Jump to content

Ajutor clima !


Jay320

Recommended Posts

Am o problema cu clima..Imi baga rece in masina doar cand masina este in miscare, cand masina sta pe loc imi baga mai putin rece sau chiar deloc (depinde de temperatura de afara). Mentionez ca venitlatorul porneste imediat cum am pornit clima iar incarcarea cu freon am facut-o..Stiu doar ca pe modelul meu ventilatorul este acoperit de o carcasa cu ''perdelute'' sau ''jaluzele'' depinde cum vreti sa le spuneti, oricum la mine acele '' jaluzele '' s-au rupt si nu le mai am.. Nu stiu daca influeteaza asta cu ceva temperatuile pe acolo... Sau ce credeti ca ar putea fi ?

 

''jaluzelele'' acelea sunt numerotatate cu 3 in urmatorul link :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=17_0142&hg=17&fg=05

Link to comment
Share on other sites

Am o problema cu clima..Imi baga rece in masina doar cand masina este in miscare, cand masina sta pe loc imi baga mai putin rece sau chiar deloc (depinde de temperatura de afara). Mentionez ca venitlatorul porneste imediat cum am pornit clima iar incarcarea cu freon am facut-o..Stiu doar ca pe modelul meu ventilatorul este acoperit de o carcasa cu ''perdelute'' sau ''jaluzele'' depinde cum vreti sa le spuneti, oricum la mine acele '' jaluzele '' s-au rupt si nu le mai am.. Nu stiu daca influeteaza asta cu ceva temperatuile pe acolo... Sau ce credeti ca ar putea fi ?

 

''jaluzelele'' acelea sunt numerotatate cu 3 in urmatorul link :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=17_0142&hg=17&fg=05

Salut!De cele mai multe ori atunci cand ai aer rece CU MASINA IN MERS arata o defectiune a ventilatorului de la clima,acel ventilator are doua trepte de functionare,este posibil ca treapta a doua sa nu functioneze.Este un regulator pe carcasa ventilatorui si acela se defecteaza de cele mai multe ori.Tu ai aer rece in mers deoarece viteza aerului face racirea freonului si astfel ai aer conditionat in masina.In concluzie,fa o diagnoza ai vezi ce are ventilatorul.Perdelutele de pe carcasa radiatorului ajuta iarna la incalzirea mai rapida a motorului.Bafta!

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Salut!De cele mai multe ori atunci cand ai aer rece CU MASINA IN MERS arata o defectiune a ventilatorului de la clima,acel ventilator are doua trepte de functionare,este posibil ca treapta a doua sa nu functioneze.Este un regulator pe carcasa ventilatorui si acela se defecteaza de cele mai multe ori.Tu ai aer rece in mers deoarece viteza aerului face racirea freonului si astfel ai aer conditionat in masina.In concluzie,fa o diagnoza ai vezi ce are ventilatorul.Perdelutele de pe carcasa radiatorului ajuta iarna la incalzirea mai rapida a motorului.Bafta!

 

Am fost la cineva azi care are tester si a scanat-o de erori si am primit o eroare ''DTC 52 - Ventilator racire'' ma rog nu stiu ce a facut si a zis ca mi-a sters ceva erori... Inseamna ca acum ar trebui sa mearga sau? Eu nu prea am observat imbunatatiri...

Edited by Jay320
Link to comment
Share on other sites

Am fost la cineva azi care are tester si a scanat-o de erori si am primit o eroare ''DTC 52 - Ventilator racire'' ma rog nu stiu ce a facut si a zis ca mi-a sters ceva erori... Inseamna ca acum ar trebui sa mearga sau? Eu nu prea am observat imbunatatiri...

