Jump to content

Sfaturi achizitie E46 318i 2.0 143cp


George Cosmin

Recommended Posts

On-topic:

 

 

sunt posesor de N42 de peste 4 ani si peste 70.000 km, e adevarat ca am varianta de 1.8 (n42b18a), ca si intretinere in timp am schimbat toate garniturile, de la pompa vacuum pana la capac culbutori, o -ring-uri, etc. cred ca nici un N42 nu scapa de asta dupa o varsta/km, plus simeringuri supape, intinzator lant, patine distributie, senzor arbore cotit, intinzator lant, valva pcv plus furtune unele de nevoie, unele preventiv, cred ca daca fac totalul ajung la suma de 1000 euro. La prima vedere pare mult, insa e vorba de o masina cumparata la 11 ani de la fabricatie si cu 140.000km la daa achizitiei, asa incat pe mine exceptand deranjul si imobilizarea masinii nu m-au deranjat atat de tareaceste investitii, avand in vedere ca eram constient ca nu cumpar o masina noua, si asumandu-mi din start anumite costuri.

 

Plusuri:ca si motor, comparandul cu alte motoare pe benzina de capacitate/putere similara mi se pare reusit datorita faptului ca are o curba de cuplu/cuplu maxim la o turatie mai joasa ca si comparabilele si mai liniara, este placut in utilizare, si are un consum bun pentru cilindreea/anul sau de fabricatie.

Este un motor silentios, placut in utilizare

 

Este adevarat ca eu am doar 1800cmc si masina este un compact, Romania-Franta in conditii de iarna (anvelope iarna, masina incarcata, etc) am facut un consum la pompa de 6.7 litri, acelasi drum in conditii de vara, maxim 140 km/h, ac pornit, masina cu bagaje, am consumat 6.3% ( am mers doua masini in paralel tot drumul cu un seat ibiza 1.4 din 2012 , care la final spre uimirea proprietarului in aceleasi conditii a consumat 6.5).

 

Trebuie sa fi constient ca masina nu se poate compara cu o astra g, care este o masina ieftina la intretinere, insa nici din punct de vedere performante/confort nu poate fi facuta nici o comparatie, bmw fiind net superior.

 

Ca orice masinaa veche, si un bmw n42 va necesita anumite investitii in reparatii sau reparatii preventive (personal si din ceea ceam mai discutat cu proprietari de n42) , unele vrei nu vrei nu scapi.....dar overall, comparand ceea ce ai ca si alegeri la marci comparabile la capitolul benzina in segmentul 1.8-2 litri nu este o alegere rea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(nu stiu ce motor are)

 

Golf 7 R costa 38.750E:

R 1,984 cc (121 cu in) 300 PS (221 kW; 296 hp) at 5,500 rpm 380 N·m (280 lb·ft) at 1,800-5,500 rpm 4.9 s

 

Cea mai ieftina varianta este:

Noul Golf Trendline 1.2 TSI Benzina 1.2l / 63kW/ 85CP Manuala - 5 trepte 4 Usi 15.805,04

 

Eu zic ca e36 se tine bine pt o masina de minim 15 ani conceputa acum 25 ani. Cu banii de un Golf 7 1.2 85hp iti iei un exemplar destul de bun. :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Mik, ai +1 din partea mea cu o singura exceptie. Mi se pare un pic exagerat prietenul sa spuna ca trece de pe Golf 7 pe un e46 de 3000eur, si ca e un pas inainte. Eu sincer ma indoiesc de chestia asta si cred ca e doar un efect placebo, ca te-ai suit din vw in bmw.

 

Apropo, mai rigida suspensia ca la Astra nu are cum sa fie (puntea spate fixa, bucsi pline etc).

 

eu m-am referit strict la tinuta de drum si comportamentul dinamic al masinii, si da, E46 la capitolul asta e peste G7. Sasiul lui E46 e foarte bun, directia e precisa iar suspensia e ceea ce trebuie dupa parerea mea, are un compromis ideal as spune eu. G7-le ala e un 1.6TDI, o suspensie cam barca si o subvirare in curbe tipica FWD.

 

Daca Golful a costat cca 20k EUR de nou nu inseamna ca e mai bun ca E46 de 3k Eur la capitolul asta, a costat atat pentru ca e nou.

 

Asta e parerea prietenului meu si sunt de acord cu el pentru ca le-am avut si eu pe amandoua, nu am avut G7 dar am avut GTI MK6, evident cel din urma e peste E46, dar diferenta intre un Golf de serie si GTI e enorma, alta putere, alta suspensie cu totul alta dinamica. Un Golf de serie are o dinamica mediocra sau chiar sub nivelul asta comparativ cu un E46 in mintile lui.

