Jump to content

E 46 station wagon,a luat foc de la modulul de lumini


9iuli

Recommended Posts

 

Salut,este vorba despre un 320D station wagon din 2002, dupa ce a parcat a luat foc de la modulul de lumini a carbonizat firele care ies din el,a luat foc a topit ceasurile de bord o parte din bord+spart parbrizul,a luat foc asa din senin adica imi spunea fratele ca ii mai ramaneau luminile de la ceasurile de bord aprinse dupa ce oprea motorul si luminile....

Azi am desfacut tot,am gasit toate piesele de inlocuit de la un 330D berlina din 2004 si am o intrebare:se potriveste instalatia electrica,si ceasurile de bord pe 320D station wagon din 2002?

In rest ma descurc

Edited by 9iuli
Link to comment
Share on other sites

La modulul de lumini aveam reglaj manual al farurilor iar asta de pe 330 are reglaj automat(cu autoleveling parca) si am luat si senzorul cu suport si firele de pe bat,sper sa functioneze.

Eu ma gandesc la cablurile care pleaca la calculatorul masinii daca nu o sa fie probleme(masina donatoare fiind 330d),stiu o sa mai am nevoie de cateva fire de pe cablajul vechi de pe station wagon

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar, pt ca daca nu ai senzori de autoleveling, singura reactie a noului LCM al masinii va fi sa aseze luminile in pozitia 0 (cea mai sus).

 

Singura piesa care nu o sa fie "de-acolo" vor fi ceasurile de bord.

 

LCMul poti sa il codezi dar la ceasuri nu prea ai cun sa le faci.

 

@9iuli, station wagon (US) = Touring (EU)

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar, pt ca daca nu ai senzori

 

 

@9iuli, station wagon (US) = Touring (EU)

 

Ok merci,pai am LCMul cu autoreglaj(cu A-ul in stanga) si senzorul din stanga fata,mai exista alt senzor care mi-a scapat?

spun station wagon pentru ca locuiesc in italia si aici toata lumea ii spune asa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am facut masina cam 95%,am gasit un bord de 320 CD,modulul de lumini la fel am gasit unul de pe un touring 320 fl

Dar am o problema cu vitezomertul si ASC+frana de mana au ramas cu galben,abs-ul functioneaza,sigurantele verificate de la ASC,senzorii la fel.

Ce ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am stins toti martorii(ajutat si de PA Soft) doar martorul rezervorului cu lichid saplare parbriz nu vrea sa se stinga,am inteles ca asa ramane daca se schimba bordul.

Am scris in noile module LZS si IKE vin-ul,km,culoarea...tot ca pe original

 

Problema ramane cu indicarea vitezei,se ridica acul in reprize iar ca noutate daca depasesc 100km/ acul functioneaza normal si la viteze de -+20km/h.Functioneaza normal pana opresc masina,daca repornesc iar merge in valuri. Nu stiu ce sa-i mai fac

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa rulezi cu masina in timp ce pune si o diagnoza pe masina(INPA sau alt program), ca sa vezi in timp real viteza cu care mergi. Daca si acolo tot asa flucteaza atunci e senzorul care da viteza. Daca pe diagnoza nu flucteaza viteza atunci eu zic ca bordul e devina.

 

Daca la tine viteza e data de senzorul abs ,atunci poti ridica cate o roata pe cric (cele pe spate) si pornesti masina , o bagi intr-oarecare viteza si vezi ce se intampla,

insa , daca ar fi fost un senzor abs defect, s-ar fi aprins becul pentru abs, sau direct pe strada nu ti-ar fi mers abs-ul corect. Acum pe

vremea asta poti incerca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mamaa, dar dai niste sfaturi de te bate lumea! Cand nu stii despre de e vorba, nu te avanta in explicatii, cazi aiurea, dar mai rau, poate se apuca vreunul si-ti urmeaza "sfatul"... :huh:

 

Nu doar la masina lui senzorul ABS da viteza, ci TOATE E46 "pĂŁțesc" la fel.

Link to comment
Share on other sites

Ca o noutate acum cu temperaturile mai mici de afara functioneaza si acul vitezometrului dar doar pana ce se incalseste mororul, apoi face la fel.

Un amic mi-a spus ca e posibil sa fie un condensator de pe undeva care nu mai tine curentul....si atinci cand trec de 100 ii da multe impulsuri si isi revine,apoi dupa ce opresc si plec de pe loc iar nu mai funtioneaza...

PS: am schimbat mai multe borduri,si face la fel iar la testul 2.0 e totul ok

Edited by 9iuli
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DDE* -> 41F1/22 - Electric fan

41F2/04 - Electric fan

4212/24 - Glow plug cylinder 1

4242/24 - Glow plug cylinder 4

 

ABS* -> 5DF4/20 - Vehicle power < 9 Volt.---------------------------------------->(Nu pot sa o sterg,e permanenta)<

5E16/20 - CAN Timeout instrument cluster--------------------------------->(De aici sa fie faptul ca nu indica viteza in bord?)<

5E1F/A0 - PT-CAN chassis number wrong / ECU not initialized.

5E14/A0 - CAN Timeout DME/DDE

5DF0/A0 - Pump unit faulty.

 

A/C -> 1E/42 - AUC heating

17/42 - Auxiliary water pump

18/02 - Water valve

 

IKE -> 87/84 - Body bus (K-bus)------------------------------------------------------>(Asta ce inseamna?)<

11/84 - Thermal oil-level sensor

 

LCM -> Shadow-memory:

2B/0A - Dimmer potentiometer faulty

43/21 - Supplementary turn indicator, left

Link to comment
Share on other sites

Pare ca modulul de ABS e cu problema. Incearca sa masori tensiunea ce intra in abs sa vezi daca chiar ai sub 9V si daca aia e ok, adica pe firul de alimentare ai 12V mai poti sa incerci o recodare a absului.

 

Daca nici asa nu merge atunci trebe sa schimbi placa de comanda a absului.

Link to comment
Share on other sites

Pare ca modulul de ABS e cu problema. Incearca sa masori tensiunea ce intra in abs sa vezi daca chiar ai sub 9V si daca aia e ok, adica pe firul de alimentare ai 12V mai poti sa incerci o recodare a absului.

 

Daca nici asa nu merge atunci trebe sa schimbi placa de comanda a absului.

 

Mersi,la modelul asta nu se poate schimba separat placa,e cu totul.

Am sa incerc o recodare sa vedem ce zice

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

https://youtu.be/U1pasXPNiOQ

 

Aceeasi problema cu vitezometrul inca persista

 

->schimbat unitatea ASC/ABS si codata

 

->codat bordul

 

->codat modulul lumini

 

->sincronizat FA (ike-lcm)

 

->toate firele din si spre module verificate cu schema+tester si sunt la locul lor

 

->cu DIS imi arata viteaza pe fiecare roata si viteza care ar trebui sa fie in bord.

 

Dupa ce depasesc 100km/h acul functionaza normal (150,100,60,20 km/h)pana ce opresc,dupa ce plec de pe loc iar urca in trepte pana la 100 la ora.

 

Si consumul instant la fel face.

 

Erori nu mai sunt decat becul de la lichidul vasului pt spalat parbrizul.

 

Ce sa fie?

 

!

 

 

 

 

 

Edited by 9iuli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.