Jump to content

sfat achizitionare e90 330d sau 330i


cristy7610

Recommended Posts

Salutare.

Ma intereseaza parerile celor care detin aceste doua tipuri de motorizari ptr e90, 330d sau 330i.As vrea sa imi schimb masina (e90 320d din 2006) cu ceva caluti in plus si nu prea sunt hotarat in privinta celor doua.Din cate stiu, motoarele diesel 330d pana in 2007 nu ar avea probleme cu distributia si de aceea ar fi preferatele mele, dar nu e un "must"...Am gasit cateva oferte si cu 330i(cabrio,coupe) care mi-au captat atentia si ar fi ceva nou ptr mine,pana acum conducand numai diesel-uri.

Astept parerile voastre.

Edited by cristy7610
Link to comment
Share on other sites

Cam aceste detalii m-ar interesa:

-fiabilitate

-intretinere

-sportivitate

-consum

hmm

330d - consum mai mic si ceva mai sportiva decat 330i si cu posibilitati de ridicare a puterii .

330i - poate ceva mai fiabil desi la motoarele de 3 litri au fost probleme dar nu cu mult si poate intretinerea ceva mai mica dar nu cu mult,practic diferenta e nesemnificativa.

 

330d castiga ,desi personal cred ca as merge pe un 330i cu conditia sa aiba problemele rezolvate in garantie.

Link to comment
Share on other sites

umm M54B30 singura problema "grava" e cea cu pompa de ulei,dar si aia apare doar daca se sta in limitare mult(si mai ales daca limita de 6500 rpm e ridicata prin resoftare la 7000-7200 rpm) altfel nimic grav,mai o DISA mai o bobina ,mizilicuri :D bine la N52 problema e cu tachetii altfel nu am mai auzit nimic,din pacate singura rezolvare in unele cazuri e schimbarea chiulasei.
Link to comment
Share on other sites

Din 2001 am trecut prin nenumarate bim-uri. Nu as mai lua diesel niciodata. Cu benzina- ai un consum mai mare dar daca masina ai luat-o buna, nu vad probleme ca la diesel. Ft multi prieteni, nu numai eu, au avut probleme cu cele diesel- si sunt probleme destul de scumpe.

D are cuplul mai mare, intr-adevar, dar sa fim realisti, pentru o masina de zi cu zi- un cuplu de 250-300 n e mai mult decat suficient pt tara noastra.

Repet imho.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde, eu am prieteni care nu vor sa mai auda de benzina. Cu diesel-uri nu au avut probleme.

 

Daca ar fi sa aleg eu intre cele 2 masini :

 

- diesel daca e masina de zi cu zi

- benzina daca e masina ocazionala

 

Acum mai depinde si cati km faci pe an cu masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dieselul consuma mai putin, dar daca luam in calcul mentenanta (reviziile sunt mai scumpe la diesel) si diferenta de pret de achizitie (benzinarele sunt mai ieftine), descoperim ca amortizarea diferentei de pret se face in 8-15 ani, in functie de rulajul anual. Cine are rabdare, poate face calculele.

Am facut o astfel de analiza cand i-am cumparat masina nevestei. Ea se invarte cu masina prin oras si face max 10.000 km/an, la plimbare sau in concediu plecam cu a mea (520d). De diferenta de pret intre diesel si benzina am umplut lista de optionale.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult ptr reply-uri :)

Ca si rulaj fac maxim 15.000 km pe an,deci nu prea mult...as prefera mai mult diesel-ul ptr acel surplus de cuplu,dar asta depinde si ce extraoptiuni gasesc pe masina respectiva.Deci,problema vestita a distributiei N47 este prezenta si la motoarele 330d dupa 2007?Daca e asa, prefer ceva din 2006-2007 ptr ca nu vreau sa stau cu ochii pe ea ca pe butelie...Decat sa imi iau o masina mai noua si sa stau stresat ca imi crapa motorul,prefer una mai veche si cu istoric real.anul de fabricatie nu este atat de important ptr mine.Am vazut ca majoritate motorizarilor 330d au si x-drive si as vrea sa stiu cat de fiabil este in comparatie cu tractiunea standard.Chiar am vb cu cineva care avea masina la vanzare si mi-a spus ca ii functioneaza doar tractiunea spate si ca trebuie sa ii schimbe ceva la cutie sau diferential(nu mai stiu exact)..Oricum,daca gasesc ceva care sa imi satisfaca pretentiile o urc aici la o analiza completa :)Momentan nu sunt in tara,urmeaza sa ajung dupa 25 August,de aceea as vrea sa pun in balanta +urile si -urile celor doua motorizari.