 

daca a sters eroarea asta nu inseamna ca problema ta sa rezolvat. La mine mi-a aparut semnul de la buji . Mi-a sters erorea dar bujiile tot trebuie sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi dimineata cand nu era asa mult trafic si nu a trebuit sa fac multe opriri si clima a bagat rece incontinuu..Dar in conditii de trafic si opriri la semafor abia imi baga rece...La diagnoza mi-a sters eroarea de la ventilator dar nu prea s-a schimbat nimic... Cand am cumparat masina ventilatorul nu mergea deloc dar am dus-o la un electrician si dupa aceea a mers.. Se poate sa fi facut ceva legaturi proaste si sa nu functioneze cum trebuie ?
Link to comment
Share on other sites

A sters eroarea in ideea in care in trecutul masinii a fost o problema cu ventilatorul, s-a reparat, dar nu s-a sters eroarea atunci. Daca mergi din nou la tester garantat o sa vezi din nou acea eroare. Prin stergerea ei nu rezolvi problema, ci doar o sa ai certitudinea ca, la reaparitia erorii acea piesa/modul are un defect, si nu este o eroare ramasa mai de mult timp stocata, problema fiind rezolvata intre timp.
Link to comment
Share on other sites

A sters eroarea in ideea in care in trecutul masinii a fost o problema cu ventilatorul, s-a reparat, dar nu s-a sters eroarea atunci. Daca mergi din nou la tester garantat o sa vezi din nou acea eroare. Prin stergerea ei nu rezolvi problema, ci doar o sa ai certitudinea ca, la reaparitia erorii acea piesa/modul are un defect, si nu este o eroare ramasa mai de mult timp stocata, problema fiind rezolvata intre timp.

 

Nu m-am putut abtine si am dat azi jos capacul de la motor sa vad ce legaturi a facut electricianul acela cand am dus masina la el.. Si cam asa arata!

http://s24.postimg.org/c0nw6lgxd/IMAG0492.jpg

 

Intre timp am mai vorbit cu cineva care mi-a spus ca compresorul lucreaza doar de la 1500 de turatii in sus, ceea ce mi s-ar parea o prostie mai ales din partea celor de la BMW.. Adica in conditii de trafic si stat la semafor nu ai de ales decat sa stai in caldura sau sa turezi masina la semafor :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Nu m-am putut abtine si am dat azi jos capacul de la motor sa vad ce legaturi a facut electricianul acela cand am dus masina la el.. Si cam asa arata!

http://s24.postimg.org/c0nw6lgxd/IMAG0492.jpg

 

Intre timp am mai vorbit cu cineva care mi-a spus ca compresorul lucreaza doar de la 1500 de turatii in sus, ceea ce mi s-ar parea o prostie mai ales din partea celor de la BMW.. Adica in conditii de trafic si stat la semafor nu ai de ales decat sa stai in caldura sau sa turezi masina la semafor :frantics:

Salut!Compresorul de la clima lucreaza de cum il pornesti,indiferent de turatia motorului.Din cea ce vad eu in fotografia atasata reiese ca electricianul a pus cumva ventilatorul pe direct,dar el are un regulator care cupleaza in treapta a doua atunci cand este nevoie de ventilatie mai puternica,de acea nu face fata,este cuplat pe treapta 1,cand masina ruleaza cu viteza curentii de aer ajuta la o mai buna racire a freonului si de acea ai aer rece in masina,eu cred ca trebuieste sa schimbi ventilatorul cu tot cu modulul de pe el.Modulul separat nu se gaseste de cumparat.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Salut!Compresorul de la clima lucreaza de cum il pornesti,indiferent de turatia motorului.Din cea ce vad eu in fotografia atasata reiese ca electricianul a pus cumva ventilatorul pe direct,dar el are un regulator care cupleaza in treapta a doua atunci cand este nevoie de ventilatie mai puternica,de acea nu face fata,este cuplat pe treapta 1,cand masina ruleaza cu viteza curentii de aer ajuta la o mai buna racire a freonului si de acea ai aer rece in masina,eu cred ca trebuieste sa schimbi ventilatorul cu tot cu modulul de pe el.Modulul separat nu se gaseste de cumparat.

