Jump to content

Nu baga caldura in masina


Recommended Posts

Salut. Detin un e46 320D din 1999 136cp. Am vazut ca s-a mai discutat pe problema caldurii in masina dar nu am gasit ceva asemanator. Nu stiu cum dar acum o luna am inlocuit furtunasele de vacuum si am vazut ca lipseste ceva. Imi cazuse rola intinzatoare si cureaua de la compresorul de la clima. Nu am avut bani pe moment si am mai mers cam o luna fara ele. Acum le-am inlocuit si surpriza nu baga caldura de nici o culoare (doar aer rece). Tin sa precizez ca, atunci cand am pus rola si cureaua, cand am scos ventilatorul de la radiator (ca sa am acces), am atins un furtun care intra in termostat si am pierdut putin lichid de racire. E posibil sa aiba aer in instalatie si asta sa fie cauza?, sau are legatura cu compresorul care nu a mers ceva timp ? Sau sa fie doar o coincidenta si sa verific sa nu am caloriferul infundat?

 

Primul lucru care l-am facut astazi a fost sa aerisesc instalatia dar nu pot deocamdata sa ies cu ea pe sosea sa se incalzeasca putin pentru ca sunt la munca si o sa verific cand plec acasa.

Link to comment
Share on other sites

Masina cu botul putin la deal, cheia in treapta a doua si aerul la temp maxima ventilatie minima, am desfacut capacelul de langa busonul rezervorului si busonul, am adaugat antigel pana a iesit pe la capacel doar antigel fara aer. Dupa le-am insurubat pe amandoua inapoi am pornit masina si am desfacut pe rand si celelate capacele pana am avut la toate acelasi rezultat, dar in momentul acesta, dupa aerisire nu am avut timp sa testez daca s-a remediat problema.
Link to comment
Share on other sites

in dreapta cum deschizi capota ai 2 furtune si o electrovalva. Cu, caldura pornita acest traseu trebuie sa fie deschis adica sa ai furtunele calde, prin aceste furtune ajunge apa in caloriferul masinii, de regula se strica electrovalva intra apa pe la semering in motorasul ei si e gata.
Link to comment
Share on other sites

in dreapta cum deschizi capota ai 2 furtune si o electrovalva. Cu, caldura pornita acest traseu trebuie sa fie deschis adica sa ai furtunele calde, prin aceste furtune ajunge apa in caloriferul masinii, de regula se strica electrovalva intra apa pe la semering in motorasul ei si e gata.

Electrovalva se incalzeste repede, dar furtunele o sa le verific cand ajung acasa. Revin cu rezultatul. Merci

Link to comment
Share on other sites

nu e aerisit bine ceea ce nu cred!

Cu un aparat de masura masori tensiunea din mufa electrovalvei, cand schimbi intre cald si rece tensiunea trebuie sa varieze.

Daca e ok poti verifica electrovalva foarte simplu, o dai jos de pe masina lasi mufa pusa pe ea si cu aeroterma setata pe caldura trebuie sa poti sufla prin ea iar cu, caldura oprita traseul trebuie sa fie inchis.

Electrovalva nu are nici un surub de prindere este agatata in niste suporti de cauciuc iar la modelul de 136cp daca nu ma insel ai electrovalva simpla nu dubla si merge sa pui si de 316, 318i, asta daca o cumperi din dezmembrari

Edited by lederp
Link to comment
Share on other sites

nu e aerisit bine ceea ce nu cred!

Cu un aparat de masura masori tensiunea din mufa electrovalvei, cand schimbi intre cald si rece tensiunea trebuie sa varieze.

Daca e ok poti verifica electrovalva foarte simplu, o dai jos de pe masina lasi mufa pusa pe ea si cu aeroterma setata pe caldura trebuie sa poti sufla prin ea iar cu, caldura oprita traseul trebuie sa fie inchis.

Electrovalva nu are nici un surub de prindere este agatata in niste suporti de cauciuc iar la modelul de 136cp daca nu ma insel ai electrovalva simpla nu dubla si merge sa pui si de 316, 318i, asta daca o cumperi din dezmembrari

Merci, o sa ii fac maine o verificare si daca nu e ok o sa caut sa imi cumpar una si sa o schimb. Revin cu rezultatul.