Link to comment
Share on other sites

Clar 330d

Simti ca trage intr-una

La 160 sa-ti dea Âşut cand ii da inferioara e ceva, cuplul e fenomenal

De ce zice toata lumea ca e mai scumpa revizia la diesel? Tot atatea filtre schimbi

Poate mai scump cu 100-200 de lei

Intr-adevar mai scimbi o fulie, o rola, dar asta e, se compenseaza cu placerea si cu consumul

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult ptr reply-uri :)

Ca si rulaj fac maxim 15.000 km pe an,deci nu prea mult...as prefera mai mult diesel-ul ptr acel surplus de cuplu,dar asta depinde si ce extraoptiuni gasesc pe masina respectiva.Deci,problema vestita a distributiei N47 este prezenta si la motoarele 330d dupa 2007?Daca e asa, prefer ceva din 2006-2007 ptr ca nu vreau sa stau cu ochii pe ea ca pe butelie...Decat sa imi iau o masina mai noua si sa stau stresat ca imi crapa motorul,prefer una mai veche si cu istoric real.anul de fabricatie nu este atat de important ptr mine.Am vazut ca majoritate motorizarilor 330d au si x-drive si as vrea sa stiu cat de fiabil este in comparatie cu tractiunea standard.Chiar am vb cu cineva care avea masina la vanzare si mi-a spus ca ii functioneaza doar tractiunea spate si ca trebuie sa ii schimbe ceva la cutie sau diferential(nu mai stiu exact)..Oricum,daca gasesc ceva care sa imi satisfaca pretentiile o urc aici la o analiza completa :)Momentan nu sunt in tara,urmeaza sa ajung dupa 25 August,de aceea as vrea sa pun in balanta +urile si -urile celor doua motorizari.

 

Uite lista completa cu toate motoarele afectate de problemele la distributie:

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:

Renew:

- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009]

- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.

- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:

Renew:

- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

Dupa cum observi, toate sunt N47.

Personal iti recomand o motorizare (diesel sau benzina) insotita neaparat de o cutie automata in 8 trepte (ZF 8HP).

Edited by D_A_N
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum observi, toate sunt N47.

Personal iti recomand o motorizare (diesel sau benzina) insotita neaparat de o cutie automata in 8 trepte (ZF 8HP).

 

330d nu are motor n47. Are n57. Sunt doua motoare complet diferite...nu mai speria omul aiurea.

Edited by pku82
Link to comment
Share on other sites

Dieselul consuma mai putin, dar daca luam in calcul mentenanta (reviziile sunt mai scumpe la diesel) si diferenta de pret de achizitie (benzinarele sunt mai ieftine), descoperim ca amortizarea diferentei de pret se face in 8-15 ani, in functie de rulajul anual. Cine are rabdare, poate face calculele.

Am facut o astfel de analiza cand i-am cumparat masina nevestei. Ea se invarte cu masina prin oras si face max 10.000 km/an, la plimbare sau in concediu plecam cu a mea (520d). De diferenta de pret intre diesel si benzina am umplut lista de optionale.

 

banuiesc ca te referi la pretul de acuzitie nou, la sh se schimba treaba

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parca N53,teoretic consuma mai putin decat N52;sau in practica nu e nicio diferenta? Oricum pt. 272 cp,15% consum nu mi se pare mult.

nu am spus ca e mult doar sa ia in calcul . La 15k km pe an urban ..eu as lua D si mi-as asuma costurile de intretinere . Am vazut ce inseamna 15-17% , totusi in oras merita un consum mai mic si se pare ca exista optiuni la clasa asta. Asa la o estimare lejera inseamna cam 350 E combustibil lunar . Acum am 250 cu diesel si Mol Evo ca altceva pur si simplu nu merita. Din pacate costurile cu combustibilul nu mai sunt neglijabile . LA asta m-am referit .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Depinde ce vrei de la masina...sunet, sportivitate => clar benzina, asumandu-ti consumul fara sa te plangi dupa, fiind constient de treaba asta; cuplu, senzatie de viteza => diesel, cu un consum ceva mai mic, dar nu te astepta ca un motor de 3 cu 6 cilindri sa fie cel mai economic din orasul tau. Eu daca as dispune de bugetul necesar as face un efort pentru un benzinar... consider ca benzinarele is motoarele pentru adevaratii pasionati de masini. E alegerea ta :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.