Jump to content

Folie llumar fata/spate, polish faruri+folie


stark

Recommended Posts

Salut,

Stiu ca sunt si threaduri mai vechi din 2009/2010 pe tema folie auto, dar m-am gândit ca Între timp lucrurile s-au mai schimbat.

 

Pe scurt, vreau sa pun folie fata/spate si un parasolar, ceva, si m-am orientat spre llumar atc, garantie 7 ani. Acu nu stiu cst de ĂŽnchisĂŁ sa fie folia( parca 5% e prea mult! astept pĂŁreri din partea voastrĂŁ). De asemenea, folia afecteazĂŁ vizibilitatea seara? Are nevoie de vreo atenție speciala atunci cand speli/cureti masina? Si nu in ultimul rând, cam pe toate siturile pe care m-am uitat, vad ca toate folile llumar sunt omologate RAR, deci nu trebuie sa ma mai prezint eu nicĂŁieri si teoretic nu ar trebui sa am neplĂŁceri cu poliția, corect?

 

De asemenea, deși farfuriile nu sunt chiar asa matuite(insa semnalizarile laterale sunt destul de matuite) ma gândeam sa le fac un polish+ aplicare de folie( cred ca 3m, nu am ĂŽntrebat) cu garantie 2 ani( la 150 RON) sau 300( garantie 5 sau 7 parca). Merita?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

5% e bun pentru spate, e posibil sa se mai deschida in timp. Neplaceri nu ai cum sa ai pt. ca primesti certificat la folie iar cand te controleaza politia le dai acea hârtie. Cat despre polish, e enorm, fa polish si pune folie transparenta cea mai ieftina, nu e nevoie de cine stie ce folie pentru far/semnalizare/stop.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by lexuuuu
Link to comment
Share on other sites

Nu va grabiti sa spuneti ca sunt perfect legale. Uita-ti ce scriu politistii pe forumul lor: http://www.politisti.ro/topic/718-legalitatea-foliei-aplicata-pe-geamuri-la-autovehicule/

 

Exact acel Thread il citeam si eu acum. Pai din ce vad, in primul post, sunt legale sa pui chiar si pe parbriz si laterale fata daca se ĂŽncadreazĂŁ la 80% si masina are oglinzi( pe spate poti sa pui fara numar') si bineĂŽnțeles firma e autorizatĂŁ sa le puna

Link to comment
Share on other sites

Da... Catalin. :D

Lasa ca nu-i stres. Saptamana trecuta am inmatriculat o masina careia i-am pus pe luneta si laterale spate folii autorizate (montat la firma autorizata cu certificat autentic, nu cumparate pe okazii) cu cateva zile inainte sa ajung la RAR pentru autentificare.

S-au uitat la ele (repet, la RAR), m-au intrebat doar de certificat (cunosteau firma) ca sa nu am probleme cu politia. In rest din punctul lor de vedere e ok.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nu ati citit cu atentie forumul politistilor, am dat linkul mai sus.

Va pun un citat de acolo:

anul asta cred ca am retinut vreo 300 de certificate de inmatriculare pentru folie...la unele autoturisme l-am retinut chiar si de trei ori....dar cand ma intalnesc cu ele in trafic, tot cu folie le vad....

 

la cele expuse mai sus ...LE MULTUMESC COLEGILOR NOSTRII DE LA Registrul Auto Roman, cand ai oprim in trafic pe cei de la RAR spun ca sunt colegi cu noi, dar cand merge interlopul cu folie pe toate geamurile atunci e coleg cu interlopul...si chiar au fost cativa de la RAR care ai invatau pe interlopi sa ma dea in judecata fiindca mi-am permis sa le iau talonul doar pentru folia de pe spate( cei de la RAR spun ca pe spate nu trebuie omologare)...intradevar ei au o directiva care se bate cap in cap cu legea noastra, dar asta nu le da dreptul sa fie mana in mana cu interlopii, pentru o ciorba

P.S. rusine unora dintre inginerii RAR

 

Daca vrea, Garcea te face! Iti ia talonul si te pune sa alergi pe la RAR.

Link to comment
Share on other sites

ĂŽn forma impusĂŁ de RAR, cei ce aplicĂŁ astfel de folii sunt obligați sĂŁ menționeze și geamurile la care s-a intervenit.

Ce spuneam... eu am certificare pe geamurile respective si mentionate individual in certificat.

Nu e chiar asa simplu cu certificarea.

 

Cred ca aici e diferenta. Folii "omologate" are toata lumea. Dar la majoritatea omologarea e de fapt un certificat in alb livrat si completat dupa bunul plac de proprietar. Cred ca aici intervine legea si taloanele retinute de garcea.

Link to comment
Share on other sites

Ce tare e ăla care scrie "ai oprim", "ai invatau" :LMAO:

 

Pai daca sunt omologate de ce sa ma facă? De cand legea noastră e peste directiva europeană? :)

Nu e suficient ca foliile sa fie omologate.

