Jump to content

Upgrade motor e46 316i 1.8cc


Silvicul

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt "fericitul" posesor al unui e46 din 2002, motorul (cel mai de cacat dupa parerea mea) N52b18, 1.8l 115CP. Din cauza recentelor evenimente (nu mai urca in turatii) - long story short- dupa o luna de alergat prin service-uri si schimbat filtru benzina, curatat pompa benzina, schimbat bujii, o fisa, sonda lambda, am reusit sa scap de erorile de pe tester, insa problema persista, asa ca my last shot a fost sa verific distributia. Intr-adevar, era lantul sarit de pe 2 dinti. Acum merge relativ ok, insa uneori nu imi porneste la prima cheie, doar de la a doua. Mecanicul mi-a zis ca imi mananca ulei in draci si nu mai are ce ii face la motor. Si il cred. Ca am vazut. deci nu exista loc de suspiciuni.

Asa ca, avand in vedere ca tin enorm la masina, are cam toate dotarile posibile pentru varsta ei, plus valoarea sentimentala, nu vreau sa o vand. Am decis sa fac upgrade. Si intrebarile mele pentru voi, cei care ati facut asta, sunt urmatoarele:

 

1) merge sa pun motorul de 2.2 170CP tot din generatia masinii mele?

2) trebuie sa il omologhez la RAR din nou sau e considerat piesa de schimb (asa am auzit) => deci nu mai e nevoie?

3) cutia de viteze care este in prezent merge cu motorul sus mentionat? (5trepte)

4) ce altceva mai trebuie, pe langa motor? (ecu/debitmetru/etc etc)

5)cat costa toata treaba asta? motor + manopera?

6) stiti vreun service care se ocupa numai de asa ceva in Timisoara sau Bucuresti?

 

Multumesc mult, astept raspunsurile voastre.

 

O zi placuta sa aveti!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Sunt "fericitul" posesor al unui e46 din 2002, motorul (cel mai de cacat dupa parerea mea) N52b18, 1.8l 115CP. Din cauza recentelor evenimente (nu mai urca in turatii) - long story short- dupa o luna de alergat prin service-uri si schimbat filtru benzina, curatat pompa benzina, schimbat bujii, o fisa, sonda lambda, am reusit sa scap de erorile de pe tester, insa problema persista, asa ca my last shot a fost sa verific distributia. Intr-adevar, era lantul sarit de pe 2 dinti. Acum merge relativ ok, insa uneori nu imi porneste la prima cheie, doar de la a doua. Mecanicul mi-a zis ca imi mananca ulei in draci si nu mai are ce ii face la motor. Si il cred. Ca am vazut. deci nu exista loc de suspiciuni.

Asa ca, avand in vedere ca tin enorm la masina, are cam toate dotarile posibile pentru varsta ei, plus valoarea sentimentala, nu vreau sa o vand. Am decis sa fac upgrade. Si intrebarile mele pentru voi, cei care ati facut asta, sunt urmatoarele:

 

1) merge sa pun motorul de 2.2 170CP tot din generatia masinii mele?

2) trebuie sa il omologhez la RAR din nou sau e considerat piesa de schimb (asa am auzit) => deci nu mai e nevoie?

3) cutia de viteze care este in prezent merge cu motorul sus mentionat? (5trepte)

4) ce altceva mai trebuie, pe langa motor? (ecu/debitmetru/etc etc)

5)cat costa toata treaba asta? motor + manopera?

6) stiti vreun service care se ocupa numai de asa ceva in Timisoara sau Bucuresti?

 

Multumesc mult, astept raspunsurile voastre.

 

O zi placuta sa aveti!

3. Teoretic trebuie schimbat motorul, cardanul, grupul si cutia de viteze, cred ca mai bine o vinzi si iti iei un 320i facelift.

Link to comment
Share on other sites

sa pui motorul de 2.2 se poate dar trebuie schimbate foarte multe piese pe langa motor. inclusiv evacuare, sonde lambda, pompa servo etc.

cu omologarea e posibil sa coste destul de mult pt ca depasesti acel procent de 30% care se poate omologa fara teste. trebuie sa intrebi la rar pt un cost cat mai exact.

 

 

pentru consumul de ulei e foarte probabil sa fie probleme cu semeringurile de la supape. costa pana in 10 milioane si se rezolva intr-o zi.

 

eu as face masina si as vinde-o si mi-as lua altceva. este prea multa bataie de cap sa ii schimbi motorul si sa il si omologhezi. si ca bani 100% iesi mult mai bine daca vinzi masina.

un motor de 2.2 cu tot ce iti trebuie, cu montat cu tot sigur te duce sau chiar sare de 1000euro. fara omologare.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

pfff... si atunci, daca as vrea totusi sa fac upgrade, dar nu cu motorul de 2.2, ar mai fi nevoie sa schimb atatea pe masina?

sau sa intreb altfel: ce motor merge pus (exclus n42-ul) care sa isi faca treaba si sa pot pastra o parte din piesele actuale?