Edited by mik15
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai ce am luat un E46 318i Auto acum o luna de zile (N46B20A motorul). Cred ca am aceiasi problema cu simeringurile de la supape ca multi dintre membrii acestui forum ce detin un astfel de motor (fum albastru la prima talpa daca o las la relanti 2-3 minute si apoi accelerez brusc) si valva PCV mi-au zis ca ar trebui schimbata.

 

Nu pot sa o compar cu Golf pentru ca nu am condus niciodata unul, in schimb pot sa o compar cu cealalta masina ce o am: Octavia 2 FL 1.8 TSI (are acelasi sasiu cu Golf 5 si cam aceiasi tehnologie). Octavia e din 2011 si are 35.000km (BMW-ul e din 2004 cu 85.000km). Prima impresie cand m-am suit in BMW a fost faptul ca e mult mai silentioasa la viteze de peste 100 km/h, directia mai precisa si imi ofera o senzatie pe viraje mult mai placuta. Ca si tinuta de drum, consider BMW-ul peste Octavia. Ca si motorizare, BMW-ul suna frumos in ture inalte, in schimb e mai puturos si venind de pe un motor turbo pe aspirat accentueaza si mai mult sentimentul asta.

Edited by iwolffy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt foarte multumit de n42b20.

 

Consum in bucuresti 12-13, afara undeva la 8.5-9, poqte chiar mai mult. Ce-i drept, o si alerg. Cat despre boaska, cum am mai zis, el e in lumea lui, un tip singuratic si plin de experienta capatata de pe internet. Daca se uita la un video pe youtube cu un e36 poate afirma fara retineri ca are experienta la volanul unui e36. E un habarnist care se baga in orice discutie, cauta anturaj cu forta. In plus, pentru cine nu e de acord cu el, face orice pentru ca respectivii sa se aleaga cu avertismente sau ban. fiindca el sta cumintel in banca lui, respecta regulamentul, nu jigneste, insa e genul care e in stare sa iti aduca nervii pe culme disperarii.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am luat un 318Ci acum 3 luni si intr-adevar are niste probleme specifice pe care trebuie sa le rezolvi cum ar fi motorasul Valvetronic, garniturile la motor si simeringurile. Eu le-am facut pe primele doua si m-au costat vreo 25 de mil cu tot cu manopera, revizie si filtre complete (plus o sonda lambda). Pana acum am mai schimbat senzorul de la volanta si cam atat. urmeaza bucsele la bratele din fata, o problema specifica E46. Consumul in Bucuresti imi iese cam 10 dar tre sa stii sa conduci preventiv. Afara imi iese 6 cu 2-3 persoane in masina si AC pornit. Bineinteles, mers pe la 100 - 110, nu 130. Masina are 140,000 reali si a fost adusa din Germania. Am dat 4,000 pe ea cu tot cu taxa care este 323 euro. Eu as recomanda masina dar sa fii pregatit sa mai bagi niste bani in ea. Deh, nu e noua...
Link to comment
Share on other sites

Baiatule, in cazul asta nici tu n-ai toti boii acasa... Vii si întrebi de 318i fl si acum zici ca treci pe polo din 97? Pai tu compari coada vacii cu usa primăriei?

Imi pare rau, dar eu nu am boi acasa. Poate ai tu, sa-i stapanesti sanatos.

Daca nu ai chef sa raspunzi on topic, poti sa te duci pe alt topic. Am cerut pareri pentru ca vreau sa imi cumpar unul ( 318i 2.0L), ai vreo problema cu asta ? Nu ti-am cerut tie bani ca sa mi-l cumpar.

 

LE : Am zis ca trec de la Polo '97, nu ca vreau sa trec la aceasta masina, eu abia astept sa scap de ea, dar nu se iveste nici un cumparator.

Edited by George Cosmin
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

cu mizeriile astea fabricate vreti sa ma dea afara de pe forum?

 

da chiar ma intreb de ce disperati asa? si de ce trebuie sa dispar eu de pe forumul asta? ca nu inteleg

 

daca v-ati pierdut conturile nu este din vina mea, nu trag nici o sfoara pe aci, eu trebuie sa am mare grija ce vorbesc chiar cand st jignit inutil

 

eu zic ca tinuta de drum la e46 este mai buna, si cica am zis eu ca e36 il sparge pe golf7, ca f20 e un nimic samd, nu are rost sa continui

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca n42b20 ,adica motorul de pe 318i cu 143 cp este un motor foarte reusit :) Multi am vazut ca au diferite pareri,in mare parte proaste despre acest motor,insa eu sunt pro ;) Daca a fost si este utilizat/intretinut corespunzator (ca de altfel orice motor de pe orice masina) este foarte ok ! Daca optezi intr-un final pe motorizarea aceasta verifica bine sa nu aiba scurgeri vizibile de ulei,antigel,etc. Poti face si un test de compresie si treaba cu stat la relanti vreo 5 minute apoi accelerezi brusc...sa vezi cum e cu fumul. Bafta ! Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Revin cu o veste buna ( cel putin pentru mine :yahoo: ) : astazi am reusit sa vand masina si trebuie sa incep sa imi caut masina visurilor.

