Jump to content

probleme motor 325i e46 M54B25


Recommended Posts

Va salut ! Am si eu o problema la motorul masinii mele 325i e46.Saptamana trecuta am inlocuit tot ce trebuia pe la directie(bucse,brate,bielete),de data asta nu la BMW,facand o exceptie,dar tot la un service autorizat.Factura a fost 2700lei.Bine ar fi fost ca asta sa fie totul.Chiar cu o zi inainte sa o duc la service mi s-a intamplat ca dimineata la pornire la rece sa-mi fluctueze ralanti-ul si apoi sa moara motorul.Asadar cand am dus masina,le-am cerut sa verifice si pe la motor care-i problema.Cand am fost sa ridic masina,un mecanic mi-a zis ca a verificat bujiile si trei dintre ele prezentau ulei pe ele.Mentionez ca toate bujiile le-am schimbat in ianuarie la reprezentanta BMW.Am zis ca o duc si la BMW sa vada ei exact care-i problema cu motorul.Deci problema acum e permanenta.La pornire la rece motorul fluctueaza si da sa moara aproape imediat.Ca sa nu moara motorul,trebuie sa o tin putin turata(cam peste 2000), cam cat ar fi necesar sa se stabilizeze turatia la ralanti.Apoi masina isi revine si mi se pare ca merge normal.Nu moare motorul stationand la semafor,nu simt vreo pierdere de putere,motorul e silentios,nu tremura.Dar problema ramane la pornirea la rece.Plus ca tot atunci da putin si cu fum alb-usor albastrui daca o turez putin si consuma destul de mult ulei.E posibil ca una dintre cauze sa fie semeringurile supape?Valva PCV cu furtunele aferente a fost schimbata in urma cu trei ani iar garnitura capac chiulasa schimbata in iarna,ambele tot la reprezentanta(asta in legatura cu posibile cauze pt. pierderi de ulei).Dupa ce se incalzeste motorul,nu am vazut sa mai scoata fum.Momentan masina e inca la reprezentanta BMW Timisoara unde azi mi-au facut o diagnoza si nu le-a dat nimic,nu stiu nici ei inca care-i problema.Mi-au zis ca trebuie sa desfaca tot motorul pt. a afla despre ce-i vorba.Numai ca sa-l desfaca si sa-l asambleze la loc m-ar costa 4600 lei.Ceea ce de data asta mi se pare inacceptabil si absurd.Deci numai ca sa-si dea seama despre ce-i vorba,ar trebui sa platesc aceasta suma.Am ghinion zic eu caci motorul a fost obsesia mea in verificare.In primavara am verificat si valva DISA,doar preventiv,mi-au curatat si clapeta de acceleratie si morasul de ralanti.Maine probabil ma duc sa iau masina si sa vad ce alte cai de abordare voi urma.Am deja o posibila directie in acest sens,dar pana atunci astept pareri si sugestii de la voi.Mersi anticipat ! Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Ai pus-o pe tester? E posibil sa fie de vina senzorul de turatie sau cel de la axe. :thumbsup:

 

Pai cei de la BMW au zis ca nu da nimic pe tester.Am mai auzit si eu aceeasi parere chiar de la o persoana avizata.E vorba de un mecanic roman ce are un service autorizat foarte bun in Germania.Zilele urmatoare vine prin tara si o sa discut cu el problema mai in detaliu .

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Nu poate inspecta vizual garniturile din interiorul capacului e culbutori, doar ce se vede pe exterior. Garnitua de capac se schimba si gata(OE sau Victor Reintz). PCV-ul daca nu l-ai schimbat niciodata, schimba-l fara sa te mai gandesti impreuna cu toate furtunele aferente.

 

P.S.: PCV si furtune sa cumperi doar pe original. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Pcv ul a cedat sau garnitura capac culbutori.de semering supape nu am auzit pana acum sa pice pe M54.ce ulei ai si cati km ai cu el?in general ulei la bujii ar fi garnitura capac culbutori.poti sa o verifici vizual daca e.

 

Ar fi culmea sa fie garnitura capac chiulasa.Am schimbat-o in ianuarie la BMW.O am pe cea veche in portbagaj.Desi acum imi aduc aminte ca cineva de la service-ul unde am schimbat elementele de directie saptamana trecuta mi-a aratat ceva pata de ulei pe langa galeria de evacuare.Eu am zis ca ar fi urma veche dinaintea schimbarii din iarna a garniturii.Ciudat.Apoi e oare posibil ca dupa numai trei ani de la schimbare(tot la BMW,cu furtunele aferente), PCV-ul sa cedeze deja? Uleiul este 5W40 LL98 recomandat,cumparat si schimbat la reprezentanta si are acum intre 5000 si 6000 de km.Acelasi ulei il folosesc de vreo 7 ani si am observat ca dupa un anumit nr. de km se consuma mai rapid.

Sa fie oare posibil ca PCV-ul sa fie o cauza posibila pt. fluctuatiile la rece si oprirea motorului?

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Ll01 ar trebui mĂŁcar la ulei cred,dar daca asta au ei im program asta e.altfel multe de facut nu sunt.pcv pica din ce am citit doar dacĂŁ faci drumuri scurte iarna si nu se incalzeste motorul.

