Jump to content

se incalzeste motorul bmw e46


Recommended Posts

Mergeam pe autostrada cu o viteza constanta de 140-150km/ora cand brusc acul de temperatura s-a dus la rosu, am luat piciorul de pe acceleratie si in circa 3 secunde acul a revenit la jumate.Am oprit masina in peco am ridicat capota dar nu fierbea apa, am pornit iar la drum si am mers cu o viteza constanta de 110-120km/ora si am observat ca masina se comporta bine, am accelerat iar la 140-150km/ora sa vad daca se intampla iar(m'am gandit ca a fost o eroare sau ceva de genu) si iar s-a dus acul la rosu, asta se intampla doar daca merg cu aceasta viteza peste 10 minute daca merg cu 100-120 totul este in regula(am mers 400km)

Ce mi se pare ciudat(paradoxal) daca o accelerez la "blana" si ating o viteza de 180-200lm/ora pentru o scurta perioada te timp(un mic sprint de circa 1-2min) acul nu se duce la rosu ci doar daca merg cu o viteza relativ mare constant de peste 120km/ora.Aceasta problema am descoperit-o doar cand am iesit cu masina pe autostrada(cand m'am intors cu masina ca am fost la mare am ramas blocat pe autostrada din cauza unui accident si am facut 10 km in 4 ore si temperatura motorului a fost ok)Ce poate avea? cativa prieteni mi-au spus ca e termostatul, nu am gasit nici ulei in antigel sau invers sau pierderi de apa sub ea, dar cand m-am intors de la mare am completat cu circa 1L de apa.Imi cer scuze daca am deschis acest topic degeaba daca mai exista unul la fel, am cautat dar nu am gasit o problema asemanatoare.

Masina mea:Bmw e46 316i an 1999 MOTOR:M43TUB19(motorul acela slabut de 1.9L 105 cai)

Edited by IceSNK
Link to comment
Share on other sites

Ceva asemanator se intampla si la mine doar ca acul nu se duce chiar pe rosu, cauza fiind uzura motorului ,doar daca nu mergi

cu frana de mana trasa, sau geometria rotilor din fata este defectuoasa.

Remediu: modificarea termostatului pentru a se deschide mai mult prin modifcarea lungimii arcului care inchide supapa

Pune Duralube in uleiul de motor si modifica grila de sub bara de protectie din fata prin adaugarea unui sistem in asa fel

incat sa ajunga mai mult aer. la radiator,sau montarea a 2 electroventilatoare pe radiator.

Temperatura motorului va scadea brusc si daca vei da drumul la caldura la maxim .

Este ca si cum ai trage dupa tine o remorca f. grea. Daca vei verifica noxele la un service vei observa ca nu sunt in parametri deloc.

Remediu partial :schimba pistoanele si segmentii

Remediu total e cam costisitor, dar daca nu te deranjeaza acest impediment te poti limita doar la viteza de 140 k/h.

Edited by cristianro
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Ceva asemanator se intampla si la mine doar ca acul nu se duce chiar pe rosu, cauza fiind uzura motorului ,doar daca nu mergi

cu frana de mana trasa, sau geometria rotilor din fata este defectuoasa.

Remediu: modificarea termostatului pentru a se deschide mai mult prin modifcarea lungimii arcului care inchide supapa

Pune Duralube in uleiul de motor si modifica grila de sub bara de protectie din fata prin adaugarea unui sistem in asa fel

incat sa ajunga mai mult aer. la radiator,sau montarea a 2 electroventilatoare pe radiator.

Temperatura motorului va scadea brusc si daca vei da drumul la caldura la maxim .

Este ca si cum ai trage dupa tine o remorca f. grea. Daca vei verifica noxele la un service vei observa ca nu sunt in parametri deloc.

Remediu partial :schimba pistoanele si segmentii

Remediu total e cam costisitor, dar daca nu te deranjeaza acest impediment te poti limita doar la viteza de 140 k/h.