Link to comment
Share on other sites

Ok deci am verificat electrovalva. Am dat furtunele jos, cu mufa bagata, caldura pornita la maxim si motorul oprit, am asteptat cateva secunde si am incercat sa suflu in ea, nu trecea nimic, nici macar putin aer prin electrovalva. Vreo sansa sa fie de la cablaje sau de la o siguranta sau sa pun mana sa imi comand alta sa o schimb ?? Pe la pranz o sa chem si un amic cu un aparat de masura sa masor tensiunea in mufa.
Link to comment
Share on other sites

Ok deci am verificat electrovalva. Am dat furtunele jos, cu mufa bagata, caldura pornita la maxim si motorul oprit, am asteptat cateva secunde si am incercat sa suflu in ea, nu trecea nimic, nici macar putin aer prin electrovalva. Vreo sansa sa fie de la cablaje sau de la o siguranta sau sa pun mana sa imi comand alta sa o schimb ?? Pe la pranz o sa chem si un amic cu un aparat de masura sa masor tensiunea in mufa.

Lasi contactul pus cand o probezi daca aeroterma este setata pe caldura normal trebuie sa poti sufla prin ea daca nu poti inseamna ca este blocata pe inchis

Link to comment
Share on other sites

Lasi contactul pus cand o probezi daca aeroterma este setata pe caldura normal trebuie sa poti sufla prin ea daca nu poti inseamna ca este blocata pe inchis

Cu contactul pus am verificat-o (dar motorul oprit) caldura seata la 32 si ventilatia la maxim. Am incercat sa suflu si nu trecea aer de loc. O sa verific azi daca are si tensiune la mufa. Si daca stii spune-mi te rog care este siguranta care tine de electrovalva respectiva sa o verific si pe aceea.

Edited by Alex F
Link to comment
Share on other sites

Cu contactul pus am verificat-o (dar motorul oprit) caldura seata la 32 si ventilatia la maxim. Am incercat sa suflu si nu trecea aer de loc. O sa verific azi daca are si tensiune la mufa. Si daca stii spune-mi te rog care este siguranta care tine de electrovalva respectiva sa o verific si pe aceea.

Scuze ca a durat cam mult dar nu prea am avut timp sa ma ocup de ea. Am masurat in sfarsit si tensiunea la mufa si are, dar nu oscileaza cand modific temperatura, se mentine undeva in jur de 12v

Link to comment
Share on other sites

In sfarsit am ajuns la un verdict. Electrovalva e bulita. Am dat-o jos am desfacut-o si am vazut ca avea o garnitura rupta si imi intrase apa la bobina, si a ramas blocata pe inchis. Am miscat-o in sus si in jos pana s-a deblocat si a revenit la pozitia initiala si acum imi baga caldura de ma scoate din masina, dar evident nu se mai inchide. O sa o schimb si sper ca asta sa fie tot. Multumesc pentru toate sfaturile, cu ocazia asta mi-am cumparat si aparat de masura :D. Edited by Alex F
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit am ajuns la un verdict. Electrovalva e bulita. Am dat-o jos am desfacut-o si am vazut ca avea o garnitura rupta si imi intrase apa la bobina, si a ramas blocata pe inchis. Am miscat-o in sus si in jos pana s-a deblocat si a revenit la pozitia initiala si acum imi baga caldura de ma scoate din masina, dar evident nu se mai inchide. O sa o schimb si sper ca asta sa fie tot. Multumesc pentru toate sfaturile, cu ocazia asta mi-am cumparat si aparat de masura :D.

Bine ca ai rezolvat :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Baieti in ca o intrebare. Am dat comanda de electrovalva de la dezmembrari si se pare ca omu mi-a trimis electrovalva cu 2 "butoiase" si nu cea simpla. Am ce sa fac cu ea sau trebuie sa ii dau retur? Edited by Alex F
Link to comment
Share on other sites

este electrovalva cu pompa auxiliara de apa, asta e pusa la modelele care mai au un radiator electric pentru incalzire si nu cred ca merge sa o folosesti

Asa ma gandeam si eu, dar am conectat-o la mufa sa vad ce si cum, si se deschide si se inchide in functie de cum umblu la caldura, dar am observat ca mai are o mufa la care nu am ce sa conectez. Merci.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Bună dimineața  am un bmw e46 320d 150cp și săptămâna asta care a trecut iam schimbat motorașul de la căldură și mergea caldura în mașină aseară când am mers în oraș am observat ca numai merge dinou motorașul cârâie când ii dau prima cheie la mașină și după numai baga căldură doar rece când sunt cu ea în mișcare de sunt parcat nu baga nici căldură și nici rece 

 Și de este cineva care știe cauza va rog să-mi spuneți  Mulțumesc !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

BMW X3 f25...nu bagă caldură decât de la 28 grade in sus...sub această valoare doar aer rece sau o tentă de caldura, am schimbat si radiatorul de interior si este aceeasi situatie.

Cum pot rezolva problema, care sunt cauzele?!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.