 

Modulul fiind cel care se vede in poza nu ? Ca am vazut ca unele masini pe langa asta mai au ceva si deasupra carcasei ventilatorului..

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu, si azi am rezolvat-o. In mers masina baga rece dar daca ma opream in loc nu mai baga deloc. La mine nu pornea ventilatorul de la clima. Am cumparat alt modul si dupa ce l-am dat jos pe ameu am vazut ca era un fir rupt de pe el. Am lipit firul si merge, daca aveti careva nevoie contactati-ma. Tel 0749091326
Link to comment
Share on other sites

Deci nu mai pot ! Nu stiu incotro sa ma duc sa imi rezolv problema cu clima. Am mai facut cateva poze mai detaliate la conexiunea aceea ciudata ce mi-a facut-o electricianul.

 

 

http://s27.postimg.org/ba26vz3hb/IMAG0521.jpg Firul verde este legat si izolat de un fir verde cu dungi negre

 

http://s27.postimg.org/6ydl6ywkf/IMAG0522.jpg

 

http://s27.postimg.org/d353kaonz/IMAG0528.jpg Se vede clar cum firul verde vine direct legat de firul negru fara a mai trece prin conector

 

http://s27.postimg.org/v3eaoogv3/IMAG0525.jpg Locul unde ar fi trebuit sa fie legat firul verde

 

http://s27.postimg.org/rnqrsv90f/IMAG0526.jpg Poza cu tipul meu de ventilator

 

 

Ce sa fac? Sa schimb ventilatoru? Nici nu vreau sa ma gandesc dar ar putea fi de vina compresorul ?

Link to comment
Share on other sites

Ce sa fac? Sa schimb ventilatoru? Nici nu vreau sa ma gandesc dar ar putea fi de vina compresorul ?

Salut!Nu are rost sa te mai complici,mecanicul a incercat sa-ti faca ventilatorul sa mearga cat de cat,TREBUIESTE numaidecat sa-ti cumperi alt ventilator,sau modulul separat daca gasesti pe undeva.Daca era de vina compresorul nu aveai clima deloc,ori o data ce in mers ai aer se dovedeste inca o data ca de vina este ventilatorul,ce mai,gata,schimbal.Daca ventilatorul se invarte atunci cand ai clima pornita atunci sigur este regulatorul,vezi ca ti-a scris cineva mai sus ca are unul de vanzare,ia legatura cu omul si vezi ce spune.Bafta!

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Am descoperit care este defapt problema, mi-am dat seama ca defapt aer cald imi vine doar dupa ce plec de pe loc sau mai bine spus cand accelerez si nu in momentul cand stau efectiv pe loc. Cred ca de vina este ambreiajul compresorului care decupleaza in momentul cand accelerez brusc plus ca face si un zgomot ciudat cand opresc motorul. O sa pun un video sa vedeti despre ce este vorba. Oare trebuie schimbat tot compresorul sau se poate schimba doar ambreiajul de la compresor ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=9Mi1pDwt-Pc&list=UUXlN12Nxey1t5ywUBLsqa3Q

Link to comment
Share on other sites

Am descoperit care este defapt problema, mi-am dat seama ca defapt aer cald imi vine doar dupa ce plec de pe loc sau mai bine spus cand accelerez si nu in momentul cand stau efectiv pe loc. Cred ca de vina este ambreiajul compresorului care decupleaza in momentul cand accelerez brusc plus ca face si un zgomot ciudat cand opresc motorul. O sa pun un video sa vedeti despre ce este vorba. Oare trebuie schimbat tot compresorul sau se poate schimba doar ambreiajul de la compresor ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=9Mi1pDwt-Pc&list=UUXlN12Nxey1t5ywUBLsqa3Q

 

 