 

Adevarul e ca masina mai mult in oras am folosit-o.Si da,am folosit-o des la drumuri scurte iarna.Dar care e treaba cu fumul alb-albastrui la pornire la rece?Nu mult ce-i drept,daca pot sa ma consolez cu asta.Ma intreb daca nu ar putea fi problema si cu segmentii daca e ulei pe bujii.Dar in cazul asta n-ar trebui sa nu mai fie compresia in tolerante si sa simt asta in functionarea motorului prin o pierdere de putere ? Intreb si eu,ma gandesc la ce e mai rau.

Link to comment
Share on other sites

sper sa apuci sa citesti si asta pana sa mergi

 

http://blog.bavauto.com/643/replacing-a-leaking-valve-cover-gasket-on-your-bmw/

 

:) logic as merge pe CCV ca e mai vechi,dar si o garnitura montata incorect poate fi de vina.

edit pasajul asta e pt tine

 

"Leaking valve cover gaskets are fairly common on BMWs. These leaks can be more than just a messy inconvenience: a leaking valve cover gasket can cause a vacuum leak, which creates problems with the engine management system. Additionally, oil commonly leaks into the spark plug wells causing deterioration of the spark plug connector boots and arcing of the ignition spark, which creates ignition miss-fires. (A common cause for a fault code of “random miss-fires” is oil in the spark plug wells.) "

 

in cazul tau ulei pe bujii este fumul cel mai probabil e de la uleiul care a ajuns pe bujii si care il arde,la rece masina banuiesc ca merge in 4-5 cilidri sau merge rau deoarece bujiile sunt "inecate" in ulei,la cald nu mai conteaza asa mult.Astea sunt presupuneri ale mele facute pe baza a ce ai zis tu si a ceea ce am mai citit eu pe net,varianta finala trebuie sa fie cea a mecanicilor care vad masina.Eu ca orice roman "adevarat" dau cu parerea ca specialisti suntem toti :D

PS:stiu ca ai facut la reprezentanta majoritatea operatiunilor dar ai grija mare ce iti propun,aia cu desfacutul motorului mi se pare o mare tampenie .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit ceva mai devreme cu ei si le-am zis sa verifice garnitura de la capacul de chiulasa cat si valva CCV.Atat si nimic mai mult deocamdata.Cel de la telefon tot insista ca trebuie desfacut motorul dar i-am zis ca pe banii mei fac ce vreau.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Au verificat valva CCV si cica nu sunt probleme la ea.Garnitura capac valve e si ea o.k.Banuiala unui mecanic de acolo ar fi ca e problema la semeringurile supape.Maine sau poimaine ma duc sa iau masina si am sa mai vorbesc cu acel mecanic.Pasul urmator e sa astept sa vina din Germania acel mecanic cunostinta de care vorbeam mai sus si sa se uite si el.
Link to comment
Share on other sites

cati km are masina?

 

205.000km.Cat se poate de reali.Carte service cu revizii la zi.Din 2001 si pana in prezent,istoricul service e complet si consemnat in carte prin revizii facute la timp.Masina am luat-o din Dresda in 2010 de la un dealer BMW.

Link to comment
Share on other sites

Au facut vreun test de compresie?

 

Nu,nici nu le-am cerut.Deocamdata m-am hotarat sa astept parerea cunostintei din Germania si apoi imi voi face un alt plan de masuri.Anul trecut am trecut cu masina intamplator pe la el la service in Germania si i-am zis sa-i faca un test de compresie si a fost o.k..Cum am zis si intr-unul din posturile anterioare,nu simt ca motorul sa fi pierdut din putere.Dar poate ca in contextul actual n-ar strica sa fac din nou testul de compresie.

Link to comment
Share on other sites

In urma cu cateva minute,mecanicul prieten din Germania de care va vorbeam mai inainte, a ascultat putin motorul.De vazut nu era nimic de vazut caci era intuneric afara si ma refer aici la fum si la culoarea lui , insa i-am povestit de toate neregulile.El spune ca sigur e vorba de galeria de admisie(ceva membrane) si ca poate el sa-mi trimita una la un pret foarte bun.Si mai spunea ca motorul are prea putini km ca sa fie vorba de segmenti sau ghiduri supape.De la BMW mi-a zis cineva ca el crede ca e vorba de simeringurile supape insa eu am mare incredere in amicul meu si cred ca o sa merg pe solutia propusa de el.O sa relatez noutatile cand e cazul. Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NoutĂŁți?

 

Nu sunt noutati desi masina poate fi folosita din cate se pare.Ieri de exemplu am folosit-o prin oras si cand am pornit-o nu a mai scos fum dar a mers putin in suturi cam un minut pana s-a incalzit motorul,dupa aceea a mers normal.Oricum incerc sa ma folosesc mai rar de ea pana rezolv problema.Intre timp am redescoperit dupa multi ani mersul cu tramvaiul.Nu e chiar o tragedie.In fine,planul e ca in aprox. doua trei saptamani sa merg cu ea in Germania s-o rezolv.Nu ma las pana n-o pun la punct.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mersul in suturi la rece e oarecum clasic,eu in general o las indiferent de anotimp cam 1-2 min dupa ce o pornesc,pana scade turatia de la 1000 la 600-700rpm,abia dupa aia plec de pe loc.Mai de mult mi-a zis cineva care lucra la Bavaria ca e bine sa nu pleci imediat de pe loc era ceva legat de presiunea de ulei din vanos .Nu stiu cat de adevarat sau fals este dar cel putin la prima pornire dimineata aplic regula "minutului"
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.