cred insa ca este normal sa-i faci pe altii de rahat doar pentru ca au dat un sfat atat cat ii duce capul, este un forum cu pasionati, suntem aici sa corelationam nu sa ne cerem bani pentru informatii

 

 

 

 

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce spui tu nu mi s-a intamplat niciodata. :)

 

Inainte de a incepe o lucrare trebuie sa-i comunici niste costuri macar estimative clientului.

 

Daca te apuci sa-i repari masina fara sa-i spui cat costa, iar dupa ii zici ca trebuie sa achite suma X, e cam japca din partea service-ului.

 

E o greseala imensa sa faci o reparatie fara sa-i comunici clientului costurile.

 

Sau daca nu stii ce are masina si o lasa, macar ii spui cat costa respectiva constatare in functie de complexitatea ei. Dar sa emiti note de plata ca si cum clientul ti-ar fi dat un cec in alb nu prea e corect.

 

eu unde m-am dus la service a trebuit sa le arat pe unde sa desafaca

Asta e o chestie gresita din punctul meu de vedere pe care o vad in 2 feluri:

 

Daca un client se apuca sa ma invete cum sa-mi fac treaba inseamna ca nu are incredere si nu are rost sa-i mai repar masina pentru ca sunt mari sanse sa fie oricum nemultumit indiferent daca problema va fi rezolvata sau nu.

 

Pe de alta parte, daca un client il invata pe mecanic cum sa-si faca treaba pentru ca respectivul mecanic este ignorant, cel mai bine este sa pleci si sa cauti alt service.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si de obicei fiecare comanda pe banii lui,

 

Nici asta nu e o chestie corecta.

Aici nu vorbim de a comanda. Platesti pentru un serviciu facut in niste conditii stabilite printr-un acord mutual. E vorba de respect reciproc sau macar ar trebui sa fie.

Tocmai d-aia trebuie sa existe o comunicare foarte buna intre service si clienti.

Service-ul trebuie sa raspunda tuturor intrebarilor clientilor, sa le ofere consultanta, sa le explice exact ce problema are masina, cat costa reparatia, ce piese se inlocuiesc, sa arate piesele schimbabe. Iar clientii trebuie sa fie de acord cu a plati reparatia facuta in conditiile date de service sau sa-si rezolve problema in alta parte. Cam despre asta e vorba in linii mari.

Chestiile astea cu fa-mi lucrarea asa cum vreau eu, pe banii mei eu am dreptate, desfa aici, scoate asta, trage de asta, bine baiete merg cu mecanici care lucreaza independent pe bani putini, nu la service-uri.

Un profesionist nu va accepta niciodata asa ceva.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

poate ar fi bine sa incepem cu definitia unui service , asa baieti priceputi si care se baga la orice sunt multi . raspunderea e la fel de importanta , pleci cu masina rupta ...apoi discutii si cancan . Toti gresesc dar macar sa te asiguri ca te-ai dus unde te simti in siguranta . Ma simt mai bine la un service puternic care-si permite sa-si asume o greseala si stie sa o repare si sa se revanseze si care ofera o garantie . Dar ca de multe ori e goana dupa pret . Si e si normal sa tina de experiente personale ...nu la asta se rezuma totul ? Altfel hai toti la reprezentante ca e mama bmw si impartiala ...ii sparg pe toti acolo , rulaj si cam atat . Sau nu . :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

deci vorbim din unghiuri diferite, eu nu am service nu imi fac reclama

 

eu nu ma duc la service pentru a cersi garantie, de obicei asa cum ai zis si tu depistez o problema si datorita faptului ca asa este civilizat si firesc te duci la service si inlocuiesti piesa respectiva cu piesa noua, asisti la inlocuire ca sa fii sigur ca a montat totul corect si nu ramai amanet in drum si achiti nota de plata

 

daca te duci intr-un service multimarca nu o sa stie mecanicul care desface zilnic 100 de marci diferite cum se desface cel mai usor electrovalva de la egr, poti sa-i dai o informatie daca ai mai vazut si vrei sa mearga treaba repede, mecanicul oricum o sa gaseasca solutia insa poate sa te arda la bani pentru ca a lucrat mai mut decat normal

 

poate la tine la service lasi masina si vii cand e gata, e treaba ta, lucrezi numai pe bmw banuiesc, dar daca iti vine o Toyota o sa ai nevoie de ceva timp pana descoperi cum desfaci piesa pentru ca nu ai specializare facuta la Toyota sa stii cum decurg lucrurile, atunci o sa fii bucuros cand o sa primesti o informatie ca sa termini mai repede si sa nu stai 4 ore ptr ceva care dureaza 1ora, oricum clientul plateste cat ai muncit nu cat te-ai balbait :thumbsup:

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Tocmai d-aia nu repar alte marci. Cand nu stii nu ai cum sa fii eficient. Pierzi mai mult timp, poate strici ceva cand demontezi, bajbai si clientul isi pierde increderea si nu va reveni.

Intr-un service multimarca exista multi mecanici, deci un mecanic care nu se descurca poate apela la ajutorul unui coleg.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.