Imi cer scuze ca redeschid subiectu dar nu stiu ce sa fac... Am fost la un service si oamenii de acolo mi-au spus ca nu e nici o problema asa ca ei nu au ce sa repare.. Bun! Dupa aceea am mers la alt service in speranta ca voi gasi pe cineva mai specializat, i-am spus ca eu cred ca de vina este ambreiajul climei pentru ca de fiecare data cand accelerez sa plec de pe loc sau pur si simplu turez motorul pe loc, ambreiajul climei se opreste iar inauntrul masinii se simte ca vine un aer cald si umed, timp de vre-o 5-10 secunde pana cupleaza iar ambreiajul climei dupa care vine aer rece... Nenea de acolo a spus ca a verificat si cica aveam doar 520 g de freon pe cand eu ar fi trebuit sa am 740g.. Nu stiu daca e adevarat ce a spus sau nu.. Dar oricum i-am spus sa imi reancarce atunci iar cu freon..Si bineinteles ca nu s-a simtit diferenta, exact ca inainte merge clima ! Cand mi-a incarcat a spus ca mi-a pus si ceva colorant UV si sa vin dupa 3 zile sa verifice daca e spart pe undeva.. Dupa 3 zile am fost sa verifice si a spus ca cica deocamdata nu se vede nimic si ca sa vin peste o saptamana, probabil ca o sa ma duc Luni, dar daca si atunci spune ca nu e nimic ce sa fac? Sau ce sa verific ? Orice parere e binevenita

Link to comment
Share on other sites

Uita-te la ventilatorul de la clima daca se invarte, poate e dus. Incearca si la alt service, pune si din ce oras esti ca poate un coleg binevoitor o sa te ajute.

 

Ventilatorul e ok ! Porneste imediat cum am activat clima. Nu stiu la ce service sa mai ma duc.. Sunt din Arad !

Link to comment
Share on other sites

Salut, am patit ceva asemanator cand aveam freon peste limita, se crea presiune si oprea compresorul, atunci imi intra aer cald cum spui tu...apoi iar pornea cand racea ventilatorul..si tot asa, mergi undeva unde stie exact ce cantitate de freon sa-ti bage.

Ee personal asa am patit. Si au facut ceva si din calculatorul masinii, avea o protectie sa nu mai porneasca daca scadea sub o presiune anume, verifica si asta.

Edited by G30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Imi cer scuze ca redeschid subiectu dar nu stiu ce sa fac... Am fost la un service si oamenii de acolo mi-au spus ca nu e nici o problema asa ca ei nu au ce sa repare.. Bun! Dupa aceea am mers la alt service in speranta ca voi gasi pe cineva mai specializat, i-am spus ca eu cred ca de vina este ambreiajul climei pentru ca de fiecare data cand accelerez sa plec de pe loc sau pur si simplu turez motorul pe loc, ambreiajul climei se opreste iar inauntrul masinii se simte ca vine un aer cald si umed, timp de vre-o 5-10 secunde pana cupleaza iar ambreiajul climei dupa care vine aer rece... Nenea de acolo a spus ca a verificat si cica aveam doar 520 g de freon pe cand eu ar fi trebuit sa am 740g.. Nu stiu daca e adevarat ce a spus sau nu.. Dar oricum i-am spus sa imi reancarce atunci iar cu freon..Si bineinteles ca nu s-a simtit diferenta, exact ca inainte merge clima ! Cand mi-a incarcat a spus ca mi-a pus si ceva colorant UV si sa vin dupa 3 zile sa verifice daca e spart pe undeva.. Dupa 3 zile am fost sa verifice si a spus ca cica deocamdata nu se vede nimic si ca sa vin peste o saptamana, probabil ca o sa ma duc Luni, dar daca si atunci spune ca nu e nimic ce sa fac? Sau ce sa verific ? Orice parere e binevenita

Incearca sa cureti la spalatorie radiatorul din fata unde sunt narile ca e plin de muste si praf iar aerul ca sa raceasca radiatorul nu mai trece.sa te uiti sa vezi ce iese sub masina si dupa verifica daca iti mai baga aer cald in momentul ala decupleaza compresorul deoarece nu e racire suficenta si creste presiunea in instalatia climei.incearca si asta si anunta ne.o zi buna

Link to comment
Share on other sites

Salut ! deoarece pe postul celalalt nu imi raspunde nimeni am ales sa postez problema mea aici asa ca ii dau copy paste , daca este impotriva regulilor rog pe cineva sa o stearga .