 

:winkcool: :fpc:

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Cristianro deviezi total. Aici nu vorbim de dacia 1300 ca sa faci astfel de imoprovizatii. Despre duralube am auzit mai multe rele decat bune.

 

@IceSNK: Ceva e in neregula acolo, trebui mers la un mecanic, pusa masina pe un tester. M43-ul nu e un motor prea complicat... Iar la faza cu viteze de 180-200 km/h, daca masina ta le atinge (tinand cont de faptul ca masina are viteza maxima constructiva de 200 km/h), atunci cu siguranta n-ai treaba cu segmenti sau pistoane. Am avut si eu motorizarea asta si cu greu atingeam 180-190...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@DonJon cred ca tu deviezi si mai mult , cum crezi tu ca un mecanic poate pune pe tester un motor la viteza de 140km/hpoate doar sa

fie dus cu capu si sa zboare pe langa masina sau sa lege testeru de masina sau sa o puna intr-o remorca.Doar La tine cred ca se poate asa ceva,cred ca ai vazut

prea multe filme cu desene animate.

iN al doilea chiar si o motorizare de 1.6 poate ajunge foarte usor la viteza de 190 km/h fara a ajunge

temperatura pe rosu.Incearca si te intereseaza cu ce se mananca Duralube,si la ce il mai poti folosi.Intotdeauna uzura si lipsa intretinerii

.necorespunzatoare duc la efectele de mai sus.

  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

@DonJon cred ca tu deviezi si mai mult , cum crezi tu ca un mecanic poate pune pe tester un motor la viteza de 140km/hpoate doar sa

fie dus cu capu si sa zboare pe langa masina sau sa lege testeru de masina sau sa o puna intr-o remorca.Doar La tine cred ca se poate asa ceva,cred ca ai vazut

prea multe filme cu desene animate.

iN al doilea chiar si o motorizare de 1.6 poate ajunge foarte usor la viteza de 190 km/h fara a ajunge

temperatura pe rosu.Incearca si te intereseaza cu ce se mananca Duralube,si la ce il mai poti folosi.Intotdeauna uzura si lipsa intretinerii

.necorespunzatoare duc la efectele de mai sus.

 

testerul nu trebuie sa fie pus pe capota sau sa fugi in paralel cu fiara, se poate monta un cablu lung si tu stai lejer pe chituc si el se invarte in cerc ca la hipodrom :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe un tester bun poti vedea anumiti parametri, se pot vedea erori din ecu chiar daca nu e aprins check engine. Dar la un e46 un mecanic (deci nu unii ca noi care isi dau cu presupusul pe aici) iti poate diagnostica masina fara probleme, la un service auto, bineinteles!

 

Si crede-ma, duralube NU va rezolva problema!

Link to comment
Share on other sites

@DonJon ,in primul comentariu nu cred ca ai citit si fraza: Remediu :____;tot mai sus am spus:Daca vei verifica noxele la un service vei observa

ca nu sunt in parametri deloc.

In ECU se stocheaza doar datele trimise de catre senzori, asa-zisele erori,ce sunt comparate cu datele de fabrica.

In cazul de fata la prima vedere ar putea fi suspect radiatorul si/sau termostatul, stii DonJon ce erori apar in ECU pentru aceste 2 componente?

Dar daca pierzi lichidul de racire din radiator, in timpul mersului stii ce erori apar? Te-ai confruntat real cu o asemenea situatie ca s-o

remediezi dupa erorile din ECU?

Stie cineva sa raspunda pentru sitatia data? Nu cred.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Pe un tester bun poti vedea anumiti parametri, se pot vedea erori din ecu chiar daca nu e aprins check engine. Dar la un e46 un mecanic (deci nu unii ca noi care isi dau cu presupusul pe aici) iti poate diagnostica masina fara probleme, la un service auto, bineinteles!

 

Si crede-ma, duralube NU va rezolva problema!

 

un service anume nu recomanzi?

Link to comment
Share on other sites

Am patit la fel.tot e46 a trebuit schimbata vascocuplajul si termostatul si s-a remediat.Mie mi-a verificat "la mana".