Link to comment
Share on other sites

niciunul. mai e doar 318i n42 143cp care e fix acelasi motor cu al tau (fix aceleasi probleme).

 

ori vinzi masina ori mai bagi putini bani si il pui pe al tau la punct. nu e deloc un motor rau, atunci cand merge bine evident.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

BEsides, am fost prin martie la Straja si avand numere de Bucuresti, mi-am gasit duminica, la plecare masina zgariata, toata partea dreapta si capota. refuz sa mai bag bani si in vopsitul ei... de aia nu prea pot sa o vand. adica eu am dat aproape 5000E pe ea (are harman kardon, navi mare, pachet exterior M, volan cu comenzi pe el, clima automata, TOATE DIN FABRICA). ori banii astia nu ii scot, iar de vandut pe 4000E nu ma lasa inima. asta e marea mea dilema. si de asta am optat pentru Upgrade.
Link to comment
Share on other sites

Ori vinzi masina, ori repari motorul.....sa pui alt motor e complicat si financiar te-ar costa mult mai mult decat in primele doua situatii.

 

Faptul ca nu porneste la prima cheie....nu cred ca e o problema atat de grava incat sa necesite o rezolvare foarte costisitoare; legat de consumul de ulei, fa un search pe forum si vei vedea ca pe langa scurgerile multiple (capac, garnituri pompa vacuum), cauza principala a consumului de ulei este uzura simeringurilor supape, care nu este o problema insurmontabila.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/

Link to comment
Share on other sites

niciunul. mai e doar 318i n42 143cp care e fix acelasi motor cu al tau (fix aceleasi probleme).

 

ori vinzi masina ori mai bagi putini bani si il pui pe al tau la punct. nu e deloc un motor rau, atunci cand merge bine evident.

 

ai dreptate, Cosmin, a mers bine, gen 200 pe autostrada si nu prea am avut probleme la depasiri, insa mi-ar placea sa o pot da de cur fara sa fiu cu acceleratia la podea si ambreiajul apasat pe jumate... se simte ca e motor mic si nu prea face fata la "distractii" de genul... ;)

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate, Cosmin, a mers bine, gen 200 pe autostrada si nu prea am avut probleme la depasiri, insa mi-ar placea sa o pot da de cur fara sa fiu cu acceleratia la podea si ambreiajul apasat pe jumate... se simte ca e motor mic si nu prea face fata la "distractii" de genul... ;)

 

Dar cand ai cumparat masina nu ai vazut ca avea motorul mic pentru drifturi ? Acum iti pui motor mare sa te 'dai' ci ea la curse ? Oricum pentru a modifica masina ai nevoie de cel putin 1000 euro pentru piese si 300 euro pentru manopera.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar cand ai cumparat masina nu ai vazut ca avea motorul mic pentru drifturi ? Acum iti pui motor mare sa te 'dai' ci ea la curse ? Oricum pentru a modifica masina ai nevoie de cel putin 1000 euro pentru piese si 300 euro pentru manopera.

 

Daca citeai, aflai de ce vreau sa schimb motorul. si nu stiu cum ai cumparat tu masina, dar e bine ca cel de la care ti-ai luat-o te-a lasat sa te "dai cu ea l;a curse".

anyway, astept pareri la subiect, nu bagatori de seama care nu inteleg jumatate din ce am scris mai sus.

Daca mai vreti sa va bagati in seama numai de dragul postului, puteti sa scrieti pe google. AICI AM NEVOIE DE PARERILE UNOR OAMENI CARE AU FACUT TREABA ASTA.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca citeai si ultima parte din postul meu vedeai si costurile pentru ceea ce vrei tu. Am citi tot ce ai scris , pari ca vrei sa te dai pe pista de karturi.

 

Ai schimbat tu motorul la masina ta de stii costurile? de fapt, stai... nu stiam ca pe pisicuta sunt N42... dar poate ma insel. hai succesuri in viata si vezi ca pentru pista de karturi se foloseste kartul, nu masina.

Link to comment
Share on other sites

Silvicul,tu initial te-ai vaitat ca este un motor varza cel putin al tau si ca vrei un upgrade ca n-ai incotro,dar tot tu ai spus in postul mai sus ca nu face fata la "distractii". Cum spunea si Cosmin,n42-ul e un motor bun,dar depinde cum il intretii.

On topic: ori vinzi masina si cumperi ceva mai puternic daca vrei "distractii",ori pune-ti 2.0 benzina de 143 cp (n42b20) chiar si fara omologare. Asta e strict parerea mea.

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.