*cam asa incepe distractia la mine*

 

" Salut aceeasi problema o am si eu momentan pe loc imi cupleaza si decupleaza compresorul , am schimbat modulul cu unul testat de la un prieten din oras nici o rezolvare. Azi am pus masina pe tester si mi-au iesit urmatoarele erori :

 

La motor

- 5 senzor miscare ac -

 

La Clima

- 2101 senzor soare - scurtcircuit plus

- 1E02 comanda automata aer de circulatie incalzire - scurtcircuit masa

- 1C04 senzor noxe - intrerupe

- 0204 servomotor clapete comp. picioare - intrerupe

- 0504 Defect / eroare necunoscuta

- 0004 servo-motor clapete ventilatie - intrerupe

 

Mentionez ca toate erorile le arata de 2 ori .

 

Am fost am pus masina pe robot , sa vidat / incarcat ca am crezut ca nu are suficient deoarece cand am luat masina acum 3 saptamani mergea ok; am pus alt panou de clima ( nimic )

 

Lucru ciudat care l-am observat cand am cumparat masina daca selectam sa imi bage aer pe fantele de la bord imi baga pe la parbriz si invers, dupa ce am facut prostia de am bagat spuma activa cumparata de la dedeman pentu a curata tubulatura ca mirosea urat nu imi mai baga aer deloc prin fantele de la bord doar la picioare si parbriz , ulterior am luat o mare sarma ca ma adus la disperare am bagat-o prin fata din mijlocul bordului si am deschis clapeti "manual" (romaneste)deoarece nu facea fata clima. Acum pot sa selectez oricare din cele 3 pozitii ca imi baga pe toate aer. am demontat clima , cd si fantele de sus sa am vedere la aeroterma se misca bratul care este la vedere cand selectez una din pozitii dar degeaba ( doar la mers in exterior deoarece atunci isi face racirea cum trebuie si merge ok)

 

Nu stiu cum este la voi dar la mine cand pun contactul electroventilatorul pleaca la treapta 1 cred ca 15s , daca pornesc motorul si dau drumu la clima porneste iar dar la un moment dat dupa cateva minute se opreste cateva secunde moment in care compresorul decupleaza , apoi o ia iar in treapta 2 cupleaza compresorul baga rece si tot asa....

 

Urmeaza sa schimb senzorul de presiune si cel de temperatura exterioara .

 

Revin cu noutati :

1. Am probat senzorul de temperatura exterioara pe alta masina deoarece la mine cu toate ca am maneta cu BC nu imi apare , senzorul arata +33 la fel ca si cel de pe masina respectiva.

2. Am schimbat si senzorul de presiune din fata partea stanga de la filtru uscator cu unu din dezmembrari.

 

in timp ce eram in service a venit un baiat tot cu un e46 dar din 2003 si mi-a spus ca a avut aceeasi problema si a desfacut calculatorul de confort si a gasit apa ( condens ) la curatat - uscat si nu a mai avut problema asta .

cel de la service mi-a spus sa schimb filtru uscator si nu stiu ce valva care vine pe la intrarea in cabina ......

 

Revin iar asupra problemei :

- am pus electroventilatorul pe direct +/- de pe borne invarte in nebunie dupa cateva minute de functionare face exact ca in video care la postat colegu.