 

Daca citesti cu atentie, transparenta nu se refera doar la foliile aplicate, ci la intreg ansamblul geam + folie (si transparenta astuia conteaza). Dupa cum bine stii, multe masini ies din fabrica, cu geamuri a caror transparenta nu este 100%. La unele este mai evident, la altele este mai putin evident.

 

Ca sa fii in legalitate, trebuie masurata transparenta dupa montajul foliilor. Daca asta iese in limitele legii, atunci nu ai de ce sa iti faci griji.

 

LE: Pe acelasi topic, zice ca o folie legala pe geamurile fata e aproape invizibila, cealalata, nu.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Nu e suficient ca foliile sa fie omologate.

 

Daca citesti cu atentie, transparenta nu se refera doar la foliile aplicate, ci la intreg ansamblul geam + folie (si transparenta astuia conteaza). Dupa cum bine stii, multe masini ies din fabrica, cu geamuri a caror transparenta nu este 100%. La unele este mai evident, la altele este mai putin evident.

 

Ca sa fii in legalitate, trebuie masurata transparenta dupa montajul foliilor. Daca asta iese in limitele legii, atunci nu ai de ce sa iti faci griji.

 

LE: Pe acelasi topic, zice ca o folie legala pe geamurile fata e aproape invizibila, cealalata, nu.

 

Si cum mĂŁsoarĂŁ garcea transparența?

 

Puteți recomanda niște firme din bucuresti care se ocupa cu asa ceva de mult timp sa nu am surprize?

Link to comment
Share on other sites

Foarte bine ai pus intrebarea, Garcea exact pe asta se bazeaza, ca nu ai un buletin de masurare a transparentei. Nu stiu cine-ti poate da un astfel de buletin de masuratori.

Pe de alta parte, sunt patit, acum cativa ani eram cu un Land Rover cu folie 5% aplicata pe geamurile spate de o firma autorizata. Aveam certificatul emis de firma care-mi pusese folia dar m-au oprit chiar in fata Guvernului, in P-ta Victoriei. Din prima, Garcea mi-a zis ca talonul ramane la el si sa ma duc la RAR care sa confirme ca folia este regulamentara. Nici n-a vrut sa se uite la certificatul emis de firma cu foliile, mi-a zis ca daca nu-mi convine, pot face contestatie. Pana la urma am scapat (cu noroc), l-au anuntat pe Garcea ca pleaca nu stiu ce demnitar din guvern si trebuia sa-i faca "culoar", asa ca mi-a dat toate actele inapoi si mi-a zis ceva de genul "lasa ca ne mai intalnim noi". Intre timp am vandut acea masina dar pe Garcea l-am mai vazut in continuare "la datorie". Asa ca, atentie!

Link to comment
Share on other sites

Pai, ma gândesc, la un service auto care se respecta si face de ceva ani buni treaba asta, nu imi poate măsura la finalul montajului transparenta finala si elibera o dovada, ceva? Mi se pare ca se poate crea un cerc vicios altfel.

 

Acum intre noi fie vorba, 5% e mai bezna decat noaptea! ma gândeam sa pun spate un 18-20% si in fata 80 si parasolar. Va ca se poate pune dinte parbriz, ati încercat? Merita? Sau mai bine ma multumesc cu un parasolar?

Edited by stark
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine ai pus intrebarea, Garcea exact pe asta se bazeaza, ca nu ai un buletin de masurare a transparentei. Nu stiu cine-ti poate da un astfel de buletin de masuratori.

Pe de alta parte, sunt patit, acum cativa ani eram cu un Land Rover cu folie 5% aplicata pe geamurile spate de o firma autorizata. Aveam certificatul emis de firma care-mi pusese folia dar m-au oprit chiar in fata Guvernului, in P-ta Victoriei. Din prima, Garcea mi-a zis ca talonul ramane la el si sa ma duc la RAR care sa confirme ca folia este regulamentara. Nici n-a vrut sa se uite la certificatul emis de firma cu foliile, mi-a zis ca daca nu-mi convine, pot face contestatie. Pana la urma am scapat (cu noroc), l-au anuntat pe Garcea ca pleaca nu stiu ce demnitar din guvern si trebuia sa-i faca "culoar", asa ca mi-a dat toate actele inapoi si mi-a zis ceva de genul "lasa ca ne mai intalnim noi". Intre timp am vandut acea masina dar pe Garcea l-am mai vazut in continuare "la datorie". Asa ca, atentie!

Ok, dar si buletinul de masurare a transparentei, certifica doar ca la data X, masina Y avea o anumita transparenta.

 

Deci Garcea te poate trimite la RAR dupa bunul lui plac? Desi esti in legalitate?