Exact r3kin, aceste componente nu au senzori , deci ECU nu are habar de asa ceva, ceace conteaza este doar experienta,pe care multi dintre noi nu o avem.

Pentru a nu inlocui termostatul el poate fi modificat foarte usor, pentru a reduce temperatura motorului.

Doar pentru testare termostatul poate fi blocat total pe "deschis", pus la loc si testat masina pe doar cateva sute de metri.

In acest caz IceSNK mai ai nevoie doar de o alta masina, doar pentru ceva mai mult de 10 minute,poate chiar mai putin.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Exact r3kin, aceste componente nu au senzori , deci ECU nu are habar de asa ceva, ceace conteaza este doar experienta,pe care multi dintre noi nu o avem.

Pentru a nu inlocui termostatul el poate fi modificat foarte usor, pentru a reduce temperatura motorului.

Doar pentru testare termostatul poate fi blocat total pe "deschis", pus la loc si testat masina pe doar cateva sute de metri.

In acest caz IceSNK mai ai nevoie doar de o alta masina, doar pentru ceva mai mult de 10 minute,poate chiar mai putin.

 

si in acest caz cele 2 masini trebuie sa se indrepte una spre cealalta, soferul cu experienta vireaza ultimul :popcorn:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost cu masina la un mecanic a pus testerul, a verificat electroventilatorul si merge bine, maine dau comanda de termostat si sper sa numai am probleme.O sa revin cu un raspuns dupa ce il montez si o scot iar pe autostrada sper sa fie totul bine.

 

Curata bine si spatiul dintre radiatoare. Bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am patit la fel.tot e46 a trebuit schimbata vascocuplajul si termostatul si s-a remediat.Mie mi-a verificat "la mana".

vascocuplaj la M43 ? :blink:

never !

 

Exact r3kin, aceste componente nu au senzori , deci ECU nu are habar de asa ceva, ceace conteaza este doar experienta,pe care multi dintre noi nu o avem.

Pentru a nu inlocui termostatul el poate fi modificat foarte usor, pentru a reduce temperatura motorului.

Doar pentru testare termostatul poate fi blocat total pe "deschis", pus la loc si testat masina pe doar cateva sute de metri.

In acest caz IceSNK mai ai nevoie doar de o alta masina, doar pentru ceva mai mult de 10 minute,poate chiar mai putin.

@cristianro, fara suparare, dar cu sfaturile tale, e ca si cum l-ai invata pe IceSNK sa patineze pe nisip...

 

tu spui ca termostatul nu are senzor... pai nici ni ii trebuie un senzor propriu, el este un mecanism electromecanic, ce preia o comanda de la ECU (inchiderea/deschiderea circuitului de racire)

 

ECU, la randul lui, primeste informatii de la senzorii de temperatura (cel de pe circuitul de racire si cel exterior) si, functie de valorile primite, da comanda termostatului sa se inchida sau deschida.

 

@IceSNK, inainte de a face investitii, fa-ti un mare bine si aeriseste corect instalatia de racire :excl:

 

Curata bine si spatiul dintre radiatoare. Bafta!

la M43 e un singur radiator :flowers:

Link to comment
Share on other sites

XXL, tot respectul, dar:

 

1. Termostatul nu are nimic electric in el (daca vorbim doar de piesa metalica), acesta se deschide/inchide in functie de temperatura antigelului. Si Daciile vechi au termostat, nu au ECU.

 

2. Se referea la spatiul dintre radiatorul de racire si cel de A/C. Nu sunt doua?

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca este din radiator,se incinde motorul daca nu circula prin el bine antigelul,dar nu brusc,si nu sar raci in cateva secunde.cel mai probabil este sonda de temperatura,nu mai citeste bine,este cea care se vede pe motor daca te uiti pe langa filtru ulei,cam la jumatea motorului.oricum pe un tester bun iti poate spune daca sondele de temperatura indica corect,mai este una pe furtunul care iese de la termostat.

si termostatul putei sa il verifici inainte sa il schimbi :frantics:

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.