Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

piesa montata gresit la motor


Recommended Posts

Detin un e36 320i, dar cu motor de 16 i din 1992. In compartimentul motor, in spatele alternatorului este un "recipient",(FUEL TANK BREATH.VALVE/DISTURB.AIR VALVE) din cate am citit are legatura cu presiunea din rezervor. Am atasat o schema in care este aratata piesa respectiva. Intrebarea este cum trebuie montata corect aceasta piesa, ce rol si cat de importanta este? La mine este cu furtunasele in jos, iar unul din ele nu duce nicaieri, are 20 cm si ramane afara. Din cauza faptului ca motorul a fost schimbat, nu toate piesele isi au locul din fabrica.
Link to comment
Share on other sites

Teoretic ar trebui sa iasa doar aerul, ca vaporii de benzina sunt retinuti de carbunele activ din canistra. Ma gandesc daca la mine e pus invers, ar putea sa curga si benzina condensata in canistra. Mi-ar fi utila o fotografie sa vad unde vine piesa montata din fabrica.
Link to comment
Share on other sites

Asa,despre ce este vorba:

1-Teava care nu duce nicaieri, pe acolo (motorul in mers) trage aer si-l amesteca cu vaporii de benzina din recipientul ce contine carbune, este conceptia buna a nemtilor, dar veche

Ideea de baza "era" ca si vaporii de benzina (mai ales vara cand e foarte cald ) acesti vapori sunt absorbiti de catre galeria de admisie prin intermediului

electrovalvei.

Eu am eliminat pur si simplu acel recipient iar furtunasul care vine de sub aripa rotii spate dreapta,l-am conectat direct catre electrovalva deja existenta,

care este legata mai departe de un furtunas ce duce in galeria de admisie.

Cu motorul oprit nu se intampla nimic, dar cu motorul pornit vaporii din rezervor se vor duce direct in galeria de admisie.

-Avantaj:se elimina acel recipient enorm de mare, si atata timp cat motorul merge se va crea vacuum in rezervor,

Singura modificare care trebuie ar fi ca in busonul de la benzina , va trebui montata o supapa de aer, astfel incat in rezervor sa nu existe o depresiune

foarte mare ,altfel pompa de benzina nu va functiona la parametri normali.

Sistemul este asemanator cu cel de la trabant,nu afecteaza/nu imbunatateste cu nimic functioanarea motorului, doar ca se elimina acel recipient, si eficienta de folosire a vaporilor de benzina creste f mult.

Eu am deja aceasta modificare de mult timp, si pot spune ca pe timp de vara unde parchez masina nu se simte pic de miros de benzina

Link to comment
Share on other sites

@cristianro

 

Sunt curios cum iese nivelul de noxe la un test ITP facut calumea, in urma unei astfel de modificari.

 

Eu tot nu inteleg de ce nu poate ramane recipientul ala acolo. Cu ce incurca? Ce pui in locul lui? Sau cere de mancare? Consuma masina mai mult cu el? Un lucru stiu clar: nimic nu se monteaza pe masini fara sa aiba un rol mai mult sau mai putin important (cu atat mai putin pe o masina din clasa premium - la vremea ei). Si daca e pus acolo, acolo sa stea atata timp cat functioneaza bine. Problemele in urma unor modificari nu apar imediat, sau peste cateva luni. Poti sa te trezesti cu surprize si dupa un an doi de la efectuarea unor modificari care nici nu isi au rostul in unele cazuri...

 

PS: roata e inventata mai de mult decat Trabantul (inaintea erei noastre), dar pentru asta nu am vazut pe nimeni sa o anuleze pe motivul ca ar fi invechita.... asta ca o gluma.... :)

Link to comment
Share on other sites

@recall

Hai sa-ti raspund pe rand :1- de curand am facut deja ITP-ul ,nu am avut probleme deloc cu noxele, si apoi modificarea nu are nicio legatura cu noxele.

Prost se iese la testul noxelor atunci cand uzura motorului este mare si nu iti functioneaza sonda lambda + ca papa si ulei si-l arunca pe teava de esapament,

+uzura mare a injectoarelor (astfel cantitatea de benzina este mai mare decat ar trebui), arderea nu se face complet si uite asa o sa ai o masina naspa.

Ideal ar fi ca sa mearga doar cu vapori de benzina sau macar cu ceva apropiat de sistemul cu injectie directa Common Rail cu turbocompresor si schimbator aer-aer .

2-Acel recipient ma deranja pentru ca era prea voluminos si am pus in locul un releu de pornire al electromotorului.

3-Masina nu consuma mai mult ,deoarece cantitarea de vapori de benzina este foarte mica in comparatie cu ce curge prin injectoare.(La fel era si inainte)

4- Nu sunt de acord cu faptul ca nimic nu se monteaza pe masini fara sa aiba un rol mai mult sau mai putin important,atata timp cat de-a lungul anilor ,

la masini s-au adus imbunatatiri importante.(ca noi nu vrem sa le acceptam asta e altceva)

5- Problemele daca apareau la Trabant ,poate nu s-ar mai fi pus si la alte masini,dar iata ca nu e asa.

Iti recomand aceasta mica modificare pentru a elibera din spatiul ocupat de acest recipient.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.