Link to comment
Share on other sites

acum cum e norocul fiecaruia

eu am folie 95% lateral si luneta iar pe fata am 50% de 4 ani circul cu masina si am fost oprit de numarate ori in romania cat si bulgaria, austria ,franta, germania dar niciodata nu am fost intrebat de certificatul de omologare

pune si tu cum vrei

oricum pe spate nu iti trebuie omologare si nici pe luneta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Asa se traieste in ''Rromania'', gaborul are voie sa-si puna si folie neagra de caroserie pe geamuri, te inspaimanta cu certificat luat si amenda,asa ca i-au spaga cand au chef ei,doar aplica legea si la moftul lor cand cred si vor un ban pe doamna spagaaaa, pt.ca domle legea e lege, de fapt pt.mine e simplul fapt ca e vorba de necivilizare din partea ''organului'' in primul rand care reprezinta statul acesta de caca,de fapt asa e si el.

,de ex in tarile nordice sunt extrem de civilizati fata de noi,acolo daca ma opreste nenea politaiul si ma vede cu folie neagra de 5% pe toate geamurile, ma intreaba daca pot sa conduc in siguranta si atat, acolo macar politaiul are un mare respect,nu comparam cu politaiul nostru, care candva spaga era sa-i cumperi un salam bun si o paine sa nu iti iei amenda.

 

''Probabil ca iar o sa fiu considerat "slobod la gura" insa, autoturismele ce fac parte din coloanele oficiale (si nu numai) sunt peste lege? Soferii acestora au vederea precum Superman de pot trece prin geamurile NEGRE de pe lateralele-fata? Inteleg sa fie OPACE pe spate, unde stau imbuibatii statului dar SPP-istul si soferul de ce au nevoie de geam NEGRU (nu fumuriu)? Nu stiu cati dintre voi ati reusit sa patrundeti intr-o astfel de limuzina, insa va pot spune ca ai senzatia ca s-a lasat seara...noroc cu parbrizul prin care mai intra ceva raze solare...Cu astfel de autovehicule cum se procedeaza?

O alta situatie ar fi aceea a colegilor din serviciul rutiera care accepta tacit ca autoturismele personale ale rubedeniilor acestora (nemaipunandu-le la socoteala si pe ale lor) sa fie "dotate" cu ADA7 si strobo in bara (colegului bundesgrenzschutz, pentru ca e din Bucuresti, ii pot spune numele politistului ce l-a ajutat pe fratele acestuia, patron la una dintre firmele de transport calatori, sa-si monteze astfel de jucarioare oficiale pe Passatul albastru inchis... :hmmmt: )... ''

:))))))

Ce sistem avem, nici nu stiu daca e de ras sau de plans.

Edited by mario318ci
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

acum cum e norocul fiecaruia

eu am folie 95% lateral si luneta iar pe fata am 50% de 4 ani circul cu masina si am fost oprit de numarate ori in romania cat si bulgaria, austria ,franta, germania dar niciodata nu am fost intrebat de certificatul de omologare

pune si tu cum vrei

oricum pe spate nu iti trebuie omologare si nici pe luneta

 

Tu ai folie mai deschisa pe spate si mai inchisa pe fata? :getlost:

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu sa fiu oprit pentru folii (am 20 spate si 60 fata) si primul lucru care il fac la orice fel de control al politiei este sa las geamurile fata jos / daca ma pun sa le ridic, am macaralele stricate nu? :))

Acum pe bune, atata timp cat ei au pe masinile persoanele + strobo si alte prostii ....

 

Eu as incepe alta discutie dar sunt offtopic, in ce conditii au voie sa ne opreasca? am fost oprit de 2 ori astfel: imi place culoarea masinii tale, o verifica in talon si dupa te iau la puricat / mi se pare ca mergeati cam tare (ai RADAR sa constati? nu....) urmat de puricat iar...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

pai te iau la puricat si normal daca masina e neagra de nu vezi fata soferului , numarul e de bulgaria , becuri de alta culoare in far ... mi se pare normal sa ii verifice la sange . De ce sa nu fii in concordanta cu legislatia in vigoare ?! De ce daca vrei jante pe 19 si tu nu ai in certificat trecute , iti pui dar nu mai dai bani si la rar sa le autorizezi ? De ce sa iti pui folie 5% pe fata si pe jumatate de parbriz de nu se vede nici mana pe volan care evindet ca e la ora 12 ... de ce sa nu iti platesti o amarata de rovinieta cand iti permiti luxul de a avea o masina ? sunt foarte multi oameni care nu isi permit nici macar un logan sa nu uitam ! de asigurare rca obligatorie ce sa mai spunem ? de ce sa nu ai nici macar un stingator spray de 25 lei cand ai aifon 4 ( ca sa nu zic de 6 ) ? de ce sa nu iti cumperi un cauciuc de iarna , fie el si second ? de ce , de ce ? de smecher ? de figuri pe tine ?! Eu sunt de acord cu toate sanctiunile si tratamentul pe care il primiti ! Din cauza acestor "modele" s-a stricat imaginea bmw-ului in ro ,si sunt atatea accidente ,ca nu degeaba s-a interzis mai putin de 75% pe fata... nu ca au fost inginerii prosti , nu?

 

 

ps: chiar daca m-am aprins eu mai sus ,stiu ca nu o sa putem schimba noi ceva, noi cei corectii , si stiu de asemenea ca asa va fi mereu ... cel putin la noi in tara

Edited by Bigmoon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.