Acum ca m-ati lamurit cu ce probleme are masina, costuri si consum, as vrea sa va rog sa ma "ajutati" in legatura cu gasirea masinii.

M-am tot uitat pe autovit,mobile.de si autoscout24.de. Pe site-urile din Germania am gasit cateva masini care imi plac, dar acum intervine partea cealalta :

- trebuie sa merg cu cineva care stie germana (de preferat cineva care are si ochiul format pentru defecte ) si pe care trebuie sa il platesc si sa ii platesc tranport , cazare etc.

- masina poate are probleme si ma duc degeaba => bani aruncati aiurea

- unele am vazut ca sunt de la privati, altele de la "hausuri" si din ce am auzit/citit , poti sa iti iei teapa si de acolo, daca nimeresti la haus de turci, arabi etc.

 

Stiti cumva autohausuri de nemti ? Se merita sa iei de la autohausuri sau mai bine direct de la persoana ?

Sau stiti cumva oameni care aduc masini pe platforme in Romania la care sa merite sa apelezi ?

Sau daca stiti, sau daca exista dealeri de masini sh in Romania ?

Link to comment
Share on other sites

si eu i-as recomanda la fel. fara experienta anterioara chiar nu are nici un rost sa pleci in germania.

cauta ori una inscrisa de la vreun pasionat (eventual de pe forum) ori alege-ti masini din zona ta si inainte de cumparare le duci la verificare la reprezentanta si daca sunt recent aduse ai sanse maricele sa vezi cat avea masina la ultima revizie in germania si iti poti face o idee despre nr de km.

Link to comment
Share on other sites

Din poze masina arata chiar bine. Banuiesc ca undeva la 3500 eur ai putea negocia. Oricum, trebuie verificata inainte dpdv mecanic si pe la compartimentul motor sa vezi daca nu cumva prezinta urme de accident: capete de lonjeroane cu urme de sudura/indreptare, cleme faruri si plasticarie care nu se mai asaza corect, vopsit recent, etc.. Asa din poze eu nu observ nimic anormal...
Link to comment
Share on other sites

 

Discutam despre motoare identice, un golf 7 distruge un e36/e46 si pe curbe si pe linie dreapta, oricum vrea boaska.

 

O masina cu tractiune fata, a carui raport de distributie a masei e 70%-75% fata si 25-30% spate, se va comporta intotdeauna mai slab decat o masina cu tractiune spate care sta undeva la 50/50 la raportul de distributie a maselor. Ar fi pe acolo daca ar avea diferential blocabil ca cele de curse cu tractiune fata...

 

Nimeni nu compara e36 sau alta masina veche cu golf 7 din alt punct de vedere, e36 e depasit de mult.

Dar la tinuta de drum nu exista comparatie cand una ia curba echilibrat iar cealalta se baga ca roaba cu capul inainte, toata greutatea fiind acolo :)

Edited by roco123
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O masina cu tractiune fata, a carui raport de distributie a masei e 70%-75% fata si 25-30% spate, se va comporta intotdeauna mai slab decat o masina cu tractiune spate care sta undeva la 50/50 la raportul de distributie a maselor. Ar fi pe acolo daca ar avea diferential blocabil ca cele de curse cu tractiune fata...

 

Nimeni nu compara e36 sau alta masina veche cu golf 7 din alt punct de vedere, e36 e depasit de mult.

Dar la tinuta de drum nu exista comparatie cand una ia curba echilibrat iar cealalta se baga ca roaba cu capul inainte, toata greutatea fiind acolo :)

 

Si eu am ramas amuzat de afirmatia cu golf 7 mai ales ca am condus in w.e un e36 320 manual de 150 de cai care e o placere de masina,mai ales ca a fost intretinut . Nu vorbim de designul bordului, vorbim de senzatia de masina. N-are nici o treaba golful cu un e36 cu motor 6L benzina si cutie manuala cu un ghidaj perfect si distributia maselor pe punti de 50-50. Serios ? comparam orice bmw din istorie cu golf ? Cat despre e46 ? Si daca l-am compara cu passat-ul din 2020 tot nu are sens sa ne certam. A nu se confunda taria suspensiei de la passat cu vreun comportament rafinat pe curbe. E tare pt ca e mai ieftin sa o faci asa si sa pastrezi stabilitatea masinii decat sa bagi inginerie complicata si scumpa la punti. In fine, amuzament si trolling.... :thumbsup:

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.