Jump to content

mananca ulei 325i e90


Recommended Posts

mai pretentiosi sunt proprietarii decat motorul, si respectiv motorul nu este de vina ci proprietarii care i-au dat in gusa

 

din cate stiu eu la bmw M3,M5 sau alte marci gen Ferrari se baga 10w60 si la motoare 10w50 sau 15w50, ma indoiesc ca la un 325i sa nu meraga un 5w40 sau 10w40 pe timpul verii, plus ca la noi nu sunt temperaturi de -40grade

nu e voie 10-40 in mot asta . lasati omul in pace . Daca mananca ulei grav cu 0w40 simeringurile sunt pa .

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mai pretentiosi sunt proprietarii decat motorul, si respectiv motorul nu este de vina ci proprietarii care i-au dat in gusa

 

din cate stiu eu la bmw M3,M5 sau alte marci gen Ferrari se baga 10w60 si la motoare 10w50 sau 15w50, ma indoiesc ca la un 325i sa nu meraga un 5w40 sau 10w40 pe timpul verii, plus ca la noi nu sunt temperaturi de -40grade

10W-60 e un ulei sintetic de cea mai buna calitate. N-are nici o legatura cu 10W-40.

 

atunci uleiul bmw 5w30 este foarte prost, lucru constatat si de mine, am vrut sa fiu elegant dar nu vreau sa creez o paranoia falsa, este foarte prost ok

Si cum ai putut tu sa faci o analiza uleiului incat sa-ti dai seama ca e foarte prost? In functie de ce ti-ai format parerea?

 

foloseste uleiul pe care ti-l recomanda producatorii mari de uleiuri.

Asta nu e intotdeauna un lucru bun pentru ca recomandarile producatorilor de uleiuri si producatorilor de masini nu sunt identice.

De exemplu, dupa producatorii de uleiuri poti pune si 75W-90 intr-o cutie manuala de BMW, in timp ce dupa BMW poti pune doar 75W-80.

In aceeasi ordine de idei, intr-o cutie automata poti pune o gama foarte larga de uleiuri daca te iei dupa aceste site-uri, dar dupa BMW si producatorul cutiei nu ai de ales intre prea multe tipuri de ulei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mi-am format parerea in functie de cantitatea de pilitura pe care am observat-o in el, si din consumul marit de ulei, dupa ce am schimbat uleiul era incredibila diferenta intre cum mergea inainte si dupa, suficient pentru mine sa nu mai folosesc niciodata asa ceva

 

pe 10w60 scrie la fel ca si pe 10w40, ca are la baza un ulei sintetic plus altele

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Tu vrei sa spui ca ai gasit gasit pilitura de fier vizibila cu ochiul in ulei !?!?!?

 

da, pui pe o lamela sau ceva si te uiti la lumina, de fapt se observa si pe joja daca te uiti cu atentie, era ceva deosebit de pronuntat care mi-a sarit in ochi, a doua zi am schimbat uleiul si de atunci nu am mai vazut pilitura in ulei

pilitura este impropriu spus, erau niste particule metalice foarte mici de diferite dimensiuni, gen cum gasesti cand pompa de ulei este pe duca sau in filtrul de benzina-motorina cand este dusa pompa din rezervor

plus ca la aprox. 8000 km era aproape pisat uleiul asta jmecher si nu mai avea nici un fel de vascozitate

dar ma rog, asta e doar parerea mea

Edited by BOASKA
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

In mod normal filtrul de ulei ar trebui sa opreasca astfel de fragmente. In orice caz, daca vezi asa ceva, uleiul din motor e ultima ta grija.

 

bineinteles ca tu ai dreptate ca de obicei, din pacate asta a fost acum 70k km si motorul merge inca perfect, consuma max 0.5 ltr intre schimburi

 

ca sa nu mai spun ca in orice motor in ulei se observa particule metalice este normal, anormal este insa cand sunt foarte multe

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca 10w40 este cel mai potrivit...asa mi-au recomandat si 2 mecanici foarte buni. Amandoi au zis ca pt bmw benzinar uzat cel mai bine merge un 10w40. Ce marca de ulei recomandati intre castrol original din germania, liqui molly , motul ?

Treaba ta dar e cred ca o sa manance si mai mult...Succes!

Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca tu ai dreptate ca de obicei, din pacate asta a fost acum 70k km si motorul merge inca perfect, consuma max 0.5 ltr intre schimburi

 

ca sa nu mai spun ca in orice motor in ulei se observa particule metalice este normal, anormal este insa cand sunt foarte multe

Tu poate ai o vedere d-asta microscopica. Eu nu vad asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

la cald in principiu sunt la fel, la rece insa 5w40 e mai fluid si ca urmare asigura o ungere mai buna in primele secunde de functionare dupa o pornire la rece...atat 5w40 cat si 10w40 sunt oferite de catre BMW, insa as prefera un 5w40 celuilalt pentru clima din RO ca un ulei ce poate fi folosit tot anul.
Link to comment
Share on other sites

Intre 5w40 si 10w40 care este diferenta intre proprietati si vascozitate la rece si la cald. Oricum mai rau m-ati bagat in ceata...nu mai inteleg nimic...

 

Pe scurt:

 

5W-40 si 10W-40 sunt la fel de vascoase la cald.

La rece, 5W-40 este mai fluid. Adica iarna, la temperaturi scazute. Asta conteaza pentru ca uleiul trebuie sa fie fluid ca sa asigure o ungere eficienta.

 

5W-40 este un ulei mai avansat si mai bun. 5W-40 exista doar sintetic. 10W-40 este in general un ulei semisintetic sau mineral.

 

Chestia asta conteaza pentru ca moleculele dintr-un ulei sintetic sunt identice, au aceeasi marime. In timp ce, in cazul unui ulei mineral, nu toate moleculele au aceeasi marime, ceea ce da diferente de vascozitate. Iar cand uleiul mineral se uzeaza exista din nou schimbare de vascozitate, in timp ce un ulei sintetic nu-si schimba vascozitatea in timpul utilizarii, insa isi pierde proprietatile de ungere.

Sa pui 10W-40 intr-un motor atat de nou e noaptea mintii.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

pentru mine noaptea mintii este sa completezi 10 litri de ulei de la schimb la schimb cand este evident ca motorul este compromis

 

acum ramane problema remedierii, simeringuri la supape, segmentii sau alte pistoane sparte sau cine mai stie ce este prin el

 

ca ii pun 10w40 ca sa fiu sigur ca nu-l calez pana remediez este noaptea mintii? vorbim de uzura accentuata la frig pentru un motor dat pe ulei, si afara nu este iarna

Link to comment
Share on other sites

Motorul necesita inainte de toate o revizie serioasa cu reparatiile de rigoare dupa care grupa de ulei prescrisa de producator pentru tipul de motor aflat in discutie. 0w40 sau 5w40.

 

In momentul de fata orice grupa de ulei ai pune in motor, l-ar arde.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

un ulei semisintetic nu poate face depunerile din poza aia, asta este clar, ala este metabond sau alte cacaturi bagate in motor

 

Foarte multe motoare pe benzina au depuneri foarte nasoale in ele. Si nu de la Metabond sau aditivi ci de la uleiuri proaste si schimbate rar.

 

Nu stiu de ce tot vorbim. Daca BMW spune ca trebuie sa bagi un anumit ulei, nu suntem noi mai destepti decat ei sa recomandam un altul. Ma rog, asta daca avem masura ridicolului.

Link to comment
Share on other sites

Asta zic si eu ca orice ulei as baga tot o sa il manance. Dar totusi inainte de a desface motorul merita sa incerc varianta asta, sa ii bag un 5w40 pt ca nu costa cine stie ce...in jur de 400 de lei. Despre uleiurile Motul ce stiti? Merita sa incerc ?

 

Poate sunt putin subiectiv insa prefer Motul pentru ca imi scrie pe ambalaj Made in France decat un Castrol, Mobil sau mai stiu eu ce pe care scrie Made in UE sau Made in Turkey. Merita sa incerci si Ravenol 5W40. Feedback-ul este de asemeni foarte bun.

Link to comment
Share on other sites

Foarte multe motoare pe benzina au depuneri foarte nasoale in ele. Si nu de la Metabond sau aditivi ci de la uleiuri proaste si schimbate rar.

 

Nu stiu de ce tot vorbim. Daca BMW spune ca trebuie sa bagi un anumit ulei, nu suntem noi mai destepti decat ei sa recomandam un altul. Ma rog, asta daca avem masura ridicolului.

 

asa si cine te pune sa bagi uleiuri proaste si sa le schimbi la 3 ani?

 

bmw a specificat un anumit tip de ulei si un anumit nr de km garantie pentru motorul ala cand era nou

acum daca are sute de mii nu se mai aplica regula si nici garantia, nici atat teoria cu bulionul turtit

Link to comment
Share on other sites

A si am uitat sa specific ca la ultimul schimb am bagat un engine flush liqui molly...ma gandesc ca poate erau depuneri mari in motor si de aceea nu se simtea uzura asa rau si combinat cu uleiul subtire pe care l-am bagat poate deasta acum consuma ulei asa mult. Ce ziceti este posibil ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.