-am demontat torpedoul am localizat calculatorul de confor lam scos cu bateria data jos , treaba buna si uscata nu apa nu conens .. nici urma

-maine imi ajunge filtrul uscator 130lei de la valeo , iar distractie la service recupereaza freonul bagal la loc.

 

Povestind cuiva de la dezmembrari ce si cum mi-a spus ca in spatele la motor unde intra conductele in cabina este situata o sita , el a zis ca de multe ori cand dezmembreaza mai mereu le gaseste ba infundate total ba partial oricum ..murdare . o sa demontez carcasa de la filtru pt habitaclu sa am acces la ea daca tot scot freonul .

 

Am mai citit pe diverse forumuri cum ca ar fi un aparat care curata instalatia pe interior cu azot.... pe cine am intrebat in Braila nu a auzit de asa ceva.

 

Cu asta imi inchei ziua incercand sa rezolv balaria de clima daca nici asa nu merge .... o sa schimb compresorul

 

Mentionez ca m-am uitat in autodata iar conductele care ies din radiator 2 la numar in autodata sunt colorate cu rosu imi faceam griji ca ar fi trebuit sa fie una calda una rece iar la mine una frige de mori si una este claduta.

Link to comment
Share on other sites

Salut , revin asupra problemei :

-am schimbat filtru uscator cu unul nou valeo 100lei

-am schimbat valva de expansiune ( expansion valve ) cu una noua 80 lei

compresorul face aceeasi problema cupleaza si decupleaza , am observat urmatoare chestie , cele doua conducte care intra si iese din radiatorul de clima una trebuie sa friga si una sa fie calduta iar cea care iese din compresor si duce in cabina ( cea neagra ) este rece lucru care este normal din cate am vazut in autodata , la un service la care am fost se mirau de ce sunt calde ambele.

o sa adaug cateva poze orientative pt schimbarea valvei in cazul in care cineva are probleme cu ea .

Cod piesa 64116904437

 

o sa schimb electroventilatorul cu tot cu modul de pe o masina a unui prieten sa vedem daca nu singura cauza este compresorul .

am luat de la dezmembrari senzorul solar cu mufa cu tot am scos pini din mufa de la masina veche i-am pus in mufa mea si urmeaza dupa ce pun si electroventilatorul sa ma duc la tester...

post-68557-0-83681400-1409123370_thumb.jpg

post-68557-0-48549200-1409123377_thumb.jpg

post-68557-0-17790800-1409123385_thumb.jpg

post-68557-0-40204100-1409123398_thumb.jpg

post-68557-0-39168000-1409123409_thumb.jpg

post-68557-0-26302200-1409123719_thumb.jpg

post-68557-0-35279300-1409123732_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am si eu o problema la al meu e46 320d 150cp. Indiferent ce temperatura setez din clima ( 16-32 grade ), aerul e foarte putin caldut ( nu conteaza unde-l directionez ). Ca-i pe 16 sau 32, nicio diferenta. Cand dau drumul la AC, vine extrem de rece. Termostatele le-am schimbat astazi. Precizez ca acum 2-3 saptamani, indiferent de temperatura setata pe climatronic, la picioare si parbriz sufla aer extrem de cald. Sa fie piesa cu tepi ?
Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa speli radiatorul la spalatorie cum am zis ca poate nu mai trece aerul pentru racire?

 

l-am verificat , nu are elementi indoiti celule etc...m-am uitat si cu becul prin zpate o sa incerc sa ii dau cu colutie de motor si cu un jet acceptabil , nu vreau sa ii indoi celulele.

 

Scoate clima afara , indeparteaza mufele , sufla cu aer zona incercuita - pe aici iti intra aerul din masina este masurat de un termometru si scos prin spate cu ajutorul unui ventilator , iar in spate ai iesirea de la culoarul de aer cu ventilator , curata bine mai intai daca tot asa face sa nu fie dce la panoul de clima.

post-68557-0-30342900-1409255884_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.